سرلشکر عبدالرحیم موسوی

سید عبدالرحیم موسوی سال 1339 در شهر قم به دنیا آمده است ، وی مدرک دکترای مدیریت دفاعی دارد و آموزش دیده دانشکده افسری نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران می باشد وی اکنون فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد . ( بیوگرافی سرلشکر عبدالرحیم موسوی )

نام نام خانوادگیسید عبدالرحیم موسوی
تاریخ تولد1339
محل تولدقم
مدرک تحصیلیدکترای مدیریت دفاعی
وضعیت تاهلمتاهل
فرزنداندو پسر
درجه نظامیسرلشکر
مقام نظامیفرمانده کل ارتش
فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا
عملیات های شاخصوالفجر ۴، والفجر ۹
بیت‌المقدس ۵، قادر، نصر و …
نشان های نظامینشان ایثار
نشان ورزش
نشان جهاد
نشان دافوس
نشان لیاقت
نشان دانش
نشان دوره عالی
بیوگرافی سرلشکر عبدالرحیم موسوی

عکس سرلشکر موسوی
عکس سرلشکر موسوی
درجه سرلشکری
درجه سرلشکری

خانواده سرلشکر موسوی

پدرش حجره دار بود و یک کارگاه ریسندگی کوچک نیز داشت ، عبدالرحیم به عنوان فرزند دوم خانواده از شش سالگی در کنار پدر در کارگاه کار میکرد .

قاری قرآن

با توجه به مذهبی بودن خانواده از هفت سالگی در کلاس های آموزش قرآن شرکت میکرد و با توجه به علاقه ای که داشت در این زمینه به خوبی مسلط شد .

دیپلم

زمانی که هفده سال داشت توانست دیپلم ریاضی و فیزیک بگیرد ، سپس در 18 سالگی به دانشکده افسری ارتش رفت تا آموزش نظامی ببیند ، وی در این زمان تصمیم میگیرد که در نیروی زمینی ارتش خدمت کند به همین جهت دوره های توپخانه ، توپخانه صحرایی ، کماندو چترباز و… را پشت سر گذاشت .

حضور در جبهه

زمانی که نوزده ساله بود جنگ آغاز می شود و به سرعت مانند سایر نیرو های نظامی در جبهه جنگ حاضر می شود وی به عنوان نیروی توپخانه در کردستان و جبهه غرب جهاد را آغاز کرد و سپس به جبهه جنوبی منتقل شد .

زندگی خصوصی

عبدالرحیم موسوی سال 61 در میانه ی جنگ ازدواج کرده است ، آیت الله فاضل لنکرانی خطبه عقد ازدواجش را خوانده است ، دو فرزند پس حاصل این ازدواج می باشد .

یکی از فرزندان وی در دانشگاه نظامی امام حسین استاد می باشد و دیگری مهندس می باشد ، تا کنون فقط یک نوه دارد .

امیر موسوی
امیر موسوی

پایان جنگ

زمانی که جنگ تمام شد عبدالرحیم موسوی دیگر یک نیروی با تجربه به حساب می آمد که باید از تجربیاتش در آموزش نیروهای جدید استفاده می شد ، به همین دلیل در دانشگاه افسری امام علی علیه السلام به عنوان هیئت نظامی مشغول به فعالیت شد .

دافوس چیست ؟

دانشگاه فرماندهی و ستاد که به اختصار دافوس گفته می‌شود، دوره‌های تخصصی آموزش علمی و نظامی برای اخذ درجه‌های بالاتر از سرهنگی و فوق لیسانس که باید توسط نیروهای نظامی گذارنده شود.

حضور در دافوس

عبدالرحیم موسوی در سال 76 ( 38 سالگی ) در دوره دافوس شرکت میکند و با مدرک دکترای مدیرت دفاعی این دوره را به پایان میرساند و پس از این دوره به عنوان فرمانده « قرارگاه شمال شرق ارتش » انتخاب می شود و اندکی بعد برای معاونت آموزش نزاجا و معاونت طرح و برنامه نزاجا به کارگرفته می شود .

ستاد کل

موسوی در طول خدمت خود در تمامی حوزه هایی که مشغول به خدمت شده بود بسیار موفق و کارآمد بود همین موضوع باعث شد که در نهایت سال 1384 به عنوان رئیس اداره عملیات ارتش که از مسئولیت های بسیار مهم در ارتش می باشد معرفی شود و از سال 95 وارد ستاد کل نیرو های مسلح شود .

سرلشکر موسوی
سرلشکر موسوی

انتصاب به عالی ترین مقام ارتش

امیر موسوی در تاریخ 30 مرداد 96 از سوی مقام معظم رهبری به بالاترین مقام ارتش جمهوری اسلامی یعنی « فرمانده کل ارتش » منصوب می شود و همزمان درجه سرلشکری نیز دریافت میکند .

انتصاب سنت شکنانه

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا طبق روالی که از زمان تاسیس در سال 1371 داشت همواره فرمانده ی مخصوص به خود را داشت اما در 7 خرداد 1398 مقام معظم رهبری حکم انتصاب سرلشکر موسوی به فرماندهی این قرارگاه با حفظ سمت را دادند که به نوعی رویه سابق را برهم زد و دوره ی جدیدی را به وجود آورد .

فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا از ابتدا تا کنون :

  1.  امیر سرتیپ خلبان احمد میقانی
  2.  امیر سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی
  3.  امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد 
  4. امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی

نابودی اسرائیل

امیر عبدالرحیم موسوی در برنامه « بدون تعارف » اعلام کرد که آرزوی هر روز و هر شبش این است که نابودی اسرائیل را ببند و همیشه به این موضوع فکر میکند .

این اظهار نظر باعث محبوبیت بیشتر امیر موسوی در میان مردم ایران شده است .


عبدالرحیم موسوی
عبدالرحیم موسوی

ورزش سرلشکر عبدالرحیم موسوی

امیر موسوی در تمام دوران خدمت خود به فعالیت های ورزشی توجه داشته است ، وی مدرک داوری فوتبال و تیراندازی را دارد و همچنین « نشان ورزش » که از نشان های رسمی در ارتش جمهوری اسلامی می باشد را دریافت کرده است .

اکنون نیز با وجود 60 سال سن آمادگی جسمانی خود را حفظ کرده است .

اینستاگرام عبدالرحیم موسوی


تاریخ تولد سرلشکر موسوی
سرلشکر موسوی

امیر موسوی مزار سردار سلیمانی
امیر موسوی مزار سردار سلیمانی

بیوگرافی کامل سعید قاسمی + حواشی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.8 تعداد آرا: 36

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir