مینا وحید متولد ۱۷ مرداد ۱۳۶۶ در شهر رشت می باشد . وی دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

عکس مینا وحید
عکس مینا وحید
مینا وحید
مینا وحید
نام نام خانوادگی :مینا وحید
تاریخ تولد :17 مرداد 1366
August 8, 1987
سن مینا وحید:36 سال و 8 ماه
محل تولد :رشت
مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد تئاتر
بیوگرافی مینا وحید

مینا وحید

مینا وحید، بازیگر سینما و تلویزیون، در سال ۱۳۶۶ در رشت به دنیا آمد. او در یک خانواده پنج نفره بزرگ شد و یک خواهر به نام میترا دارد که دکترای روانشناسی دارد و یک برادر به نام میلاد دارد.

پدر مینا وحید تاجر بود و در خرداد ۱۳۹۵ درگذشت. مادر او نیز فرهنگی است و در حال حاضر بازنشسته شده است.

بازیگری، تجربه‌ای پرفراز و نشیب

راه رسیدن به بازیگری برای من پرفراز و نشیب بود. در ابتدا، با تحصیل در رشته کارگردانی شروع کردم، اما به دلایلی از تحصیل در این رشته انصراف دادم.

پس از آن، هفت یا هشت شغل مختلف را امتحان کردم. در این میان، تجربه‌های متفاوتی را کسب کردم.

در ۲۲ سالگی، یک آموزشگاه رانندگی راه‌اندازی کردم. این کار به من کمک کرد تا با مردم ارتباط برقرار کنم و مهارت‌های مدیریتی خود را تقویت کنم.

در ۲۵ سالگی، به خرید و فروش زمین مشغول شدم. این کار نیز تجربه‌های جدیدی را برایم به ارمغان آورد.

سپس، ۴ – ۵ سالی مدرس زبان بودم. این کار به من کمک کرد تا توانایی‌های ارتباطی خود را بهبود بخشم.

در نهایت، حدود ۳ ماه هم مهماندار بودم. این کار برای شخصیت من سخت بود و در نهایت آن را رها کردم.

پس از چند سال، احساس کردم که وقت آن رسیده است که به آرزوی دوران کودکی خود جامه عمل بپوشانم. بنابراین، برای ادامه تحصیل در رشته بازیگری به دانشگاه بازگشتم.

شروع فعالیت هنری

او از دوران دانشجویی به تئاتر علاقه‌مند بود و در چندین نمایش دانشجویی ایفای نقش کرد. بعدها از طریق یکی از دوستان نویسنده‌اش به کار سینمایی معرفی شد و در تست بازیگری شرکت کرد. اما استرس زیاد باعث شد که نتواند توانایی‌های خود را به خوبی نشان دهد و در تست رد شد.

آغاز بازیگری حرفه ای مینا وحید

مینا وحید، بازیگر جوان سینما و تلویزیون، در سال ۱۳۸۶ و در سن ۲۰ سالگی، با فیلم «آتش سبز» به کارگردانی محمدرضا اصلانی، به عنوان بازیگر نقش فرعی «دوست ناردانه» به سینما وارد شد. این فیلم در کنار چهره‌هایی چون آهو خردمند و مهتاب کرامتی، در جشنواره فیلم فجر آن سال حضور داشت.

با این حال، اولین تجربه حرفه‌ای مقدم، بازی در فیلم «ساعت به وقت صفر» به کارگردانی وحید امیرخانی بود که در سال ۱۳۹۰ به مناسبت عید نوروز از شبکه یک سیما پخش شد. این فیلم، مینا وحید را به عنوان یک بازیگر جوان و بااستعداد معرفی کرد و او را در معرض دید مخاطبان قرار داد.

«دوران عاشقی» آغاز شهرت و تحسین

بازی در فیلم سینمایی «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان، نقطه عطفی در زندگی هنری مینا وحید بود. این فیلم که در سال ۱۳۹۳ اکران شد، علاوه بر شهرت، مورد تحسین منتقدان نیز قرار گرفت.

مینا وحید در مصاحبه‌ای گفته است که بهترین روز کاری‌اش، زمان بستن قرارداد با فیلم «دوران عاشقی» بوده است. و از همکاری با علیرضا رئیسیان و دیگر بازیگران این فیلم بسیار خوشحال است.

شایعه ازدواج با رضا کیانیان

مینا وحید، بازیگر جوان سینما و تلویزیون، در سال ۱۳۹۴ با بازی در فیلم «کفش‌هایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد به شهرت رسید. این فیلم با بازی رضا کیانیان، رویا نونهالی و مجید مظفری، داستان مردی میانسال را روایت می‌کند که به دنبال کفش‌های گمشده خود می‌گردد.

حضور مینا وحید در این فیلم به عنوان دختر رضا کیانیان، با واکنش‌های متفاوتی از سوی مخاطبان مواجه شد. برخی از این واکنش‌ها ناشی از سکانس‌های لمس دست میان مینا وحید و رضا کیانیان در فیلم بود.

در ابتدای فیلم، این نکته ذکر شده بود که دست‌هایی که رضا کیانیان را در فیلم لمس می‌کنند، دستان واقعی همسر او هستند. با این حال، این توضیح کافی نبود و برخی از مخاطبان گمان کردند که مینا وحید همسر رضا کیانیان است.

مینا وحید در مصاحبه‌هایی که پس از اکران فیلم انجام داد، این شایعه را تکذیب کرد و گفت که او و رضا کیانیان تنها رابطه شاگرد و استادی دارند.

فوت پدر

در سال ۱۳۹۵، زمانی که فیلم «کفش هایم کو؟» اکران شد، پدرم فوت کرد. این اتفاق برای من بسیار شوک آور بود و باعث شد که دو سال از بازیگری فاصله بگیرم. سرانجام در سال ۱۳۹۷، با بازی در سریال «بانوی عمارت» به دنیای بازیگری بازگشتم.

ازدواج مینا وحید

مینا وحید بازیگر
مینا وحید بازیگر

مینا وحید هنوز ازدواج نکرده است و مجرد می باشد.

صفحه اینستاگرام مینا وحید

برای مشاهده پیج مینا وحید در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/minavahid_official


اوقات فراغت مینا وحید

در اوقات فراغت، به ورزش علاقه زیادی دارم و سعی می‌کنم همیشه روی فرم باشم. بسکتبال را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم و مدتی هم اسکواش بازی می‌کردم. علاوه بر این، به فیلم دیدن هم علاقه دارم و معمولاً هر هفته یک یا دو فیلم می‌بینم. همچنین، در کلاس‌های بدن و بیان شرکت می‌کنم تا مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشم و همیشه هم حواسم به رژیم غذایی ام است.

نقش های مهم

در سال 1393در نقش « مریم مهرزاد » در سریال شهرزاد بازی کرد، و تا حدودی دیده شد اما با بازی در نقش جواهر در سریال « بانوی عمارت » به طور کامل به شهرت رسید.

در مورد واکنش مردم به پخش سریال بانوی عمارت گفته است:

حدس میزنم در آن روز ها من رکوردار دایرکت در اینستاگرام بودم، پیام های مختلفی در دایرکتم میدیدم از خواستگاری تا فحاشی و بیشتر از همه سوال در مورد پایان سریال…

بازیگر نقش جواهر در سریال بانوی عمارت
بازیگر نقش جواهر در سریال بانوی عمارت

همسر مینا وحید

مینا وحید و برادرش
مینا وحید و برادرش

تصاویر مینا وحید و برادرش میلاد وحید توسط برخی از سایت ها به عنوان عکس مینا وحید و همسرش منتشر شده است .

نقد از نظر مینا وحید

نقد، مانند یک آینه است که می‌تواند نقاط قوت و ضعف را نشان دهد. اما اگر این آینه کج باشد، تصویر واقعی را منعکس نخواهد کرد. برخی از منتقدان، با استفاده از عبارات و کلمات توهین‌آمیز، موجب تحریف واقعیت می‌شوند و مانع از رشد و پیشرفت می‌شوند.

شکست عشقی

عشق برای من یک مقوله جدی است. من نمی‌خواهم با کسی وارد رابطه شوم که واقعاً دوستش ندارم. در سن ۱۹ سالگی، فکر کردم که بالاخره آن شخص را پیدا کرده‌ام. اما پدرم مخالفت کرد و تلفن‌های خانه را کشید. هفته بعد، پسره با خانواده‌اش آمد خواستگاری، اما پدرم همچنان مخالف بود.

عکس مینا وحید

مینا وحید
مینا وحید

شوخی را دوست ندارم

در گذشته، شوخ‌طبعی بیشتری داشتم. اما با گذشت زمان، شوخ‌طبعی‌ام کمرنگ‌تر شده است. البته هنوز هم گاهی اوقات، اگر حالم خوب باشد، حرف‌های بامزه‌ای می‌زنم. اما به طور کلی، آدم شوخ‌طبعی نیستم.

علاوه بر این، دوست ندارم با من شوخی شود. خودم هم سعی می‌کنم با کسی شوخی نکنم. احساس می‌کنم شوخی، می‌تواند باعث سوءتفاهم شود و فاصله‌ها را بین افراد افزایش دهد. به همین دلیل، چندان علاقه‌ای به شوخی ندارم. اما به موضوعات خنده‌دار، خیلی می‌خندم.

آثار طنز ایرانی مهران مدیری، به‌ویژه «قهوه تلخ»، از جمله کارهایی هستند که من آن‌ها را بسیار بامزه و دوست‌داشتنی می‌دانم. همچنین، سریال «فرندز» از جمله آثار طنز خارجی محبوب من است که بارها آن را تماشا کرده‌ام.

blank

جایزه در جشنواره فیلم مادرید

blank

مینا وحید بازیگر زن سینما و تلویزیون برای بازی در فیلم کوتاه کرمچاله، بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره بین المللی فیلم مادرید شد. فستیوال بین المللی فیلم مادرید از ٩ تا ١٧ آگوست در اسپانیا برگزار شد. فیلم”کرمچاله” در بخش “جایزه هیئت داوران” و همچنین در بخش “بهترین فیلمنامه اصلی” این فستیوال نیز کاندید دریافت جایزه بود.

تیپ مینا وحید

blank

سینمایی های مینا وحید

۱۳۹۸کرمچالهوحید داوودی
۱۳۹۶هایلایتاصغر نعیمی
۱۳۹۴کفشهایم کو؟کیومرث پوراحمد
۱۳۹۳دوران عاشقیعلیرضا رئیسیان
۱۳۹۰گیرندهمهرداد غفارزاده
۱۳۹۰ساعت به وقت صفراحمد معظمی
۱۳۸۶آتش سبزمحمدرضا اصلانی

سریال های مینا وحید

۱۳۹۷بانوی عمارتجواهر
1393شهرزاد مریم مهرزاد
۱۳۹۱دختران حواسودا
۱۳۹۰شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 477

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir