افزایش میل جنسی

اگر با میل جنسی کم مواجه هستید بدانید که در جهان تنها نیستید. خبر خوب این است که روش ها و درمان های طبیعی بسیاری وجود دارند که می توانند به بهبود این شرایط کمک کنند. یکی از عوامل تاثیرگذار در کمک به افزایش میل جنسی رژیم غذایی است. در ادامه با برخی از ویتامین ها و گیاهان دارویی که به بهبود این میل کمک می کنند، بیشتر آشنا می شویم.

افزایش مصرف ویتامین B

کاهش میل جنسی می تواند با کمبود ویتامین B مرتبط باشد، که به طور کلی این ماده مغذی بر سطوح انرژی اثرگذار است. مواد غذایی سرشار از ویتامین B از جمله گوشت ماکیان، گوشت گاو، تخم مرغ، و سبزیجات سبز برگ را هرچه بیشتر در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید تا از دریافت این ماده مغذی به میزان کافی اطمینان حاصل شود.

مصرف ال-آرژنین

برخی مطالعات اولیه نشان داده اند که مکمل های ال-آرژنین می توانند به افزایش میل جنسی در زنان کمک کنند. این مکمل می تواند جریان خون به ناحیه واژن را افزایش دهد.

افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا-3

اسیدهای چرب امگا-3 در ماهی های چرب، مانند سالمون و تن، به وفور یافت می شوند. این مواد مغذی می توانند گردش خون را بهبود ببخشند و علائم افسردگی را کاهش دهند، که در هر دو مورد از اجزا کلیدی سلامت جنسی محسوب می شوند.

استفاده از ادویه ها

ادویه ها
ادویه ها

مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد، نشان داد که مصرف جوز هندی عملکرد جنسی را حداقل در موش ها بهبود می بخشد. از سوی دیگر، رایحه دارچین نیز می تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد. برخی مطالعات نشان داده اند که روایح مشکبار مانند دارچین، ترنج، چوب سدر، و پاتچولی می توانند میل جنسی را تقویت می کنند.

افزایش مصرف آنتی اکسیدان ها

بهترین مکمل ها برای افزایش میل جنسی آنهایی هستند که از تولید طبیعی انرژی و هورمون ها در بدن شما پشتیبانی می کنند. در همین راستا، مصرف ویتامین های E و A – آنتی اکسیدان هایی که می توانند به تقویت انرژی، گردش خون، و رشد سلولی کمک کنند – توصیه شده است. مواد غذایی سالمی مانند میوه ها، سبزیجات، مغزهای خوراکی، و غلات حاوی این مواد مغذی هستند. همچنین، شما می توانید از مکمل های ویتامین برای تقویت میل جنسی خود استفاده کنید.

افزایش مصرف روی

نتایج برخی پژوهش ها پیوند بین کمبود روی و میل جنسی کم را نشان داده اند. صدف های چروک یکی از بهترین منابع غذایی برای این ماده معدنی مهم هستند و از این رو می توانند به تقویت میل جنسی نیز کمک کنند.

افزایش مصرف سلنیم

سلنیم به طور طبیعی در مغزهای خوراکی، گوشت گاو، ماهی تن، و غلات یافت می شود. اما باید نسبت به مصرف آن محتاط باشید، زیرا در سطوح بالای (بیش از 400 میکروگرم) این ماده مغذی می تواند موجب برخی عوارض جانبی، از جمله مشکلات قلبی، کلیوی، و کبدی شود و با خطر بیشتر ابتلا به سرطان پروستات در مردان نیز پیوند خورده است.

کاهش مصرف طرخون

طرخون گرم و خشک است, اشتها‌آور است، معده را تقویت و جویدن آن دهان را خوشبو می‌کند, خشک‌کننده رطوبت‌های بدن است, زیاده‌روی در مصرف آن نیروی جنسی را ناتوان می‌کند.

کاهو نخورید

کاهو یکی از بهترین سبزی‌ها است,کاهویی خوب است که برگ و ساقه آن نازک و سطح آن چرب باشد و تلخ نباشد,کاهو سرد و تر است, صاف‌کننده خون است و خون صالح رقیق تولید می‌کند که بهتر از خون تولید شده از سبزیجات دیگر است,کاهو خواب آور خوبی است, خوردن کاهو با سرکه، اشتها را بر می‌انگیزد, زیاده‌روی در مصرف آن برای قوای جنسی زیان‌آور است، همچنین سبب فراموشی و ضعف بینایی میشود و مصلح آن نعناع و زیره است.

مصرف جینسنگ

دیر زمانی است که جینسنگ در طب سنتی چینی به عنوان یکی از مواد تقویت کننده میل جنسی مورد استفاده قرار می گیرد و برخی مطالعات نشان داده اند که این ماده می تواند به بهبود اختلالات نعوظ و تقویت میل جنسی کمک کند.

مراقب مکمل های خاص باشید

مراقب مکمل هایی باشید که ادعاهای شگفت انگیز درباره تقویت میل جنسی را ارائه می کنند، زیرا به گفته برخی کارشناسان قرصی جادویی برای این کار وجود ندارد. بهترین توصیه برای تقویت میل جنسی سالم غذا خوردن، ورزش به اندازه، مدیتیشن، انجام حرکات کششی، کسب آرامش، خندیدن، بازی کردن و هر نسخه ای است که به شما در پاکسازی ذهن و پردازش احساسات کمک می کند.

برخی از مفردات مؤثر برای تقویت غریزه جنسی و درمان سردمزاجی

بذرها: بذر شلغم، بذر کلم، بذر گیاه گزنه، بذر لوبیا گرگی، بذر ترتیزک آبی، بذر هویج، بذر مارچوبه، بذر ترب، بذر یونجه، بذر خربزه، بذر کرفس، بذر شنبلیله، بذر کتان، بذر شاهی.

حبوبات: نخود، لوبیا، باقلا و دانه‌های نفاخ و دارای غذائیت زیاد.

سبزیجات: پیاز، شاهی، نعناع، مارچوبه، هویج، تره، شلغم، ترب، کلم، کرفس، خارخاسک

مغزها: بادام، گردو، پسته، فندق.

میوه‌ها: نارگیل، انگور شیرین، مویز، کشمش، انجیر، انار شیرین، گلابی، خربزه شیرین، خرما. برای افراد گرم مزاج هندوانه، خیار و شفتالو مفید است.

ادویه‌ها: زعفران، کنجد، عسل، شکر سرخ، سیر، شقاقل و مربای شقاقل، جوز هندی، خولنجان، زرمباد، سورنجان، زنجبیل، مربای زنجبیل، دارچین، فلفل، داروفلفل، آقرقرها، بوزیدان، سیاه‌دانه، کندر، جین‌سینگ، تودری سرخ و سفید، انیسون، قسط شیرین، زنیان، مربای آمله، انقوزه، بهمن سرخ و سفید، دانه‌های داخل میوه کاج، فلفل سفید، فلفل سیاه، فلفل دراز، هل بوآ.

داروهای فوق را می‌توان به طور جداگانه یا چند عدد از آن‌ها را انتخاب کرده و به صورت کفلمه یا با نبات یا با عسل مخلوط کرده و هر روز میل شود.

سایر نکات

برای گرم مزاجان هندوانه، خیار، شفتالو، کاهو، کدو، خرفه مفید است.

پیه هندوانه ابوجهل برای سردمزاجان و خشک مزاجان در هر حالتی خوب است و توان جنسی‌شان را تقویت می‌کند.

شربت مویز کاملاً شیرین و پرمایه، شربت هر مویزی که باشد مفید است.

دانه انیسون را با ریشه شیرین‌بیان دم کرده و آب صاف‌کرده آن نوشیده شود.

اگر مغز به دانه را بدون پوست خوب جویده و خورده شود در گرم‌مزاج‌ها برای تقویت نیروی جنسی مفید است.

خوردن دانه خردل قهوه‌ای با عسل.

خورد دانه خردل سفید با شیر و شکر.

خوردن دانه کنجد با بذر کتان.
خوردن زنجبیل با خولنجان و پسته.

خوردن مخلوط تخم شوید و بادیان رومی به یک اندازه.

50 تا 100 گرم پیاز را روزی دو مرتبه همراه با غذا میل کنید.

خوردن 0.5 تا 1 گرم زعفران با غذا.

خوردن 2 تا 5 گرم کرفس خام با غذا.

خوردن 1 تا 2 گرم تخم تره با شیر به مدت چند روز متوالی.

خوردن 10 تا 20 گرم موسیر همراه غذا.

2 تا 5 گرم پوست دارچین را کوبیده. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بماند تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل شود.

2 تا 4 گرم گیاه مارچوبه را کوبیده. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بماند تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل شود.

30 گرم مغز فندق را کوبیده با عسل مخلوط کرده و خورده شود.

نخود را در آب تازه آن خیسانده تا پرورده شود سپس خورده شود.

بهمن سرخ و سفید را به مقدار مساوی ساییده و هر روز مقدار ده گرم از آن را با شربت سیب مخلوط کرده و خورده شود. برای تقویت نیروی جنسی و زیاد کردن اسپرم بسیار مفید است و شهوت مردان را تا حد بی‌قراری زیاد می‌کند.

مغز به دانه بدون پوست را خوب جویده و خورده شود به خصوص برای گرم مزاجان مفید است.

5 گرم جینسینگ، 10 گرم خولنجان، 5 گرم زنجفیل را آسیاب کرده روزی 2 گرم دم‌کرده با عسل شیرین نموده میل شود.

احتیاط

استعمال گلاب، بوییدن گل سرخ، بوییدن شکوفه بادام شیرین در زنان، مداومت در خوردن ترشی‌ها و سردی‌ها و رطوبت زاها مگر در گرم مزاجان، خوراکی‌های بادشکن مانند زیره سبز و سیاه، اسفند، مرزنجوش، خوراکی‌های خشک کننده مانند شاهدانه، ارزن، عدس و چیزهای سرد و خشک مانند نیلوفر، کافور، گشنیز، اسفرزه، ترشی‌جات مخصوصاً چیزهای ترش و قابض مثل سماق، ریواس، سیب ترش، به ترش و نارنج از عوامل ضعیف کننده نیروی جنسی به شمار می‌روند.

بوییدن اسانس گل سنجد اصلاً به مردان توصیه نمی‌شود چرا که موجب کاهش توانایی جسمی آن‌ها می‌گردد.



استرس خود را کاهش دهید

استرس یکی از بزرگ ترین مشکلات جامعه است. بسیاری از افراد، سطح استرس خود را کنترل نمی کنند که متاسفانه روی میل، خلق و خو و هورمون هایشان تاثیر می گذارد.

گفتنش از انجام آن ساده تر است اما سعی کنید هر آنچه باعث استرستان می شود را بگذارید برای بیرون از اتاق خواب. یکی از مکمل های مورد علاقه من برای افرادی که زندگی یا کاری سرشار از استرس دارند، گیاه هندی آداپتوژن است. این گیاه برای متعادل کردن سطح استرس فوق العاده است اما هم در خانم ها و هم در آقایان باعث افزایش تولید تستوسترون نیز می شود. مصرف الکل یکی دیگر از مواردی است که تاثیری بسیار منفی روی میل جنسی تان می گذارد.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.5 تعداد آرا: 67

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir