پماد بتا کلسیدرم

پماد بتا کلسیدرم جهت کنترل پسوریازیس در بزرگسالان و نوجوانان کاربرد دارد .

نام تجاری :بتا کلسیدرم
نام علمی : کلسی پوتریول + بتامتازون
رده درمانی :داروهای پوستی
اشکال دارویی :پماد

قبل از مصرف این دارو، در موارد زیر با پزشک یا داروساز مشورت کنید: – در صورت داشتن سابقه حساسیت به کلسیپوتریول، بتامتازون و مواد محافظ. – در صورت ابتلا به اختلالات کلیوی و یا کبدی و پسوریازیس – در صورت بارداری، تصمیم به باردار شدن و شیردهی – در صورت مصرف هر نوع دارو شامل داروهای نسخه ای و غیر نسخه ای، ویتامین ها، مکمل ها و داروهای گیاهی به خصوص داروهای خوراکی و موضعی حاوی کورتیکواسترویید ، کلسی پوتریول، کلسیم و ویتامین د. – در صورت انجام پرتودرمانی برای درمان پسوریازیس – در صورت داشتن اختلال در متابولیسم و سطح كلسيم خون و ویتامین د.

مصرف در بارداری و شیردهی

– کلسی پوتریول احتمالا از جفت عبور می کند و مطالعات کافی و کنترل شده ای در مورد مصرف این دارو در دوران بارداری، انجام نشده است. – ترشح دارو در شیر مشخص نیست. مصرف این دارو در دوران شیردهی باید با تجویز پزشک متخصص باشد. در صورت دستور مصرف پزشک در دوران شیردهی از مصرف این فراورده بر روی ناحیه سینه خودداری فرمایید.

عوارض جانبی

تورم صورت، دستها، پاها، لب و گلو و سخت شدن تنفس، خستگی، افسردگی، استرس، کاتاراکت (دیدی شبیه به دیدن اجسام در ابر و مه، کاهش دید در شب، حساسیت به نور)، افزایش فشار چشم (درد چشم، قرمزی چشم، کاهش دید)، عفونت، نوسان در میزان گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت، تغییر در رویش مو، نازک شدن پوست، تغیر رنگ پوست، دفع ادرار و تشنگی بیش از حد معمول، احساس خشکی و یا طعم فلزی در دهان، یبوست، ضعف و درد در ماهیچه ها و استخوان ها، گیجی و کما.

مقدار صحیح مصرف

دارو یک بار در روز به مدت چهار هفته که بنا به شرایط بیمار و دستور پزشک می تواند تکرار شود. بهترین زمان مصرف بعد از ظهر است.

دوز فراموش شده

در صورتی که یک نوبت مصرف دارو را فراموش کردید، به محض به یاد آوردن آن را مصرف کنید ولی اگر تقریبا زمان نوبت بعدی فرا رسیده بود از مصرف آن، خودداری کرده مطابق قبل مصرف کنید و مقدار دارو را دو برابر نکنید.

نحوه صحیح مصرف دارو

دست های خود را بشویید و خشک کنید. مقدار کافی از پماد را بر روی موضع قرار دهید (به طوری که موضع را بپوشاند و به خوبی و آرامی بمالید تا جایی که حداکثر کرم محو شود. موضع مورد نظر، باید تمیز و خشک باشد. دست های خود را بعد از استفاده از پماد، بشویید.
موضع تحت درمان را با لباس نپوشانید و یا با باند نبندید.
برای حصول نتیجه بهتر بلافاصله پس از استفاده استحمام نکنید.

هشدار : قبل از مصرف این دارو در صورت داشتن سابقه حساسیت، هر نوع بیماری و مصرف هر نوع دارو با پزشک مشورت کنید.



به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.8 تعداد آرا: 71

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir