در این مقاله، با زندگی حرفه‌ای هیو جکمن، از آغاز تحصیل تا تبدیل شدن به یکی از ستارگان هالیوود همراه می‌شویم. علاوه بر بررسی نقش‌های ماندگار و افتخاراتش، نگاهی اجمالی به زندگی شخصی او و همسرش خواهیم داشت (بیوگرافی هیو جکمن و همسرش).

Hugh Jackman
Hugh Jackman
نام نام خانوادگی:هیو مایکل جکمن
Hugh Michael Jackman
لقب:استیکس، سناتور جکمن
تاریخ تولد:۱۲ اکتبر ۱۹۶۸
۲۰ مهر ۱۳۴۷
سن:55 سال و 11 ماه
محل تولد:سیدنی، نیو ساوت ولز، استرالیا
قد:190 سانتیمتر
وزن:82 کیلوگرم
پدر:کریستوفر جان جکمن
مادر:گریس گرینوود
همسر:دبورا-لی فرنس
(از 1996 تا 2023)
فرزند:اسکار ماکسیمیلیان جکمن
آوا الیوت جکمن
صفحه IMDB:imdb
محل سکونت:بربانک، کالیفرنیا، آمریکا
بیوگرافی هیو جکمن و همسرش

هیو جکمن

هیو مایکل جکمن، بازیگر، خواننده و تهیه‌کننده سرشناس استرالیایی، در ۱۲ اکتبر ۱۹۶۸ در سیدنی به دنیا آمد. وی پس از گذراندن دوره‌های بازیگری و کسب تجربه در تئاتر، با ایفای نقش نمادین وولورین در مجموعه فیلم‌های مردان ایکس به شهرت جهانی دست یافت.

از افتخارات هنری هیو جکمن می‌توان به نامزدی دریافت جایزه اسکار برای بازی در فیلم بینوایان و کسب جوایز متعدد در جشنواره‌های مختلف اشاره کرد. وی با ترکیبی از استعداد، تلاش و پشتکار، به یکی از موفق‌ترین بازیگران هالیوود تبدیل شده است.

عکس هیو جکمن
عکس هیو جکمن

هیو جکمن، بازیگر مشهور استرالیایی، با قد ۱۹۰ سانتی‌متر و وزن ۸۲ کیلوگرم، یکی از چهره‌های شاخص سینمای جهان است.

خانواده هیو جکمن

هیو جکمن در سیدنی، نیو ساوت ولز، متولد شد. پدرش، کریستوفر جان جکمن، یک حسابدار تحصیل‌کرده در کمبریج بود و مادرش، گریس مک نیل نام داشت. والدین او انگلیسی بودند و در سال 1967 به عنوان بخشی از طرح مهاجرت “ده پوند پومز” به استرالیا آمدند.

بنابراین، علاوه بر شهروندی استرالیا، جکمن به دلیل تولد از والدین متولد بریتانیا، شهروندی بریتانیا را نیز دارد.

عکس جوانی هیو جکمن
عکس جوانی هیو جکمن

یکی از پدربزرگ‌های پدری او، نیکلاس ایزیدور بللاس، یونانی بود و از امپراتوری عثمانی (اکنون در یونان) آمده بود. والدین او مسیحیان مؤمنی بودند که پس از ازدواج‌شان توسط بلی گراهام، یک انجیل‌گرا، به دین مسیحیت گرویدند.

جکمن چهار خواهر و برادر بزرگ‌تر دارد و دومین فرزند والدینش بود که در استرالیا به دنیا آمد. او همچنین یک خواهر ناتنی کوچک‌تر از ازدواج مجدد مادرش دارد.

والدین او زمانی که هشت ساله بود طلاق گرفتند و جکمن در استرالیا با پدر و دو برادرش ماند، در حالی که مادرش با دو خواهر جکمن به انگلستان بازگشت.

در کودکی، جکمن عاشق فضای باز بود و زمان زیادی را در ساحل و اردوهای کمپینگ و تعطیلات مدرسه در سراسر استرالیا می‌گذراند. او می‌خواست دنیا را ببیند و گفت: شب‌ها را با نگاه کردن به اطلس‌ها می‌گذراندم. تصمیم گرفتم که آشپز یک هواپیما شوم. چون سوار هواپیما شده بودم و غذا روی هواپیما بود، تصور می‌کردم که یک آشپز وجود دارد. فکر می‌کردم این یک شغل ایده‌آل خواهد بود.

اعتقادات هیو جکمن

هیو جکمن در خانواده‌ای مسیحی پرورش یافت و در کودکی به چندین مراسم احیای مذهبی شرکت کرد. در مصاحبه‌ای در سال 2015، او خود را مسیحی معرفی کرد، اما گفت که دیدگاه او نسبت به ایمان با دیدگاه پدرش متفاوت است. او می‌گوید: “پدرم بسیار جدی به دین خود پایبند است و ترجیح می‌دهد که من به کلیسا بروم. ما در مورد باورهای متفاوت خود گفتگو کرده‌ایم.

من فقط کلیسای انجیل را بسیار محدود می‌بینم. او روزانه مراقبه می‌کند و از آموزه‌های مدرسه فلسفه عملی، که یک مدرسه متنوع معنوی است، بهره می‌برد.

تحصیلات

هیو جکمن در مدرسه ابتدایی پیمبل پبلیک اسکول و سپس در مدرسه تمام پسرانه کناکس گرامر اسکول در منطقه شمال سیدنی تحصیل کرد. در سال 1985، او در نمایش “خانم زیبا” در این مدرسه به ایفای نقش پرداخت و در سال 1986 به عنوان سرگروه تئاتر دانش‌آموزان مدرسه انتخاب شد.

او در سال 1987 یک سال فاصله بین دانشگاه‌ها را گذراند و در مدرسه آپینگهام در انگلیس به عنوان معلم تربیت بدنی مشغول به کار شد. پس از بازگشت، او در دانشگاه فناوری سیدنی تحصیل کرد و در سال 1991 با مدرک لیسانس ارتباطات فارغ‌التحصیل شد. در سال آخر دانشگاه، او برای جبران واحدهای اضافی، یک دوره دراماتیک را گذراند.

کلاس با نمایشنامه “یادداشت” اثر واچلاو هاول اجرا شد و جکمن در نقش اصلی ایفای نقش کرد. او بعدها اظهار داشت: “در آن هفته، احساس کردم که با آن افراد احساس راحتی بیشتری نسبت به سه سال تحصیل در دانشگاه داشتم.”

فراگیری حرفه ای بازیگر

پس از دریافت لیسانس خود، جکمن دوره یک‌ساله بازیگری را در مرکز بازیگران سیدنی تکمیل کرد.

در مورد مطالعه تمام‌وقت بازیگری، او اظهار داشت: “تا 22 سالگی هرگز فکر نمی‌کردم که بتوانم با سرگرمی خود زندگی کنم. از کودکی همیشه به تئاتر علاقه داشتم. اما ایده مدرسه من این بود که نمایش و موسیقی باید برای تکمیل انسان باشد. این چیزی نبود که کسی برای زندگی انجام دهد. من این را فهمیدم. من شجاعت پیدا کردم تا بایستم و بگویم: “من می‌خواهم این کار را جدی انجام دهم.”

پس از تکمیل دوره بازیگری، او یک نقش در سریال محبوب “همسایه‌ها” پیشنهاد شد اما آن را رد کرد تا در آکادمی هنرهای نمایشی استرالیای غربی دانشگاه Edith Cowan در پرت، استرالیای غربی شرکت کند، که در سال 1994 از آنجا فارغ‌التحصیل شد.

بازیگر هیو جکمن
بازیگر هیو جکمن

بیوگرافی هیو جکمن و همسرش

بازیگر نقش ولورین

جکمن در سال 2003 در فیلم «ایکس 2»، در سال 2006 در فیلم «ایکس من: آخرین ایستادگی»، و در سال 2009 در فیلم پیش‌درآمد «ایکس من: منشأ ولورین»، نقش ولورین را تکرار کرد.

در فیلم «ایکس من: منشأ ولورین»، ترویه سیوان نقش نسخه جوان جیمز هاولت را بازی کرد. او همچنین در سال 2011 در فیلم «ایکس من: کلاس اول» به عنوان ولورین حضور کوتاهی داشت.

جکمن در سال 2013 در فیلم «ولورین»، یک دنباله مستقل که پس از وقایع فیلم «ایکس من: آخرین ایستادگی» اتفاق می‌افتد، دوباره به نقش ولورین بازگشت و این شخصیت را در سال 2014 در فیلم «ایکس من: روزهای گذشته آینده» و به طور خلاصه در سال 2016 در فیلم «ایکس من: آخرالزمان» تکرار کرد. در سال 2015، جکمن اعلام کرد که دنباله سال 2017 فیلم «ولورین» با عنوان «لوگان»، آخرین باری است که او نقش ولورین را بازی خواهد کرد.

این نقش به او رکورد جهانی «طولانی‌ترین حضور در نقش یک شخصیت ابرقهرمانی مارول در فیلم‌های سینمایی» را در گینس ثبت کرد، اما این رکورد از آن زمان به بعد شکسته شده است.

نقش های به یاد ماندنی

جکمن در سال 2001 نقش لئوپولد را در فیلم کمدی رمانتیک «کیت و لئوپولد» ایفا کرد. برای این نقش، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد شد. جکمن در این فیلم نقش یک دوک انگلیسی از دوران ویکتوریا را بازی می‌کند که به طور تصادفی به منهتن قرن 21 سفر می‌کند و در آنجا با کیت (مگ رایان)، یک مدیر اجرایی تبلیغاتی بدبین، آشنا می‌شود.

در سال 2001، جکمن همچنین در فیلم اکشن/درام «شمشیر ماهی» با جان تراولتا و هالی بری بازی کرد.

این دومین باری بود که جکمن با بری همکاری می‌کرد و این دو تاکنون در سه فیلم دیگر از مجموعه «مردان ایکس» با هم کار کرده‌اند. او در سال 2001 یک قسمت از برنامه «شب زنده‌داری شنبه» را میزبانی کرد.

جایزه امی

جکمن در سال‌های 2003، 2004 و 2005 مجری مراسم اهدای جوایز تونی بود و نظرات مثبتی دریافت کرد. اجرای او در مراسم تونی در سال 2004، جایزه اِمی را برای بهترین مجری انفرادی در برنامه‌های متنوع، موسیقی یا کمدی کسب کرد.

قد و وزن هیو جکمن
هیو جکمن

شرکت فیلم سازی

در سال 2005، جکمن به همراه دستیار دیرینه خود، جان پالمرو، شرکت تولید فیلمی به نام “Seed Productions” را تأسیس کرد که اولین پروژه آن در سال 2007، سریال “Viva Laughlin” بود. همسر جکمن، دبورا-لی فرنس، نیز در این شرکت مشارکت دارد.

جکمن در این باره گفته است: “من بسیار خوش شانس هستم که با شرکایی مانند دبورا و جان پالمرو در زندگی کاری خود همکاری می‌کنم. این رابطه بسیار خوب کار می‌کند. همه ما نقاط قوت متفاوتی داریم و من این را دوست دارم. این بسیار هیجان‌انگیز است.”

شرکت تولید فیلم «سید پروداکشنز» در سال ۲۰۱۰ تعطیل شد. جکمن تصمیم گرفت بر روی فعالیت‌های بازیگری خود تمرکز کند و پالمرو قراردادی جدید برای تولید فیلم با کمپانی قرن بیستم فاکس امضا کرد.

فیلم های هیو جکمن
فیلم های هیو جکمن

همسر هیو جکمن

هیو جکمن در تاریخ ۱۱ آوریل ۱۹۹۶، در کلیسای سنت جان در توراک، ویکتوریا، حومه ملبورن، با دبورا-لی فرنس ازدواج کرد.

این زوج در مجموعه تلویزیونی استرالیایی «کورلی» آشنا شدند. جکمن شخصاً یک حلقه نامزدی برای فرنس طراحی کرد و حلقه‌های ازدواج آن‌ها حکاکی سانسکریت «ام پارامار مینامار» را داشت که به معنای «ما اتحاد خود را به یک منبع برتر تقدیم می‌کنیم» است. فرنس دو سقط جنین داشت و پس از آن، او و جکمن دو فرزند را به فرزندخواندگی پذیرفتند.

هیو جکمن و همسرش
هیو جکمن و همسرش

این زوج زمانی که جکمن ۲۶ و دبورا ۳۹ ساله بود ازدواج کردند. این تفاوت سنی قابل توجه در هالیوود کمتر دیده می‌شود.

نقاشی پرتره‌ای که پل نیوتون از جکمن و فرنس کشیده بود، در فهرست نهایی برندگان جایزه آربچاید سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.

در سپتامبر ۲۰۲۳، این زوج اعلام کردند که از هم جدا شده‌اند.

مشکل دبورا با زندگی در آمریکا

با وجود شهرت بیشتر دبورا-لی فورنس در زمان آشنایی با هیو جکمن، به تدریج توازن شهرت به نفع جکمن، به ویژه در ایالات متحده، تغییر کرد. فورنس که در آمریکا چندان شناخته شده نبود، اذعان داشته است که این موضوع باعث ناراحتی او شده و برخی تلاش کرده‌اند تا او را در سایه همسر مشهور خود قرار دهند. این ادعاها از سوی فورنس در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۱ نیز تایید شده است.

سرطان هیو جکمن

در نوامبر 2013، جکمن اعلام کرد که یک کارسینومای سلول پایه از بینی‌اش برداشته شده است. در ماه مه 2014، او یک کارسینومای دوم را نیز از بینی خود برداشت و به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت که انتظار دارد در آینده نیز عود کند. این باعث شد که جکمن در چندین نمایش جهانی فیلم “مردان ایکس: روزهای گذشته آینده” با یک باند بر روی بینی خود حضور یابد و از طرفداران خود در اینستاگرام بخواهد از ضدآفتاب استفاده کنند. در آوریل 2023، جکمن در یک پست اجتماعی به اشتراک گذاشت که نتایج بیوپسی او همگی منفی بوده است.

زندگینامه هیو جکمن
زندگینامه هیو جکمن

او پس از مشاهده علائمی توسط پزشک خود، که به گفته پزشک “ممکن است یا ممکن است نباشد” کارسینومای سلول پایه، آزمایشاتی انجام داده بود. جکمن چندین عمل جراحی برای برداشتن سرطان پوست انجام داده است. او همچنان بر اهمیت استفاده از ضدآفتاب با SPF بالا، صرف نظر از فصل، تأکید کرده است.
در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۱۵، جکمن اعلام کرد که به دلیل خونریزی در تار صوتی چپ مجبور شده اجرای صحنه‌ای خود در ترکیه را لغو کند.

علاقه به ورزش

در دبیرستان، جکمن راگبی یونیون و کریکت بازی می‌کرد، در پرش ارتفاع شرکت می‌کرد و در تیم شنا بود. او از بسکتبال و قایاق‌سواری لذت می‌برد. او علاقه خود را به فوتبال ابراز کرده و از تیم Norwich City F.C. حمایت می‌کند.

در ایالات متحده، جکمن از تیم Philadelphia Union از لیگ برتر فوتبال حمایت می‌کند و در ماه ژوئن 2010 در بازی در PPL Park شرکت کرد.

بدنسازی هیو جکمن
بدنسازی هیو جکمن

اینستاگرام هیو جکمن

برای دیدن صفحه هیو جکمن در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/thehughjackman/

هیو جکمن اینستاگرام
هیو جکمن اینستاگرام

افتخارات هیو جکمن

  • جوایز آکادمی: نامزد بهترین بازیگر مرد برای «لستر» (۲۰۰۰)
  • جوایز گلدن گلوب: برنده بهترین بازیگر مرد در یک مجموعه تلویزیونی – درام برای «لستر» (۲۰۰۰)
  • جوایز تونی: برنده بهترین بازیگر اصلی در یک موزیکال برای «مردی از لایمان» (۲۰۰۴)
  • جوایز امی: نامزد بهترین بازیگر اصلی در یک مجموعه تلویزیونی کوتاه یا فیلم تلویزیونی برای «لستر» (۲۰۰۰)
  • جوایز انجمن بازیگران سینما: برنده بهترین بازیگر مرد در یک سریال تلویزیونی درام برای «لستر» (۲۰۰۰)
  • جوایز BAFTA: نامزد بهترین بازیگر مرد برای «لستر» (۲۰۰۰)
  • جوایز انجمن منتقدان فیلم شیکاگو: برنده بهترین بازیگر مرد برای «لستر» (۲۰۰۰)
  • جوایز انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس: برنده بهترین بازیگر مرد برای «لستر» (۲۰۰۰)
  • جوایز انجمن منتقدان فیلم نیویورک: برنده بهترین بازیگر مرد برای «لستر» (۲۰۰۰)
  • جوایز انجمن منتقدان فیلم ملی: برنده بهترین بازیگر مرد برای «لستر» (۲۰۰۰)
  • جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی برای «بی نوایان» (2013)
  • بازیگر برگزیده در یک اکشن ماجراجویی برای «خاستگاه مردان اکس: ولورین» (2008)
  • نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای «بی نوایان» (2013)

در میان دستاوردهای خود، جکمن یکی از چهار استرالیایی است که برای جایزه اسکار بهترین بازیگر نامزد شده است. او همچنین یکی از معدود هنرمندانی است که برای چهار جایزه اصلی سرگرمی آمریکا (EGOT) نامزد شده است. علاوه بر این، با کسب جایزه امی، گرمی و تونی، جکمن تنها یک اسکار فاصله دارد تا به Triple Crown of Acting و EGOT دست یابد.

بیوگرافی هیو جکمن و همسرش

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir