چکار کنیم تا شانس ابتلا به آلزایمر در ما کم شود?

در جامعه امروزی بیماری های گوناگون گریبانگیر انسان ها شده است ولی در این میان دسته ای از بیماری ها با افزایش سن ظهور میکنند. یکی از این امراض آلزایمر یا همان فراموشی است که زمانی علائم آن آشکار میشود که دیگر در بهترین حالت راهی جز کند کردن پیشرفت آن وجود ندارد. نظر متخصصین مغز واعصاب بر این است که میتوان در سنین جوانی و حتی میانسالی با به کار بردن راهکار هایی در زندگی روزمره تا حد زیادی از پیدایش این بیماری آزار دهنده ودر صورت پیشرفت سریع ؛کشنده جلوگیری کرد.

پاسخ :

اولین گام مثل خیلی از بیماری های دیگر توجه به تغذیه است .ثابت شده خوردن ماهی دوبار در هفته بسیار در پیشگیری از آلزایمر موُثر است زیرا ماهی غذای مغز است و خوردن آن سبب تقویت قوای ذهنی میشود.

دومین قدم داشتن ارتباط خانوادگی قوی است انسان های تنها و کسانی که دور از خانواده زندگی میکنند و بیشتر اوقات خود را با فکر کردن به گذشته و بخصوص ناکامی ها میگذرانند در معرض ابتلا قرار دارند.

سومین مورد فعال کردن مغز با انجام کارها وبازی های فکری مانند شطرنج؛ جدول و پازل است این قبیل کارها علاوه بر سرگرمی باعث فعالیت مغزی نیز میشود.

چهارمین عامل وجود فشار خون؛ قند و چربی خون است که با انجام یک آزمایش خون ساده قابل تشخیص است با رعایت همین موارد ودر پیش گرفتن زندگی سالم میتوان دوره سالمندی عاری از رنج و بیماری داشت.

پنجمین عامل ورزش و پیاده روی فعالیت فیزیکی منظم ، موجب افزایش گردش خون در مغز و سلامت مغز می‌شود، هیچ چیز جای پیاده‌روی را نمی‌گیرد، پس خودتان را به پیاده روی عادت دهید، فقط کافی است 30 دقیقه در روز پیاده روی کنید تا 3 مرتبه برای 10 دقیقه روی تردمیل قدم بزنید.


 

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir