شستشوی لباس های زمستانی

لباس های زمستانی معمولا به شیوه ای خاص دوخته می شوند و علاوه بر این به دلیل نوع پارچه ای که در درون خود دارند باید نسبت به شستشوی آنها دقت نموده و یک سری از اصول را رعایت کنیم.

خانم های خانه دار برای اینکه بتوانند بهترین مراقبت را از خود و خانواده داشته باشند باید یک سری از نکات مربوط به خانه داری را فرا بگیرند. از بین نکات مهم یکی از مهم ترین آنها را می توان به نحوه شست و شوی لباس های زمستانی نسبت داد که به دلیل جنس خاص بعضی از آنها این احتمال وجود دارد که دچار آسیب شوند. بنابراین باید نکاتی را رعایت کنیم تا کیفیت لباس ما کوچک ترین تغییر را به خود نبیند.

الیاف مربوط به لباس های زمستانی با لباس های دیگر که کمی نازک تر هستند می توانند تفاوت بسیاری داشته باشد. بنابراین اگر کمی از دمای آب یا نوع ماده ی شست شو دهنده ی خود را تغییر دهید قطعا با این معضل مواجه خواهید شد که می تواند به راحتی کیفیت لباس شما را با معضل مواجه سازد. این که ما برای شست و شو و خشک کردن یک سری از شرایط را رعایت کنیم کار سختی نیست اما این که نتیجه ی کار حفظ کیفیت لباس ماست می تواند لذتی متفاوت را برای ما ایجاد کند.

الف:آب و دمای مربوط به آن

معمولا در فصل تابستان می توان لباس ها را با آب سرد و حتی با دست شست اما در زمستان عملا چنین کاری امکان پذیر نیست. بنابراین باید به دمای آبی که لباس را در داخل آن قرار داده اید توجه کنید. هرچه دما بالاتر باشد برخلاف تصور که شاید از بین برنده ی آلودگی ها باشد می تواند در نهایت آسیب به الیاف لباس ما بزند. بنابراین آب و دمای آن را باید در حد متوسط در نظر بگیریم.

دمای آب برای لباس هایی که از نوع بافتنی هستند معمولا ارزشمند تر است ، زیرا پس از برخورد آب گرم به آنها و شست و شوی مداوم به حالتی شل درآمده و کیفیت سابق خود را از دست خواهند داد. همچنین آب بسیار داغ می تواند رنگ لباسی که می بینید را تغییر دهد ، لباس از شکیل بودن خارج می شود. اگر قصد دارید تا لباسی پشمی را بشویید بهترین درجه دمایی حدود 45 خواهد بود.

ب: طریقه ی شستن لباس ها

برخی از ماشین های لباس شویی این توانایی را دارند که بتوانند شستشوی لباس خود را به نوعی تنظیم کنند که با الیاف آن در ارتباط باشد. یعنی گزینه ای مخصوص برای شستن لباس های بافتنی یا پشمی دارند. اما در برخی از ماشین های لباسشویی عملا چنین خاصیتی وجود ندارد. بنابراین بهتر است تا شما هریک از لباس های این مدلی را با دست بشویید. البته یک راه حل دیگر هم وجود دارد و آن قرار دادن این نوع لباس ها در پارچه هایی کاملا سفید و منفذ دار بوده تا آب و مواد شوینده از آن عبور کند اما رنگی از آن منتقل نشود.

اگر قرار است تا لباس خود را با دست بشویید. کمی از آب گرم را در داخل وانی ریخته و سپس مواد شوینده را بریزید. پس از این کار نباید آب را ولرم کنید که استفاده از آب سرد کمک کننده خواهد بود. حالا بسیار آرام این نوع از لباس ها را چنگ بزنید تا کیفیت آن تغییری نکند. هیچ گاه لباسی که با دست می شویید را مستقیماَ در زیر شیر آب نگیرید و بهتر است تا آب درون وان را خالی و پرکنید.

شستشوی لباس های زمستانی
شستشوی لباس های زمستانی

پهن کردن لباس های زمستانی پس از شست و شو

هیچ گاه لباس های سنگین زمستانی را نتکانید زیرا با این روش آب درون آنها بیرون نمی آید بلکه سبب تغییر در بافت هم خواهید شد. تنها کافی است تا سبدی را انتخاب کنید و در زیر آن هم سینی قرار دهید تا آب از لباس به آن منتقل شود.

هرگز لباس خود را آویزان نکنید. اگر دقت کرده باشید لباس در این حالت سنگین بوده و حالتی کش دار پیدا خواهد کرد. بنابراین بهترین راه حل قرار دادن بر روی سطحی است که از زیر آن امکان نفوذ هوا و گرما وجود داشته باشید. می توانید رخت آویزها را در کنار شوفاژ جهت خشک کردن لباس خود قرار دهید.

 برچسب های لباس را مطالعه کنید!

بارها برای ما این موضوع اتفاق افتاده که پس از شست و شو یا اتو زدن با تغییر در وضعیت پارچه روبه رو خواهیم شد. این نشان دهنده یک خطا از سوی ماست و آن هم عدم توجه به برچسب موجود بر روی لباس و مشخصات آن است. در این برچسب ها معمولا جنس لباس و همچنین دمایی که برای اتوکردن به آن نیاز دارید را به صورت کامل نشان داده است.  پس پیش از شست و شو یا اتوزدن حتما این بخش را مطالعه کنید.

برچسب های لباس
برچسب های لباس

شستن لباس بافتنی ضخیم

لباس پشمی تان بافتی ضخیم و محکم دارد می توانید آن را در ماشین لباس شویی بشویید. فقط یادتان باشد باید دمای ماشین لباس شویی تان را بر روی درجه پایین قرار دهید تا لباس بعد از شست وشو گشاد نشود، علاوه بر این باید برنامة شست وشو را بر روی لباس های ظریف و حساس قرار دهید تا ماشین لباس شویی بیش از حد لباس را نشوید. ‎هرگز لباس های پشمی را با دمای بالا در داخل ماشین لباس شویی قرار ندهید.

برای اتو کشی لباس های  زمستانی باید چه کرد؟

اگر تمایل دارید لباس پشمی  وزمستانی خود را اتو کنید توصیه می شود که یک پارچه ی مرطوب را بر روی لباس پشمی خود قرار دهید و بعد شروع به اتو کردن نمایید زیرا در اثر حرارت مستقیم لباس های پشمی بافت شان از بین می رود .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 14

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir