در این مقاله، زندگی حرفه‌ای مهدی جهانی، خواننده محبوب ایرانی را بررسی می‌کنیم. از آغاز فعالیت تا موفقیت‌های اخیر او در دنیای موسیقی، همه چیز را در این مطلب خواهید یافت (بیوگرافی مهدی جهانی).

Mehdi Jahani
Mehdi Jahani
نام نام خانوادگی:مهدی جهانی
Mehdi Jahani
تاریخ تولد:19 فروردین 1360
 April 8, 1981
سن مهدی جهانی:43 سال و 5 ماه
محل تولد:تهران
وضعیت تاهل:مجرد
بیوگرافی مهدی جهانی

مهدی جهانی

مهدی جهانی، هنرمند پرآوازه‌ی موسیقی پاپ ایران، در تاریخ 19 فروردین 1360 در شهر تهران متولد شد. ایشان از کودکی در محیطی هنری پرورش یافتند و تحت تأثیر فعالیت‌های هنری پدر (گزارشگر پیشکسوت فوتبال) و برادر (مدیر رادیو ورزش) به موسیقی علاقه‌مند شدند. این پیشینه خانوادگی، نقش بسزایی در شکل‌گیری استعداد هنری مهدی جهانی و گرایش وی به عرصه‌ی موسیقی داشته است.

پدر مهدی جهانی
پدر مهدی جهانی

مهدی جهانی، خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای پرطرفدار ایرانی، متولد ۱۹ فروردین ۱۳۶۹ در تهران است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی فرهنگی بوده و فعالیت هنری خود را از سال‌های دور آغاز کرده است.

مادرش ریشه‌های شیرازی و پدرش اصالتی گیلانی داشت. پدر و مادر او در دوران دانشجویی در هندوستان با یکدیگر ازدواج کردند. مهدی یک برادر بزرگ‌تر دارد که در هند متولد شده و خودش به همراه برادر کوچکترش در تهران به دنیا آمده است.

مهدی جهانی با ایفای یک نقش کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای در فیلم سینمایی «خوابم می‌آید» به کارگردانی رضا عطاران، نخستین گام خود را در عرصه بازیگری برداشته است.

مادر مهدی جهانی
مادر مهدی جهانی

شروع فعالیت هنری

مهدی جهانی، مسیر حرفه‌ای خود را از همان کودکی با حضور در رادیو در کنار پدرش آغاز کرد. این علاقه اولیه، او را به کلاس‌های گیتار و سپس به دنیای پیچیده نرم‌افزارهای آهنگسازی کشاند. در جوانی با کمک یکی از دوستانش، توانست اولین گام‌های جدی را در این مسیر بردارد.

عکس جوانی مهدی جهانی
عکس جوانی مهدی جهانی

بیوگرافی مهدی جهانی

اولین آلبوم مهدی جهانی

مهدی جهانی از همان دوران دانشجویی فعالیت موسیقی خود را آغاز کرد و در سال 1388 اولین آلبوم رسمی‌اش با نام “دنیای خواب” را روانه بازار موسیقی کرد. این آلبوم پس از سه سال موفق به اخذ مجوز انتشار شد. پیش از آن، نخستین اثر او با نام “کتاب سرنوشت” به دلیل مشکلات در پخش و توزیع، نتوانست به خوبی دیده شود.

مهدی جهانی عکس
مهدی جهانی عکس


مهدی جهانی با انتشار آلبوم دنیای خواب و دو قطعه‌ی موفق “همنفس” و “خورشیدک زیبا”، نخستین گام‌های جدی را برای رسیدن به شهرت برداشت. استقبال بی‌نظیر از این دو آهنگ، به ویژه پخش مکرر “خورشیدک زیبا” در رسانه‌های تصویری، باعث شد نام او بر سر زبان‌ها بیفتد.

مهدی جهانی خواننده
مهدی جهانی خواننده

در مسیر اشتباه

مهدی جهانی مدتی با علیشمس (خواننده غیر مجاز) همکاری مشترک داشت و چندین اثر صوتی و تصویری را تولید کردند. با این حال، خوشبختانه به دلیل عدم اخذ مجوز فعالیت هنری در ایران، علیشمس در سال 2018 کشور را ترک کرد.

مهدی جهانی و علیشمس
مهدی جهانی و علیشمس

ممنوع الکاری:
با توجه به نقض قوانین مربوط به انتشار آثار هنری، فعالیت حرفه‌ای آقای مهدی جهانی در حوزه موسیقی به مدت شش ماه به حالت تعلیق درآمد. انتشار غیرمجاز کلیپ‌های ایشان در فضای مجازی و ماهواره (شبکه pmc) از جمله دلایل اصلی این تصمیم می‌باشد.

آهنگ های مهدی جهانی
آهنگ های مهدی جهانی

شعر های مهدی جهانی

من فقط می‌نویسم، از روی احساس، ترانه‌هام حاصل دلنوشته‌های روزمره‌ام هستند و هیچ ادعایی درباره‌ی حرفه‌ای بودنشون ندارم. کلمات ساده‌ای که بلد هستم، بهترین ابزار برای بیان احساسات واقعی من هستند.

مهدی جهانی
مهدی جهانی

هنرمندان مورد علاقه

مهدی جهانی در اظهار نظری، از موسیقی اشوان و امیر عباس گلاب به‌عنوان آثار مورد علاقه خود یاد کرده و از لذت بردن از آثار این دو خواننده سخن گفته است. وی همچنین رضا عطاران را به‌عنوان بازیگر محبوب خود در سینما و تلویزیون معرفی کرده است.

مهدی جهانی خواننده ایرانی
مهدی جهانی خواننده

اوقات فراغت

مهدی جهانی می‌گوید: اوقات فراغتم را صرف تماشای فیلم می‌کنم و بیشتر به فیلم‌های طنز، چه ایرانی و چه خارجی علاقه‌مندم. همچنین، موسیقی متن فیلم‌ها را بسیار دوست دارم.

ویکی پدیا مهدی جهانی
مهدی جهانی

طرفدار تیم پرسپولیس

مهدی جهانی، خواننده محبوب کشورمان، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که از طرفداران پر و پا قرص تیم پرسپولیس بوده و در سال ۱۳۹۷ تجربهٔ بی‌نظیری از خوانندگی در ورزشگاه آزادی با حضور ۵۰ هزار تماشاگر داشته است.

وی همچنین ابراز علاقه کرده است که از بین بازیکنان داخلی، مرحوم علی انصاریان را خیلی دوست دارد و در میان بازیکنان خارجی نیز به فرانچسکو توتی و کریستیانو رونالدو علاقه‌مند است.

خواننده مهدی جهانی
خواننده مهدی جهانی

مهدی جهانی در برنامه خندوانه

در تاریخ 8 فروردین 1398، برنامه تلویزیونی خندوانه میزبان سه تن از چهره‌های محبوب کشورمان، آقایان علی انصاریان، مهدی جهانی و محمدرضا رودکی بود. این هنرمندان در قالب دو تیم به رقابت پرداختند و لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان رقم زدند. حضور این هنرمندان در برنامه خندوانه، بر جذابیت و محبوبیت این برنامه افزود.

مهدی جهانی در خندوانه
مهدی جهانی در خندوانه

اینستاگرام مهدی جهانی

برای مشاهده صفحه اینستاگرام مهدی جهانی، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/mehdi_jahani

اینستاگرام مهدی جهانی
اینستاگرام مهدی جهانی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir