نسرین مقانلو متولد ۱ تیر ۱۳۴٧ در تهران  هنرپیشه اهل ایران است. وی همچنین خواهر بیژن مقانلو سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران می‌باشد.

نسرین مقانلو

نام نام خانوادگی : نسرین مقانلو
تاریخ تولد : ۱ تیر ۱۳۴٧
محل تولد :تهران
همسر : کمال خلیلیان
فرزندان : آروین و عرشیا
بیوگرافی کامل نسرین مقانلو + تصاویر و ادرس اینستاگرام

بیوگرافی کامل نسرین مقانلو + تصاویر و ادرس اینستاگرام

Born: June 22, 1968 (age 51 years)

 TehranSpouse: Kamal Khalilian (m. 1994)

دانشجوی انصرافی سال دوم رشته مامایی می باشد، با تئاتر فعالیت اش را شروع کرد تا اینکه با تلویزیون به شهرت رسید، مدتی تجربه خوانندگی و مجری گری هم دارد

بیوگرافی نسرین مقانلو
بیوگرافی نسرین مقانلو

ازدواج و مهاجرت

نسرین مقانلو در سال 1372 وقتی 25 ساله بود با کمال خلیلیان فوتبالیست معروف آن زمان ازدواج کرد و برای ادامه زندگی راهی کشور آمریکا شد.

توجه به زیبایی و پوست

من همیشه می‌ گویم همانطور که بدن برای زنده بودن و انرژی و طراوت داشتن احتیاج به آب و غذا دارد، پوست بدن هم احتیاج به آبرسانی و تغذیه سالم دارد

با این وضعیت آلودگی هوا، فشارها، استرس کار و زندگی در شهرهای بزرگ و… پوست ما خیلی آسیب می‌ بیند و احتیاج به توجه ویژه دارد

من سال‌ هاست که سلامت پوستم را تحت نظر پزشک متخصص به طور مرتب و منظم، کنترل می‌ کنم

نسرین مقانلو
نسرین مقانلو

صفحه اینستاگرام نسرین مقانلو

ورود به دنیای بازیگر

من به واسطه فعالیت پدرم در رشته موسیقی و مادرم در تئاتر با فضای هنر آشنایی کامل داشتم، به همین دلیل از زمان کودکی و نوجوانی فعالیتم در زمینه تئاتر و نمایش را شروع کردم، اما زمانی که تصمیم گرفتم فعالیت حرفه ای ام در سینما را شروع کنم، با فیلم «دو نیمه سیب» کیانوش عیاری استارت زدم. یادم است برای بازی در این فیلم به همراه مادرم به رستوران رفتیم و اولین حضور من در سینما با کار آقای عیاری رقم خورد.

فردای همان روز آقای عیاری به «رسول صدرعاملی» گفت یک دختر تازه وارد معرفی ات می کنم که همانی است که برای فیلمت دنبالش می گشتی؛ بنابراین با بازی در فیلم «قربانی» دومین تجربه ام رقم خورد و بلافاصله بعد از آن آقای «تورج منصوری» برای بازی در «بازیچه» از من دعوت کردند و سپس در «امید» آقای حبیب کاوش به ایفای نقش پرداختم.

نسرین مقانلو و پسرش
نسرین مقانلو و پسرش

تصمیم برای ماندن در ایران

10 سال پیش بالاخره تصمیم گرفتم با همسرم صحبت کنم و میزان دلتنگی و علاقه ام به کارم را به او گفتم، خوشبختانه او هم قبول کرد به همراه بچه ها به ایران برگردیم تا بتوانم بدون دغدغه و استرس به کارم برسم.

ماجرای ازدواج نسرین مقانلو

ماجرای ازدواج من سر فیلم «همسر» آقای فخیم زاده بود که به خاطر اسمش سرنوشت من را رقم زد و در همان گیر و دار ساختش بودیم که برای خواستگاری از من به منزلمان آمدند و بعد از 5 -6 سال کار مداوم در عرصه های مختلف، با همسرم ازدواج کردم و به آمریکا رفتیم.

کمال خلیلیان مهاجم تیم ملی فوتبال ،قهرمان جوانان آسیا،و عضو باشگاههای گمرک اهواز،پاس و تاج و همسر نسرین مقانلو بازیگر کشورمان میباشد.

همسر او، کمال خلیلیان، فوتبالیست تیم ملی سال‌های گذشته است. فرزندان:آروین و عرشیا

نسرین مقانلو و همسرش کمال خلیلیان

البته سالی یک بار به ایران می آمدم و به صورت ناپیوسته کارهایی انجام می دادم، مثل کار «نابخشوده» مرحوم «ایرج قادری» که هنگام بارداری پسر بزرگم اتفاق افتاد یا «بن بست» اصغر نعیمی که با «فرهاد اصلانی» و «دکتر عزیزی» بازی کردم.

ازدواج، فرصتی برای امتحان کردن خودم با ازدواج، عاشق شدم و با خودم فکر کردم این بهترین فرصت برای امتحان کردن خودم است که آیا می توانم مدتی از آنچه دوست دارم، دور باشم یا نه! آن 10 سال خیلی بر من سخت گذشت؛ بسیار دلتنگ بودم، خیلی شب ها می نشستم برنامه «چشم انداز» را می دیدم، همکارانم را نگاه می کردم، گریه می کردم.

نسرین مقانلو
نسرین مقانلو

دستمزد میلیاردی هم بدهند روزهای شهادت کار نمی‌کنم‬

 این روزها مبارک و زیباست. سه شب خاص دراین ماه است من مرید آقا امیرالمومنین هستم.

“همه می‌دانند من این سه شب(شب‌های قدر) و عاشورا و تاسوعا کار نمی‌کنم حتی اگر دستمزد میلیاردی بدهند. ۳۶۵روز وقت دارم برای کار. این روزها فقط برای دعا کردن و وصل شدن با خلوص نیت به کائنات تمام هم و غم من است. در این شب‌ها معجزات زیادی دیده‌ام. به همین دلیل این شب‌ها و روزها برایم مقدس هستند. من در این سه شب خاص در منزل مراسم دارم.

سانسور لباس نسرین مقانلو در سریال دل

منوچهر هادی با انتشار پستی در اینستاگرام خود از سانسور لباس نسرین مقانلو در سریال دل خبر داد و چنین نوشت:
به دلیل ممیزی لباس بانو نسرین مقانلو توسط وزارت ارشاد مجبور شدیم بخش رنگی لباس رو به رنگ آبی در بیاوریم این پروسه نزدیک به دو ماه کار برد و در بخش‌هایی از صحنه‌های فیلم گردن بند خانوم مقانلو هم به رنگ آبی در آمده بود که بهتر از این نمیشد. ممنون از توجه شما.

در سکانس‌های عروسی سریال دل، رنگ لباس نسرین مقانلو دچار ممیزی ارشاد شد و از رنگ اصلی به رنگ آبی تغییر پیدا کرد!

سانسور لباس نسرین مقانلو در سریال دل

سوابق کاری نسرین مقانلو

سریال ها

آخرین سند۱۳۷۱رضا گنجی
لبخند زندگی۱۳۷۲محمد دستگردی
مسافری از هند۱۳۸۱قاسم جعفری
حس سوم۱۳۸۴مهدی فخیم زاده
خواستگاران۱۳۸۶گلاب آدینه
سایه تنهایی۱۳۸۶بیژن شکرریز
ساعت شنی۱۳۸۶بهرام بهرامیان
دیدار۱۳۸۷سید جواد هاشمی
برخورد۱۳۸۸محمدهادی نامور
مختارنامه۱۳۸۹داود میرباقری
قسم۱۳۸۹حسین تبریزی
ستاره‌های سربی۱۳۸۹محمدرضا آهنج
قلب یخی (فصل اول)۱۳۸۹محمدحسین لطیفی
قلب یخی (فصل دوم)۱۳۹۰محمدحسین لطیفی
سایه روشن۱۳۹۰آرش معیریان
همه بچه‌های ما۱۳۹۱تاجبخش فنائیان
عصر پاییزی۱۳۹۲اصغر نعیمی
تنهایی لیلا۱۳۹۴محمدحسین لطیفی
آرام می‌گیریم۱۳۹۵روح‌الله سهرابی
سفر در خانه۱۳۹۶بهمن گودرزی
افسانه هزارپایان۱۳۹۷شهاب عباسی
دل۹۷–۹۸منوچهر هادی
سریال دل
سریال دل

فیلم های سینمایی نسرین مقانلو

  • پی 22 – حسین قاسمی جامی – 1393
  •     روزگاری عشق و خیانت 1392
  •     گناهکاران  1391
  •     بدون اجازه 1390
  •     راه بهشت  1390
  •     نفوذی  1387
  •     سوپر استار 1387
  •     ماه وش  1386
  •     مهمان مامان  1382
  •     دختری در قفس 1381
  •     بن بست (فیلم کوتاه) 1378
  •     نابخشوده  1375
  •     همسر1372
  •     همه دختران من 1372
  •     بازیچه 1372
  •     امید1371
  •     قربانی  1370
  •     دو نیمه سیب  1370

مصاحبه نسرین مقانلو

 خانم مقانلو تعریفتان از آشپزی چیست؟

ـ به نظر من آشپزی یعنی درست کردن و تهیه یکی از ملزومات انسان، با حوصله زیاد! چرا که غذا یکی از نیازهای اولیه بشر است و باید با دقت و وسـواس زیـاد آن را تهیه کرد تا کسی که آن را می خورد آسیب نبیند و از خوردن آن لذت هم ببرد.

 بعضی ها هر چقدر هم که دقت و حوصله به خرج دهند غذایشان خوشمزه نمی شود، آیا آشپزی هم مثل بازیگری باید در خون آدم باشد؟

ـ کاملاً درست است! آشپزی هم امری ارثی است و از عهده هر کسی برنمی آید. همانطور که گفتید خیلی ها دوست دارند غذای خوشمزه درست کنند، ولی نمی توانند. برعکس افرادی هستند که با ساده ترین مواد، غذایی بسیار خوشمزه درست می کنند.

 این موضوع به ذاتی بودن کار برمی گردد یا اینکه جور دیگری هم می توان به آن نگاه کرد. یعنی آشپزهایی که عشق به کارشان دارند غذایشان خوب می شود؟

ـ مطمئناً آشپزی بدون عشق معنی ندارد. اگر می خواهید آشپز خوبی باشید باید با عشق آشپزی کنید. درست مثل دیگر موارد زندگی که با عشق رنگ و بوی بهتری پیدا می کند.

 حتماً تا به حال دست پخت افراد زیادی را چشیده اید، به نظرتان آقایان آشپزهای بهتری هستند یا خانمها؟! به عبارت دیگر آشپزی زنانه است یا مردانه؟

ـ به نظر من آشپزی مردانه یا زنانه ندارد، چرا که مردها هم می توانند همانند زنان و چه بسا بهتر از آنها آشپزی کنند. همانطور که در رستورانهای بزرگ هم می بینیم اغلب مردها سرآشپز هستند.

 اما در خانواده های ما اینطور جا افتاده که باید حتماً مادرها غذا درست کنند؟

ـ البته دلیل این امر حضور بیشتر خانم ها در منزل است و اینکه خانم ها بیشتر در امر نگهداری خانه سهیم هستند. البته اگر آقایان هم علاقه داشته باشند قطعاً این کار را به خوبی یاد می گیرند و انجام می دهند، خصوصاً در زندگی های امروزی که اغلب زن و مرد هر دو پا به پای هم بیرون از خانه کار می کنند!

  معمولاً آشپزهایی را که در تصاویر می بینیم شبیه به هم هستند، چه در نقاشی ها و چه در تبلیغات شما هم همان تصور را از یک آشپز دارید؟

ـ شکل و قیافه ربطی به آشپزی و دست پخت ندارد، این تصوری است که به واسطه تبلیغات در ذهن مردم شکل گرفته و آنقدر تکرار شده که تا اسم آشپز را می شنوید همان چهره وفیزیک ظاهری در ذهنتان نقش می بندد، به نظر من هر کسی می تواند این کار را انجام دهد. هر کس که علاقه و استعدادش را داشته باشد می تواند تبدیل به یک آشپز خوب شود.

 شما چقدر آشپزی می کنید؟

ـ اکثر اوقات خودم آشپزی می کنم و کمتر اتفاق می افتد که غذای بیرون را سفارش دهم.

 با توجه به مشغله زیادی که دارید می توانید به خوبی به خانه داری برسید؟

ـ بله، همیشه تمام سعی ام را می کنم که کارم با مسایل خانه تداخل پیدا نکند، البته همیشه موفق نمی شوم ولی اوقاتی که در خانه هستم، خانه داری را به خوبی انجام می دهم.

 از غذاهای ساده ایرانی کدام را بهتر بلدید درست کنید؟

ـ از میان غذاهای ساده می توانم به دم پختک اشاره کنم.

 نظرتان راجع به این گفته که «شکم حرف اول را می زند» چیست؟

ـ به نظر من اکثر انسانها عاشق خوردن هستند، بنابراین عشق بـه خوردن است که باعث می شود گروهی برای به دست آوردن محبت طرف مقابل به غذا متوسل شوند و از طریق غذای خوشمزه ای که درست می کنند برای خودشان جایی در دل دیگری باز کنند.

 آیا می توانیم فراتر از مسائل خانگی و خانوادگی به غذا نگاه کنیم و مثلاً از آن به عنوان وسیله برقراری ارتباط با دیگر فرهنگ ها استفاده کرده و به تعاملات فرهنگی جدیدی دست پیدا کنیم؟

ـ بله. به نظر من غذای هر کشور نشان دهنده فرهنگ آن کشور است و به وسیله آن می توان فرهنگ مربوط به آن کشور یا تمدن را شناخت. مسلماً بردن یک غذا از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر می تواند زمینه ساز تعاملات دیگر فرهنگی هم باشد.

 از میان غذاهای محلی مناطق مختلف ایران کدام را بیشتر دوست دارید و بلدید درست کنید؟

ـ شهر من تهران است، اما از سمت مادری از خطه جنوب هستم و پدرم از استان سربداران یا خراسان است، مادربزرگ من هم شمالی است پس من «باقلا قاتوق» و «میرزا قاسمی»را از شمال و «قلیه ماهی» را از جنوب خیلی دوست دارم و درست می کنم.

 از چاشنی در غذا استفاده می کنید؟ اصلاً چاشنی غذا یعنی چه؟

ـ بله، چاشنی از مواد اصلی غذا نیست، ولی اندازه مناسب آن غذا را خوشمزه تر می کند.

 اگـر غذایی بـرایتان آورده شـود کـه بـاب میل تان نبـاشد چه می کنید، آیا از آن ایراد می گیرید؟

ـ اگر غذایی را نتوانم بخورم کنار می کشم و نمی خورم. من زیاد ایرادگیر نیستم. البته زمانی که جوانتر بودم مثل اغلب جوانها ایرادگیر بودم، ولی حالا نه و بدی غذا را به حساب کم تجربگی آشپز آن می گذارم.

 آیا به وقت صرف غذا اهمیت می دهید؟

ـ من معمولاً ساعات غذاخوردنم مشخص است، یعنی ساعت 5/6 تا 5/7 صبحانه، 12 تا 5/12 ناهار و 6 تا 7 شام می خورم و اگر ساعت غذاخوردنم به هم بخورد، دستگاه گوارشم مشکل پیدا می کند از سوی دیگر معمولاً غذاهای چرب هم نمی خورم.

 این نوع زمان بندی برای یک بازیگر که باید خودش را با گروه فیلمبرداری هماهنگ کند سخت نیست، وقتی که سر صحنه هستید چه می کنید؟

ـ گاهی اوقات دوستان سر صحنه لطف می کنند و به این زمان بندی توجه دارند و یا می گویند اگر غذای رژیمی خاصی می خواهید بگویید، البته من چند روز این کار را می کنم، ولی بعد از آن دیگر دلم نمی آید چون سایر دوستان هم هستند و ممکن است استنباط خوبی نداشته باشند. به همین دلیل معمولاً سعی می کنم از کباب یا جوجه کباب استفاده کنم (البته بدون برنج چون اکثر برنج ها آبکش هست و من خیلی دوست ندارم.)

 به نظر شما مشخصة اصلی یک سفرة ایرانی چیست؟

ـ سفره ای با سبزی خوردن، سالاد و بورانی با چیدمانی زیبا و غذایی خوش عطر.

 بعضی خانواده ها برای مهمان هایشان چندین نوع غذا درست می کنند آیا شما هم از این خانواده ها هستید؟

ـ نه، ما معمولاً همان چیزهایی را که خودمان می خوریم جلوی میهمان می گذاریم (البته بعضی اوقات بعضی از دوستان که با ما راحت تر هستند می گویند چه غذایی درست کنم.) چیزهایی مثل بیف استروگانف درست می کنم که اگر کسی برنج نمی خورد از آن غذا میل کند.


بیوگرافی کوروش تهامی و همسرانش + حواشی و اینستاگرام

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.5 تعداد آرا: 526

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir