تعریف  جنگ  و انواع آن

جنگ کم شدت LOW INTENSITY WAR

به اقدامات خشونت آمیز و جنگ های محدود اشاره دارد که برای مقابله با تهدید جنگ چریکی، انقلاب ، کودتا و براندازی و سایر تهدیداتی که هدف آن به دست گرفتن قدرت داخلی است ، انجام میگیرد. طبیعی است میزان خشونتی که برای رویارویی با این تهدیدات به کار می رود، نمی تواند چندان گسترده باشد و معمولا به صورت اعزام نیروهای ضد شورش ، ارائه کمک های مستشاری و خدمات پشتیبانی برای نیرو های بومی و کشور های دوست و در حد یک گردان تا یک هنگ می باشد. مثال های تاریخی این نوع جنگ ، مداخله نظامی سال 1965 امریکا در جمهوری دومینیکن ، مداخله نظامی امریکا در طبس برای عملیات موسوم به فرار و رهایی گروگان ها می باشند. جنگ خفیف

جنگ محلی LOCAL WAR

جنگی که منحصر به دو کشور متخاصم همجوار است.

جنگ مردمی  PEOPLE’S WAR

اصطلاحی که عمدتا توسط چین کمونیست و پیروانش استفاده می شود و بر جنگ انقلابی دلالت ضمنی دارد. جنگ خلقی

جنگ ممانعتی  PREVENTIVE WAR

جنگی که با این باور آغاز می شود که درگیری نظامی ، در صورت قریب الوقوع نبودن ، غیر قابل اجتناب بوده و تاثیر در آن خطرهای بزرگتری را در بر میگیرد.

جنگ مطلق  ABSOLUTE WAR

جنگی که هدف آن ، قلع و قمع یا تسلیم بلاشرط دشمن است.

جنگ همه جانبه FULL SCALE WAR

وادار کردن دشمن به تسلیم با استفاده از تمامی اقدامات اقتصادی ، نظامی و سیاسی، اقدامات اقتصادی، دشمن را از منابع حیاتی محروم می کند؛ اقدامات نظامی با کشتن دشمن و پراکنده کردن سربازان ، انهدام و یا غنیمت گرفتن سلاح و… ارتش او را منهدم می سازد و اقدامات سیاسی ، موجب از بین بردن امید دشمن به پیروزی و در نهایت تزلزل در اراده ی او می شود.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 7

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir