مضرات چای ترش

چای ترش یکی از دمنوش های بسیار خوش طعمی می باشد که برای استفاده آن به صورت مستمر باید توجه داشت که این دمنوش می تواند مضراتی را برای سلامتی انسان داشته باشد .

در این مطلب به بررسی مضرات و عوارض مصرف چای ترش می پردازیم .

بانوان باردار و شیرده از مصرف چای ترش اجتناب کنند. کسانی که فشار خون پایین دارند در استفاده از آن احتیاط کنند.

  • ممکن است مصرف چای ترش بر میزان قندخون اثر بگذارد و کنترل قندخون را در طول عمل جراحی و پس از آن با مشکل مواجه سازد. پس دست کم، دو هفته پیش از جراحی، مصرف چای ترش را متوقف کنید.
  • در طب سنتی از چای ترش برای (درمان فشارخون بالا، بیماری‌های کبد و تب و..) استفاده می شد. در طب سنتیِ آفریقا این گیاه برای درمان سرفه و گلودرد و همچنین به عنوان آنتی باکتری، مدرّ، ضد اسپاسم و از بین برندهٔ زرداب و صفرا مصرف می‌شود. در طب سنتی تایلند چای ترش را برای درمان سنگ کلیه به کار می برند.

طبع چای ترش

طبع چای ترش سرد و خشک می باشد. چای ترش حاوی مقادیر بالایی ویتامین D، ویتامین C، ویتامین A، آهن، کلسیم، پتاسیم، اسید سیتریک و آنتی اکسیدان ها و آنتوسیانین می باشد. چای ترش، رنگ قرمز و طعم ترش دارد و در سراسر جهان در تابستان و زمستان به عنوان یک نوشیدنی سرد و گرم کم کالری و بدون کافئین استفاده می شود.

 تاثیرات چای ترش روی استروژن 

مصرف چای ترش می تواند سطوح استروژن را کاهش دهد. اگر در حال استفاده از (درمان جایگزینی هورمون) هستید یا تحت کنترل بارداری به هر شکلی هستید، باید چای ترش را کنار بگذارید.

 مضرات چای ترش برای بیماران سرطانی

چای ترش بر سلول های سرطانی پوست و مغز تاثیر می گذارد. موسسه سرطان ملی دریافت که اگر تحت شیمی درمانی و یا پرتو درمانی قرار دارید، باید از خوردن این چای اجتناب کنید چون ممکن است موجب مشکلاتی در هنگام تداخل با داروهای سرطان شود. این یکی از مهترین اثرات جانبی چای است که باید از آن آگاه باشید.

اثرات توهمی چای ترش 

چای ترش می تواند اثرات توهم زا داشته باشد و بسیاری از مردم پس از خوردن آن احساس سبکی و حتی مستی می کنند. به یاد داشته باشید هنگام رانندگی یا استفاده از ماشین آلات در هنگام صرف چای بیشتر مراقب باشید.

 تاثیرات مصرف چای ترش در بارداری

قبلا گفته ایم چای ترش سطح استروژن را کاهش می دهد. همچنین به این معنی است که مصرف چای می تواند اثر مستقیمی روی توانایی تولید مثل داشته باشد. کیفیت پایین استروژن، اگر در حال برنامه ریزی بارداری هستید، ممکن است منجر به مشکلاتی شود. تحقیقات زیادی در مورد چگونگی تاثیر چای بر جنین وجود ندارد. با این حال، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که وقتی باردار هستید و یا می خواهید باردار شوید، از خوردن این چای اجتناب کنید.

علاوه بر این گفته می شود که زیاده روی در مصرف چای ترش در زنان باردار باعث کاهش اشتها و سوء تغذیه شده و باعث کاهش وزن نوزاد پس از تولد می‌ شود.

همچنین به دلیل تاثیر چای ترش بر سطوح استروژن بدن، بهتر است افرادی که از قرص‌ های ضد بارداری استفاده می‌کنند و یا زنان یائسه که تحت هورمون درمانی جایگزین هستند، از این چای استفاده نکنند.

خستگی بارداری
بارداری

نقش چای ترش در کاهش فشار خون 

اگر چه این یکی از مزایای مهم چای ترش است، و به کاهش خطر فشار خون کمک می کند، کاهش فشار خون و خواص ادرار آور آن ممکن است منجر به گسترش رگ های خونی شود. بنابراین، اگر مبتلا به فشار خون پایین هستید و داروهای کاهش فشار را مصرف می کنید باید چای را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

فشار خون بالا
فشار خون بالا

حساسیت‌زایی با مصرف چای ترش

ممکن است بدن برخی افراد به مصرف چای ترش حساسیت نشان دهد. این حساسیت بیشتر به صورت قرمز شدن چشم یا تب مشاهده می‌شود.

مضرات چای ترش برای دیابت و قند خون

بیماران مبتلا به دیابت بهتر است از مصرف چای ترش اجتناب کنند، چای ترش سطح قند خون را به شدت کاهش می دهد و اثر داروهای کاهش قند خون را از بین می برد.

منبع : جام سلامت

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 19

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir