کرم موبر چگونه استفاده می شود؟

یکی از روش های پرکاربرد و ارزانی که می توان برای از بین بردن موهای زائد بدن به استفاده از آن پرداخت در خصوص کرم های موبر قرار دارد.

کرم های موبر موجود در بازار در انواع مختلفی وجود دارند و هزینه های هریک هم کاملاً متفاوت تخمین زده می شود، بنابراین اگر قصد دارید تا تغییری را ایجاد نمایید بهتر است که آگاهی لازم را داشته و بهترین مارک مربوط به آن را تهیه نمایید. مارک ها متنوع هستند، بنابراین با ویژگی هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد به راحتی می توانید به کرم موبر ایده آل خود برسید و از این پس آن را انتخاب نمایید.

یکی از سؤالات رایج در خصوص نحوه استفاده از کرم موبر در خصوص جایی است که این کرم مورد استفاده قرار می گیرد. بررسی ها نشان می دهند که کرم های موجود را می توان در تمامی بخش ها برای از بین بردن موها به کار گرفت و هیچ منعی برای آن وجود ندارد. این کرم می تواند بر روی موهای دست، پا، زیربغل و همچنین موهای ناحیه ی تناسلی هم مؤثر باشد.

 کرم موبر در زمان قرار گیری با کمی سوزش همراه بوده اما زمانی که از آن بر روی موضوع می زنید موهای آن منطقه در بخش هایی پایین تر قطع می شود و لذا زمان درآمدن آن هم دیرتر از حد معمول خواهد بود. موهایی که پس از آن رشد می کند به نسبت قبل تغییراتی می کند. یکی در زمان بیرون آمدن بوده که به دلیل نوع برش ایجاد شده نرم بوده و دوم این که خارش کمتری دارد زیرا حالت تیزی برای بیرون آمدن به پوست ایجاد نمی کند.

در خانم ها از کرم های موبر می توان برای از بین بردن موهای موجود در ناحیه ی صورت کمک گرفت. به عنوان مثال موهایی که بر روی قسمت بالایی لب قرار دارد به راحتی توسط این روش حذف می شود. علاوه بر خانم ها حتی آقایان هم برای از بین بردن موها زائد خود در بخش هایی از صورت و بدن می توانند از این روش کمک بگیرند. در صورت مردان توصیه می شود که موهای بسیار زبر موجود بر روی پوست را با زیش تراش و پس از آن در بخش های پایینی را با کرم موبر اصلاح نمایند.

استفاده از کرم موبر در سن پایین

بعضی از بچه های کم سن و سال موهای زبر و موهای زائدی بر روی صورت یا بدن خود بخصوص در دست و پا دارند. والدین دوست دارند تا به شیوه ای این موهای زائد را از روی صورت و بدن آنها حذف کنند اما ما توصیه می کنیم تا پیش از درآمدن موهای زائد این کار را به تعویق بیاندازید. موهای بچه ها و پوست آنها لطافت خاصی دارد و با استفاده از این روش احتمال هر نوع آسیبی به پوست بدن غیرممکن نیست، بنابراین تا زمان زبر شدن موها صبر کنید. پس از آن استفاده از کرم موبر هیچ منعی ندارد.

نحوه بکارگیری کرم موبر بر روی بدن

کرم های موبر در زمره ی کرم هایی قرار دارند که برای استفاده از آن حتما باید از یک سری نکات پیروی نمایید. در ابتدا باید مقدار مناسب از کرم را بر روی بخش های مودار بدن خود بمالید. این مناطق را قبلاً تمیز و سپس خشک کنید تا کرم موبر بتواند تأثیر خود را بر جای بگذارد. بعد از ده دقیقه تا یک ربع می توانید آن را با استفاده از آب کمی گرم بشویید.

روش استفاده از کرم موبر
روش استفاده از کرم موبر

در صورتی که محل مورد نظر موهای زیربغل است می توانید در ابتدا این موها را به خوبی شسته و در نهایت آن را خشک کنید. اجازه دهید تا کامل خشک شود. در غیر این صورت احتمال اثرگذاری مربوط به آن پایین خواهد آمد.    

 مکانیزم اثر کرم موبر

کرم موبری که از آن استفاده می کنید با استفاده از مواد شیمیایی موجود در خود می توانید به صورت کامل موهای شما را بشکند. این مواد را سدیم تیوگلیکولات و کلسیم هیدرواکسید می نامند. سعی کنید تا این کرم را در زمان طولانی بر روی پوست قرار ندهید زیرا احتمال بروز حساسیت و آسیب با توجه به نوع مواد شیمیایی به کار رفته در درون آن دور از انتظار نخواهد بود.  

آلرژی به کرم موبر

کرم موبری که از آن کمک می گیرید می تواند به راحتی آلرژی را در پوست های حساس ایجاد نماید.  مواد زیادی در داخل یک کرم موبر وجود دارد و شما می توانید به هریک از آنها حساس باشید. بنابراین پیش از استفاده آن،

روش تست کرم موبر

با توجه به اینکه استفاده از هر نوع کرم موبر ممکن است در برخی از افراد باعث بروز حساسیت و واکنش‌های التهابی شود، توصیه می‌گردد قبل از هر بار مصرف کرم‌های موبر، در ابتدا به صورت آزمایشی امتحان شود. مقداری از کرم را روی سطح کوچکی از ناحیه مورد نظر قرار داده و پس از 5 دقیقه پاک کنید. اگر تا 24 ساعت التهاب، حساسیت، خارش یا قرمز دیده نشد می‌توانید با اطمینان از کرم موبر استفاده کنید.

 برای هریک از بخش های بدن خود می توانید کرم موبر مخصوص به آن را خریداری نمایید زیرا هربخشی کرم مخصوص به خود را دارد. از نظر غلظت تفاوتهایی وجود دارد تا به پوست صورت شما آسیبی وارد نشود.  

روش مصرف کرم موبر

کرم را توسط انگشتان یا کاردک مخصوص بر روی پوست یا بدن قرار دهید. به صورتی که کاملا روی موها را بپوشاند و لایه ضخیمی را به وجود آورد. توجه نمایید کرم را بر روی پوست مالش ندهید. بعد از 5 دقیقه محل کوچکی از سطح پوست را پاک کنید، در صورت زدایش موها، به آرامی کرم را توسط کاردک مخصوص در خلاف جهت رویش موها از روی پوست بردارید و سپس پوست را با آب سرد بشوید.

استفاده از کرم موبر
استفاده از کرم موبر

چنانچه پس از 5 دقیقه موها به راحتی زدوده نشدند، می‌توانید چند دقیقه دیگر نیز کرم را روی پوست باقی بگذارید. جهت برداشتن موها می‌توانید از یک پارچه نرم و لطیف یا پنبه نم دار نیز استفاده نمود.

در مناطقی از بدن که دارای موهای ضخیم و خشن هستند، جهت تسریع در روند موزدایی می‌توانید در ابتدا چند دقیقه بدن را با آب ولرم شستشو نموده و پس از خشک کردن مناطق مورد نظر، کرم را بر روی آن نواحی مصرف نمایید.

پس از انجام موزدایی، جهت پیشگیری از ایجاد جوش و رفع التهابات احتمالی و برای ایجاد نرمی و شفافیت پوست، می‌توانید از ژل بعد از موزدایی سینره استفاده نمایید. این ژل گیاهی علاوه بر دارا بودن خاصیت قوی ضد میکروبی، دارای قدرت تضعیف موهای زائد نیز می‌باشد.

توصیه‌های مهم برای استفاده از کرم موبر

  • برای اطمینان بیشتر، 24 ساعت قبل از هر بار مصرف، کرم موبر را در ناحیه مورد نظر تست نمایید.
  • کرم موبر نباید بیش از 10 دقیقه روی پوست باقی بماند.
  • از استفاده نمودن کرم‌های موبر در اطراف چشم، گوش، بینی، نوک پستان و نیز بر روی پوست‌های ملتهب یا زخمی اجتناب شود و در صورت تماس، نواحی مذکور را سریعا با آب و سپس با محلول اسید بوریک 3% شستشو دهید.
  • از 2 ساعت قبل تا 12 ساعت بعد از استفاده کرم موبر بر روی سطح پوست صورت، از مواد آرایشی، دئودورانت، صابون و غیره استفاده ننمایید.
  • فقط برای مصرف موضعی
مراحل استفاده از کرم موبر
مراحل استفاده از کرم موبر

استفاده از کرم های موبر در دوران بارداری

از آنجا که حساسیت پوست در دوران بارداری افزایش می یابد، ترکیبات شیمیایی و عطرهای موجود در کرم های موبر می تواند زمینه ساز تحریکات و واکنش های پوستی شود. از طرفی تغییرات هورمونی ناشی از دوران بارداری معمولا با افزایش رویش مو در اندام های مختلف همراه است که البته پس از زایمان به حد طبیعی باز می گردد. همین مساله بسیاری از خانم های باردار را به استفاده از این کرم ها، در هفته سوم بارداری به بعد ترغیب می کند که لازم است پیش از مصرف به بعضی نکات توجه داشته باشند :

  • به توضیحات روی بروشور محصول توجه کنید و در صورتی که خطر جدی و ممنوعیت مصرف در این دوران ندارد، استفاده کنید.
  • این نوع محصولات به هیچ وجه نباید روی پوست آسیب دیده ، زخمی و صورت گذاشته شود.
  • بهتر است انواع مخصوص پوست های حساس انتخاب شود. حتی اگر خانمی قبل از بارداری حساسیتی نسبت به این کرم ها نداشته، در حال حاضر حتما کرم را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنند زیرا ممکن است زمینه حساسیت وجود داشته باشد.

در جریان هوای آزاد از کرم استفاده کنید زیرا معمولا چنین محصولاتی بوی تندی دارند و تحمل آن برای خانم باردار به خصوص اگر علائم ویار بارداری نیز داشته باشد، مشکل خواهد بود. و حداقل زمان ذکر شده روی بروشور را در نظر بگیرید و هرگز کرم را برای مدت طولانی تری روی پوست نگذارید.

باید هر چند وقت یکبار از این کرم ها استفاده کرد؟

هیچ محدودیتی دردفعات استفاده ازاین کرمها وجودندارد.

تحریکات پوستی ناشی از کرم های موبر را چطور تسکین دهیم؟

خارش خیلی خفیف در زمان استفاده از کرم های موبر طبیعی است اما اگر ناگهان سوزش و خارش شدیدی روی پوست احساس کردید، بلافاصله مواد را به آرامی از روی پوست پاک کنید. 

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 61

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir