روش های مقابله با سوسک

سوسک ها به عنوان یکی از قدیمی ترین موجودات زنده در کره زمین شناخته می شوند . این حشرات چندش آور در زمینه تجزیه مواد نقش بسیار موثری دارند و در حفظ کره زمین نقش بسیار مهمی را دارند ، ولی این موجودات مفید برای انسان ها به هیچ عنوان قابل تحمل نمی باشند و مبارزه همیشگی انسان در مقابله با ورود این حشرات به محل زندگی خود سابقه دیرینه دارد. در این مطلب روش های مقابله با سوسک ها را بررسی می کنیم .

 اسپری‌ حشره کش

اسپری سوسک کش
اسپری سوسک کش

یکی از رایج ترین روش های مقابله با سوسک ها در خانه ها استفاده از اسپری های حشره کش می باشد  . به دلیل این این اسپری ها از مواد شیمیایی خطرناک ساخته می شوند بهتر است این روش را بسیار محدود به کار بگیریم . در صورت استفاده از اسپری های حشره کش ، تمامی لوازم آشپزخانه قبل از استفاده به طور کامل شستشو شوند.

خمیر سوسک کش

خمیر سوسک کش
خمیر سوسک کش

خمیر های سوسک کش یکی از بهترین روش های مقابله با سوسک ها می باشد . این خمیر ها در بازار با اسم های مختلفی در دسترس می باشد . خمیر را به اندازه هایی در حد نخود درآورید و در زیر کابینت ها و نقاطی که احتمال می دهید محل ورود سوسک ها می باشد قرار دهید . این خمیر ها با ایجاد حس تشنگی شدید در سوسک ها با عث می شود که آنها به فاضلاب ها برگردند.

 تله سوسک

منظور از تله سوسک همان چسب های زرد رنگ می باشد که تقریبا برای مقابله با هر موجود مزاحمی کارآمد می باشد . این چشب ها موجودات بزرگی در اندازه موش و مارمولک را می تواند به دام اندازد وبه راحتی از پس سوسک های چند گرمی بر میآید . طبق معمول باید این تله ها را در زیر کابینت ها و نقاطی که احتمال می دهد سوسک ها از آنجا وارد  خانه شما می شوند قرار دهید.

چسب مارمولک
چسب زرد

از بین بردن سوسک کابینت با روش طبیعی

اگر شما نمی خواهید خانواده خود را در معرض مواد شیمیایی و عوارض احتمالی آن قرار دهید بهتر است روش های طبیعی و سنتی مبارزه با این حشرات را امتحان کنید . در ادامه موثر ترین روش های مقابله با سوسک ها را به روش طبیعی با هم مرور می کنیم :

 تفاله قهوه

قهوه
قهوه

هر گاه که قهوه استفاده می کنید حتما مقداری قهوه به عنوان تفاله در قهوه جوش و فنجان شما باقی می ماند ، می توانید این تفاله ها را جمع آوری کنید و در ماکان هایی که احتمال می دهد محل ورود سوسک های باشد قرار دهید .

قهوه با بوی خاصی که دارد مانع ورود سوسک ها از آن نواحی می شود.

برگ بو

برگ بو یکی دیگر از گیاهان دارویی تند است که برای مبارزه با سوسک های ریز کابینتی مناسب است. بوی برگ بو باعث دور شدن سوسک های کابینت ام دی اف می‌شود و آنها را از خانه‌تان فراری خواهد داد.

 اسید بوریک‌

برای این کار می‌توان با استفاده از اسید بوریک، آرد، و پودر کاکائو به نسبت مساوی، طعمه‌ای طبیعی برای سوسک درست کرد. این ترکیب را می‌توان نزدیک شکاف‌ها یی که ورود و خروج سوسک‌ ها از آن جا مشاهده شده است، قرار داد.

 پیاز و جوش شیرین

یک عدد پیاز متوسط را به طور کامل خرد می کنیم سپس یک قاشق غذا خوری جوش شیرین به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم . حالا یک خمیر سوسک کش طبیعی داریم که می توانیم آن را به حبه های کوچک تقسیم کنیم و در اماکن مورد نظر قرار دهیم . این خمیر برای سوسک ها کشنده می باشد.

 سیر، پیاز و فلفل

مواد لازم :

  • یک عدد پیاز
  • یک عدد کاسه پلاستیکی
  • یک عدد بطری
  • یک حبه سیر
  • یک قاشق غذا خوری فلفل قرمز

طرز تهیه

  • ابتدا سیر و پیاز را به طور کامل له کرده و در کاسه ی مناسب بریزید.
  • در ادامه فلفل را اضافه کنید و با کمی آب همه مواد را به خوبی مخلوط کنید.
  • به مدت یک ساعت مواد را به حال خود می گذاریم تا به خوبی با هم ترکیب شوند .
  • در ادامه این محلول را در یک بطری ریخته و اطراف محل زندگی سوسک‌ ها بپاشید.
  • بوی این ترکیب برای سوسک‌ ها آزاردهنده است و به کمک آن می‌توانید سوسک ها را فراری دهیم به نحوی که تا مدت ها به آن مکان برنمیگردند.

روش دوم استفاده از سیر

برای از بین بردن سوسک در محیط خانه چه باید کرد. برای فراری دادن سوسک ها از محل زندگی خود کافی است در جاهایی که محل تجمع آنها است یک حبه سیر پوست کنده قرار دهید و هر دو روز یکبار سیر قبلی را برداشته و حبه تازه آن را در محل قرار دهید پس از ده روز دیگر اثری از سوسکها باقی نمیماند و این به دلیل آن است که سیر به خاطر داشتن بوی تند ی که دارد و سوسکها تحمل بوی آن را ندارند موجب دور شدن آنها از آن محیط میشود.

محلول آب و صابون

یک روش کارامد برای از بین بردن سوسک کابینت استفاده از محلول آب و صابون غلیظ می باشد. با پاشیدن این محلول بر روی سوسک‌ هایی که از محل اختفای خود بیرون آمده اند می‌توانید باعث کشته شدن آن‌ ها شوید.

  استفاده از خاک دیاتومه

خاک دیاتومه یک ماده‌ای بی ضرر برای کنترل و دفع حشرات می باشد . از این ماده می‌توانید به مقدار لازم در کلیه محل‌ های عبور و مرور سوسک‌ ها پاشیده و شاهد فرار و از بین رفتن آن‌ ها باشید.خاک دیاتومه یک ماده‌ی طبیعی است که ذاتا خواص پاک‌کنندگی دارد، و اغلب در پودرهای پاک‌کننده استفاده می‌شود، حتی زمانی در خمیردندان به‌طور شایع استفاده می‌شد.

هم‌چنین خاک دیاتومه ماده‌ای است که برای کنترل و از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف بی‌نظیر است. اگر از آن به درستی استفاده شود، خطر آن برای انسان‌ها و حیوانات خانگی صفر است و روشی طبیعی برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها است.

 ترکیب بوره و شکر

سه قاشق غذا خوری بوره را به همراه یک قاشق غذا خوری شکر مخلوط کنید. سوسک‌ها به طمع خوردن شکر به این ترکیب حمله کرده و با خوردن بوره کشته خواهند شد.

آیا سوسک نیش میزند؟ /  سوسک از کجا وارد خانه میشود / برای سوسک چه باید کرد /  برای کشتن سوسک چه کنیم / چطور سوسک را از بین ببریم
چطور با سوسک ها مبارزه کنیم / چطور از شر سوسک ها خلاص شویم / چگونه سوسک آشپزخانه را از بین ببریم / چگونه سوسکهای خانه را نابود کنیم
چگونه سوسک ریز را ریشه کن کنیم

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 105

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir