سهند جاهدی (زادهٔ ۴ شهریور ۱۳۷۵ در شهر ری) بازیگر سینما و تئاتر و همچنین کمک‌مجری برنامهٔ کودکان و نوجوانان است.

سهند جاهدی
سهند جاهدی
نام نام خانوادگی:سهند جاهدی
Sahand Jahedi
تاریخ تولد:۴ شهریور ۱۳۷۵
August 25, 1996
سن سهند جاهدی:28 سال و 1 ماه
محل تولد:شهر ری
قد:172 سانتیمتر
پدر:محمدرضا جاهدی
مادر:حمیده عابدی
وضعیت تاهل:مجرد

سهند جاهدی

او تنها فرزند خانواده است و پدر و مادرش به نام‌های محمدرضا جاهدی و حمیده عابدی شناخته می‌شوند.

آغاز بازیگری

سهند جاهدی نخستین بار در 8 سالگی و در سال 1383 با فیلم کوتاه “110 ثانیه دویدم و دویدم” به کارگردانی جواد مزدآبادی (پسر دایی پدرش) به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت.
سهند جاهدی اولین قدم‌هایش را در دنیای سینما با فیلم “تقاطع” به کارگردانی ابوالحسن داوودی در سال 1384 برداشت. در سال 87، در اوج دوران نوجوانی، با سریال “روزهای زیبا” به کارگردانی جواد افشار، به خانه‌های ایرانی راه یافت.

سهند جاهدی و عمو پورنگ

سهند جاهدی با عمو پورنگ (داریوش فرضیایی، مجری و تهیه‌کنندهٔ معروف و پر طرفدار برنامه‌های کودکان و نوجوانان در ایران)، در قسمت‌هایی از برنامهٔ «فوق‌برنامه»، همکاری داشته است. در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در استان همدان (ایران)، از وی تقدیر به‌عمل آمد. بازی وی در فیلم «یک وجب از آسمان»، مورد توجّه قرار گرفته‌است. فیلم «یک وجب از آسمان»، ازسوی داوران این جشنواره، فیلم برگزیده شناخته شده‌است.

از نقش‌های تلویزیونی قابل توجّه وی، می‌توان به نقش او در سریال تلویزیونی «مدرسهٔ ما»، که به کارگردانی «داریوش یاری» و همکاری پوران درخشنده ساخته‌شده‌است، اشاره کرد. اکنون نیز در سریال سرزمین مادری به کارگردانی کمال تبریزی و فیلم سینمایی رؤیای کاظم به کارگردانی علی شاه حاتمی مشغول به کار است.

متین جاهدی
سهند جاهدی

ادامه موفقیت ها

سهند جاهدی با حضور در سریال‌های موفق “عید امسال” (88) و “نوشدار” (92) به تدریج مسیر خود را به سمت آثار بزرگسال‌تر هموار کرد. بازی در سریال‌های “محکومین” (96)، “هیئت مدیره” (97) و “آچمز” (98) گام‌های بعدی او در این مسیر بود که نشان از روند رو به رشد توانایی‌هایش داشت.

اینستاگرام سهند جاهدی

با کلیک بر روی لینک زیر میتوانید صفحه اینستاگرام سهند جاهدی را مشاهده کنید:

https://www.instagram.com/sahandjahedioriginal


متین در سریال آچمز

سهند جاهدی با ایفای نقش متین در سریال کمدی «آچمز»، به جمع بازیگران مطرح این سریال پیوست. ایشان در کنار هنرمندانی همچون هومن برق‌نورد، محمد هادی عطایی و بیتا سحرخیز به خوبی درخشیدند و نقش مهمی در موفقیت این سریال ایفا کردند.

طرفدار پرسپولیس

سهند جاهدی یکی از هواداران پرشور و دو آتیشه باشگاه پرسپولیس است. او اوقات فراغت خود را با ورزش تکواندو و فوتبال می‌گذراند و علاقه‌مند است در آینده به عرصه کارگردانی نیز ورود کند.

علی در سریال سرزمین مادری

سهند جاهدی در سریال «سرزمین مادری» در دو فصل متوالی به ایفای نقش پرداخت اما با دو شخصیت متفاوت. او در فصل دوم در نقش «علی»، دایی رهی و پسر اوس حسین ظاهر شد و در فصل سوم به عنوان «جمال»، پسر طاهره و مرتضی و برادر کمال به داستان پیوست.

علی در سریال سرزمین مادری
علی در سریال سرزمین مادری

شهریار در سریال زخم کاری

سهند جاهدی با اشاره به نقش کلیدی مرتضی امینی‌تبار در معرفی او به محمدحسین مهدویان و تیم کارگردانی، از پذیرش نقش «شهریار» در این سریال ابراز خرسندی کرد.

شهریار در سریال زخم کاری
شهریار در سریال زخم کاری

او با مقایسه این کاراکتر با لایریتس در «هملت»، بر جذابیت و پیچیدگی نقش تاکید کرد و افزود: «اینکه بتوانم شخصیتی با این عمق و تأثیرگذاری را به تصویر بکشم برایم بسیار چالش‌برانگیز و در عین حال لذت‌بخش بود.

تلاش کردم تا به روحیات و انگیزه‌های این شخصیت نزدیک شوم و معتقدم نقطه عطف بازی من در دو قسمت پایانی سریال رخ می‌دهد.»

سهند جاهدی

متین جاهدی
سهند جاهدی
متین جاهدی
سهند جاهدی

سهمیه دانشگاه

وقتی به سینمای سایر کشورها نگاه می‌کنیم و آن را با سینمای ایران مقایسه می‌کنیم، به وضوح متوجه می‌شویم که ارزشگذاری بر جایگاه و نقش بازیگران در این کشورها به مراتب بیشتر است.

یکی از ملموس‌ترین نمودهای این تفاوت، عدم حمایت کافی از بازیگران کودک و نوجوان در ایران است.

به عنوان مثال، اختصاص سهمیه‌ای ویژه در دانشگاه‌ها برای این گروه سنی که سال‌ها در این عرصه فعالیت کرده‌اند، می‌توانست گامی موثر در جهت حمایت از آنان و ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیتشان باشد.

همچنین، امکان ورود بازیگران با سابقه به رشته‌های مرتبط مانند کارگردانی از طریق سهمیه‌های ویژه، می‌توانست به ارتقای کیفی تولیدات سینمایی کمک شایانی کند.

فیلم های سینمایی سهند جاهدی

  1. فیلم آلرژی
  2. کار 110 ثانیه ای برای پلیس 110
  3. تله فیلم روزی مثل هیچ روز
  4. دویدم و دویدم
  5. فیلم سینمایی تقاطع
  6. از ما بهترون
  7. 23 گرم
  8. پاتوق
  9. مهمانخانه ای در برف
  10. فیلم سینمایی یک وجب از آسمان
  11. تلفن همراه
  12. حکم جلب
  13. خرمگس

سریال های سهند جاهدی

  1. بچه مهندس 4 (1400) در نقش بهروز
  2. مدرسه ما
  3. پس از سال ها
  4. عید امسال
  5. روزهای زیبا
  6. محکومین
  7. هیئت مدیره
  8. آچمز
  9. سلام آقای مدیر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 174

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir