شهید احمد قصیر سال 1343 شمسی در روستای « دیر قانون النهر » از توابع شهر صور لبنان به دنیا آمده است ، وی با انجام موفق ترین عملیات شهادت طلبانه تاریخ مبارزه با رژیم صهیونیستی نام خود را جاودانه نمود . ( بیوگرافی شهید احمد قصیر )

شهید احمد قصیر

نام نام خانوادگیاحمد جعفر قصیر
تاریخ تولد1343 شمسی
تاریخ شهادت۲۰ آبان ۱۳۶۱
(یازدهم نوامبر ۱۹۸۲)
لقب«امیر الاستشهادیون»
(امیر شهادت‌طلبان)
سن در لحظه شهادت18 سال
بیوگرافی شهید احمد قصیر
شهید احمد قصیر
شهید احمد قصیر

کودکی احمد قصیر

احمد جعفر قصیر در یک خانواده لبنانی مذهبی به دنیا آمد از همان ابتدای کودکی کشش زیادی به مسائل مذهبی داشت ، احمد به همراه خانواده در سه سالگی به عربستان و لیبی مهاجرت می‌کند .

شغل پدرش میوه فروشی بود و خودش نیز در این زمینه کار کرده بود ، احمد در نوجوانی برای کار به حجاز عربستان رفته بود و در کار خرید و فروش لوازم بهداشتی فعالیت می‌کرد .

کودکی احمد قصیر
کودکی احمد قصیر

عضویت در حزب الله لبنان

حزب الله لبنان در آن سال ها در ابتدای تاسیس و شکل گیری قرار داشت و سیستم عضوگیری مشخصی برای آن تعریف نشده بود ، شهید احمد قصیر شخصا عضو حزب الله نبود و به واسطه یکی از دوستانش به رهبران حزب الله معرفی شد .

عکس شهید احمد قصیر
عکس شهید احمد قصیر

عملیات بی نظیر

حزب الله در ابتدای تاسیس استراتژی جنگی خود را بر عملیات ایذایی و فرسایش دشمن قرار داد ، عملیات شهادت طلبانه نقطه طلایی این استراتژی بود که بدون وجود افراد مومن هرگز امکان اجرا نداشت .

احمد قصیر به واسطه دوست خود با رهبران حزب الله دیدار کرد و از آمادگی ایمانی خود برای انجام عملیات شهادت طلبانه سخن گفت ، رهبران حزب الله که در میان آنها سید حسن نصرالله نیز حضور داشت با دیدن وضعیت ایمانی وی ، پذیرفتند که امکانات لازم برای انجام عملیات را در اختیار او بگذارند .

احمد قصیر یک خودرو پژو 504 سفید رنگ داشت که قرار شد همین خودرو با مواد منفجره برای عملیات آماده شود .

شرط انجام عملیات

در مذاکره ی شهید احمد قصیر با رهبران حزب الله یک موضوع مبهم شکل گرفت ، احمد با وجود اشتیاق بسیار برای انجام عملیات ، شرطی را مطرح کرد که تا زمان انجام عملیات کسی متوجه معنی آن نشد .

او شرط کرد که زمان عملیات را خودش مشخص می‌کند .

شهید احمد قصیر
شهید احمد قصیر

صبر یا ترس

با گذشت اندک زمانی خودرو احمد آماده انجام عملیات شد ، نقطه انجام عملیات نیز توسط حزب الله مشخص شد ، یک ساختمان 8 طبقه که مقر نیرو های صهیونیست بود .

اما احمد انجام عملیات را به فردا موکول کرد ، فردا نیز به فردایش ، دیگر 3 روز از آماده شدن خودرو گذشته بود ، برخی از رهبران حزب الله احتمال دادند که او از انجام عملیات منصرف شده است .

دوستی که واسطه او و رهبران حزب الله شده بود تصمیم گرفت خود را جایگزین احمد بکند ، به محض آنکه به احمد گفت می‌خواهد بجای او عملیات را انجام بدهد ، احمد با ناراحتی بسیار مالکیت ماشین را بهانه کرد و گفت اگر این کار را بکنی دین من بر گردنت است .

کسی تا اخرین لحظات خبر نداشت اتصال معنوی احمد با عالم غیب سبب میشد که هر روز استخاره اش برای انجام عملیات بد بیاید .

حکمت ماجرا چه بود ؟

در نیمه شب یازدهم نوابر 1983 استخاره احمد برای انجام عملیات شهادت طلبانه خوب می‌آید ، در آن لحظه باران آرامی شروع به باریدن میکند ، هر چه به لحظه عملیات نزدیک تر میشد باران شدت میگرفت ، دقایق آخر که احمد با خودرویش به ساختمان مقر نظامیان صهیونیست نزدیک میشد باران دیگر سیل آسا شده بود .

به علت باران سیل آسا تمام نیرو های صهیونیست به داخل ساختمان رفتند ، احمد قصیر با سرعت خودرو را به درب ورودی ساختمان میکوبد و به اذن الله خودرو پیش از انفجار چند متر وارد ساختمان می‌شود ، با انفجار خودرو تمام 8 طبقه فرو میریزد و 141 کشته و 10 مفقود از ارتش صهیونیستی نتیجه درخشان این عملیات می‌شود .

خیابان بخارست تهران در نزدیکی میدان آرژانتین را به نام او تغییر نام داده‌اند.

7 روز عزای عمومی در سرزمین های اشغالی

عملیات شهید احمد قصیر باعث می‌شود که سران رژیم صهیونیستی 7 روز عزای عمومی در سرزمین های اشغالی اعلام کنند .

پوستر شهید احمد قصیر
پوستر شهید احمد قصیر

زهرا رکن آبادی فرزند شهید غضنفر رکن آبادی

سرلشکر عبدالرحیم موسوی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 488

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir