سرتیپ عبدالرضا شهلایی کیست ؟

آمریکا جهت دریافت اطلاعاتی در باره سرتیپ عبدالرضا شهلایی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران جایزه چند میلیون دلاری تعیین کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز 5 دسامبر به خبرنگاران گفت که آمریکا جهت دریافت اطلاعاتی در باره سرتیپ عبدالرضا شهلایی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران جایزه چند میلیون دلاری تعیین کرده است.

به گفته وی پاداش 15 میلیون دلاری در ازای اطلاعاتی در باره فعالیت مالی شرکت های تحت کنترل فرمانده سپاه پاسداران پرداخت خواهد شد. منظور «فرماندهی سرویس ویژه «قدس» مستقر در یمن است» است. به گفته کارمند وزارت خارجه آمریکا، مقامات ایالات متحده سعی می کنند اطلاعاتی در باره او بدست آورند و با کمک آن«عملیات سپاه پاسداران» را نافرجام بگذارند.

هوک گفت:«شهلایی سازمان های زیادی را کنترل می‌کند که مسئول حملات به آمریکایی ها و متحدان آنها در سراسر جهان هستند. او قتل تعداد زیادی از سربازان ائتلاف در عراق را برنامه‌ریزی کرده است و مهمات و اسلحه گروهک های افراطی شیعه را تأمین می کند که در عملیات 20 ژانویه 2007، در کربلا، 5 سرباز آمریکایی کشته و 3 سرباز دیگر مجروح شدند. در سال 2011 او سوءقصد به جان عادل الجبیره سفیر عربستان در آمریکا را رهبری کرده بود.

پیشتر سایت اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا در یک آگهی، پاداش چند میلیون دلاری برای دریافت اطلاعاتی که به متلاشی کردن چرخه مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شود، وعده داده بود.

گفتنی است که پیش از این دولت آمریکا سپاه پاسداران را در لیست «سازمان تروریستی خارجی» قرار داده بود. در پاسخ شورای عالی امنیت ملی ایران نیز ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه و شرق آفریقا موسوم به «سنتکام» و نیز کلیه نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرد.

عکس مطلب غیر واقعی و صرفا جنبه تزئینی دارد.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.8 تعداد آرا: 34

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir