با استعداد و چندوجهی، بری لارسون از بازیگر نقش‌های مکمل در فیلم‌های کمدی نوجوانانه به یک ستاره‌ی تحسین‌شده در فیلم‌های مستقل و بلاک باسترهای بزرگ تبدیل شده است. او که در ساکرامنتو متولد شد، در سنین پایین به دنیای بازیگری قدم گذاشت و استعداد قابل توجهی از خود نشان داد. لارسون با ایفای نقش‌های پیچیده و چندلایه، توانسته جوایز معتبر متعددی از جمله اسکار را برای بازی در فیلم «اتاق» از آن خود کند. این بیوگرافی به بررسی مسیر حرفه‌ای درخشان او، از دوران کودکی تا تبدیل شدن به یکی از چهره‌های برجسته هالیوود می‌پردازد. سفری در زندگی و آثار بازیگری که با انتخاب‌های هوشمندانه و اجرای قدرتمند، جایگاه ویژه‌ای در صنعت سینما به دست آورده است.

بری لارسون عکس
بری لارسون عکس
نام نام خانوادگی:بریان سیدونی دوسولنیر
Brianne Sidonie Desaulniers
تاریخ تولد:October 1, 1989
09/مهر/1368
سن:35 سال و 6 ماه
محل تولد:ساکرامنتو – کالیفرنیا – آمریکا
قد:170 سانتیمتر
وزن:60 کیلوگرم
صفحه imdb:imdb
بیوگرافی بری لارسون و همسرش

بیوگرافی بری لارسون

کودکی و آغاز راه بازیگری

بری لارسون، با نام اصلی بریان سیدونی دوسولنیر، در اول اکتبر سال ۱۹۸۹ در ساکرامنتو، کالیفرنیا به دنیا آمد. پدر و مادر او، هدر ادواردز و سیلوین دوسولنیر، هر دو کایروپراکتورهای هومیوپات بودند و مطب مشترکی داشتند. بری یک خواهر بزرگتر به نام میلین نیز دارد. پدرش اصالتاً فرانسوی-مانیتوبایی است و به همین دلیل زبان فرانسوی اولین زبانی بود که بری آموخت. او تابعیت دوگانه کانادا و ایالات متحده را دارد.

بری بیشتر دوران تحصیل خود را در خانه گذراند و معتقد است که همین موضوع باعث شد تا او بتواند تجربیات خلاقانه و متفاوتی را به دست آورد. او دوران کودکی خود را “ساده و معمولی” توصیف می‌کند و می‌گوید که با مادرش رابطه بسیار صمیمی داشته اما در عین حال فردی خجالتی با اضطراب اجتماعی بوده است. در تابستان‌ها، بری به نوشتن و کارگردانی فیلم‌های کوتاه خانگی می‌پرداخت و از پسرعموها و دخترعموهایش در این فیلم‌ها بازی می‌گرفت. او این فیلم‌ها را در گاراژ خانه‌شان فیلمبرداری می‌کرد.

در سن شش سالگی، بری برای اولین بار علاقه خود را به بازیگری نشان داد و بعدها گفت که “هنرهای خلاقانه چیزی بود که همیشه در وجود من حس می‌کردم.” در همان سال، او در یک برنامه آموزشی در تئاتر کنسرواتوار آمریکا در سان فرانسیسکو پذیرفته شد و به جوان‌ترین دانش‌آموز آنجا تبدیل شد. بری گفته است که پس از دیدن بازی جنیفر لوپز در فیلم “سلنا” در سال ۱۹۹۷، تصمیم گرفت که بازیگر شود.

قد و وزن بری لارسون
بری لارسون

زندگی خانوادگی بری در سن هفت سالگی با طلاق والدینش دستخوش تغییر شد. او رابطه چندان خوبی با پدرش نداشت و در این باره گفته است: “در کودکی سعی می‌کردم او و شرایط را درک کنم.

اما او هیچ تلاشی برای بهبود اوضاع نکرد. فکر نمی‌کنم او واقعاً می‌خواست پدر باشد.” پس از جدایی، مادرش، هدر، به همراه بری و خواهرش برای دنبال کردن رویای بازیگری بری به لس آنجلس نقل مکان کرد. آن‌ها از نظر مالی در وضعیت خوبی نبودند و در یک آپارتمان کوچک نزدیک استودیوهای هالیوود در بربنک زندگی می‌کردند.

بری آن دوران را اینگونه توصیف می‌کند: “ما یک آپارتمان یک اتاقه بسیار ساده داشتیم که تخت از دیوار بیرون می‌آمد و هر کدام فقط سه تکه لباس داشتیم.” با این حال، او خاطرات شیرینی از آن دوران به یاد دارد و از مادرش به خاطر تمام تلاش‌هایی که برای آن‌ها انجام داده قدردانی می‌کند.

علت تغییر نام خانوادگی

از آنجایی که تلفظ نام خانوادگی “دوسولنیر” برای بسیاری دشوار بود، بری نام هنری “لارسون” را انتخاب کرد. این نام را از نام مادربزرگ بزرگ سوئدی‌اش و همچنین نام یک عروسک محبوب خود در کودکی به نام کیرستن لارسون الهام گرفت. اولین تجربه کاری او در سال ۱۹۹۸ با اجرای یک تقلیدیه تبلیغاتی برای عروسک باربی با عنوان “باربی رانش گلی مالیبو” در برنامه “امشب با جی لنو” رقم خورد.

پس از آن، او در نقش‌های مهمان در چندین سریال تلویزیونی از جمله “لمس شده توسط یک فرشته” و “محبوب” ظاهر شد. در سال ۲۰۰۰، بری برای بازی در کمدی موقعیت “شیممل” از شبکه فاکس انتخاب شد، اما متأسفانه این سریال قبل از پخش به دلیل بیماری سرطان رابرت شیممل، بازیگر اصلی آن، لغو شد.

فیلم های بری لارسون
فیلم های بری لارسون

سال‌های آغازین و ورود به دنیای موسیقی

بری لارسون (۲۰۰۱-۲۰۰۸)

بری لارسون در اوایل دوران فعالیت هنری خود با چالش‌ها و تغییر مسیرهای متعددی روبرو شد. او در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه‌ای درباره این دوران گفت: “آن زمان خیلی احساس ناامنی می‌کردم و با خودم بسیار سخت‌گیر بودم. اما لحظه‌ای رسید که شروع به محاسبه کردم.

هر روز دو ساعت صرف آماده شدن می‌کردم (آرایش مو و صورت، انتخاب لباس‌های زیاد و تلاش برای هماهنگی کامل آن‌ها) و در آن لحظه به یک درک عمیق رسیدم.

متوجه شدم چه مقدار از زمانم را صرف آماده شدن برای زندگی می‌کردم، در حالی که در واقع زندگی نمی‌کردم. این ترسناک‌ترین احساسی بود که تا به حال تجربه کرده بودم. به همین دلیل، تصمیم گرفتم مسیری کاملاً متفاوت را در پیش بگیرم.”

اولین نقش مهم لارسون در سال ۲۰۰۱ در سیتکام “Raising Dad” از شبکه WB رقم خورد. او در این سریال نقش امیلی، دختر کوچکتر شخصیت باب ساجت را ایفا کرد. اگرچه این سریال تنها برای یک فصل پخش شد، اما منتقدانی مانند هال بودکر از اورلاندو سنتینل نظر مثبتی درباره آن نداشتند و بازیگران را به “شوخی کردن سرخوشانه در طول برنامه” متهم کردند.

سریال های بری لارسون
سریال های بری لارسون

پس از آن، لارسون برای سیتکام “Hope & Faith” از شبکه ABC انتخاب شد، اما پس از تولید یک قسمت آزمایشی که هرگز پخش نشد، او و برخی دیگر از بازیگران جایگزین شدند. در سال ۲۰۰۳، او در فیلم “Right on Track” از شبکه دیزنی در کنار بورلی میچل به ایفای نقش پرداخت.

این فیلم بر اساس داستان زندگی خواهران اریکا و کورتنی اندرز، ستارگان مسابقات اتومبیلرانی جوانان، ساخته شده بود. در سال ۲۰۰۴ نیز لارسون در فیلم‌های کمدی “Sleepover” و “۱۳ Going on 30” نقش‌های کوتاهی را تجربه کرد.

یادگیری گیتار و انتشار آثار شخصی

در سن یازده سالگی، لارسون با یادگیری گیتار به موسیقی علاقه‌مند شد. یک مدیر موسیقی او را تشویق کرد تا آهنگ‌های خود را بنویسد و او نیز شروع به ضبط و انتشار آثارش در وب‌سایت شخصی خود کرد.

پس از اینکه نتوانست نقش وندی دارلینگ را در فیلم “پیتر پن” (۲۰۰۳) به دست آورد، آهنگی با عنوان “دختر نامرئی” نوشت و ضبط کرد که از رادیو KIIS-FM پخش شد. این اتفاق باعث شد تا او به زودی با تامی موتولا از Casablanca Records قرارداد ضبط امضا کند. در آن زمان، لارسون و لیندزی لوهان تنها هنرمندانی بودند که با این لیبل قرارداد داشتند.

زندگینامه بری لارسون
زندگینامه بری لارسون

انتشار اولین آلبوم

در سال ۲۰۰۵، لارسون آلبوم “Finally Out of P.E.” را منتشر کرد که در نوشتن آهنگ‌های آن با ترانه‌سرایان دیگری نیز همکاری کرده بود. او نام این آلبوم را از معلم ورزشی که از او خوشش نمی‌آمد الهام گرفت و بعدها گفت که بیشتر آهنگ‌هایش درباره فرصت‌های شغلی از دست رفته بود.

یکی از تک‌آهنگ‌های این آلبوم با نام “او گفت” در برنامه “Total Request Live” از MTV پخش شد و در لیست هفتگی پربیننده‌ترین ویدیوهای این شبکه از سوی بیلبورد قرار گرفت و در نهایت به رتبه ۳۱ جدول فروش تک‌آهنگ‌های داغ بیلبورد رسید.

بیوگرافی بری لارسون
بیوگرافی بری لارسون

لارسون در ادامه با جسی مک‌کارتنی در تور کنسرت‌های “راک در فروشگاه” مجله Teen People در مراکز خرید همراه شد، در تور “روح زیبا” برای او به عنوان خواننده افتتاحیه اجرا کرد و همچنین در رژه روز شکرگزاری میسی در نیویورک سیتی به روی صحنه رفت. با این حال، این آلبوم با فروش تنها ۳۵۰۰ نسخه، یک شکست تجاری محسوب شد.

لارسون بعدها اعتراف کرد که از حرفه موسیقی خود دلسرد شده بود و دلیل آن را دخالت‌های شرکت ضبط در روند خلاقیتش عنوان کرد: “من می‌خواستم تمام آهنگ‌های خودم را بنویسم، اما [شرکت ضبط] از این می‌ترسید. من می‌خواستم با کتانی و گیتارم روی صحنه بروم—آن‌ها پاشنه بلند و موهای پریشان می‌خواستند.”

بازی در فیلم کمدی

در سال ۲۰۰۶، لارسون در کنار لوگان لرمن و کودی لینلی در فیلم کمدی “هوت” به ایفای نقش پرداخت. این فیلم داستان گروهی از جوانان داوطلب را روایت می‌کرد که سعی در نجات گروهی از جغدها داشتند.

اگرچه “هوت” نقدهای ضعیفی دریافت کرد، اما روت استین از سان فرانسیسکو کرونیکل از بازی لارسون و لینلی به خاطر “آوردن کمی از حس و حال ایندیانا جونز به نقش‌هایشان” قدردانی کرد. سال بعد، لارسون نقش کوچکی در درام “روزهای گذشته را به یاد آر” با بازی امبر هرد داشت.

بری لارسون هنرپیشه
بری لارسون هنرپیشه

در همین دوران، او مجله هنری و ادبی “خرگوش‌ها و تله‌ها” را تاسیس کرد که در آن ستون‌های نظر شخصی خود را می‌نوشت و آثار هنرمندان و نویسندگان دیگر را نیز منتشر می‌کرد.

لارسون گفته است که در این مقطع زمانی بارها به ترک بازیگری فکر کرده بود، زیرا پیدا کردن کار برایش بسیار دشوار بود و دلیل آن را ناتوانی فیلمسازان در کلیشه سازی او می‌دانست. او به ویژه زمانی که نقش‌های کلیدی در فیلم‌های “سیزده” (۲۰۰۳) و “جونو” (۲۰۰۷) را از دست داد، احساس دلسردی زیادی کرد. برای تامین مخارج زندگی، لارسون به عنوان دی‌جی در کلاب‌ها کار می‌کرد.

بری لارسون: دوران شکوفایی در فیلم‌های مستقل (۲۰۰۹-۲۰۱۴)

بری لارسون در سال ۲۰۰۹ با بازی در نقش کیت گرگسون در سریال کمدی-درام “ایالات متحده تارا” به تلویزیون بازگشت. کیت، دختر نوجوان طعنه‌زن شخصیتی بود که مادرش از اختلال تجزیه هویت رنج می‌برد.

لارسون پس از جایگزینی پورشیا دابلدی، که ابتدا برای این نقش انتخاب شده بود، توانست توجه منتقدان را به بازی خوب خود جلب کند. بسیاری از منتقدان، از جمله آلساندرا استنلی از نیویورک تایمز و تیم گودمن از سان فرانسیسکو کرونیکل، بازی او در نقش یک نوجوان واقعی و توانایی‌اش در نشان دادن ظرایف این نقش را ستودند.

لارسون بعدها گفت که مسیر شخصیتی کیت برای یافتن معنا در زندگی، بازتابی از مسیر زندگی خود او بود و به همین دلیل از لغو شدن سریال پس از سه فصل بسیار ناراحت شد.

بری لارسون قد
بری لارسون

در همان سال ۲۰۰۹، لارسون در فیلم دوران بلوغ “تالار تانر” در کنار رونی مارا به ایفای نقش پرداخت. اگرچه این فیلم با استقبال چندانی مواجه نشد، اما بتسی شارکی از لس آنجلس تایمز بازی لارسون را به خاطر ارائه لحظات خنده‌دار فیلم تحسین کرد. لارسون در دو فیلم دیگر که در سال ۲۰۰۹ منتشر شدند نیز حضور داشت؛ او در فیلم “خانه خراب” نقش یک تشویق‌کننده دست و پا چلفتی و در فیلم “فقط پک” نقش یک دانش‌آموز دبیرستانی محبوب را ایفا کرد.

در سال ۲۰۱۰، لارسون در جشنواره تئاتر ویلیامزتاون در نمایشنامه “شهر ما” اثر تورنتون وایلدر به کارگردانی نیکلاس مارتین به روی صحنه رفت و نقش امیلی وب، یک دختر جوان را بازی کرد. با این حال، برخی منتقدان مانند لوئیز کندی از بوستون گلوب، معتقد بودند که این اجرا به مضامین تاریک‌تر نمایشنامه نپرداخته و از فقدان تحول غم‌انگیز در شخصیت لارسون ابراز نارضایتی کردند.

فعالیت در سینما

در عرصه سینما، لارسون در فیلم کمدی-درام “گرینبرگ” ساخته نوآ بامباک و فیلم کمدی “اسکات پیلگریم در برابر جهان” به کارگردانی ادگار رایت حضور یافت. به گفته یک روزنامه‌نگار از مجله اسلنت، این فیلم‌ها به افزایش شهرت لارسون کمک شایانی کردند. خود لارسون نیز فیلم “اسکات پیلگریم در برابر جهان”، که در آن نقش یک ستاره راک به نام انوی آدامز را بازی کرد، را نقطه عطفی در دوران حرفه‌ای خود می‌داند. در این فیلم، او آهنگ “گوسفند سیاه” را با گروه متریک اجرا کرد.

اگرچه این فیلم از نظر تجاری موفقیت چندانی کسب نکرد، اما بعدها طرفداران خاص خود را پیدا کرد. لارسون در ادامه در درام “رمپارت” (۲۰۱۱) نقش دختر مشکل‌دار یک پلیس فاسد (با بازی وودی هارلسون) را ایفا کرد. این نقش از نظر احساسی بسیار سنگین بود و لارسون اذعان داشت که جدا شدن از آن برایش دشوار بود. حتی صحنه رویارویی او با هارلسون نیز برایش بسیار ناراحت‌کننده بود، اما کارگردان از بازی خوب او شگفت‌زده شد و فیلمنامه را کمی تغییر داد تا رابطه پدر و دختر را بیشتر مورد بررسی قرار دهد.

بری لارسون تصاویر
بری لارسون تصاویر

سال ۲۰۱۲ برای لارسون با ورود به عرصه فیلمسازی همراه بود. او به همراه جسی انیس و سارا راموس در نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه “بازو” همکاری کرد. این فیلم که به انتظارات جامعه در آینده نزدیک می‌پرداخت، توانست جایزه ویژه هیئت داوران را در جشنواره فیلم ساندنس از آن خود کند. پس از آن، لارسون در درام مورد انتقاد شدید “مشکل با بلیس” نقش یک نوجوان اغواگر را بازی کرد و سپس در فیلم “خیابان جامپ شماره ۲۱”، اقتباسی از سریال تلویزیونی پلیسی دهه ۱۹۸۰، در نقش مولی، یک دانش‌آموز دبیرستانی، در کنار جونا هیل و چنینگ تیتوم به ایفای نقش پرداخت.

لارسون سبک بازیگری خود را نسبت به رویکرد بداهه‌پردازانه هیل خشک‌تر می‌دانست و در صحنه‌هایی که نیاز به بداهه‌پردازی با او داشت به چالش کشیده می‌شد. با این حال، دانا استیونز از اسلیت، لارسون را “یک کشف بزرگ” نامید و او را به خاطر زیبایی، حس شوخ‌طبعی و صدای منحصربه‌فردش ستود و خاطرنشان کرد که او برخلاف شخصیت‌های زن معمول در فیلم‌های رفیقانه، بسیار واقعی به نظر می‌رسد. فیلم “خیابان جامپ شماره ۲۱” با فروش جهانی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار، تا آن زمان پربیننده‌ترین فیلم لارسون محسوب می‌شد.

پس از حضور در سریال کمدی “انجمن”، لارسون بار دیگر با داستین باوزر همکاری کرد و فیلم کوتاه “وزن‌کشی” (۲۰۱۳) را درباره یک رابطه پرتنش نوشت و کارگردانی کرد که در جشنواره جنوب از جنوب غربی به نمایش درآمد.

بازی در فیلم «بخش کوتاه‌مدت شماره ۱۲»

اما نقطه عطف واقعی در کارنامه لارسون در همان سال ۲۰۱۳ با بازی در درام مستقل تحسین‌شده منتقدان “بخش کوتاه‌مدت شماره ۱۲” به کارگردانی دستین دنیل کرتون رقم خورد. این اولین نقش اصلی او در دوران حرفه‌ای‌اش بود. فیلم در یک خانه گروهی برای نوجوانان مشکل‌دار می‌گذشت و لارسون در نقش گریس، سرپرست پریشان عاطفی این موسسه، بازی کرد.

او برای آماده شدن برای این نقش، با کارکنان یک خانه کودکان تعامل داشت و مصاحبه‌های آنلاین افرادی با مشاغل مشابه را تماشا کرد. بودجه تولید این فیلم کمتر از ۱ میلیون دلار بود و لارسون از محیط کار صمیمی و مشارکتی آن بسیار خرسند بود. بازی او در این فیلم با تحسین گسترده منتقدان روبرو شد.

بری لارسون بازیگر
بری لارسون بازیگر

مانوهلا دارگیس از نیویورک تایمز بازی او را “عالی” و “کاملا متقاعد کننده” خواند و ایان فرییر از امپایر اظهار داشت که او “به یک درویش چرخان از یک اجرا تبدیل می‌شود، گریس را قوی اما زخمی، آسیب دیده اما دلسوز می‌سازد”. جنی مک‌کارتنی از دیلی تلگراف پیش‌بینی کرد که این فیلم “او را برای یک حرفه درخشان متمایز خواهد کرد”. لارسون برای این فیلم نامزد جایزه ایندیپندنت اسپیریت برای بهترین بازیگر نقش اول زن شد. او بعدها اظهار داشت که پس از این فیلم، کارگردانان نقش‌های متنوعی را به او پیشنهاد دادند، اما او نقش‌های معشوقه تک بعدی را رد کرد.

همچنین در سال ۲۰۱۳، لارسون نقش‌های مکمل در دو درام عاشقانه، “دان جان” و “اکنون تماشایی”، داشت. در فیلم “دان جان” به نویسندگی و کارگردانی جوزف گوردون-لویت، او نقش خواهر دان جان (با بازی گوردون-لویت) را بازی کرد.

بری لارسون: دوران تثبیت‌شده بازیگری (۲۰۱۵-۲۰۱۹)

سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ برای بری لارسون دوران پرکاری و مهمی بود که با ایفای نقش‌های متنوع و درخشان، جایگاه او را به عنوان یک بازیگر توانمند و تثبیت‌شده در هالیوود مستحکم کرد.

در سال ۲۰۱۵، لارسون در سه فیلم به ایفای نقش پرداخت. ابتدا در فیلم کمدی-درام “کندوکاو برای آتش” ظاهر شد، که بیشتر صحنه‌های آن به صورت بداهه و با محوریت جیک جانسون فیلمبرداری شده بود. جالب است که فیلمنامه کاملی برای این فیلم وجود نداشت و لارسون در طول فیلمبرداری تصمیمات مهمی در مورد شخصیت خود گرفت، حتی یک خط داستانی عاشقانه از پیش تعیین شده را نیز حذف کرد.

سپس، او در کمدی “قطار بی‌عقلی” نقش خواهر شخصیت امی شومر را بازی کرد. این فیلم که با الهام از زندگی خود شومر ساخته شده بود، لارسون نقش خود را بر اساس خواهر واقعی شومر که یکی از تهیه‌کنندگان فیلم نیز بود، شکل داد.

منتقدان، این فیلم را ترکیبی موفق از خنده، عاشقانه و احساسات عمیق دانستند و بازی لارسون را پرانرژی اما کمی کم‌رنگ ارزیابی کردند. “قطار بی‌عقلی” با فروش بیش از ۱۴۰ میلیون دلار، یک موفقیت تجاری بزرگ بود.

بری لارسون بازیگر آمریکایی
بری لارسون بازیگر آمریکایی

اما نقطه عطف این دوره برای لارسون، بازی در فیلم “اتاق” بود. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته اما دونوگه بود و لارسون در آن نقش زنی جوان به نام ما را بازی می‌کرد که در اسارت به سر می‌برد و فرزندی را که حاصل تجاوز است، به دنیا می‌آورد. این نقش از نظر جسمی و روحی چالش‌های زیادی را برای لارسون به همراه داشت و او برای ایفای آن، مبارزات مادرش را به عنوان یک زن سرپرست خانوار الگو قرار داد.

بخش اعظم فیلم در یک اتاقک کوچک در استودیو فیلمبرداری شد و لارسون برای آمادگی، یک ماه را در تنهایی در آپارتمان خود گذراند. او با متخصصان سوء استفاده جنسی گفتگو کرد و در مورد تاثیرات کمبود تغذیه بر افراد در اسارت تحقیق کرد.

او حتی برای رسیدن به ظاهر مورد نظر، از نور خورشید دوری کرد، رژیم غذایی خود را تغییر داد و به شدت ورزش کرد تا وزن کم کند. همکاری نزدیک او با جیکوب ترمبلی، بازیگر نقش پسرش، و تمرین فعالیت‌های مشترک، به خلق رابطه قوی بین آن‌ها کمک کرد.

جایزه اسکار بری لارسون

فیلم “اتاق” با تحسین گسترده منتقدان روبرو شد و بازی درخشان لارسون، که جایزه اسکار بهترین بازیگر زن، گلدن گلوب و بفتا را نیز برای او به ارمغان آورد، مورد ستایش ویژه قرار گرفت.

پس از موفقیت “اتاق”، لارسون در سال ۲۰۱۶ در فیلم اکشن-کمدی “آتش آزاد” نقش اصلی را بازی کرد. او با هدف جلب توجه به موضوع خشونت با اسلحه، این پروژه را پذیرفت. منتقدان به تفاوت چشمگیر نقش او در این فیلم با نقش قبلی‌اش در “اتاق” اشاره کردند و قدرت او در تسلط بر صحنه را تحسین نمودند. با این حال، این فیلم از نظر تجاری موفق نبود. لارسون همچنین در فیلم کمدی “وینر-داگ” نیز نقشی ایفا کرده بود، اما صحنه‌های او در نسخه نهایی فیلم حذف شد.

موفقیت با کینگ کونگ

در سال بعد، لارسون در کنار ستارگانی چون تام هیدلستون و ساموئل ال. جکسون در فیلم پرهزینه “کونگ: جزیره جمجمه”، قسمت دوم از مجموعه فیلم‌های MonsterVerse، به ایفای نقش پرداخت. او در این فیلم نقش یک عکاس خبری در دهه ۱۹۷۰ را بازی کرد که در ویتنام فیلمبرداری شده بود.

این اولین تجربه او در یک فیلم پرفروش با بودجه کلان بود و اگرچه از بازی در نقشی که به ظاهرش وابسته نبود خوشحال بود، اما از کمبود همبازی زن در فیلم ابراز نارضایتی کرد. جلوه‌های ویژه بصری فیلم مورد تحسین قرار گرفت و منتقدان بازی لارسون را با وجود نقش نسبتاً کم‌رنگش، قابل قبول دانستند. “کونگ: جزیره جمجمه” با فروش بیش از ۵۶۶ میلیون دلار در سراسر جهان، به یک موفقیت تجاری بزرگ تبدیل شد.

بری لارسون با لباس ورزشی
بری لارسون با لباس ورزشی

ادامه فعالیت ها

در اواخر سال ۲۰۱۷، لارسون در فیلم “قلعه شیشه‌ای” نقش جنت والز را ایفا کرد، که اقتباسی از خاطرات خود والز بود و او را بار دیگر با کارگردان دستین دنیل کرتون همراه کرد.

این فیلم داستان رابطه پیچیده یک زن جوان با والدین غیرمتعارفش را روایت می‌کند. لارسون به دلیل پرداختن به رابطه پیچیده والد و فرزند و همچنین موضوع بخشش در این فیلم جذب آن شد. او برای ایفای این نقش با جنت والز و خواهر و برادرانش همکاری نزدیک داشت و رفتار آن‌ها را مورد مطالعه قرار داد. اگرچه برخی منتقدان احساساتی بودن فیلم را دوست نداشتند، اما حضور قوی بری لارسون را نقطه قوت آن دانستند.

همچنین فیلم عاشقانه موزیکال “باساماتی بلوز” که لارسون در سال ۲۰۱۳ در آن بازی کرده بود و داستان آن در هند می‌گذشت، با استقبال ضعیفی روبرو شد و به دلیل تصویرسازی “منجی سفیدپوست” در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت.

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۱۷ شاهد اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند لارسون با کمدی-درام “فروشگاه تک‌شاخ” بود که او در آن نیز نقش اصلی را بازی کرد. این فیلم بعداً توسط نتفلیکس برای پخش دیجیتالی خریداری شد. لارسون در این فیلم نقش یک دانشجوی هنر سرخورده را بازی می‌کند که به تک‌شاخ‌ها علاقه دارد.

جالب است که او در سال ۲۰۱۲ نیز برای بازی در این فیلم تست داده بود اما موفق نشده بود و پس از متوقف شدن تولید، به او پیشنهاد کارگردانی و بازیگری در آن داده شد. لارسون به دلیل داستان خیالی فیلم به آن جذب شد و بین سفر شخصیتش و تجربه خودش به عنوان یک کارگردان ارتباط برقرار کرد. اگرچه برخی منتقدان از فیلم خوششان نیامد، اما پتانسیل لارسون را به عنوان یک فیلمساز مورد توجه قرار دادند.

پس از یک سال دوری از پرده سینما، لارسون در سال ۲۰۱۹ در نقش کارول دنورز/کاپیتان مارول در فیلم ابرقهرمانی “کاپیتان مارول” از دنیای سینمایی مارول به ایفای نقش پرداخت. این فیلم اولین فیلم استودیوی مارول با محوریت یک شخصیت زن بود.

لارسون در ابتدا در پذیرفتن این نقش پرطرفدار تردید داشت، اما در نهایت پس از دیدن آن به عنوان فرصتی برای توانمندسازی زنان جوان، آن را پذیرفت و با نقص‌ها و ویژگی‌های انسانی این شخصیت ارتباط برقرار کرد. او برای آماده‌سازی این نقش، نه ماه تمرینات سخت جودو، بوکس و کشتی را گذراند و با پرسنل پایگاه نیروی هوایی نلیس نیز دیدار کرد. منتقدان بازی لارسون را در این نقش تحسین کردند و او را بازیگری با درک بالا و توانمند توصیف نمودند.

اگرچه برخی از عمق نقش او انتقاد کردند، اما توانایی او در به تصویر کشیدن مبارزه شخصیت برای استقلال از مردان مستبد مورد تحسین قرار گرفت. لارسون همچنین نقش کاپیتان مارول را در فیلم “انتقام‌جویان: پایان بازی” که قبل از “کاپیتان مارول” فیلمبرداری شده بود، تکرار کرد. فیلم “پایان بازی” با فروش خیره‌کننده ۲.۷۹ میلیارد دلاری به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شد و “کاپیتان مارول” نیز به اولین فیلم ابرقهرمانی با محوریت یک زن تبدیل شد که فروشی بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان داشت.

همچنین در سال ۲۰۱۹، لارسون برای سومین بار با دستین دنیل کرتون در فیلم “فقط رحمت” همکاری کرد. این فیلم بر اساس داستان واقعی برایان استیونسون درباره محکومیت اشتباه والتر مک‌میلیان، زندانی محکوم به اعدام، ساخته شده و مایکل بی. جردن و جیمی فاکس نیز در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. لارسون با پذیرفتن نقش مکمل اوا آنسلی، یک فعال حقوق بشر، از داستان‌گویی کرتون حمایت کرد. منتقدان بازی او در به تصویر کشیدن شخصیت مصمم و در عین حال مضطرب اوا آنسلی را ستودند.

بری لارسون: وقفه کوتاه و گسترش فعالیت‌های هنری (۲۰۲۰–اکنون)

در پی همه‌گیری جهانی کووید-۱۹، بری لارسون تصمیم گرفت مدتی از دنیای بازیگری فاصله بگیرد. او دلیل این وقفه را اینگونه توضیح داد که نقش‌های پیشنهادی به او شباهت زیادی به نقشی داشتند که پیش‌تر در فیلم “اتاق” ایفا کرده بود. لارسون که احساس می‌کرد نیاز به بازنگری در مسیر حرفه‌ای خود دارد، در این دوران به علایق شخصی خود مانند تولید پادکست و ساخت ویدئوهای آنلاین (ولاگ) پرداخت.

در سال ۲۰۲۰، او در تولید و ایفای نقش در قسمتی از “تجربه واقعیت مجازی حقیقت آشفته”، یک مجموعه واقعیت مجازی که توسط ون جونز ساخته شده بود، مشارکت کرد. این تلاش مشترک برای آن‌ها جایزه امی ساعات پربیننده در بخش برنامه‌های تعاملی اورجینال برجسته را به ارمغان آورد.

سال ۲۰۲۲ برای لارسون با بازگشت به نقش محبوب کاپیتان مارول همراه بود. او بار دیگر این نقش را برای سواری‌های جذاب شهربازی دیزنی‌لند پاریس (“انتقام‌جویان متحد می‌شوند: نیروی پرواز”) و کشتی تفریحی دیزنی ویش (“انتقام‌جویان: برخورد کوانتومی”) ایفا کرد.

همکاری او با دیزنی+ در دو پروژه دیگر نیز به ثمر نشست. او مجموعه مستند “بزرگ شدن” را خلق، کارگردانی و میزبانی کرد و در فیلم کوتاه واقعیت افزوده “به یاد آوردن” نیز نقش‌آفرینی کرد. علاوه بر این، لارسون به عنوان شخصیت پارادایم در بازی آنلاین محبوب “فورتنایت بتل رویال” نیز حضور داشت.

پس از سه سال دوری از پرده سینما، بری لارسون در سال ۲۰۲۳ با فیلم اکشن “سریع ایکس”، دهمین قسمت از سری فیلم‌های “سریع و خشن”، به دنیای بازیگری بازگشت. کوین فاکس جونیور از مجله Paste در نقد خود اشاره کرد که لارسون “هنگام حضور در صفحه نمایش می‌درخشد، اما به نظر می‌رسد در نقشی که به طرز شگفت‌آوری کوچک است، استعدادش هدر رفته است”.

در همان سال، او بار دیگر در نقش کاپیتان مارول در دنباله فیلم ابرقهرمانی “مارول‌ها” ظاهر شد. این فیلم با نقدهای ضد و نقیضی از سوی منتقدان روبرو شد.

و در گیشه نیز نتوانست انتظارات را برآورده کند و به اصطلاح یک “بمب گیشه” لقب گرفت. لارسون همچنین به طور مختصر به جای شخصیت انوی آدامز در سریال انیمیشنی “اسکات پیلگریم به پرواز درمی‌آید” صداپیشگی کرد. او در سال ۲۰۲۳ به عنوان راوی مهمان در مراسم شمع‌افروزی دیزنی در دیزنی‌لند نیز حضور یافت.

لارسون با استخدام تهیه‌کننده لی آیزنبرگ، پروژه ساخت سریال “درس‌های شیمی” را کلید زد. این سریال اقتباسی از رمانی با همین نام نوشته بونی گارموس است.

مینی‌سریال “درس‌های شیمی” در سال ۲۰۲۳ از طریق سرویس استریمینگ اپل تی‌وی پلاس منتشر شد و داستان شیمی‌دانی به نام الیزابت زات را روایت می‌کند که در دهه ۱۹۶۰ میلادی در آمریکا، مجری یک برنامه آشپزی با رویکرد فمینیستی می‌شود. لارسون به عنوان تهیه‌کننده اجرایی این پروژه، دو سال را صرف کار بر روی آن کرد و از این فرصت منحصربه‌فرد که در حین توسعه سریال توسط عوامل، می‌توانست برای ایفای نقش خود آماده شود، ابراز خرسندی کرد.

راس مک ایندو از مجله Slant به “حضور قدرتمند” لارسون در این سریال اشاره کرد و از توانایی او در به تصویر کشیدن شخصیت زات بدون تبدیل کردن آن به یک “کاریکاتور” تمجید کرد. لارسون برای بازی در این نقش، نامزد دریافت جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش اول زن و جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن در یک مینی‌سریال شد.

در سال ۲۰۲۵، بری لارسون برای اولین بار در نمایشنامه “الکترا” اثر سوفوکل با ترجمه آن کارسون، در تئاتر دوک آو یورک در وست اند لندن به روی صحنه رفت. او برای ایفای نقش اصلی الکترای انتقام‌جو، موهای خود را کوتاه کرد. لارسون در خصوص این تجربه گفت که این فرصت را پذیرفته است تا با “تماشاگرانی که سرشان در گوشی نیست” ارتباط برقرار کند.

تیم بانو از روزنامه Evening Standard، اگرچه کل نمایش را یک “کار طاقت‌فرسای غیرقابل نفوذ” خواند، اما از لارسون برای “بخشیدن لایه‌هایی از تلخی، رنجش و ناامیدی به دیالوگ‌ها” قدردانی کرد. در مقابل، هومان بارکات از نیویورک تایمز نقدی تندتر نوشت و اظهار داشت: “لارسون با تمام انرژی‌اش، شدت عجیبی دارد که تک‌بعدی و سطحی به نظر می‌رسد”.

فعالیت‌های حمایتی بری لارسون

بری لارسون، بازیگر مشهور، علاوه بر فعالیت‌های هنری، به عنوان یک فعال جدی در زمینه حقوق بشر و برابری اجتماعی نیز شناخته می‌شود. او به طور خاص بر موضوع حمایت از بازماندگان تجاوز جنسی تمرکز دارد و از شهرت خود به عنوان یک پلتفرم قدرتمند برای بیان دیدگاه‌هایش در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی استفاده می‌کند. لارسون در سال ۲۰۱۸ با قاطعیت اعلام کرد که حاضر است تمام اعتبار و جایگاه خود را برای فعالیت در این زمینه‌ها به خطر بیندازد، زیرا سکوت در برابر بی‌عدالتی‌ها برای او غیرقابل قبول است. با این حال، از سال ۲۰۲۵ به بعد، او در بیان چنین نظراتی محتاط‌تر شده و از پرداختن به این موضوعات خودداری کرده است.

لارسون در مراسم‌های مختلف نیز مواضع خود را به صراحت نشان داده است. در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار، زمانی که جایزه بهترین بازیگر مرد را به کیسی افلک اهدا می‌کرد، با وجود استقبال ایستاده حضار، از دست زدن برای او خودداری کرد. او در پاسخ به سوالات مبنی بر اینکه آیا اتهامات آزار جنسی علیه افلک دلیل این رفتارش بوده است، گفت که “عملش خود گویای همه چیز بود.” در سال ۲۰۱۸، لارسون با همکاری ۳۰۰ زن فعال در هالیوود، ابتکار عمل “تایمز آپ” را برای محافظت از زنان در برابر آزار و تبعیض راه‌اندازی کرد.

با این حال، در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳، او که به عنوان عضو هیئت داوران حضور داشت، از پاسخ دادن به سوالات مربوط به جانی دپ، بازیگری که به اتهام آزار همسر سابقش امبر هرد در جشنواره حضور داشت، طفره رفت.

او در سال ۲۰۱۶ به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی پیوست و بعدها به عنوان یکی از نامزدهای نهایی هیئت مدیره این سازمان انتخاب شد. در سال ۲۰۱۷، لارسون به همراه تعدادی دیگر از چهره‌های مشهور، برای صندوق فیلم و تلویزیون که یک موسسه خیریه برای کمک به اعضای مسن صنعت سینما و تلویزیون است، کمک مالی جمع‌آوری کرد. او همچنین میزبان مشترک رویدادی برای سازمان “زنان در فیلم” بود و در آنجا از فیلمسازان خواست تا به طور صریح علیه ریاست جمهوری دونالد ترامپ موضع بگیرند.

در جوایز کریستال + لوسی زنان در فیلم ۲۰۱۸، جایی که از لارسون تقدیر شد، او از کمبود تنوع در میان خبرنگاران حوزه فیلم انتقاد کرد و خواستار حضور بیشتر و بهتر صدای اقلیت‌ها در نقد فیلم شد.

او همچنین اعلام کرد که در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم ساندنس و تورنتو، ۲۰ درصد از سهمیه خبرنگاران به روزنامه‌نگاران کم‌تر نماینده شده اختصاص خواهد یافت. در همان سال، لارسون یکی از اولین بازیگرانی بود که شرط “گنجاندن” را در قراردادهای فیلم و مصاحبه‌های مطبوعاتی خود گنجاند.

او در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹، با اشاره به کمبود تنوع در میان منتقدان و روزنامه‌نگاران فیلم و اینکه آن‌ها عمدتاً مردان سفیدپوست هستند، بر اهمیت تنوع در این صنعت تأکید کرد.

این اظهار نظر او با واکنش‌های منفی و حملات سازماندهی شده به صفحه فیلم “کاپیتان مارول” در وب‌سایت راتن تومیتوز روبرو شد. در سال ۲۰۱۹، لارسون به عنوان سردبیر مهمان در یکی از شماره‌های مجله استایلیست فعالیت کرد و از این فرصت برای جلب توجه به موضوعات تنوع و شمول اجتماعی استفاده کرد. در اجلاس سالانه “زنان در جهان”، او به طور علنی علیه شکاف دستمزد جنسیتی در هالیوود صحبت کرد. همچنین در سال ۲۰۱۹، مجله ورایتی از لارسون به خاطر همکاری‌اش با ابتکار عدالت برابر تقدیر کرد. در سال ۲۰۲۰، او از جنبش “کاهش بودجه پلیس” حمایت کرد و بدین ترتیب، تعهد خود را به عدالت اجتماعی و برابری نشان داد.

زندگی شخصی و تصویر رسانه‌ای

لارسون در مورد زندگی شخصی خود محتاط است و در مصاحبه‌ها از پاسخ دادن به سؤالاتی که او را ناراحت می‌کنند خودداری می‌کند. او در مورد تمایلش به خصوصی بودن گفته است که می‌ترسد به خاطر نقص‌هایش قضاوت شود و این حریم خصوصی به او اجازه می‌دهد تا نقش‌های متنوعی را بدون اینکه در یک قالب خاص قرار بگیرد، بازی کند.

لارسون در سال ۲۰۱۳ با الکس گرینوالد، خواننده اصلی گروه فانتوم پلنت، قرار گذاشت؛ این زوج از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ نامزد بودند. آن‌ها با هم در محله هالیوود هیلز لس آنجلس زندگی می‌کردند. او از گرینوالد به خاطر ایجاد یک فضای امن برای او و برای توانمندسازی او برای ریسک کردن در کارش قدردانی کرد.

در سال ۲۰۱۹، لارسون در رابطه با بازیگر و فیلمساز الایجا آلن-بلیتز بود. در سال ۲۰۲۳، او اظهار داشت که مجرد است و نشان داد که او و آلن-بلیتز از هم جدا شده‌اند.

هالی میلیا از مجله Elle در سال ۲۰۱۶ در توصیف شخصیت خارج از صحنه لارسون نوشت که او “مانند یک ورزشکار رفتار می‌کند، لاغر و محکم، مطمئن قدم برمی‌دارد [و] با این حال انرژی او گرم و صمیمی است، به معنای واقعی کلمه در آغوش می‌گیرد”. نویسنده آن هلن پترسن او را “فوق العاده گرم” می‌داند و اضافه می‌کند که او “یک فرد جدی و اهل مطالعه است، با دانش بی‌پایان یک دانش‌آموز خانگی”. جنیفر دیکیسون از Porter اظهار می‌دارد که شخصیت “کاملاً شکل گرفته” لارسون، طبقه‌بندی او را در یک قالب معمولی دشوار کرده است. کلر آلفری از دیلی تلگراف در سال ۲۰۲۵ نوشت که لارسون می‌تواند به سرعت از حالت دوستانه به “تندخو و غیرپاسخگو” تبدیل شود.

بیوگرافی Brie Larson
بیوگرافی Brie Larson

لارسون گفته است که به فیلم‌هایی علاقه دارد که “وضعیت انسانی” را نشان می‌دهند و “باعث می‌شوند مردم احساس ارتباط بیشتری با خودشان [و] بقیه جهان داشته باشند”.

او جذب نقش‌هایی می‌شود که با شخصیت خودش متفاوت هستند و شامل مضامین فعال‌گرایی اجتماعی هستند. فن ژونگ از مجله W مضمونی از “جذابیت جنسی، عذاب درونی و شوخ طبعی سریع و بازیگوشانه” را در شخصیت‌های او شناسایی کرده است، در حالی که آلفری معتقد است که او در نقش‌هایی تخصص دارد که “با یک سرسختی غیرقابل انکار مشخص می‌شوند”. لنی آبراهامسون، که لارسون را در فیلم “اتاق” کارگردانی کرد، معتقد است که مهارت او “هیچ یک از آن شدت نمایشی که گاهی تمام توجه را به خود جلب می‌کند” را ندارد و گفته است که “آگاهی او از زندگی‌های سخت‌تر” به اجراهای او قدرت می‌بخشد.

دستین دنیل کرتون، که او را در فیلم‌های “کوتاه مدت ۱۲” و “قلعه شیشه‌ای” کارگردانی کرده است، توانایی او در بداهه‌پردازی را ستوده و گفته است: “من هرگز نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد، و اغلب او هم نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد.”

لارسون حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی دارد و از آن به عنوان بستری برای به اشتراک گذاشتن نظرات و پست‌هایی که خودش می‌نویسد استفاده می‌کند.

در سال ۲۰۲۰، او کانال یوتیوب خود را راه اندازی کرد.

او همچنین پادکستی با نام “یادگیری‌های زیاد” را به همراه بازیگر جسی انیس میزبانی کرد. لارسون در فهرست ۳۰ نفر زیر ۳۰ سال ۲۰۱۶ مجله فوربس معرفی شد و در لیست زیبایی سالانه مجله پیپل در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ قرار گرفت. در سال ۲۰۱۸، او توسط IndieWire به عنوان یکی از بهترین بازیگران آمریکایی زیر ۳۰ سال نامیده شد. در سال ۲۰۱۹، موزه مادام توسو نیویورک از مجسمه مومی لارسون در نقش کاپیتان مارول رونمایی کرد. در همان سال، مجله تایم او را به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار جهان نامید.

بری لارسون: نگاهی به زندگی شخصی و تصویر رسانه‌ای

بری لارسون، بازیگر توانمند، در مورد زندگی خصوصی خود بسیار محتاط است و همواره در مصاحبه‌ها از پاسخ دادن به سوالاتی که او را معذب می‌کنند، اجتناب می‌کند. او دلیل این رویکرد را ترس از قضاوت شدن به خاطر نقص‌هایش عنوان کرده و معتقد است که حفظ حریم خصوصی به او این امکان را می‌دهد تا نقش‌های متنوعی را ایفا کند و از کلیشه شدن دوری کند.

لارسون در سال ۲۰۱۳ با الکس گرینوالد، خواننده اصلی گروه موسیقی فانتوم پلنت، وارد رابطه شد. این رابطه در سال ۲۰۱۶ به نامزدی انجامید اما در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید. آن‌ها پیش از جدایی در محله هالیوود هیلز لس آنجلس با یکدیگر زندگی می‌کردند.

لارسون همواره از گرینوالد به خاطر ایجاد فضایی امن و حمایتی برای او و تشویقش به ریسک‌پذیری در کارش قدردانی کرده است. پس از جدایی از گرینوالد، در سال ۲۰۱۹، لارسون با الایجا آلن-بلیتز، بازیگر و فیلمساز، وارد رابطه شد. با این حال، در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که مجرد است و به این ترتیب، جدایی او و آلن-بلیتز تأیید شد.

شخصیت بری لارسون در خارج از صحنه بازیگری نیز مورد توجه قرار گرفته است. هالی میلیا از مجله Elle در سال ۲۰۱۶ او را فردی توصیف کرد که “مانند یک ورزشکار رفتار می‌کند، لاغر و محکم و با اعتماد به نفس قدم برمی‌دارد، در عین حال انرژی گرم و صمیمانه‌ای دارد و به معنای واقعی کلمه دیگران را در آغوش می‌گیرد.” آن هلن پترسن، نویسنده دیگر، او را “فوق‌العاده گرم” و “یک فرد جدی و اهل مطالعه با دانش عمیق و گسترده” می‌داند. جنیفر دیکیسون از Porter نیز معتقد است که شخصیت “کاملاً شکل گرفته” لارسون، طبقه‌بندی او را در یک قالب مرسوم دشوار می‌سازد. با این حال، کلر آلفری از دیلی تلگراف در سال ۲۰۲۵ اشاره کرد که لارسون می‌تواند به سرعت از فردی دوستانه به فردی “تندخو و غیرقابل پیش‌بینی” تبدیل شود.

لارسون علاقه خود را به فیلم‌هایی که “وضعیت انسانی” را به تصویر می‌کشند و “باعث می‌شوند مردم احساس ارتباط بیشتری با خود و جهان پیرامونشان داشته باشند” ابراز کرده است. او به نقش‌هایی جذب می‌شود که با شخصیت واقعی‌اش متفاوت بوده و مضامین فعال‌گرایی اجتماعی را در بر می‌گیرند. فن ژونگ از مجله W در شخصیت‌های او مضمونی از “جذابیت ظاهری، عذاب درونی و شوخ طبعی سریع و بازیگوشانه” را یافته است، در حالی که آلفری معتقد است که تخصص او در نقش‌هایی است که “با یک سرسختی غیرقابل انکار مشخص می‌شوند.” لنی آبراهامسون، کارگردان فیلم “اتاق” که لارسون در آن نقش‌آفرینی کرده، معتقد است که بازیگری او “هیچ‌گونه شدت نمایشی که گاهی تمام توجه را به خود جلب می‌کند” ندارد و “آگاهی او از زندگی‌های سخت‌تر” را عامل قدرت‌بخش به اجراهایش می‌داند.

دستین دنیل کرتون، کارگردان فیلم‌های “کوتاه مدت ۱۲” و “قلعه شیشه‌ای” که لارسون در آن‌ها حضور داشته، توانایی او در بداهه‌پردازی را ستوده و گفته است که “من هرگز نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد، و اغلب او هم نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد.”

لارسون حضور فعالی در رسانه‌های اجتماعی دارد و از این پلتفرم برای به اشتراک گذاشتن نظرات و پست‌هایی که خودش می‌نویسد استفاده می‌کند. او در سال ۲۰۲۰ کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کرد و همچنین پادکستی با نام “یادگیری‌های زیاد” را به همراه جسی انیس، بازیگر، میزبانی کرده است. لارسون در سال ۲۰۱۶ در فهرست ۳۰ زیر ۳۰ سال مجله فوربس قرار گرفت و همچنین توسط مجله پیپل در لیست زیبایی سالانه خود در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ معرفی شد. در سال ۲۰۱۸، IndieWire او را به عنوان یکی از بهترین بازیگران آمریکایی زیر ۳۰ سال نامید. در سال ۲۰۱۹، موزه مادام توسو نیویورک از مجسمه مومی او در نقش کاپیتان مارول رونمایی کرد و در همان سال، مجله تایم او را به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار جهان معرفی کرد.

تحسین منتقدان و جوایز بری لارسون

به گزارش وب‌سایت راتن تومیتوز، که به جمع‌آوری و ارزیابی نقدهای فیلم می‌پردازد، بری لارسون در فیلم‌های متعددی خوش درخشیده و تحسین منتقدان را برانگیخته است. از جمله این فیلم‌های تحسین‌شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: فیلم اکشن کمدی “اسکات پیلگریم در برابر جهان” (۲۰۱۰)، فیلم کمدی اکشن “خیابان جامپ ۲۱” (۲۰۱۲)، فیلم درام مستقل “کوتاه‌مدت ۱۲” (۲۰۱۳)، فیلم کمدی درام “دان جان” (۲۰۱۳)، فیلم کمدی رمانتیک “اکنون تماشایی” (۲۰۱۳)، فیلم کمدی “فاجعه قطار” (۲۰۱۵)، فیلم درام تحسین‌شده “اتاق” (۲۰۱۵)، فیلم اکشن ماجراجویی “کونگ: جزیره جمجمه” (۲۰۱۷)، فیلم ابرقهرمانی “کاپیتان مارول” (۲۰۱۹) و فیلم حماسی “انتقام‌جویان: پایان بازی” (۲۰۱۹).

بری لارسون برای بازی بی‌نظیر خود در فیلم “اتاق” جوایز معتبر بین‌المللی متعددی را از آن خود کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران سینما و جایزه فیلم بفتا اشاره کرد. علاوه بر این، او برای تهیه‌کنندگی مجموعه واقعیت مجازی “تجربه حقیقت آشفته VR” (۲۰۲۰) نیز موفق به دریافت جایزه امی ساعات پربیننده در بخش بهترین برنامه تعاملی اورجینال شده است که نشان از استعداد و خلاقیت او در عرصه‌های مختلف هنری دارد.

اینستاگرام بری لارسون

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام بری لارسون، بر روی لینک زی کلیک کنید:

https://www.instagram.com/brielarson

اینستاگرام بری لارسون
اینستاگرام بری لارسون

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 67

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir