هلی بری نامی آشنا و الهامبخش است که نه تنها به خاطر استعداد خیرهکنندهاش در بازیگری، بلکه به دلیل مسیر پرفراز و نشیب زندگی شخصیاش نیز مورد توجه قرار گرفته است. بیوگرافی هلی بری و همسرش، نگاهی عمیقتر به پشت صحنه زندگی این بازیگر برنده اسکار میاندازد؛ از اوجهای حرفهای که او را به یکی از تأثیرگذارترین چهرههای صنعت سینما تبدیل کرده، تا پیچیدگیهای روابط شخصی و چالشهایی که در طول سالیان متمادی با آنها روبرو بوده است. این نوشتار، با روایتی جامع، به جنبههای مختلف زندگی هلی بری و نقش شرکای زندگیاش در شکلگیری شخصیت و مسیر او میپردازد و تصویری کامل از این هنرمند برجسته را ارائه میدهد.

جدول محتوا
- بیوگرافی هلی بری
- از مسابقات زیبایی تا هالیوود
- هلی بری: سالهای اولیه و آغاز شهرت (۱۹۸۹-۱۹۹۹)
- نگاهی به اوج شهرت و چالشهای یک ستاره هالیوود (۲۰۰۰-۲۰۰۴)
- جوایز اسکار و حواشی “بال هیولا”
- نقش “دختر باند” و فیلمهای بعدی
- “زن گربهای” و درسهای فروتنی
- هلی بری: فراز و نشیبهای یک ستاره هالیوود (۲۰۰۵ تاکنون)
- ادامه فعالیت در سینما و تلویزیون (۲۰۱۴–اکنون)
- هلی بری: چهرهای مطرح در سینما و زندگی شخصی پرفراز و نشیب
- زندگی شخصی
- مسائل حقوقی و سلامتی
- فعالیتها و حمایتها
نام نام خانوادگی: | هلی ماریا بری Halle Maria Berry |
تاریخ تولد: | ۱۴ اوت ۱۹۶۶ 23/مرداد/1345 |
سن: | 58 سال و 11 ماه |
محل تولد: | اوهایو آمریکا |
قد: | 165 سانتیمتر |
وزن: | 55 کیلوگرم |
صفحه imdb: | imdb |
بیوگرافی هلی بری
هلی بری، بازیگر برجسته آمریکایی و یکی از ستارههای درخشان هالیوود، در ۱۴ اوت ۱۹۶۶ در کلیولند، اوهایو با نام ماریا هلی بری متولد شد. مادرش، جودیت آن (با نام خانوادگی هاوکینز)، نسل اول آمریکایی بود که مادرش، نل هاوکینز، اهل لیورپول انگلستان بود. پدرش، جروم جسی بری، آفریقایی-آمریکایی بود. در سن پنج سالگی، نام او به طور قانونی به هلی ماریا بری تغییر یافت.
والدینش نام میانی “ماریا” را از فروشگاه “هلیز دیپارتمنت استور” که در آن زمان یک نماد محلی در کلیولند بود، انتخاب کردند.

دوران کودکی و نوجوانی
مادر هلی بری به عنوان پرستار روانپزشکی کار میکرد و پدرش نیز در همان بیمارستان به عنوان خدمه در بخش روانپزشکی مشغول به کار بود؛ او بعدها راننده اتوبوس شد.
زمانی که بری چهار ساله بود، والدینش از هم جدا شدند و او و خواهر بزرگترش، هایدی بری-هندرسون، تنها توسط مادرشان بزرگ شدند. هلی از دوران کودکی با پدرش بیگانه بود و در سال ۱۹۹۲ اشاره کرد که حتی نمیداند آیا او هنوز زنده است یا خیر. پدرش به مادرش آزار میرساند و هلی به یاد میآورد که شاهد ضرب و شتم روزانه مادرش، پرت شدن او از پلهها و اصابت بطری شراب به سرش بوده است. بری همچنین گفته است که در دوران کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در نتیجه یاد گرفته که چگونه از خود دفاع کند.
هلی در اوکوود، اوهایو بزرگ شد و از دبیرستان بدفورد فارغالتحصیل گشت. در دوران دبیرستان، او یک تشویقکننده، دانشآموز ممتاز، سردبیر روزنامه مدرسه و ملکه جشن فارغالتحصیلی بود. او در بخش کودکان فروشگاه زنجیرهای “هیگبی” کار میکرد و سپس تحصیلات خود را در کالج محلی کویاهوگا ادامه داد.
از مسابقات زیبایی تا هالیوود
در دهه ۱۹۸۰، هلی بری وارد دنیای مسابقات زیبایی شد و عناوین متعددی را کسب کرد:
او در سال ۱۹۸۶ نفر دوم مسابقه میس یواسای شد، در حالی که کریستی فیچنر از تگزاس تاج را به خانه برد. در مصاحبه مسابقه میس یواسای ۱۹۸۶، بری اظهار داشت که امیدوار است به یک هنرمند تبدیل شود یا در نوعی از کار رسانهای فعالیت کند. مصاحبه او بالاترین امتیاز را از داوران کسب کرد. در همان سال (۱۹۸۶)، هلی بری به عنوان اولین زن آفریقایی-آمریکایی، نماینده ایالات متحده در مسابقه زیبایی میس ورلد بود. او در این رقابت مقام ششم را کسب کرد و گیزل لارونده از ترینیداد و توباگو به عنوان میس ورلد تاجگذاری شد.
این تجربیات، پلهای برای ورود او به دنیای سرگرمی شد و راه را برای تبدیل شدن به یکی از موفقترین بازیگران زن هالیوود هموار کرد.

هلی بری: سالهای اولیه و آغاز شهرت (۱۹۸۹-۱۹۹۹)
هلی بری کارنامه هنری درخشانی دارد. مسیر او به سمت موفقیت با چالشهایی آغاز شد، اما پشتکار و استعدادش او را به یکی از پرافتخارترین بازیگران هالیوود تبدیل کرد.
دوران اولیه و گشایش (۱۹۸۹–۱۹۹۹)
در سال ۱۹۸۹، هلی بری با هدف دنبال کردن جاهطلبیهای بازیگری خود به شهر نیویورک نقل مکان کرد. در اوایل اقامتش در آنجا، با کمبود پول مواجه شد و برای مدت کوتاهی در یک پناهگاه بیخانمانها و انجمن مسیحی مردان جوان (YMCA) زندگی کرد.
وضعیت او تا پایان همان سال بهبود یافت و برای نقش مدل امیلی فرانکلین در سریال تلویزیونی کوتاهمدت “عروسکهای زنده” (Living Dolls) از شبکه ABC انتخاب شد. این سریال در نیویورک فیلمبرداری شد و اسپینآفی از سریال موفق “رئیس کیست؟” (Who’s the Boss?) بود. در حین فیلمبرداری “عروسکهای زنده”، بری به کما رفت و به دیابت نوع ۱ مبتلا شد. پس از لغو “عروسکهای زنده”، او به لس آنجلس نقل مکان کرد.
آغاز کار سینمایی و تلویزیونی
اولین حضور سینمایی بری در نقشی کوچک در فیلم “تب جنگل” (Jungle Fever) ساخته اسپایک لی (۱۹۹۱) بود، که در آن نقش ویویان، یک زن معتاد به مواد مخدر را بازی کرد. در همان سال، بری اولین نقش همبازی خود را در فیلم “کاملاً تجاری” (Strictly Business) ایفا کرد. در سال ۱۹۹۲، بری در کمدی رمانتیک “بومرنگ” (Boomerang)، نقش یک زن موفق را ایفا کرد که عاشق شخصیت اصلی با بازی ادی مورفی میشود. سال بعد، او به عنوان یک برده دورگه سرسخت در اقتباس تلویزیونی “ملکه: داستان یک خانواده آمریکایی” (Queen: The Story of an American Family)، بر اساس کتاب الکس هیلی، مورد توجه عموم قرار گرفت. بری همچنین در فیلم لایو-اکشن “فلینتاستونها” (Flintstones) در نقش شارون استون، یک منشی جذاب که سعی در اغوای فرد فلینتاستون دارد، ظاهر شد.
نقشهای جدیتر و شهرت روزافزون
بری در فیلم “از دست دادن اشعیا” (Losing Isaiah) محصول ۱۹۹۵، با جسیکا لنگ همبازی شد و نقش جدیتری را ایفا کرد؛ یک معتاد سابق به مواد مخدر که برای بازپسگیری حضانت پسرش تلاش میکند. او در فیلم “با خورشید مسابقه بده” (Race the Sun) محصول ۱۹۹۶، که بر اساس یک داستان واقعی در استرالیا فیلمبرداری شد، در نقش ساندرا بیچام ظاهر شد و در فیلم “تصمیم اجرایی” (Executive Decision) در کنار کورت راسل همبازی شد. از سال ۱۹۹۶، او به مدت هفت سال سخنگوی شرکت رولون بود و قرارداد خود را در سال ۲۰۰۴ تمدید کرد.
او در فیلم کمدی “بی.ای.پی.اس.” (BAP*S) محصول ۱۹۹۷ در کنار ناتالی دسل رید ایفای نقش کرد. در سال ۱۹۹۸، بری برای نقش خود در فیلم “بولورث” (Bulworth)، به عنوان یک زن باهوش که توسط فعالان بزرگ شده و به یک سیاستمدار (وارن بیتی) فرصت دوبارهای برای زندگی میدهد، مورد تحسین قرار گرفت. در همان سال، او نقش خواننده زولا تیلور، یکی از سه همسر خواننده پاپ فرانکی لایمون را در فیلم زندگینامهای “چرا احمقها عاشق میشوند” (Why Do Fools Fall in Love) بازی کرد.

اوج موفقیت با “معرفی دوروتی دندریج”
در فیلم زندگینامهای “معرفی دوروتی دندریج” (Introducing Dorothy Dandridge) محصول ۱۹۹۹ از شبکه HBO، بری نقش دوروتی دندریج، اولین زن آفریقایی-آمریکایی که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد، را ایفا کرد. این پروژه برای بری یک کار دلی بود که خودش آن را معرفی کرد، در تهیهکنندگی آن مشارکت داشت و به شدت برای به سرانجام رسیدن آن تلاش کرد. بری برای این نقش، جوایز متعددی از جمله جایزه امی ساعات پربیننده و جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرد.
نگاهی به اوج شهرت و چالشهای یک ستاره هالیوود (۲۰۰۰-۲۰۰۴)
هلی بری در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی به یکی از شناختهشدهترین و پردرآمدترین ستارههای هالیوود تبدیل شد. این دوره برای او با کسب جوایز معتبر، نقشآفرینی در فیلمهای پرفروش و البته حواشی خاص خود همراه بود.
اوج شهرت و نقشهای به یاد ماندنی (۲۰۰۰-۲۰۰۴)
هلی بری در سال ۲۰۰۰ با ایفای نقش “استورم” (Storm)، ابرقهرمان جهشیافته در فیلم “مردان ایکس” (X-Men)، که بر اساس مجموعه کتابهای مصور محبوب ساخته شده بود، به شهرت جهانی دست یافت. او در دنبالههای این فیلم، “ایکس ۲” (X2) در سال ۲۰۰۳، “مردان ایکس: آخرین ایستادگی” (X-Men: The Last Stand) در سال ۲۰۰۶ و “مردان ایکس: روزهای گذشته آینده” (X-Men: Days of Future Past) در سال ۲۰۱۴ نیز به ایفای نقش پرداخت.
جوایز اسکار و حواشی “بال هیولا”
بری در سال ۲۰۰۱ در فیلم “بال هیولا” (Monster’s Ball) در نقش لتیسیا ماسگروو، همسر مضطرب یک قاتل اعدامی (با بازی شان کامبز)، ظاهر شد. عملکرد او در این فیلم با دریافت جوایز انجمن ملی بازبینی و جایزه انجمن بازیگران سینما برای بهترین بازیگر زن مورد تحسین قرار گرفت.
او با این نقش به تنها زن آفریقایی-آمریکایی تبدیل شد که موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شده است. انجمن ملی پیشرفت رنگینپوستان (NAACP) بیانیهای صادر کرد: “تبریک به هلی بری و دنزل واشنگتن که به ما امید دادند و ما را مفتخر ساختند. اگر این نشانهای است که هالیوود سرانجام آماده است تا فرصت دهد و عملکرد را بر اساس مهارت و نه رنگ پوست قضاوت کند، پس این چیز خوبی است.”
با این حال، این نقش بحثبرانگیز نیز بود. صحنه هایی با شخصیتی نژادپرست که توسط بیلی باب تورنتون بازی میشد، موضوع بسیاری از بحثهای رسانهای و گفتوگوها در میان آفریقایی-آمریکاییها قرار گرفت. بسیاری در جامعه آفریقایی-آمریکایی از بری به دلیل پذیرفتن این نقش انتقاد کردند.
بری در پاسخ گفت: “واقعاً دلیلی نمیبینم که دوباره تا این حد پیش بروم. آن یک فیلم منحصر به فرد بود. آن صحنه خاص و محوری بود و لازم بود که وجود داشته باشد، و واقعاً باید یک فیلمنامه بسیار خاص باشد که دوباره چنین چیزی را لازم داشته باشد.”

پس از کسب جایزه اسکار، بری برای تبلیغات رولون درخواست دستمزد بیشتری کرد. ران پرلمن، رئیس شرکت لوازم آرایشی، به او تبریک گفت و از اینکه او برای شرکتش مدلینگ میکرد ابراز خوشحالی کرد. بری پاسخ داد: “البته، شما باید به من بیشتر پول بدهید.” پرلمن با عصبانیت محل را ترک کرد. بری در سخنرانی پذیرش جایزه خود، به تجلیل از بازیگران زن سیاهپوست پیشین که هرگز چنین فرصتی را نداشتند پرداخت. او گفت: “این لحظه بسیار بزرگتر از من است. این برای هر زن رنگینپوست بینام و بیچهرهای است که اکنون امشب فرصتی دارد، زیرا این در باز شده است.”
نقش “دختر باند” و فیلمهای بعدی
هلی بری در سال ۲۰۰۲ در نقش جاسینتا ‘جینکس’ جانسون، “دختر باند” در فیلم “روزی دیگر بمیر” (Die Another Day)، به ایفای نقش پرداخت. او در این فیلم ادای احترامی به فیلم “دکتر نو” (Dr. No) انجام داد و در صحنهای مشابه با اورسولا آندرس ۴۰ سال پیش، از آب بیرون آمد و مورد استقبال جیمز باند قرار گرفت. لیندی همینگ، طراح لباس “روزی دیگر بمیر”، اصرار داشت که بری برای ادای احترام، بیکینی و چاقو به تن کند. بری درباره این صحنه گفت: “این صحنه پر جنب و جوش، هیجانانگیز، جذابیت، تحریکآمیز است و پس از بردن اسکار، مرا همچنان در کانون توجه نگه خواهد داشت.” بر اساس نظرسنجی اخبار ITV، جینکس به عنوان چهارمین دختر سرسخت روی پرده سینما در تمام دوران انتخاب شد. بری در حین فیلمبرداری آسیب دید، هنگامی که debris یک نارنجک دودزا وارد چشمش شد. این مشکل در یک عمل ۳۰ دقیقهای برطرف شد. پس از اینکه بری جایزه اسکار را برد، بازنویسیهایی برای “ایکس ۲” سفارش داده شد تا زمان بیشتری در صحنه به او اختصاص یابد.
در نوامبر ۲۰۰۳، او در فیلم هیجانانگیز روانشناختی “گوتیکا” (Gothika) در کنار رابرت داونی جونیور بازی کرد. در حین فیلمبرداری این فیلم، دستش در صحنهای با داونی جونیور شکست که دست او را بیش از حد چرخاند. تولید فیلم برای هشت هفته متوقف شد. “گوتیکا” در گیشه ایالات متحده با فروش ۶۰ میلیون دلار و در خارج از کشور با ۸۰ میلیون دلار دیگر، موفقیت متوسطی کسب کرد. بری در موزیک ویدیوی گروه نو متال لیمپ بیزکیت برای ترانه “Behind Blue Eyes” که برای موسیقی متن این فیلم بود، ظاهر شد. در همان سال، او در نظرسنجی “۱۰۰ زن جذاب جهان” مجله FHM رتبه اول را کسب کرد.
“زن گربهای” و درسهای فروتنی
بری در فیلم “زن گربهای” (Catwoman) در نقش اصلی ظاهر شد، که برای آن ۱۲.۵ میلیون دلار دریافت کرد. این فیلم به طور گستردهای توسط منتقدان به عنوان یکی از بدترین فیلمهای ساخته شده تاریخ شناخته میشود. او برای عملکردش در این فیلم، جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر زن را دریافت کرد؛ او با حس شوخطبعی در مراسم حاضر شد و جایزه را شخصاً (در حالی که اسکار خود را از “بال هیولا” در دست داشت) پذیرفت و آن را تجربهای از “پایینترین نقطه” برای رسیدن به “اوج” دانست. او در حالی که اسکار را در یک دست و تمشک طلایی را در دست دیگر داشت، گفت: “در تمام عمرم فکر نمیکردم که اینجا باشم و جایزه تمشک طلایی را ببرم! هرگز آرزو نداشتم که اینجا باشم، اما از شما ممنونم. وقتی بچه بودم، مادرم به من گفت که اگر نمیتوانی بازنده خوبی باشی، پس هیچ راهی برای برنده خوب بودن نداری.”
هلی بری: فراز و نشیبهای یک ستاره هالیوود (۲۰۰۵ تاکنون)
هلی بری، از اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی تا به امروز، با پروژههای متنوعی در سینما و تلویزیون حضور داشته است. در این دوره، او هم در فیلمهای پرفروش و هم در آثار مستقل ایفای نقش کرده و به عنوان تهیهکننده و کارگردان نیز وارد عرصههای جدیدی شده است.
تثبیت جایگاه و نوسانات کاری (۲۰۰۵–۲۰۱۳)
پس از موفقیتهای اولیه، هلی بری در سال ۲۰۰۵ با فیلم تلویزیونی “چشمان آنها خدا را تماشا میکردند” (Their Eyes Were Watching God) که تهیهکنندگی آن را اپرا وینفری بر عهده داشت، به تلویزیون بازگشت. او در این اثر نقش زنی آزاده را بازی کرد که اخلاقیات زنانه غیرمتعارفش در جامعه کوچک دهه ۱۹۲۰، اطرافیانش را به چالش میکشید.
این نقشآفرینی، دومین نامزدی جایزه امی ساعات پربیننده را برای او به ارمغان آورد. در همین سال، او تهیهکننده اجرایی فیلم “بلوز لاکاوانا” (Lackawanna Blues) بود و در انیمیشن “رباتها” (Robots) به جای شخصیت “کپی” صداپیشگی کرد.
در سال ۲۰۰۷، بری در تریلر “غریبه کامل” (Perfect Stranger) در کنار بروس ویلیس ایفای نقش کرد. او نقش یک خبرنگار را داشت که برای یافتن قاتل دوست دوران کودکیاش مخفیانه وارد عمل میشود. این فیلم با فروش ۷۳ میلیون دلار در سراسر جهان، نقدهای متوسطی دریافت کرد؛ منتقدان معتقد بودند که با وجود حضور بری و ویلیس، فیلم “بیش از حد پیچیده و گیجکننده است و پایانبندی پیچیدهاش آزاردهنده و زائد است.” فیلم بعدی او در سال ۲۰۰۷، درام “چیزهایی که در آتش از دست دادیم” (Things We Lost in the Fire) بود که در آن با بنیسیو دل تورو همبازی شد.

بری در این فیلم نقش بیوهای را بازی کرد که با دوست آشفته همسر مرحومش رفاقت میکند. این اولین بار بود که بری با یک کارگردان زن، سوزان بیر دانمارکی، همکاری میکرد، که به گفته خودش، حس جدیدی از “همفکری” را برای او به ارمغان آورد و از آن قدردانی کرد. اگرچه این فیلم ۸.۶ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت، اما نقدهای مثبتی از نویسندگان دریافت کرد؛ آستین کرونیکل این فیلم را “درامی بیعیب و نقص و با ریتم عالی از نوسانات داخلی و خانگی” دانست و نوشت که “بری در اینجا درخشان است، به خوبی گذشته.”
در آوریل ۲۰۰۷، بری به پاس مشارکتهایش در صنعت فیلم، ستاره خود را در پیادهروی مشاهیر هالیوود، مقابل تئاتر کداک در ۶۸۰۱ هالیوود بولوار دریافت کرد. تا پایان آن دهه، او خود را به عنوان یکی از پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود تثبیت کرد و تخمین زده میشد که برای هر فیلم ۱۰ میلیون دلار دستمزد میگیرد.
در درام مستقل “فرانکی و آلیس” (Frankie and Alice) در سال ۲۰۱۰، بری نقش اصلی زنی جوان و چندنژادی را بازی کرد که به اختلال هویت تجزیهای مبتلا است و برای حفظ هویت واقعی خود با شخصیتهای جایگزینش مبارزه میکند. این فیلم به صورت محدود اکران شد و نقدهای متفاوتی دریافت کرد. با این حال، هالیوود ریپورتر این فیلم را “درام روانشناختی خوشساختی که به جنبه تاریک روان یک زن میپردازد” توصیف کرد و بازی بری را “شگفتانگیز” دانست.
او برای این نقش، جایزه انجمن منتقدان فیلم آفریقایی-آمریکایی برای بهترین بازیگر زن و نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن – فیلم درام را کسب کرد. سپس در کمدی رمانتیک “شب سال نو” (New Year’s Eve) (۲۰۱۱) به کارگردانی گری مارشال، در کنار بازیگران بزرگی همچون میشل فایفر، جسیکا بیل، رابرت دنیرو، جاش دوامل، زک افرون، سارا جسیکا پارکر و سوفیا ورگارا، ایفای نقش کرد. در این فیلم، او نقش مکمل پرستاری را بر عهده داشت که با مردی در مراحل پایانی عمرش (دنیرو) دوست میشود. اگرچه این فیلم مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت، اما ۱۴۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.
در سال ۲۰۱۲، بری در کنار همسر وقت خود، اولیویه مارتینز، در تریلر کمتر دیدهشده “جزر و مد تاریک” (Dark Tide) به عنوان یک مربی غواصی ماهر ظاهر شد. همچنین در فیلم حماسی علمی تخیلی “اطلس ابر” (Cloud Atlas) (۲۰۱۲) به کارگردانی واچوفسکیها، به همراه تام هنکس و جیم برودبنت، نقشآفرینی کرد. در این فیلم، هر یک از بازیگران شش شخصیت مختلف را در طول پنج قرن ایفا میکردند. “اطلس ابر” با بودجه ۱۲۸.۸ میلیون دلار، ۱۳۰.۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و واکنشهای متفاوتی از منتقدان و مخاطبان دریافت کرد.
بری در بخشهایی از کمدی گلچین مستقل “فیلم ۴۳” (Movie 43) (۲۰۱۳) ظاهر شد، که شیکاگو سان تایمز آن را “همانند همشهری کین در بدترین حالت” توصیف کرد. بری با نقشآفرینی بعدی خود به موفقیت بیشتری دست یافت؛ او در تریلر جنایی “تماس” (The Call) (۲۰۱۳) نقش یک اپراتور ۹۱۱ را بازی کرد که تماسی از دختری ربودهشده توسط یک قاتل سریالی دریافت میکند. بری جذب “ایده حضور در فیلمی که برای زنان بسیار قدرتمند بود” شد. او گفت: “ما اغلب فرصت ایفای چنین نقشهایی را نداریم، جایی که افراد عادی به قهرمان تبدیل میشوند و کارهای خارقالعادهای انجام میدهند.” مانولا دارگیس از نیویورک تایمز این فیلم را “یک تریلر مؤثر و ترسناک” دانست، در حالی که منتقد دوایت براون معتقد بود که “فیلمنامه به بری شخصیتی از طبقه کارگر میدهد که او میتواند آن را قابل دسترس، آسیبپذیر و جسور نشان دهد.” “تماس” یک موفقیت غیرمنتظره بود و ۶۸.۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت.
ادامه فعالیت در سینما و تلویزیون (۲۰۱۴–اکنون)
در سال ۲۰۱۴، بری برای بازی در نقش اصلی و تهیهکننده همکار در سریال درام “اکستانت” (Extant) شبکه CBS قرارداد بست. او در این سریال نقش مالی وودز، یک فضانورد را بازی کرد که پس از ۱۳ ماه اقامت در فضا، تلاش میکند با همسر و پسر اندرویدیاش ارتباط برقرار کند. این سریال تا سال ۲۰۱۵ به مدت دو فصل پخش شد و عمدتاً نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد.
یواسای تودی نوشت: “او [هلی بری] وقار و جدیت را به مالی میبخشد، هوشی برجسته که باعث میشود او را به عنوان یک فضانورد باور کنید و اتفاقات رخداده برای او را ترسناک و نه مضحک ببینید. بری کاملاً در نقش فرو رفته و شما همراهش پیش میروید.” همچنین در سال ۲۰۱۴، بری شرکت تولیدی جدیدی به نام “۶۰۶ فیلمز” را با همکاری ایلین گلداسمیت-توماس راهاندازی کرد. این شرکت به افتخار لایحه ضد پاپاراتزی، SB 60۶، که این بازیگر برای آن تلاش کرده بود و توسط فرماندار کالیفرنیا، جری براون، در پاییز ۲۰۱۳ به قانون تبدیل شد، نامگذاری شد. شرکت جدید به عنوان بخشی از توافق بری برای کار در “اکستانت” پدید آمد.
در فیلم کمدی استندآپ “کوین هارت: حالا چی؟” (Kevin Hart: What Now?) (۲۰۱۶)، بری در نقش خودش، در مقابل کوین هارت، در یک بازی پوکر که به طرز وحشتناکی اشتباه پیش میرود، ظاهر شد. او صداهای پسزمینه بدون ذکر نام را برای آهنگ “همه عشاقم را صدا کن” (Calling All My Lovelies) از برونو مارس در آلبوم سوم استودیویی او، “۲۴K Magic” (۲۰۱۶) ارائه داد. فیلم تریلر ربودن “کیوپید” (Kidnap) که بری در سال ۲۰۱۴ آن را فیلمبرداری کرده بود، در سال ۲۰۱۷ اکران شد.

در این فیلم، او نقش یک پیشخدمت رستوران را بازی کرد که پس از ربوده شدن پسرش توسط سرنشینان یک خودرو، آن وسیله را تعقیب میکند. “کیوپید” ۳۴ میلیون دلار فروخت و نقدهای متفاوتی از نویسندگان دریافت کرد؛ منتقدان معتقد بودند که “بیش از حد به سمت سوءاستفادههای بد نوشته شده منحرف میشود تا از فرضیه جذابش – یا استعدادهای هنوز چشمگیر [بری] – بهره ببرد.” او سپس در دنباله کمدی اکشن “کینگزمن: محفل طلایی” (Kingsman: The Golden Circle) (۲۰۱۷)، به عنوان بخشی از یک گروه بازیگری شامل کالین فرث، تارون اگرتون، مارک استرانگ، جولیان مور و التون جان، نقش یک مأمور استخدام شده توسط یک سازمان جاسوسی مخفی آمریکایی را بازی کرد. در حالی که واکنش منتقدان به این فیلم متفاوت بود، اما ۴۱۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت.
در کنار دنیل کریگ، بری در درام “کینگز” (Kings) (۲۰۱۷) به کارگردانی دنیز گامزه ارگوون، نقش مادری از طبقه کارگر را در طول شورشهای لس آنجلس در سال ۱۹۹۲ بازی کرد. این فیلم پس از نمایش اولیه در جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو، اکران محدودی داشت و به عنوان بخشی از یک استقبال کلی متوسط، “ورایتی” اشاره کرد: “باید گفت که بری برخی از بهترین و بدترین نقشآفرینیهای ربع قرن اخیر را داشته است، اما این شاید تنها موردی باشد که در یک فیلم به هر دو افراط میرسد.” بری در اولین نبرد رپ در اولین قسمت از برنامه “دراپ د مایک” شبکه TBS، که در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۷ پخش شد، با جیمز کوردن رقابت کرد.
او در فیلم “جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم” (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) در نقش سوفیا، یک آدمکش، بازی کرد که در ۱۷ مه ۲۰۱۹ توسط لاینزگیت اکران شد. از فوریه ۲۰۱۹، او تهیهکننده اجرایی سریال تلویزیونی “بومرنگ” (Boomerang) شبکه BET است که بر اساس فیلمی با همین نام که خودش در آن بازی کرده بود، ساخته شده است. این سریال در ۱۲ فوریه ۲۰۱۹ به نمایش درآمد.
بری با فیلم “کوفته” (Bruised) که در آن نقش یک مبارز رسواشده هنرهای رزمی ترکیبی به نام جکی جاستیس را بازی میکند که با پسر جدا شدهاش دوباره ارتباط برقرار میکند، اولین تجربه کارگردانی خود را رقم زد. این فیلم در سپتامبر ۲۰۲۰ در جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و در نوامبر ۲۰۲۱ در نتفلیکس منتشر شد. بری برای بازی خود در این فیلم، نقد مثبتی از ددلاین دریافت کرد.
در ژانویه ۲۰۲۳، بری با Range Media Partners به عنوان تهیهکننده و کارگردان قرارداد بست.
در آوریل ۲۰۲۵، بری به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵ معرفی شد.
هلی بری: چهرهای مطرح در سینما و زندگی شخصی پرفراز و نشیب
بری، نه تنها به خاطر استعدادش در بازیگری، بلکه به خاطر زیبایی و فعالیتهای اجتماعیاش نیز شناخته شده است. او با کارنامهای پربار در فیلم و تلویزیون، همواره در کانون توجه رسانهها قرار داشته است.
تصویر رسانهای
هلی بری همواره به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان شناخته شده است. در سال ۲۰۰۳، مجله “پیپل” (People) او را در صدر لیست “۵۰ نفر از زیباترین افراد جهان” قرار داد، در حالی که او هفت بار در میان ده نفر برتر این لیست جای گرفته بود. در همان سال، مجله “افاچام” (FHM) نیز او را به عنوان “۱۰۰ زن جذاب جهان” معرفی کرد. در اکتبر ۲۰۰۸، مجله “اسکوایر” (Esquire) او را “جذابترین زن زنده” نامید و بری در واکنش به این عنوان گفت: “دقیقاً نمیدانم معنیاش چیست، اما در ۴۲ سالگی و پس از اینکه تازه بچهدار شدهام، فکر میکنم آن را بپذیرم.” مجله “منز هلث” (Men’s Health) او را در رتبه ۳۵ لیست “۱۰۰ زن جذاب تمام دوران” قرار داد. در سال ۲۰۰۹، او در نظرسنجی “۱۰۰ ستاره سینمایی جذاب” مجله “امپایر” (Empire) رتبه ۲۳ را کسب کرد. در همین سال، رپر “هوریکن کریس” (Hurricane Chris) آهنگی با عنوان “هلی بری (او خوب است)” منتشر کرد که به ستایش زیبایی و جذابیت بری میپرداخت.
در سال ۲۰۰۸، در سن ۴۲ سالگی، او در نظرسنجی “تیوی وان اکسس” (TV One Access) شبکه “اکسس هالیوود” (Access Hollywood)، به عنوان “جذابترین زن سیاهپوست” انتخاب شد. هلی بری که از پدری آفریقایی-آمریکایی و مادری سفیدپوست متولد شده است، اظهار داشته که پیشزمینه دورگه بودنش در دوران جوانی “دردناک و گیجکننده” بوده و او از همان ابتدا تصمیم گرفت خود را به عنوان یک زن سیاهپوست معرفی کند، زیرا میدانست که جامعه او را اینگونه خواهد دید. (بیوگرافی هلی بری و همسرش)

زندگی شخصی
زندگی شخصی هلی بری نیز همواره مورد توجه رسانهها بوده است.
روابط و ازدواجها:
جان رونان (۱۹۸۹-۱۹۹۱): بری از مارس ۱۹۸۹ تا اکتبر ۱۹۹۱ با جان رونان، دندانپزشک اهل شیکاگو، رابطه داشت. در نوامبر ۱۹۹۳، رونان از بری به دلیل ۸۰,۰۰۰ دلار وام پرداخت نشده برای کمک به شروع فعالیت هنری او، شکایت کرد. بری ادعا کرد که این پول یک هدیه بوده و قاضی پرونده را رد کرد زیرا رونان در زمان اعلام ورشکستگی خود در سال ۱۹۹۲، بری را به عنوان بدهکار لیست نکرده بود.
دیوید جاستیس (۱۹۹۳-۱۹۹۷): بری در ۱ ژانویه ۱۹۹۳ با دیوید جاستیس، بازیکن بیسبال، ازدواج کرد. پس از جدایی آنها در فوریه ۱۹۹۶، بری علناً اعلام کرد که چنان افسرده شده بود که به خودکشی فکر کرده بود. آنها در ۲۰ ژوئن ۱۹۹۷ طلاق گرفتند.
اریک بنه (۲۰۰۱-۲۰۰۵): بری در ۲۴ ژانویه ۲۰۰۱، پس از دو سال آشنایی، با همسر دوم خود، خواننده و ترانهسرا اریک بنه، ازدواج کرد. آنها تا اوایل اکتبر ۲۰۰۳ از هم جدا شده بودند و طلاقشان در ۳ ژانویه ۲۰۰۵ نهایی شد.
گابریل اوبری (۲۰۰۵-۲۰۱۰): در نوامبر ۲۰۰۵، بری با گابریل اوبری، مدل کانادایی-فرانسوی، آشنا شد. بری در مارس ۲۰۰۸ دخترشان را به دنیا آورد. در ۳۰ آوریل ۲۰۱۰، بری و اوبری اعلام کردند که رابطهشان چند ماه قبل به پایان رسیده است.
در ژانویه ۲۰۱۱، بری و اوبری وارد یک پرونده حضانت بسیار پر سر و صدا شدند که عمدتاً بر تمایل بری برای نقل مکان با دخترشان از لس آنجلس به فرانسه، محل زندگی الیویه مارتینز، بازیگر فرانسوی، متمرکز بود. بری از سال ۲۰۱۰ با مارتینز رابطه داشت. اوبری با این نقل مکان مخالفت کرد و گفت که این امر با توافق حضانت مشترک آنها تداخل خواهد داشت. در نوامبر ۲۰۱۲، یک قاضی درخواست بری برای انتقال دخترش به فرانسه را رد کرد. کمتر از دو هفته بعد، در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۲، اوبری و مارتینز هر دو پس از درگیری فیزیکی در محل اقامت بری، در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.
مارتینز اوبری را بازداشت شهروندی کرد و به دلیل اینکه این حادثه به عنوان خشونت خانگی تلقی شد، یک حکم حفاظت اضطراری موقت به مارتینز اعطا شد که اوبری را از نزدیک شدن به بری، مارتینز و کودکی که حضانت مشترک او را با بری دارد، تا ۲۹ نوامبر ۲۰۱۲ منع میکرد. در مقابل، اوبری در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۲ یک حکم منع موقت علیه مارتینز گرفت و ادعا کرد که درگیری زمانی آغاز شده که مارتینز تهدید کرده بود اگر او اجازه ندهد این زوج به فرانسه نقل مکان کنند، اوبری را خواهد کشت.
اسناد دادگاه فاش شده شامل عکسهایی بود که جراحات قابل توجهی را در صورت اوبری نشان میداد و به طور گسترده در رسانهها منتشر شد. در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۲، وکیل بری اعلام کرد که بری و اوبری در دادگاه به یک توافق حضانت دوستانه دست یافتهاند. در ژوئن ۲۰۱۴، یک حکم دادگاه عالی بری را ملزم کرد که ماهانه ۱۶,۰۰۰ دلار به اوبری برای نفقه فرزند، و همچنین یک پرداخت گذشتهنگر ۱۱۵,۰۰۰ دلار و ۳۰۰,۰۰۰ دلار برای هزینههای وکیل اوبری، بپردازد.
الیویه مارتینز (۲۰۱۳-۲۰۱۶): بری و مارتینز در مارس ۲۰۱۲ نامزدی خود را تأیید کردند و در ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۳ در فرانسه ازدواج کردند. در اکتبر ۲۰۱۳، بری پسرشان را به دنیا آورد. در سال ۲۰۱۵، پس از دو سال زندگی مشترک، این زوج اعلام کردند که در حال طلاق هستند. طلاق آنها در دسامبر ۲۰۱۶ نهایی شد. در اوت ۲۰۲۳، مسائل مربوط به حضانت و نفقه فرزند حل و فصل شد.

ون هانت (۲۰۲۰-اکنون): بری در سال ۲۰۲۰ با موسیقیدان آمریکایی ون هانت وارد رابطه شد که از طریق اینستاگرام او فاش شد.
مسائل حقوقی و سلامتی
در مه ۲۰۰۰، بری به اتهام ترک صحنه تصادف رانندگی اعتراف نکرد؛ او به سه سال حبس تعلیقی، ۱۳,۵۰۰ دلار جریمه و ۲۰۰ ساعت خدمات اجتماعی محکوم شد.
طبق گفته بری، یک ضرب و شتم از سوی دوست سابق و آزاردهنده او در طول فیلمبرداری فیلم “آخرین پسر پیشاهنگ” (The Last Boy Scout) در سال ۱۹۹۱، باعث پاره شدن پرده گوش او و از دست دادن ۸۰ درصد شنوایی در گوش چپش شد. او هرگز نام آزاردهنده را فاش نکرده، اما گفته که او فردی “شناختهشده در هالیوود” بوده است. در سال ۲۰۰۴، دوست سابق او، کریستوفر ویلیامز، وسلی اسنایپس را مسئول این حادثه معرفی کرد و گفت: “خیلی خستهام از اینکه مردم فکر میکنند من آن مرد [که این کار را کرده] هستم. وسلی اسنایپس پرده گوش او را پاره کرد، نه من.”
فعالیتها و حمایتها
هلی بری علاوه بر فعالیتهای هنری، در مسائل اجتماعی و محیط زیستی نیز فعال بوده است:
حفاظت از محیط زیست: در سال ۲۰۰۶، او به همراه پیرس برازنان، سیندی کرافورد، جین سیمور، دیک ون دایک، تیا لئونی، و داریل هانا، با موفقیت علیه تأسیسات گاز طبیعی مایع بندر کابریلو که در سواحل مالیبو پیشنهاد شده بود، مبارزه کرد. بری در این باره گفت: “من به هوایی که تنفس میکنیم اهمیت میدهم، به زندگی دریایی و اکوسیستم اقیانوس اهمیت میدهم.” در مه ۲۰۰۷، فرماندار آرنولد شوارتزنگر این تأسیسات را وتو کرد.
سیاست: در فوریه ۲۰۰۸، بری در یک کمپین تلفنی تقریباً ۲۰۰۰ خانهای برای باراک اوباما شرکت کرد.
حقوق زنان: در آوریل ۲۰۱۳، او در یک کلیپ ویدیویی برای کمپین “زنگ تغییر” (Chime for Change) گوچی ظاهر شد که هدف آن جمعآوری کمک مالی و افزایش آگاهی در مورد مسائل زنان از نظر آموزش، سلامت و عدالت است.
حفاظت از حریم خصوصی کودکان: در اوت ۲۰۱۳، بری به همراه جنیفر گارنر در کمیته قضایی مجلس ایالتی کالیفرنیا به نفع لایحهای شهادت دادند که از کودکان سلبریتیها در برابر آزار و اذیت عکاسان محافظت میکند. این لایحه در سپتامبر به تصویب رسید.
آگاهیبخشی در مورد یائسگی: در مه ۲۰۲۴، بری با حمایت از لایحهای که توسط سناتورها پتی موری و لیزا مورکوفسکی ارائه شده بود، از تحقیقات و آموزش بیشتر در مورد یائسگی حمایت کرد. بری گفت: “من در دوران یائسگی هستم، باشه؟… شرم باید از یائسگی برداشته شود. ما باید در مورد این بخش بسیار عادی از زندگیمان که اتفاق میافتد صحبت کنیم. حتی پزشکان ما نمیتوانند این کلمه را به ما بگویند، چه رسد به اینکه ما را در طول این مسیر همراهی کنند.”
اینستاگرام هلی بری
جهت مشاهده صفحه اینستاگرام هلی بری بر روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.instagram.com/halleberry

فیلم های هلی بری
سال | فیلم | نقش | توضیحات |
۱۹۹۱ | تب جنگل (Jungle Fever) | ویویان | |
۱۹۹۱ | فقط تجارت (Strictly Business) | ناتالی | |
۱۹۹۱ | آخرین پسر پیشاهنگ (The Last Boy Scout) | کوری | |
۱۹۹۲ | بومرنگ (Boomerang) | آنجلا لوئیس | |
۱۹۹۳ | سیبی۴ (CB4) | خودش | |
۱۹۹۳ | پدر هود (Father Hood) | کاتلین مرسر | |
۱۹۹۳ | برنامه (The Program) | آتمن هیلی | |
۱۹۹۴ | فلینتاستونها (The Flintstones) | شارون استون | |
۱۹۹۵ | از دست دادن اشعیا (Losing Isaiah) | کایلا ریچاردز | |
۱۹۹۶ | تصمیم اجرایی (Executive Decision) | جین | |
۱۹۹۶ | دختر ۶ (Girl 6) | خودش | |
۱۹۹۶ | مسابقه خورشید (Race the Sun) | خانم ساندرا بیچام | |
۱۹۹۶ | همسر مرد ثروتمند (The Rich Man’s Wife) | جوسی پوتنزا | |
۱۹۹۷ | بی.ای.پی.اس (BAP*S) | دنیس “نیسی” | |
۱۹۹۸ | بولورث (Bulworth) | نینا | |
۱۹۹۸ | چرا احمقها عاشق میشوند (Why Do Fools Fall in Love) | زولا تیلور | |
۱۹۹۸ | به هالیوود خوش آمدید (Welcome to Hollywood) | خودش | |
۲۰۰۰ | مردان ایکس (X-Men) | اورورو مونرو / استورم | |
۲۰۰۱ | شمشیرماهی (Swordfish) | جینجر نولز | |
۲۰۰۱ | بال مونستر (Monster’s Ball) | لتیسیا ماسگرو | |
۲۰۰۲ | روزی دیگر بمیر (Die Another Day) | جاکینتا “جینکس” جانسون | |
۲۰۰۳ | ایکس ۲ (X2) | اورورو مونرو / استورم | |
۲۰۰۳ | گوتیکا (Gothika) | میراندا گری | |
۲۰۰۴ | کتوومن (Catwoman) | پشنس فیلیپس / کتوومن | |
۲۰۰۵ | رباتها (Robots) | کاپی | صداپیشه |
۲۰۰۶ | مردان ایکس: آخرین ایستادگی (X-Men: The Last Stand) | اورورو مونرو / استورم | |
۲۰۰۷ | غریبه کامل (Perfect Stranger) | روونا پرایس | |
۲۰۰۷ | چیزهایی که در آتش از دست دادیم (Things We Lost in the Fire) | آدری برک | |
۲۰۱۰ | فرانکی و آلیس (Frankie & Alice) | فرانکی مردوخ / آلیس / نابغه | تهیهکننده نیز بود |
۲۰۱۱ | شب سال نو (New Year’s Eve) | پرستار ایمی | |
۲۰۱۲ | جزر تاریک (Dark Tide) | کیت متیسون | |
۲۰۱۲ | اطلس ابری (Cloud Atlas) | نقشهای مختلف | |
۲۰۱۳ | فیلم ۴۳ (Movie 43) | امیلی | بخش: “حقیقت یا جرئت” |
۲۰۱۳ | تماس (The Call) | جردن ترنر | |
۲۰۱۴ | مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (X-Men: Days of Future Past) | اورورو مونرو / استورم | |
۲۰۱۶ | کوین هارت: حالا چه؟ (Kevin Hart: What Now?) | مانی بری | |
۲۰۱۷ | ربوده شدن (Kidnap) | کارلا دایسون | تهیهکننده نیز بود |
۲۰۱۷ | کینگز (Kings) | میلی دانبار | |
۲۰۱۷ | کینگزمن: محفل طلایی (Kingsman: The Golden Circle) | جینجر ایل | |
۲۰۱۹ | جان ویک: فصل ۳ – پارابلوم (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) | سوفیا الازور | |
۲۰۲۰ | کوفته (Bruised) | جکی “ببر زیبا” جاستیس | کارگردان و تهیهکننده نیز بود |
۲۰۲۱ | کشتی مادر (The Mothership) | سارا مورس | در سال ۲۰۲۱ فیلمبرداری شد، اما منتشر نشد. |
۲۰۲۲ | سقوط ماه (Moonfall) | جاسیندا “جو” فولر | |
۲۰۲۴ | اتحادیه (The Union) | روکسان هال | |
۲۰۲۴ | هرگز رها نکن (Never Let Go) | مامان | تهیهکننده اجرایی نیز بود |
۲۰۲۶ | جنایت ۱۰۱ (Crime 101) | N/A | در مرحله پستولید |

سریال های هلی بری
سال | سریال | نقش | توضیحات |
۱۹۸۹ | عروسکهای زنده (Living Dolls) | امیلی فرانکلین | بازیگر اصلی |
۱۹۹۱ | آمین (Amen) | کلر | قسمت: “فراموشنشدنی” |
۱۹۹۱ | دنیایی متفاوت (A Different World) | جکلین | قسمت: “عشق، به سبک هیلمن” |
۱۹۹۱ | آنها از فضای بیرونی آمدند (They Came from Outer Space) | رنه | قسمت: “امروز مو داریم، فردا رفته” |
۱۹۹۱ | نیکوکاران کینگز لندینگ (Knots Landing) | دبی پورتر | بازیگر تکرارشونده (فصل ۱۳) |
۱۹۹۳ | جوایز ایمیج انایایسیپی (NAACP Image Awards) | خودش / هممیزبان | ویژه برنامه تلویزیونی |
۱۹۹۳ | ملکه الکس هیلی (Alex Haley’s Queen) | کوئین جکسون هیلی | قسمت: “بخش ۱-۳” |
۱۹۹۴ | یک قرن زن (A Century of Women) | خودش | قسمت: “بخش ۱-۲” |
۱۹۹۵ | سلیمان و ساب (Solomon & Sheba) | نیکهائول / ملکه ساب | فیلم تلویزیونی |
۱۹۹۶ | مارتین (Martin) | خودش | قسمت: “جشن کجاست” |
۱۹۹۶–۱۹۹۷ | جوایز اسنس (Essence Awards) | خودش / هممیزبان | ویژه برنامه تلویزیونی |
۱۹۹۷ | جوایز موسیقی جهان (World Music Awards) | خودش / میزبان | ویژه برنامه تلویزیونی |
۱۹۹۸ | پشت پرده موسیقی (Behind the Music) | خودش | قسمت: “لایونل ریچی” |
۱۹۹۸ | پرتره صمیمی (Intimate Portrait) | خودش | قسمت: “هلی بری” |
۱۹۹۸ | مد تیوی (Mad TV) | خودش / میزبان | قسمت: “هلی بری” |
۱۹۹۸ | عروسی (The Wedding) | شلبی کولز | قسمت: “بخش ۱-۲” |
۱۹۹۸ | فریزر (Frasier) | بتسی | صداپیشه؛ قسمت: “خدمات اتاقی” |
۱۹۹۹ | معرفی دوروتی دندریج (Introducing Dorothy Dandridge) | دوروتی دندریج | فیلم تلویزیونی؛ تهیهکننده اجرایی نیز بود |
۱۹۹۹–۲۰۰۸ | بیوگرافی (Biography) | خودش | مهمان تکرارشونده |
۲۰۰۱ | خیابانهای بزرگ (Great Streets) | خودش | قسمت: “شانزلیزه” |
۲۰۰۲ | ای! داستان واقعی هالیوود (E! True Hollywood Story) | خودش | قسمت: “دختران باند” |
۲۰۰۲ | مد تیوی (Mad TV) | خودش | قسمت #۸.۷ |
۲۰۰۲ | شو برنی مک (The Bernie Mac Show) | خودش | قسمت: “کارت را اداره کن” |
۲۰۰۳ | جمعه شب آنت و دک (Ant & Dec’s Saturday Night Takeaway) | خودش | قسمت #۲.۸ |
۲۰۰۳ | شنبه شب زنده (Saturday Night Live) | خودش / میزبان | قسمت: “هلی بری / بریتنی اسپیرز” |
۲۰۰۳ | استار استایل (Style Star) | خودش | قسمت: “هلی بری” |
۲۰۰۳ | پانکید (Punk’d) | خودش | قسمت #۲.۵ |
۲۰۰۳ | ساخت ویدیو (Making the Video) | خودش | قسمت: “لیمپ بیزکیت: پشت چشمان آبی” |
۲۰۰۴ | روو (Rove) | خودش | قسمت #۵.۹ |
۲۰۰۴ | گتاوی (Getaway) | خودش | قسمت: “گتاوی به هالیوود میرود” |
۲۰۰۴ | ۴ پاپ (4Pop) | خودش | قسمت: “چهره همیشه پیروز میشود” |
۲۰۰۵ | چشمان آنها خدا را میدیدند (Their Eyes Were Watching God) | جنی کرافورد | فیلم تلویزیونی |
۲۰۰۹ | جوایز ایمیج انایایسیپی (NAACP Image Awards) | خودش / هممیزبان | ویژه برنامه تلویزیونی |
۲۰۱۱ | سیمپسونها (The Simpsons) | خودش | صداپیشه؛ قسمت: “پدر عصبانی: فیلم” |
۲۰۱۲ | خیابان کنجد (Sesame Street) | خودش | قسمت: “آقای چیپس گم شد” |
۲۰۱۴–۲۰۱۵ | اکستانت (Extant) | مالی وودز | نقش اصلی؛ ۲۶ قسمت (تهیهکننده اجرایی نیز بود) |
۲۰۱۷ | میکروفن را رها کن (Drop the Mic) | خودش | قسمت: “هلی بری در برابر جیمز کوردن و آنتونی اندرسون در برابر آشر” |
۲۰۲۱ | استادان آمریکایی (American Masters) | خودش | قسمت: “حس آزادی چگونه است” |
۲۰۲۲ | روح یک ملت (Soul of a Nation) | خودش | قسمت: “روح یک ملت تقدیم میکند: ملکه گانههای در حال ظهور” |
۲۰۲۲ | سلبریتی آیاویو (Celebrity IOU) | خودش | قسمت: “هدیه زیبای هلی بری” |

بازیهای ویدیویی
سال | بازی | نقش |
۲۰۰۴ | کتوومن (Catwoman) | پشنس فیلیپس/کتوومن |
موزیک ویدئوها
سال | آهنگ | هنرمند |
۱۹۹۴ | “(ملاقات) فلینتاستونها” ((Meet) The Flintstones) | د بی-۵۲ |
۱۹۹۸ | “گتو سوپراستار (این چیزی است که تو هستی)” (Ghetto Supastar (That Is What You Are)) | پراس با همراهی اول دیرتی باستارد و مایا |
۲۰۰۳ | “پشت چشمان آبی” (Behind Blue Eyes) | لیمپ بیزکیت |
قشنگ ترین سیاه پوست جهان هست
بازیش هم عالیه