در این نوشتار، به معرفی ابعاد مختلف شخصیت هنری الهام جعفرنژاد خواهیم پرداخت و به بررسی چگونگی شکل‌گیری و رشد استعداد او در دوبله و بازیگری می‌پردازیم (بیوگرافی الهام جعفرنژاد).

زندگی نامه الهام جعفر نژاد
زندگی نامه الهام جعفر نژاد
Elham Jafarnezhad
Elham Jafarnezhad
نام نام خانوادگی:الهام جعفرنژاد
Elham Jafarnezhad
تاریخ تولد:9 خرداد 1357
May 30, 1978
سن الهام جعفرنژاد:46 سال و 5 ماه
محل تولد:تهران
قد:163 سانتیمتر
وضعیت تاهل:مجرد
صفحه imdb:IMDB
بیوگرافی الهام جعفرنژاد

الهام جعفرنژاد

الهام جعفرنژاد، بازیگر و دوبلور توانمند متولد 9 خرداد دهه 50 در تهران، فارغ‌التحصیل رشته بازیگری است. او که به عنوان تنها فرزند خانواده بزرگ شده، استعداد خود را در عرصه‌های مختلف هنری شکوفا کرده است. جعفرنژاد با حضور در آثار متنوع تئاتری، تلویزیونی و سینمایی، تجربه‌های ارزشمندی کسب کرده و به یکی از چهره‌های شناخته شده هنر ایران تبدیل شده است. علاوه بر بازیگری، صدای گرم و گیرای او در عرصه دوبلاژ و صداپیشگی نیز شنیده می‌شود.

الهام جعفر نژاد
الهام جعفر نژاد

علاقه به زنگ انشا

الهام جعفرزاده میگه: “از بچگی عاشق زنگ انشاء بودم! نوشتن همیشه آرامش خاصی به آدم میده و انگار آدم رو میبره یه دنیای دیگه. کلی اتفاق جالب تو زندگیم افتاده که دوست دارم روزی اونا رو بنویسم، چون هر کدوم یه قصه جذابن.

قد الهام جعفرنژاد
الهام جعفرنژاد

عشق پدر و مادر

الهام جعفرزاده، زاده عشقی است که همچون قصه‌ای شیرین و دلنشین، در دل تاریخ خانواده‌اش حک شده است. او از عشق والدینش به عنوان گنجینه‌ای پرارزش یاد می‌کند که به او ارث رسیده است. عشق، در نگاه او، نیرویی است که می‌تواند کوه‌ها را جابه‌جا کند و به انسان‌ها بال پرواز دهد. او معتقد است که عشق، تنها احساس نیست، بلکه یک سبک زندگی است.

شروع بازیگری

الهام جعفرزاده، نخستین گام‌های بازیگری را در تئاترهای دانشجویی برداشت و با حضور در چندین نمایش، تجربه‌ای ارزشمند اندوخت. این تجربه پله‌ای شد تا او در سال ۱۳۷۶ به دنیای تصویر راه یابد و در سریال «جدال با سرنوشت» به کارگردانی مسعود رشیدی ایفای نقش کند.

ویکی پدیا الهام جعفرنژاد
الهام جعفرنژاد

بازی در تولیدی دیگر

الهام جعفرزاده در سال ۱۳۷۷ با حضور در مجموعه تلویزیونی «تولدی دیگر» به کارگردانی داریوش فرهنگ، در کنار ستارگانی چون جمیله شیخی، عبدالرضا اکبری و لعیا زنگنه به ایفای نقش پرداخت.

بیوگرافی الهام جعفرنژاد بازیگر
بیوگرافی الهام جعفرنژاد بازیگر

بیوگرافی الهام جعفرنژاد

اولین فیلم سینمایی

اولین تجربه سینمایی الهام جعفرزاده در سال ۱۳۷۷ با فیلم «سیاوش» رقم خورد و سپس در سال ۱۳۸۰ در فیلم «بوی بهشت» به ایفای نقش پرداخت.

آثار موفق

الهام جعفرزاده با حضور در سریال‌های موفقی چون «تنگاه»، «مادرانه»، «ستاره حیات» و «رهایی» به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۵، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳، توانایی‌های خود را به نمایش گذاشت.

ویکی پدیا الهام جعفرنژاد
الهام جعفرنژاد

بهترین بازیگر زن تئاتر

الهام جعفرزاده، هنرمند پرآوازه تئاتر ایران، با سال‌ها فعالیت مستمر و درخشان، جوایز متعددی را در کارنامه هنری خود دارد. مهم‌ترین این جوایز، کسب عنوان بهترین بازیگر زن تئاتر در سال ۱۳۸۹ برای اجرای بی‌نظیرش در نمایش “اسب‌های پشت پنجره” بود.

عکس الهام جعفر نژاد
عکس الهام جعفر نژاد

این افتخار بزرگ، نشان از جایگاه والای وی در عرصه تئاتر ایران دارد و باعث شد تا اداره پست جمهوری اسلامی ایران، به پاس قدردانی از خدمات ارزنده ایشان، تمبر یادبودی از وی منتشر کند.

الهام جعفرنژاد در سریال پایتخت

شباهت عاطفه باقری که در فصل چهارم سریال پایتخت در نقش «خانم افشین» و در فصل ششم در نقش «خواهر بیاتی» بازی کرده با الهام جعفرنژاد باعث شده است برخی این دو هنرپیشه را اشتباه بگیرند.

blank
عاطفه باقری

بازیگر نقش نورا در مستوران

الهام جعفرنژاد در فصل نخست مجموعه تلویزیونی تاریخی “مستوران” به ایفای نقش نورا پرداخته است.

سریال تلویزیونی مستوران، محصولی از سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با کارگردانی جمعی از کارگردانان مطرح ایرانی (مسعود آب‌پرور، سیدجمال سیدحاتمی و سید علی هاشمی) برای شبکه یک سیما تولید شده است. این سریال با روایتی جذاب و بازی‌های قوی، توانسته است نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند.
در این مجموعه حماسی که در شهری افسانه‌ای به نام «مستوران» و در عصری نزدیک به پانصد سال پیش رخ می‌دهد، شاهد درخشش ستارگانی چون حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، بیژن بنفشه‌خواه و رویا میرعلمی خواهیم بود. داستان‌هایی کهن از هزار و یک شب، کشکول، گلستان و شاهنامه در هم تنیده شده‌اند تا ماجرایی حیرت‌انگیز و سرشار از رمز و راز را برای مخاطب روایت کنند.

نورا در سریال مستوران
نورا در سریال مستوران

دوبله

بیش از دو دهه است که با علاقه و پشتکار، مسیر پر پیچ و خم دوبله را می‌پیمایم.

پس از گذراندن آزمون‌های متعدد و دوره‌های تخصصی زیر نظر اساتید برجسته، این افتخار نصیبم شد که در کنار دوبلورهای پیشکسوت، به صداپیشگی در فیلم‌ها و سریال‌های ماندگار بپردازم.

دوبلور الهام جعفرنژاد
دوبلور الهام جعفرنژاد

تجربیات ارزشمند بازیگری نیز در این مسیر، کمک شایانی به من کرد تا بتوانم به صداهایی که خلق می‌کنم، عمق و باورپذیری بیشتری ببخشم.

شرافت و وجدان کاری

در طول سال‌های کاری‌ام دریافته‌ام که همه تجربیات، حتی کوچک‌ترین آن‌ها، می‌توانند بر منش و شخصیت انسان تأثیر بگذارند. یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که آموخته‌ام، لزوم زندگی با شرافت و وجدان کاری است.

اینکه بدانیم دارایی‌هایمان از چه راهی به دست آمده و شب هنگام با آرامش خاطر به خواب برویم، بزرگ‌ترین ثروتی است که می‌توانیم داشته باشیم.

افتخارات

  1. تقدیر نامه از چهارمین جشنواره تاتر بانوان ۱۳۸۳ برای نمایش قایقران.
  2. تقدیر نامه و لوح از چهارمین جشنواره تاتر رضوی ۱۳۸۵ برای تاتر باده خاص.
  3. جایزه بازیگری از جشنواره عاشوراییان ۱۳۸۷ برای تاتر آوا.
  4. جایزه بازیگری، دیپلم افتخار، تندیس بازیگری از هفتمین جشن بازیگر ۱۳۸۹ برای بازی در تاتر «اسب‌های پشت پنجره».
  5. جایزه دیگر در سال ۸۹ تمبری قیمت دار و معتبر بود که با عنوان «بهترین بازیگر سال» اداره پست ایران برای ایشان به چاپ رساند.

فیلم های سینمایی الهام جعفرنژاد

سالفیلم سینماییکارگردان
۱۳۹۵لابیمحمد پرویزی
۱۳۹۲تهران ۱۵۰۰بهرام عظیمی
۱۳۹۰محرمانه تهرانمهدی فیوضی
۱۳۸۰بوی بهشتحمید رضا محسنی
۱۳۷۷سیاوشسامان مقدم
فیلم های سینمایی الهام جعفرنژاد

سریال های الهام جعفرنژاد

سال انتشارسریال
۱۴۰۱مستوران
۱۴۰۰زندگی زیباست
۱۳۹۸سرگذشت
۱۳۹۶شکوه یک زندگی
۱۳۹۶دیوار شیشه‌ای
۱۳۹۳رهایی
۱۳۹۲ستاره حیات
۱۳۹۲مادرانه
۱۳۸۵تنگنا
۱۳۸۴و خداوند عشق را آفرید
۱۳۸۰هفت گنج
۱۳۸۰خورشید و ماه
۱۳۷۸تنگنا
۱۳۷۷تولدی دیگر
۱۳۷۶جدال با سرنوشت
سریال های الهام جعفرنژاد
الهام جعفرنژاد در سریال مادرانه
الهام جعفرنژاد در سریال مادرانه
سریال های الهام جعفرنژاد
سریال های الهام جعفرنژاد

اینستاگرام الهام جعفرنژاد

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام الهام جعفرنژاد بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/elhamjafarnejad/?hl=fa

اینستاگرام الهام جعفرنژاد
اینستاگرام الهام جعفرنژاد

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir