میکرونیدلینگ چیست؟

یکی از روش های مدرن برای جوان سازی پوست میکرونیدلینگ است. این روش به تحریک کلاژن سازی پوست کمک زیادی میکند. در نتیجه ترمیم بافت های آسیب دیده و تغییر یافته سطح پوست را به دنبال دارد. در این روش با کمک سوزن های بسیار ریز میلیونها میکرو کانال در اپیدرم و دِرم پوست ایجاد میشود.

نفوذ این سوزنها به درون پوست موجب افرایش فاکتورهای رشد از فیبروپلاستها در عمق پوست  شده و باعث بهبود عملکرد کلاژن سازی میشود. با سرعت گرفتن کلاژن سازی روند تحریک و بازسازی پوست در زمان کوتاهتری انجام میشود. در این روش نفوذ سوزن به درون پوست باید در حدی باشد که خونریزی های ظریف داخل پوست ایجاد کند. در میکرونیدلینگ اپیدرم سوراخ شده ولی تخریب نمیشود. به همین دلیل دوران نقاهت پس از درمان بسیار کوتاه خواهد بود و حداکثر به ۴۸ ساعت خواهد رسید.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ

مراحل انجام میکرونیدلینگ

میکرو نیدلینگ
میکرو نیدلینگ

در مرحله نخست پزشک از کرم بی حس کننده ( لیدوکائین ) روی صورت بیمار استفاده می کند.

در مرحله بعد با گاز استریل صورت پاک شده و پوست به موارد سرم یا مزو آغشته می شود.

بعد پزشک به آرامی از درماپن جهت ایجاد حفرهای ریزی در اطراف صورت استفاده می کند.

کل فرایند حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد . شاید ظاهرا کمی ترسناک برسد ولی اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

بعد از چند روز پوست شروع به بهبود می کند در واقع با شروع بازسازی و تولید کلاژن به مرور پوست روشن تر شده و نتیجه قابل مشاهده خواهد بود .

برای نتیجه مطلوب و واقعا موثر شما به بیشتر از یک جلسه درمان نیاز دارید تا کلاژن و الاستین بطور مداوم ساخته شوند.


 درمارولر یا درماپن ؟

درمارولر ابزار سنتی و غیر حرفه ای میکرونیدلینگ است که از یک غلطک چرخان با تعدادی سوزن بر روی این غلتک تشکیل شده است و بر اساس عمق نفوذ مورد نیاز سایز های متفاوتی تولید شده است که کوتاهترین آن 0.15 میلی متر و بلندترین اندازه آن 2.5 میلی متر می باشد. هر چه بلندی سوزن بیشتر باشد عمق نفوذ بیشتر و در نتیجه درمان موثرتر و تهاجمی تر خواهد بود .

انتخاب اندازه سوزن بر اساس موضع عمل و نوع درمان متفاوت می باشد ولی در اکثر موارد سایز های متوسط( 1.5 تا 2 میلی متر) برای درمان های معمولی انتخاب می شوند.

درماپن بهتر است یا درمارولر ؟

میکرونیدلینگ عوارض
میکرونیدلینگ عوارض

در چند سال اخیر روش میکرونیدلینگ مکانیزه شده که با ابزاری به نام درماپن که شبیه یک قلم است و تعدادی سوزن بر روی سر دستگاه تعبیه شده و با حرکت رفت و بر گشتی سوزن ها و جا به جا کردن آن ، عمل سوراخ شدن پوست انجام می شود.

در دستگاه درماپن عمق نفوذ سوزن ها قابل تغییر است و از 0.25 تا 2.5 میلی متر قابل تنظیم می باشد. علاوه بر این سرعت ضربه زدن هم از 25 تا 100 ضربه در ثانیه قابل تنظیم می باشد ، که بسیار سریع تر از درمارولر است.

سوزن های درماپن یک بار مصرف هستند و تعداد آن قابل تنظیم است و بر اساس تعداد این سوزن ها و سرعت دستگاه تعداد 300 تا 1000 سوراخ در ثانیه در سطح پوست ایجاد می شود.درمان با درماپن بر اساس موضع درمان با سرعت های متفاوتی قابل تنظیم است که بر حسب موضع درمان تعریف می شود برای صورت 1 تا 5 پوست حساس 1 تا 3 پوست ضخیم 4 تا 5 بدن 6 تا 7 عمق نفوذ درماپن بر اساس منطقه تعریف می شود:

  • برای پیشانی 0.25 تا 0.5 میلی متر
  • برای اطراف چشم و بینی 0.25 میلی متر
  • برای چانه 0.5 تا 1 میلی متر
  • گونه 1.5 میلی متر
  • درمان استرچ مارک و جای جوش و اسکار 1 تا 1.5 میلی متر

برای زیر چشم بدلیل نازکی پوست حداقل عمق نفوذ انتخاب می شود تا از کبود شدن موضع جلوگیری شود. یکی از امتیازات درماپن نسبت به درمارولر قابل استفاده بودن آن در نقاطی است که پهنای کوچکی دارند( از قبیل لب فوقانی و اطراف بینی) و با درمارولر نمی توان در این نقاط میکرونیدلینگ انجام داد.


به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 49

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir