علت نوسان دمای آب پکیج

بسیاری از خانه ها برای تامین آب گرم مصرفی و همچنین گرمایش فضا از پکیج های دیواری استفاده می کنند . با شروع فصل سرما بسیاری از عیوب این وسیله خودنمایی می کند و موجب آزار مصرف کنندگان می شود .

یکی از مشکلات رایج در این فصل این می باشد که آب گرم بخصوص در زمان استحمام دمای ثابتی ندارد و هر چند ثانیه یک بار سر و گرم می شود .

دلایل این موضوع را با یکدیگر بررسی می کنیم :

گرفتگی مسیر ورودی آب به پکیج

رایج ترین علت می تواند این باشد که مسیر ورودی آب به پکیج دچار رسوب گرفتگی شده باشد و در زمان مصرف زیاد آب ، پکیج دچار مشکل تنظیم دمای خروجی شود .


رسوب در مبدل ها

بسیاری از پکیج ها دارای دو مبدل می باشند ، این مبدل ها دقیقا مانند دکتری ها دچار رسوب گرفتگی می شوند . با تشکیل لایه ضخیم رسوب در دیواره های مبدل دمای آب با میزان شعله هماهنگ نخواهد بود و محاسبات پکیج با اشتباه روبرو می شود . در این حالت نوسان دمای آب خروجی یکی از نشانه ها می باشد.


خرابی مشعل اصلی پکیج

بعضا پیش می آید مشعل دچار گرفتگی موضعی و تغییر حالت شود ، در چنین مشعل هایی دیگر شعله به شکل صحیح و یکنواخت نخواهد بود . ممکن است نیمی از مبدل حرارت لازم را دریافت کند و نیمی دیگر به علت شعله ی ضعیف با حرارت کمتری مواجه باشد . در این حالت نیز نوسان دمای آب خروجی اولین نشانه می باشد.


خرابی سنسور دمای خروجی

همانطور که از اسمش پیداست این قطعه وظیفه دارد به واحد پردازشگر پکیج اعلام کند که دمای آب خروجی در هر لحظه چه میزان می باشد. با خرابی این قطعه دمای خروجی که به پردازشگر پکیج اعلام می شود غیر واقعی خواهد بود و در نتیجه دمای آب خروجی که به ما میرسد تنظیم نخواهد شد .


خرابی پمپ آب

داخل پکیج ها برای چرخش مداوم آب در زمان فعال بودن شوفاژ ها یک پمپ آب قرار داده شده است . با خرابی و یا ضعیف شدن این پمپ ، خروجی آب پکیج حالت عادی نخواهد داشت و باعث می شود دمای آب خروجی پکیج دارای نوسان باشد .


به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.8 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir