آیا میدانستید نمکی که به سادگی و با هزینه کم در دسترس ما است میتواند در بسیاری از موارد کمک کننده باشد. به تعدادی از اثرات آن در خانه داری اشاره میکنیم.

کاربردها نمک

۱: هنگامی که مشغول آشپزی هستید اگر به دلیل تماس روغن با شعله اجاق گاز ظرف شما آتش گرفت بلافاصله روی آن نمک بپاشید خواهید دید آتش شعله ور شده فروکش خواهد کرد.

۲: برای زدودن زنگ آهن کافی است روی یک تکه کاغذ نمک ریخته و روی قسمت زنگ زده بسایید.

۳: لباسهای کهنه که رنگ وشکل اولیه خود را از دست داده اند و ظاهر نامناسبی پیدا کرده اند را به مدت دو ساعت در ظرف آب و نمک قرار دهید سپس آبکشی کرده و خشک کنید توجه داشته باشید مقدار نمک زیاد و آب شور باشد.

۴: برای براق کردن ظروف مسی از مخلوط آرد و نمک وسرکه استفاده کنید. ظرفهای مسی پس از مدتی تغییر رنگ میدهند با اسفنج خمیر آماده شده را پنج دقیقه روی قسمتهای مورد نظر بمالید.

۵: به منظور تمیز کردن گلهای مصنوعی درون یک کیسه پارچه ای نمک ریخته و گلها را داخل آن قرار داده درش را گره بزنید و کیسه را خوب تکان دهید میبینید که تمام ذرات خاک و کثیفی ها به نمک توی کیسه چسبیده است.

۶: لایه بردار پوست. وقتی در حمام هستید و پوستتان رطوبت دارد مقداری نمک روی لیف ریخته و روی بدن خود ماساژ دهید برای گرفتن نتیجه بهتر خوب است از نمک دریا استفاده کنید.

۷: اگر برای شستشو و مسواک زدن خمیر دندان در دسترس نداشتید اگر فقط مسواک خود را به نمک آغشته کنید دندانها تمیز و براق میشود.

۸: برای از بین بردن شوره سر پس از خیس کردن موها نمک را روی کف دست ریخته و پنج دقیقه پوست سر را ماساژ داده آبکشی کنید و سر را با شامپو بشویید.

۹: در فصل زمستان صبح که میخواهید ماشین خود را روشن کنید شاهد یخ زدگی شیشه ماشین هستید شب یک کیسه نخی را مرطوب کرده نمک درون آن بریزید و روی شیشه بکشید میبینید که صبح هیچ یخی روی آن نیست.

۱۰: برای رفع گلو درد ۳۰ثانیه آب نمک دو بار در روز قرقره کنید آب نمک خلط آور است ورم گلو را کاهش میدهد و باکتریهای موجود در گلو را خارج میکند.

۱۱: اگر میخواهید تخم مرغ تازه از فاسد تشخیص دهید یک لیوان آب و نمک آماده کنید و تخم مرغ را درون آن قرار دهید اگر تخم مرغ ته لیوان ایستاد تازه است ولی چنانچه به روی سطح آب آمد فاسد شده است.

نمک
نمک

سایر کاربرد های نمک

۱۲: به منظور کاهش چکه های شمع در هنگام سوختن شمعها را ده دقیقه در محلول آب و نمک گذاشته پس از خشک کردن آنها را روشن کنید.

۱۳: برای طراوت گلهای طبیعی به آب توی گلدان یک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید.

۱۴: جای گزیدگی پشه ایجاد خارش و سوزش میکند مقداری نمک روی آن بریزید این حالت از بین میرود.

۱۵: بعد از پوست کندن پیاز وسیر دستها بوی بدی میگیرند که حتی با شستن پاک نمیشود دست خود را ابتدا با کمی نمک بهم ساییده و سپس بشویید.

۱۶: اگر کفشهای شما بوی ناخوشایندی میدهد شب ها یک کیسه کوچک نمک توی آن قرار دهید هنگام صبح متوجه میشوdد از آن بوی بد خبری نیست.

۱۷: برای تازه نگهداشتن برشهای میوه فقط کمی نمک روی آن بپاشید برای ساعتها تازه مانده و تغییر رنگ نمیدهد.

۱۸: اگر میخواهید خانه ای خوشبو داشته باشید نصف فنجان نمک را در یک لیوان آب حل کرده و حدود ده برگ گل رز در آن گذاشته و روی میز قرار دهید پس از یک ربع ساعت بوی رز فضای خانه شما را پر میکند.

۱۹: یک راه ساده برای برق انداختن سینک ظرفشویی شستن آن با آبلیمو و نمک است.

۲۰: برای از بین رفتن لکه آب روی مبل کمی نمک روی آن ریخته وبا اسفنج تمیز کنید.

۲۱: اگر میخواهید عمر مسواک شما زیاد باشد و میکروب به خود جذب نکند آن را در لیوان آب نمک بگذارید.

۲۲: و در نهایت برای شفاف کردن تنگ ماهی آن را با نمک بشویید میبینید که با استفاده از نمک کارهای زیادی میتوانید انجام دهید.

مطالب مرتبط

با نمک لاغر شوید

گوله نمک یعنی چه ?

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 47

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir