اوانجلین لیلی، با حضور در آثار شاخصی همچون “لاست” و “هابیت”، به یکی از بازیگران تأثیرگذار و شناخته‌شده‌ی هالیوود تبدیل شده است. نقش‌آفرینی‌های ماندگار وی در این آثار، نه تنها به شهرت جهانی او کمک شایانی کرده است، بلکه به غنای دنیای سینمایی نیز افزوده است. این مقاله به بررسی تأثیرگذاری لیلی بر صنعت سینما و تحلیل دلایل موفقیت وی در این عرصه می‌پردازد (بیوگرافی اوانجلین لیلی و همسرش).

اوانجلین لیلی
اوانجلین لیلی
نام نام خانوادگی:نیکول اوانجلین لیلی
Nicole Evangeline Lilly
تاریخ تولد:۳ آگوست ۱۹۷۹
۱۲ مرداد ۱۳۵۸
سن:45 سال و 2 ماه
محل تولد:فورت ساسکاچوان، آلبرتا کانادا
قد:165 سانتیمتر
وزن:55 کیلوگرم
همسر:دومینیک مانهن (۲۰۰۴–۲۰۰۷)
نورمن کالی (۲۰۱۰–اکنون)
فرزند:2 فرزند
صفحه imdb:imdb
بیوگرافی اوانجلین لیلی و همسرش

بیوگرافی اوانجلین لیلی

نیکول اوانجلین لیلی (متولد ۳ آگوست ۱۹۷۹) یک نویسنده و بازیگر باسابقه کانادایی است. او به دلیل اولین نقش اصلی خود به عنوان کیت آستن در سریال درام ABC «لاست» (۲۰۰۴-۲۰۱۰) شهرت یافت که برای او شش نامزدی جایزه ساترن برای بهترین بازیگر زن تلویزیون و یک نامزدی برای جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن در یک سریال درام به ارمغان آورد.

 Nicole Evangeline Lilly
 Nicole Evangeline Lilly

اوانجلین لیلی در 3 آگوست 1979 در فورت ساسکاچوان، آلبرتا به دنیا آمد. مادرش، صاحب یک مرکز مراقبت از کودکان، و پدرش، یک معلم اقتصاد خانگی، در بریتیش کلمبیا هستند. او یک خواهر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر دارد، لیلی تحت آموزه های دینی باپتیست و منونیت بزرگ شد.

تحصیلات اوانجلین لیلی

لیلی از دبیرستان W. J. Mouat در ابوتسفورد، بریتیش کلمبیا با نمراتی درخشان فارغ‌التحصیل شد. او در تیم فوتبال مدرسه کاپیتان بود و همچنین معاون شورای دانش‌آموزی را بر عهده داشت.

در دانشگاه، برای تأمین هزینه‌های تحصیل خود، به کارهای مختلفی دست زد. از پیشخدمتی در رستوران‌ها گرفته تا تعمیر و نگهداری کامیون‌های سنگین و حتی مهمانداری در هواپیمایی رویال ایرلاینز، علاقهٔ او به مسائل بشردوستانه و توسعه جهانی، مسیر تحصیلی او را به سمت رشته روابط بین‌الملل در دانشگاه بریتیش کلمبیا سوق داد.

آغاز بازیگری

کار بازیگری اوانجلین لیلی زمانی آغاز شد که یک ایجنت آژانس مدلینگ فورد در کلوونا، بریتیش کلمبیا، او را کشف کرد. او کارت ویزیت ایجنت را گرفت اما بلافاصله بازیگری را دنبال نکرد. بعدها با آژانس تماس گرفت و آنها برای او چندین نقش در تبلیغات و قسمت‌های بدون دیالوگ در سریال‌های تلویزیونی Smallville و Kingdom Hospital پیدا کردند. او همچنین در یک برنامه خبری و نقد بازی‌های ویدیویی در کانال تلویزیونی بازی G4TV حضور داشت.

بازیگر نقش کیت در سریال لاست

در اواخر سال 2003 یک دوست، اوانجلین لیلی را تشویق کرد تا برای سریال “لاست” شبکه ABC تست بازیگری دهد، اما انتظار نداشت که انتخاب شود.

به دلیل رازآلود بودن پروژه، بازیگران حاضر در تست بازیگری نمی‌توانستند کل فیلمنامه را ببینند و تنها می‌توانستند صحنه‌های کوتاهی را بخوانند. آن‌ها فقط از داستان کلی درباره گروهی از بازماندگان یک سانحه هوایی در یک جزیره گرمسیری اطلاع داشتند.

این داستان لیلی را به یاد فیلم “تالاب آبی” انداخت و او فکر کرد که “لاست” در بهترین حالت، یک سریال تلویزیونی متوسط خواهد بود.

حدود 75 زن برای نقش کیت آستن تست دادند. نویسنده و خالق همکار سریال، دیمون لیندلوف، گفت که او و تهیه‌کننده اجرایی و خالق همکار، جی. جی. آبرامز، “…در حال جلو بردن سریع یک نوار بودند که او را دید و گفت: ‘این همان دختر است!'”

در ابتدا کارگردان با مشکلاتی مواجه شد، زیرا لیلی برای ورود به ایالات متحده مشکل دریافت ویزای کاری داشت.

در نهایت، پس از حدود 20 تلاش، درخواست او پذیرفته شد و او یک روز دیرتر برای فیلمبرداری به هاوایی رسید.

Lost: یک سریال موفق

Lost یک سریال تلویزیونی آمریکایی بود که از سال 2004 تا 2010 پخش شد و در طول شش فصل خود، یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های پربیننده ABC بود. این سریال برنده یک جایزه گلدن گلوب و ده جایزه اِمی پرایم‌تایم، از جمله سریال برجسته درام در سال 2005، شد و توسط IMDb به عنوان بهترین نمایش تلویزیونی دهه رتبه‌بندی شد.

بیوگرافی Evangeline Lilly
بیوگرافی Evangeline Lilly

Evangeline Lilly، که در آن زمان بین 24 تا 30 سال داشت، در 108 از 121 قسمت این نمایش ظاهر شد و نقش اصلی زن، کیت آستن، را بازی کرد. در سال 2006، او برای بهترین بازیگر زن در سریال درام تلویزیونی نامزد جایزه گلدن گلوب شد. Robert Bianco از USA Today عملکرد Lilly را در قسمت “Eggtown” ستایش کرد و گفت که تقریباً شایسته نامزدی جایزه اِمی پرایم‌تایم برای بازیگر زن برجسته در یک سریال درام است.

امور خیریه

پس از فیلمبرداری قسمت آخر Lost، Lilly اعلام کرد که در نظر دارد برای تمرکز بر کارهای خیریه و بشردوستانه خود، از بازیگری استراحت کند. او به Vulture گفت: “بازیگری را به‌عنوان یک شغل روزانه می‌بینم – این رویای من نیست؛ این هدف نهایی من نیست.” او می‌گوید از نقش‌های پرطرفدار خود برای پیشبرد تلاش‌های بشردوستانه خود استفاده می‌کند، نه برای رسیدن به شهرت.

قد و وزن اوانجلین لیلی
اوانجلین لیلی

لیلی با سازمان‌های خیریه مانند GO Campaign همکاری می‌کند. او برای کمک به کودکان بی‌خانمان برزیل و بیوه‌ها و یتیمان رواندا، اقدامات خیریه مختلفی انجام داده است. از جمله، او لباس زیر زنانه خود را به حراج گذاشته و ناهارهایی را در شهرهای مختلف به حراج گذاشته است. همچنین، او برای جمع‌آوری کمک مالی برای سازمان‌های محیط زیستی مانند Sierra Club، پیاده‌روی هاوایی را به حراج گذاشته است.

ادامه موفقیت ها

لیلی در سال 2008، در فیلم تحسین‌شده‌ی “جعبه درد” به کارگردانی کاترین بیگلو بازی کرد. این فیلم موفق به دریافت شش جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد. لیلی و همبازیانش نیز جوایز معتبر دیگری را برای بازیگری گروهی خود دریافت کردند. در همان سال، او همچنین نقش اول فیلم تریلر روانشناختی “پس از آن” را ایفا کرد.

مادری مهم تر از بازیگری

لیلی در ماه مه ۲۰۱۰ در برنامه “The View” اعلام کرد که مادری برای او بسیار مهم است، اما از بازیگری نیز لذت می برد و آن را به عنوان یک شغل مناسب می داند. او در آن سال تصمیم گرفت برای مدتی از بازیگری فاصله بگیرد و با هالیوود ارتباط خود را قطع کند.

بازیگر اوانجلین لیلی
بازیگر اوانجلین لیلی

بازگشت با آهن واقعی

 در سال ۲۰۱۱، علی‌رغم رد کردن چندین پیشنهاد فیلم، لیلی در فیلم “آهن واقعی” در نقش بیلی تالت، صاحب یک باشگاه بوکس، به همراه هیو جکمن ظاهر شد. او این نقش را پس از آنکه کارگردان، شاون لیوی، فیلمنامه را برایش فرستاد، پذیرفت.

لیوی اشاره کرد که لیلی “ظاهر باشکوهی” دارد و او “به کسی نیاز داشت که باور کنیم در دنیای مردانه رشد کرده است. بیلی باید دارای قدرت و سختی بود که به قیمت زنانه بودن او تمام نشود.” فیلم “آهن واقعی” در نهایت برای بهترین جلوه‌های بصری در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار نامزد شد. در طول تبلیغات برای این فیلم، لیلی یک نقش در مجموعه فیلم‌های “مردان ایکس” از هیو جکمن را رد کرد و اشاره کرد که در آن زمان “به فیلم‌های ابرقهرمانی علاقه‌ای نداشت”.

نقش تاوریل در فیلم هابیت

در سال 2012، لیلی برای ایفای نقش تاوریل، یک الف جنگلی جسور، در اقتباس سینمایی سه قسمتی هابیت انتخاب شد. این شخصیت، که در کتاب اصلی تالکین وجود ندارد، توسط سازندگان فیلم خلق شده بود. لیلی برای این نقش، آموزش‌های سخت‌گیرانه‌ای در زمینه جنگ‌جویی و زبان الف‌ها گذراند. او تاوریل را به عنوان یک زن مستقل و سرکش توصیف کرد که از قوانین سنتی الف‌ها پیروی نمی‌کند. لیلی در دو فیلم بعدی هابیت نیز به عنوان تاوریل ظاهر شد.

نقش تاوریل در فیلم هابیت
نقش تاوریل در فیلم هابیت

فیلم مرد مورچه ای

لیلی در سال 2015، نقش امید ون داین، دختر هانک و جانت پیم، را در فیلم «مرد مورچه‌ای» ایفا کرد. این فیلم بخشی از دنیای سینمایی مارول است.

لیلی امید را به عنوان یک شخصیت قوی و توانمند توصیف کرد، اما افزود که بزرگ شدن در خانواده‌ای پر از ابرقهرمان‌ها مشکلات خاص خود را به همراه داشته است. او حتی نام مادرش را به عنوان نشانه‌ای از عدم رضایت از پدرش انتخاب کرده است.

لیلی همچنین با مارول قرارداد چند فیلمی امضا کرد. «مرد مورچه‌ای» به طور کلی نقدهای مثبتی دریافت کرد.

فیلم شیطان کوچک

در سال 2017، لیلی در فیلم ترسناک “شیطان کوچک” در نتفلیکس به همراه آدام اسکات بازی کرد.

در سال 2018، او نقش خود را به عنوان ون دین در فیلم “مرد مورچه‌ای و زنبورک” تکرار کرد و لباس ابرقهرمانی زنبورک را پوشید که در فیلم اول در صحنه پس از تیتراژ پیش‌نمایش شده بود.

این فیلم نقدهای مثبت دریافت کرد و بازی لیلی مورد ستایش قرار گرفت.

زندگینامه اوانجلین لیلی
زندگینامه اوانجلین لیلی

زنبورک اولین ابرقهرمانی بود که در یک فیلم MCU شخصیت اصلی بود.

لیلی همچنین نقش خود را در فیلم “انتقام‌جویان: پایان بازی” در سال 2019 تکرار کرد.

در همان سال، لیلی قرار بود در فیلمی با عنوان “جای خوشحال” به همراه ایک بارین‌هولتز بازی کند.

موفقیت در گیشه

در سال 2021، لیلی در چندین فیلم پرفروش بازی کرد. او در فیلم “بحران” با بازیگران مشهوری همچون آرمی هامر و گری اولدمن همبازی بود. همچنین، او در فیلم “جنوب بهشت” نقش اصلی را ایفا کرد و برای بازی در این فیلم، جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. علاوه بر این، لیلی صدای یک شخصیت انیمیشنی در سریال “چه می‌شود اگر؟” از دیزنی+ را نیز ارائه داد.

فیلم های Evangeline Lilly
فیلم های Evangeline Lilly

لیلی در فیلم “مرد مورچه‌ای و زنبور: کوانتومانیا” که در فوریه 2023 به عنوان اولین فیلم فاز پنج MCU منتشر شد، نقش امید ون دین را تکرار کرد.

همچنین در همان ماه، اعلام شد که او در نسخه انگلیسی فیلم انیمیشن تاریخی اسرائیلی، “افسانه تخریب”، صداپیشگی خواهد کرد. لیلی نقش برنیکس، آخرین ملکه یهودی را ایفا کرد که با وجود خطرات، تمام تلاش خود را برای محافظت از مردم خود انجام داد.

لیلی در مورد این نقش اظهار داشت که داستان بسیار غم‌انگیز و وحشیانه است، اما بر اساس واقعیت است.

کناره گیری مجدد از بازیگری

 در ژوئن 2024، لیلی اعلام کرد که از بازیگری “کناره گیری” می کند. او اشاره کرد که “ممکن است روزی به هالیوود بازگردم، اما فعلاً اینجا جایی است که متعلق به من است.”

افتخارات اوانجلین لیلی

لیلی به خاطر بازی کردن نقش‌های قوی، تراژیک و حتی کمی تلخ شناخته شده است.

نقش‌های او در سری فیلم‌های هابیت و دنیای سینمایی مارول به ترتیب به عنوان تائوریل و هوپ ون دین / زنبور، مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

برای بازی در نقش تائوریل، لیلی برای جایزه ساترن بهترین بازیگر نقش مکمل زن، جایزه انجمن منتقدان فیلم پخش برای بهترین بازیگر زن در یک فیلم اکشن، جایزه امپایر برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن و جایزه انتخاب کودک برای محبوب‌ترین زن باکیکر نامزد شده است.

اوانجلین لیلی بیوگرافی
اوانجلین لیلی بیوگرافی

نویسندگی

در سال 2006، در جریان فیلمبرداری سریال لاست، لیلی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آرزویش نویسنده شدن است. در 18 جولای 2013، لیلی مجموعه کتاب‌های خود با عنوان «اسکویکرونکرها» را در سان‌دیگو کامیک-کان رونمایی کرد. این مجموعه داستان حول محور دختری جوان شکل می‌گیرد که به گروهی از شخصیت‌ها با ویژگی‌های عجیب و غریب و اخلاق‌های خاص می‌پیوندد، و این گروه را «خانواده» خود می‌نامند.

سال 2014، انتشارات تیتان اولین عنوان از مجموعه کتاب‌های «اسکویکرونکرز» را با نام «اسکویکرونکرز: پیش‌درآمد» منتشر کرد که پیشگفتار آن را پیتر جکسون نوشته بود. سه عنوان اصلی با نام‌های «اسکویکرونکرز، پرده اول: سقوط سلما‌ی نازپرورده»، «اسکویکرونکرز، پرده دوم: سقوط لورنای تنبل» و «اسکویکرونکرز، پرده سوم: سقوط اندی‌ی خودخواه» توسط انتشارات «کوایت کوکون پروداکشنز» خودانتشار شدند و رودریگو باستوس دیدیه نیز به‌عنوان تصویرگر آن‌ها فعالیت کرد. لیلی اظهار کرده است که الهامات ادبی او رولد دال و ادوارد گوری هستند.

اوانجلین لیلی فیلم ها
اوانجلین لیلی فیلم ها

همسر اوانجلین لیلی

 لیلی از سال 2003 تا 2004 با هاکی باز موری هون ازدواج کرده بود. او از سال 2004 تا 2007 با بازیگر انگلیسی و همبازی خود در سریال Lost، دومینیک موناهان رابطه داشت. در سال 2010، لیلی با نورمن کالی رابطه را آغاز کرد. او در سال 2011 صاحب یک پسر شد. پسر دوم آنها در اکتبر 2015 به دنیا آمد.

در 20 آذر 1385، یک مشکل برق، خانه لیلی در کایلوا، هاوایی را آتش زد. خانه و تمام وسایل او در حالی که او در حال فیلمبرداری سریال Lost بود، از بین رفت. با اینکه او همه چیز خود را از دست داد، گفت که آتش‌سوزی “تقریباً آزادکننده” بود و او “عجله‌ای برای دوباره پر کردن زندگی خود ندارد“.

عکس جدید اوانجلین لیلی
عکس جدید اوانجلین لیلی

مخالفت با واکسن کرونا

در ۱۶ مارس ۲۰۲۰، هنگامی که لیلی در طول همه‌گیری کووید-۱۹ از قرنطینه خودداری کرد، واکنش‌های مختلفی دریافت کرد، در اینستاگرام گفت که «همه چیز طبق معمول است» و ادعا کرد که «آزادی را بر زندگی خود ارزشمند می‌داند». در ۲۶ مارس، او برای نظرات خود عذرخواهی کرد و آن‌ها را «بی‌توجه، متکبر و رمزآلود» خواند.

در ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲، او عکسی را در اینستاگرام منتشر کرد که نشان می‌داد در تجمعی علیه الزامات واکسن کووید-۱۹ در واشنگتن دی سی شرکت کرده است و گفت: «هیچکس نباید هرگز مجبور شود بدن خود را با چیزی تزریق کند، برخلاف میل خود».

۱۸ فوریه، در میان اعتراض کاروان کانادا علیه دستورات فدرال کووید-۱۹، او از نخست‌وزیر کانادا، جاستین ترودو، خواست تا با معترضان دیدار کند.

اوانجلین لیلی بازیگر کانادایی
اوانجلین لیلی بازیگر کانادایی

اینستاگرام اوانجلین لیلی

برای مشاهده صفحه اوانجلین لیلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/evangelinelillyofficial

اینستاگرام اوانجلین لیلی
اینستاگرام اوانجلین لیلی

سریال های اوانجلین لیلی

سال انتشارسریالنقش
2002–2004SmallvilleSchool Girl / Girl in Cinema / Wade’s Girlfriend
2003Stealing SinatraModel in Commercial
Tru CallingParty Guest
2004Kingdom HospitalBenton’s Girlfriend
2004–2010LostKate Austen
2021What If…?Hope van Dyne / Wasp
سریال های اوانجلین لیلی
اوانجلین لیلی سریال ها
اوانجلین لیلی سریال ها

فیلم های اوانجلین لیلی

YearTitleRole
2003The Lizzie McGuire MoviePolice Officer
2003Freddy vs. JasonSchool Student Next to Locker
2004White ChicksParty Guest
2005The Long WeekendSimone
2008The Hurt LockerConnie James
2008AfterwardsClaire
2011Real SteelBailey Tallet
2013The Hobbit: The Desolation of SmaugTauriel
2014The Hobbit: The Battle of the Five Armies
2015Ant-ManHope van Dyne
2017Little EvilSamantha Bloom
2018Ant-Man and the WaspHope van Dyne / Wasp
2019Avengers: Endgame
2021CrisisClaire Reimann
2021Legend of DestructionQueen Berenice
2021South of HeavenAnnie Ray
2023Ant-Man and the Wasp: QuantumaniaHope van Dyne / Wasp
فیلم های اوانجلین لیلی
فیلم های اوانجلین لیلی
فیلم های اوانجلین لیلی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 55

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir