هر مادر باید در مورد نیاز های غذایی فرزند خود در تمامی دوره ها آگاه باشد ، در این مطلب ما به توانایی خوردن گوشت و برنج توسط کودک اشاره میکنیم تا مادران آگاهی پیدا نمایند.

کودک شما از چه زمانی میتواند گوشت و برنج بخورد ؟

کودک تا شش ماهگی بجز شیر مادر از هیچ غذای کمکی نباید استفاده کند زیرا شیر مادر تمامی نیازهای غذایی او را تأمین میکند . از طرفی معده کودک تا قبل از شش ماهگی قادر به هضم غذای جامد نیست و از این رو دچار دل درد و نفخ میشود . بعد از گذشت این زمان کم کم و در اندازهٔ کوچک میتوان غذای جامد را شروع کرد .
ولی باید در نظر داشته باشید که وزن کودک در شش ماهگی دو برابر وزن تولد شده باشد همچنین بدون کمک دیگران بتواند سر و گردن خود را نگهدارد . او باید بتواند غذا را در دهان نگه داشته و بیرون نریزد .
گوشت و برنج بایستی کاملاً پخته و به صورت پوره به کودک داده شود زیرا او دندانی برای جویدن ندارد و از طرفی معده باید آهسته از غذای جامد پر شود .
در مورد میوه ها هم به همین شکل باید عمل کنید یعنی بهتر است میوه تا حدود یکماه به صورت پخته و پوره شده داده شود . به مرور و با رویش دندانها و عادت معده به غذای کمکی با خیال راحت میتوانید به کودک خود انواع غذایی که خانواده مصرف میکند را بدهید.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir