گیاهی یک ساله یا دوساله ، علفی به ارتفاع 20 تا 50 سانتی متر ، پوشیده از کرک ستاره ای ، ساقه ایستاده و در قسمت های فوقانی منشعب ، برگ های بن رست طوقه ای دندانه دار ، ساقه ای ها ساقه آغوش گوشک دار یا نیمه ساقه آغوش ، متناوب ، ساده ، گل آذین خوشه ای ، گل سفید متمایل به صورتی ، میوه خورجینک سه گوش بدون بال ، دم میوه به طول 5 تا 12 میلیمتر ، ایستاده گسترده ،

پراکندگی جهانی :

ایران – ترکیه – آفریقا و نواحی مدیترانه ای

پراکندگی در ایران :

به صورت علف هرز در حاشیه جاده ها ، حاشیه مزارع ، پارک ها و فضا های سبز رویش دارد. گرگان ، تهران ، قزوین ، گیلان ، آذربایجان ، لرستان ، باختران ، اصفهان ، خوزستان ، کرمان ، فارس ، خراسان ها و بوشهر

اندام مورد استفاده :

کلیه بخش های گیاه

خواص درمانی گیاه کیسه کشیش

این گیاه به طور سنتی به عنوان کاهش دهنده فشار خون ، ادرارآور و جلوگیری از التهاب مصرف می شود .

گیاه کیسه کشیش که یکی از رایج ترین گیاهان مورد استفاده در اروپا می باشد دارای اثراتی هم چون مقوی ، قابض ، بند آور خون و محلل سنگ های مجاری ادراری می باشد .

کیسه کشیش دارای اثر زیاد کننده تونوس ماهیچه رحم است و می توان از آن در وقوع قاعدگی و همچنین بی نظمی های وقوع آن و در التهاب رحم همراه خونریزی استفاده کرد.

 

اندام های هوایی گیاه بهترین دارو برای جلوگیری از خونریزی و متوقف نمودن آن است . همچنین برای درمان خونریزی های زیاد رحمی موثر است . برای درمان برخی از خونریزی ها مثل خون موجود در ادرار و خونریزی از بینی به کار می رود . این گیاه اثری قابض دارد و برای درمان اسهال مورد استفاده قرار می گیرد.

این گیاه برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار میگیرد . این گیاه معرق ، ضد اسکوربوت ، قاعده آور و مقوی است و چون به میزان کمی سبب تنگ شدن رگ ها می گردد تا حدی فشار خون را بالا می برد .

خیسانده گیاه کیسه کشیش اثراتی هم چون قابض و بند آور خون دارد و به همین جهت از آن برای توقف خونریزی ریه ، معده  و رحم استفاده می شود .

به دلیل داشتن تاثیراتی روی عضلات صاف رحم ، در خونریزی های رحمی از آن استفاده می گردد. در ناراحتی های کلیوی سودایی که به علت گرمای بیش از حد بوجود آمده و همچنین پاک کننده رحم استفاده می کنند.

کلیه بخش های گیاه مورد استفاده دارویی و درمانی قرار میگیرد . دم کرده این گیاه در درمان واریس ، اسکوربوت هموفیلی ، سوزاک ، دیده شدن خون در ادرار ، خونریزی در دستگاه تنفس و قاعدگی های نا منظم و زیاد مورد استفاده قرار میگیرد و خواصی نظیر بند آورنده خون ، مقوی ، دفع سنگ های مجاری ادرار و قابض دارد. اگر مخلوط کیسه کشیش و جو پخته شود برای رفع مشکلات کلیه مفید تر است.

 


تذکر:

زیاده‌روی در مصرف کیسه کشیش برای مبتلایان به فشار خون و بیماران مبتلا به گلودرد و تیروئید مضر است و برای خانم‌های باردار و مادران شیرده نیز ممنوع می‌باشد.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.7 تعداد آرا: 11

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir