قارچ گانودرما یا قارچ ری‌شی (نام علمی: Ganoderma lucidum) قارچی یک‌ساله از تیره تابان‌پوستان (Ganodermataceae) است که طب سنتی چینی مصرف دارویی دارد.

قارچ گانودرما

خطرات مصرف قارچ گانودرما :

  • بارداری و شیردهی: مطالعات بالینی مورد اطمینانی وجود ندارند که مضرات و یا فواید مصرف این قارچ را در دوران بارداری اثبات کرده باشد. لذا جانب احتیاط را رعایت کرده و از مصرف این قارچ در دوران بارداری یا شیردهی خودداری کنید.
  • اختلال خونریزی: دوزهای بالای این قارچ ممکن است خطر خونریزی در برخی از افراد مبتلا به اختلالات خونریزی خاص را افزایش دهد.
  • فشار خون پایین: شواهد نشان می‌دهند که این قارچ قادر به کاهش فشار خون است. محققان در مورد این مسئله نگران هستند که این قارچ ممکن است فشار خون پایین را بدتر کند و می‌تواند با درمان آن مداخله داشته باشد.
  • اختلال لخته شدن خون به نام ترومبوسیتوپنی
  • جراحی: در صورتی که قبل یا بعد از جراحی از دوزهای بالای قارچ گانودرما استفاده شود، ممکن است در بعضی افراد خطر خونریزی را افزایش دهد.

نحوه مصرف قارچ گانودرما

این قارچ دارای بوی و طعم نامطبوعی است که موجب عدم مصرف آن به صورت خام می شود. تلخی زیاد این داروی گیاهی هم می تواند بسیار آزار دهنده باشد. از این رو روش های دیگری غیر از خام خواری آن مورد استقبال قرار گرفته است.

از معمول ترین روش های مصرف این قارچ به شکل دمنوش و چای یا اضافه کردن به خوراکی های دیگر می باشد. البته بهترین روش برای مصرف آن این است که مقداری از پودر آن را به قهوه خود اضافه کنید. همچنین دقت داشته باشید که مصرف بیش از یک بار در روز توصیه نمی شود. بهترین زمان برای مصرف قارچ گانودرما صبح ها پیش از خوردن صبحانه است.

شما می توانید بخش گوشتی قارچ را تکه تکه کرده یا به همین شکل خریداری نمایید و سپس آن را به غذاهای مختلف اضافه کنید. البته می توانید همین قطعات را همانند دمنوش، دم کرده و نوش جان کنید.

لاغری با مصرف قارچ گانودرما

مصرف این قارچ باعث افزایش متابولیسم و خون‌رسانی به بافت های بدن می شود و چربی های اضافه بدن شما را به خوبی می سوزاند. همچنین مواد موجود در آن به هضم سریع و بهتر غذاها کمک کرده و در نتیجه شما را در رسیدن به اندامی زیبا یاری می کند.(البته در مورد صحت این ادعا بسیار بحث میشود)

درمان پیسی با قارچ گانودرما

بیماری پیسی با نام های مختلفی شناخته می شود. این بیماری باعث اختلال در تولید رنگدانه های پوست می شود و بدین ترتیب پوست شخص دارای لکه های پوستی مختلفی می شود که رنگ ها باهم تفاوت دارد. مصرف قارچ گانودرما باعث پیشگیری و درمان این بیماری می شود و سیستم ایمنی بدن شما را برای مبارزه با آن تقویت می کند.

چگونه قهوه گانودرما درست کنیم؟

گفته می شود بهترین حالتی که قارچ گانودرما بیشترین خواص خود را آزاد می کند با قهوه است. برای درست کردن قهوه گانودرما می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

۱-یک قاشق چای خوری از پودر قارچ گانودرما و ۳۲ اونس آب در یک ظرف بریزید و اجازه دهید تا بجوشد.

۲- دما را کم کنید تا به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه جوشیده شود.

۳- به اندازه ۵-۱۰ قاشق غذاخوری دانه های قهوه را اضافه کنید و در فرنچ پرس (وسیله ای که جهت ساخت قهوه فرانسوی استفاده می شود). سپس مخلوط آب و پودر قارچ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۴ دقیقه در مایع بماند.

۴- سپس مخلوط را به ظرف بازگردانید و دمای متوسطی به آن بدهید. می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یا برخی از کره ها و یا در بهترین حالت خامه و یا شیر بادام هم به صورت اختیاری به مخلوط اضافه کنید.

۵- با استفاده از یک مخلوط کن مواد را با هم مخلوط کنید؛ قهوه گانودرما آماده است.

انواع قهوه گانودرما چیست؟

  • کافه لاته: ترکیبی از کافه اسپرسو، فیبر، خامه و قارچ طبیعی گانودرما که جهت برای کاهش مشکلات روحی، بهبود فعالیت مغزی و پیشگیری از سرطان مصرف می شود.
  • کافه سوپریم: ترکیبی از قهوه، فیبر، جنسینگ، خامه و قارچ گانودرما که جهت انرژی زایی مصرف می شود.
  • کافه موکا: نوع شکلاتی قهوه لاته است، که شامل اسپرسو، شیر داغ، پودر کاکائو، و قارچ طبیعی گانودرما است و جهت افزایش تمرکز و آرامش استفاده می شود.
  • هات چاکلت یا شکلات داغ: ترکیبی از کاکائوی غلیظ و قارچ گانودرما که مناسب برای بهبود شریان های سرخرگی، مبارزه با استرس، اضطراب و افسردگی و ضد سرطان است.
  • کافی میکس یا قهوه فوری: محصولی تهیه شده از دانه قهوه است که به می توان تنها با اضافه کردن آب جوش به پودر آماده و هم زدن خیلی زود نوشیدنی خود را آماده کنند. تولید تجاری کافی میکس از طریق فریز-خشک کردن یا اسپری خشک کردن صورت می گیرد که بعد از آن می توان مجددا به آن اضافه کرد. معمولاً مقدار کافئین موجود در کافی میکس کمتر از کافئین موجود در قهوه دم کرده است. از آنجا که افراد از نظر حساسیت به کافئین متفاوت هستند، کافی میکس می تواند جایگزین بهتری برای کسانی باشد که مایلند مصرف کافئین خود را کاهش دهند (مصرف بیش از اندازه کافئین منجر به اضطراب، اختلال در خواب، ناآرامی، به هم خوردگی معده، و افزایش ضربان قلب می شود). کافی میکس هم مانند قهوه معمولی آنتی اکسیدان های قدرتمندی دارد.

قهوه گانودرما برای چه بیمارانی تجویز می شود؟

  • افرادی که به کمر درد مبتلا هستند.
  • برای ورزشکاران که ناچار به استفاده از مکملها هستند، بهترین مکمل برای تقویت، عضله سازی، انرژی بخشی بالا و افزایش توان حرکتی، قهوه های غنی شده با گانودرما به ترتیب، کافه سوپریم و موکا می باشد که با پاکسازی کبد و ترمیم بدن ورزشکار کمک می کند.
  • بیماری تخمدان زنان و قارچ سطحی زنان
  • گیاه گانودرما عامل تمدد اعصاب است بنابراین به بهبود سردردهای ناشی از درد عصبی کمک می کند. تری ترپن ها و آدنوزین مونو فسفات موجود در این گیاه به خوبی کلسترول ناخواسته، مواد چرب و حتی لخته های خونی که باعث انسداد در رگ های خونی مغز می شود را از بین می برد.
  • سردردهای میگرنی که به علت کمبود منیزیم است با مصرف روزانه قهوه گانودرما بدن ۱۵برابر منیزیم بیشتر از منیزیم موجود در کلم بروکلی دریافت می کند.
  • درمان سیاتیک
  • جهت درمان واریس و دردهای زانو، دیسک کمر، پادرد، روماتیسم، سیاتیک، واریس و درد مفاصل
  • کبد چرب؛ راه درمان کبد چرب مصرف روزانه قهوه های گانودرما و هات چاکلت گانودرماست که خاصیت سم زدایی وپاک کنندگی کبد از سموم است که این محصول به پادشاه پاکسازی بدن از سموم معروف است.
  • غلظت خون
گانودرما
گانودرما
  • استرس و اضطراب
  • بيماري پارکينسون (PD) يک بيماري رايج تخريب سلولي است، که به لحاظ باليني با ويژگي هاي کُندي در حرکت، سخت شدن عضله ها، لرزش اندام و عدم تعادل تشخيص داده مي شود. با پيشروي اين بيماري بسياري از بيماران شاهد علائم غيرموتوري، مانند اضطراب، افسردگي، يبوست و زوال عقل خواهند بود. با اينکه داروهايي براي تخفيف علائم اين بيماري وجود دارد، اما استفاده مداوم از آنها در کند شدن روند پيشروي بيماري تاثيرگذار نبوده و حتي با برخي عوارض جانبي همراه است به همين خاطر، يافتن روش هاي درماني محافظ عصبي با هدف کُند يا حتي متوقف ساختن روند تخريب مورد توجه قرار گرفته است. شواهد متعددي نشان داده اند که التهاب عصبي در بروز بيماري پارکينسون دخيل است. شواهد جديد نيز حاکي از آن هستند که ميکروگليا در تخريب سلولي پيش رونده در PD نقش مهمي داشته و مي توان از آن به عنوان يک هدف درماني اميدوارکننده استفاده کرد. گانودرما لوسيدوم (GL)، يک گياه دارويي در طب سنتي چين است که در آزمايشات باليني نشان داده داراي تاثير محافظت نوروني احتمالي است و ما را بسوي اين فرضيه سوق مي دهد که احتمالا داراي خواص ضدالتهابي و تعديل کننده سيستم ايمني بدن است.
  • کمبود روی، تیتانیوم، آهن، منگنز و مس در بدن باعث سفید شدن و شکنندگی موها می شود. طبق نظر متخصصان تغذیه، افرادی که دچار سفیدی مو هستند باید میوه هایی همچون سیب، گلابی، هلو و همه میوه هایی که سرشار از فلزات گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند و نیز مصرف سبزیجاتی همچون سیر، پیاز، موسیر و تره که دارای منگنز هستند را دربرنامه غذایی خود بگنجانند. با مصرف منظم روزانه قهوه های گانودرما که حاوی مواد معدنی و ضد پیری هستند و مصرف طولانی مدت آن باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن مو می شود.
  • پیسی، برص یا ویتیلیگو؛ یک بیماری خود ایمن هست که لک های سفید رنگ به دلیل از دست رفتن رنگدانه های پوست بوجود می‌آیند. برای درمان این بیماری دو قاشق چای خوری از قهوه گانودرما را در ظرف متوسطی بریزید، با قطره چکان آب جوشیده اضافه کنید تا خمیر شلی بدست بیاید. قبل از استعمال صورت خود را تمییز بشویید و خشک‌کنید. دورانی روی قسمتهای مورد نظر بزنید. ماسک حداقل ۵ ساعت باید در تماس با پوست باشد، ترجیحاً شب تا صبح روز بعد بشویید. حتما ًدر طول درمان آب، میوه و‌سبزیجات را به اندازه زیادی استفاده شود
پزشک مجله نورگرام
پزشک مجله نورگرام
  • سلیاک یک اختلال خود ایمنی روده باریک با زمینه ژنتیکی است. در این بیماری گوارشی پرزهای روده باریک آسیب دیده و در جذب مواد اختلال دارد؛ اگر بیمار به مصرف قهوه حساسیتی نداشته باشد می تواند قهوه گانودرما مصرف کند.

    نکات بسیار مهم درباره مصرف محصولات گانودرما

    درست است که قارچ گانودرما و فرآورده‌های  آن به طور کلی امن و غیرسمی ارزیابی می‌شوند و اینکه گانودرما برای درمان دامنه‌ی گسترده‌ای از بیماری‌ها اثبات شده است و مقالات علمی بسیاری در جهان در ۲۰ سال گذشته در این باره ارائه شده است، اما این به این معنی نیست که آن را به شکلی نادرست یا در حجم غیرمعقول استفاده کنید، پس پیش از مصرف توصیه می‌شود حتما موارد زیر را بررسی کنید زیرا ممکن است عوارض جانبی وجود داشته باشد:

    • قبل از مصرف گانودرما، حتماً درباره مصرف گانودرما و مقدار مصرف، با پزشک خود مشورت کنید و او را در جریان روند مصرف خود قرار دهید.
    • گفته می شود نوشیدن یک فنجان قهوه گانودرما ۶ برابر شیر، کلسیم ۳ برابر اسفناج، آهن ۷ برابر ماهی، امگا سه و ۷ برابر پرتقال، ویتامین ث دارد.

تولید محصولات گانومیکس در ایران

 
 «محصولات «گانومیکس» ترکیب بین قهوه و شکلات با قارچ گانودرما است. «قارچ گانودرما» یا «قارچ ریشی» یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین قارچ‌های شناخته شده درچین است که کشت آن از قدمتی ۲۰۰۰ ساله برخوردار است.
 
  این محصول از سال ۱۳۹۴ در ایران تولید می‌شود. به دلیل نوع فرمول و آنالیزه شدن آن، فقط سه شرکت در کشور‌های ایران، کانادا و انگلیس توانایی تولید این قهوه را دارند. کارخانه ما در شیراز قرار دارد و محصولمان را با کمک دانشگاه علوم پزشکی شیراز تولید می‌کنیم. قوه گانومیکس به کشور‌های دبی، ارمنستان، عراق و ترکیه صادر می‌شود.

 



  گانودرما به علت داشتن آنتی اکسیدان فراوان، می‌تواند جایگزین خوبی برای مکمل‌های درمانی شیمیایی باشد. طبق گفته متخصصان تغذیه، گانودرما به درمان بیماری‌های قلبی، آلرژی، هپاتیت و سیروز کبدی، کبدچرب، بیماری‌های کلیوی، آرامش روحی و… کمک می‌کند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 111

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir