دکوراسیون منزل خود را چگونه زشت خواهید کرد

در خصوص مسائل مربوط به خانه داری ، چیدمان یا همان دکوراسیون مربوط به منزل شما می تواند از اولویت ها به شمار رود، زیرا تنها با یک تغییر جزئی می توانید دگرگونی را در آن به وجود آورید.

همه ی تغییرات مربوط به دکوراسیون منزل شما با هزینه های هنگفتی همراه نیست بنابراین چنین دیدی را نسبت به آن نداشته باشید. گاهاً پیش می آید که شما می توانید بدون آنکه هزینه  زیادی بپردازید با استفاده از هنر و سلیقه ی خود به شیوه ای که دوست دارید تغییر را ایجاد کنید. کارهای هنری دستی را به خاطر بسپارید، این کارها هم باعث تغییر در روحیه ی شما و هم باعث زیباسازی منزلتان خواهد شد.

همانطور که می دانید هیچ یک از ما نمی توانیم به این جمله ایمان داشته باشیم که ما بی نقص هستیم. هریک از ما می توانیم به این باور برسیم که نقص هایی در زندگی ما وجود دارد. این نقص ها را با داشتن آگاهی می توانیم به راحتی برطرف کنیم. این عادات و نقص ها در زندگی ما وجود دارند به صورت عادت نهادینه شده اند. بنابراین با یک بار تغییر می توان به صورت کامل دگرگونی را ایجاد نمود.

آینه

استفاده از آینه در دکوراسیون منزل
استفاده از آینه در دکوراسیون منزل

 یکی از اشتباهات بزرگی که در دکواسیون خانه های کوچک دیده میشود این است که از آینه در آن ها استفاده نمیشود، آینه در خانه های کوچک معجزه میکند و باعث میشود خانه بزرگتر دیده شود.

بیش از حد ست کردن

استفاده بیش از حد از یک رنگ در دکوراسیون
استفاده بیش از حد از یک رنگ در دکوراسیون

اینکه فکر میکنید همه وسایل باید از یک رنگ، یک طرح و یک برند باشند اشتباه است و خیلی زود تکراری و خسته کننده میشوند مثلا لازم نیست مبلمان و ناهار خوری دقیقا یک رنگ و یک طرح داشته باشند باید کمی خلاقیت به خرج دهید.

استفاده از یک رنگ در دکوراسیون

هیچوقت فقط از یک رنگ برای هیچکدام از قسمت های خانه تان استفاده نکنید مثلا اگر اتاق خواب تان کلا صورتی رنگ باشد کسل کننده میشود ولی اگر صورتی و سفید را ترکیب کنید فوق العاده خواهد شد.

مبل ها را کنار دیوار نچینید

چیدن مبل ها کنار دیوار اصلا جالب نیست و بسیار حالت رسمی دارد برای زیباتر شدن منزل و بیشتر شدن حس صمیمیت باید مبل ها را حالت گرد بچینید.

رها کردن ظروف در منزل

ظروف یکی از بیشترین وسایلی است که در منزل خود از آن استفاده می کنید. در واقع می توانیم بگوییم که این ظروف هم می تواند به صورت تمیز و هم به صورت کثیف و استفاده شده باشد. ظرف ها اگر در جایی به تعداد زیادی موجود باشند می توانند سبب شلوغ بنظر رسیدن فضا باشند. بنابراین سعی کنید تا آشپزخانه خود را از این ظورف خالی کنید.

از مهم ترین مکان هایی که  شاید شما به شلوغ کردن آن بپردازید و در زشت بنظر رسیدن دکوراسیون منزل هم نقش اساسی را ایفا کند به پیشخوان مرتبط است. آنچه که در مقابل چشمان شما قرار دارد قطعاً در مقابل چشمان دیگران هم قرارداشته و نمی توانید آن را نادیده بگیرید. بنابراین سعی کنید که در ابتدا پس از صرف هر وعده غذایی سینک خود را از حتی یک ظرف هم خالی بگذارید و آنها را بشویید.

در مرحله ی بعدی در جایی که آب چکان وجود دارد دربی را بر روی آن قرار دهید تا ظروف باقی مانده در آن از دید پنهان شود. این کارها یعنی شستن ظرف و آویزان کردن آن شاید در حدود ده دقیقه زمان گیر باشد اما می توانید فضایی زیبا را با این کار به وجود آورید. سعی کنید که اگر از هر کابینتی وسیله ای برمی دارید درب آن را ببندید و چند درب را به حالت باز رها نکنید تا وسایل داخلی آن مشخص باشد.

کابینت ها برای این منظور فاقد دید طراحی می شوند تا ظروف داخلی آن مشخص نباشد. اگر قصد دارید تا ظروفتان دیده شود تنها کافی است تا شما از یک یا دو کابینت آن هم به تعداد بسیار کم از ظروف در درون آن کمک بگیرید. سعی کنید که بشقاب ها و لیوان ها را در معرض دید قرار ندهید زیرا سبب شلوغ شدن فضا می شود.

از اقدامات دیگری که می تواند سبب زشت شدن دکوراسیون منزل شما شود در خصوص لباس ها است. شما باید لباس های خود را از نظر تابستانی و زمستانی، رنگ های روشن و تیره و همچنین با توجه به نوع آنها که برای داخل منزل  و خارج از منزل بوده تفکیک نمایید. حتی شما می توانید این تفکیک را برای شستشو لباس های خود هم انجام دهید.

موضوع بعدی به کتاب های در حال خواندن و همچنین روزنامه یا قبض های پرداختی باز یمی گردد. در اکثر خانه ها بر روی پیشخوان تعداد زیادی از این قبوض دیده می شود. برای این که این مشکل را حل کنید می توانید فضایی را با هنر دستی خود تهیه نمایید و این وسایل را در درون آن بگذارید.

از نظم های دیگر در درون خانه به فضای درون دستشویی ارتباط دارد که پس از خالی شدن جای مایع دستشویی و همچنین دستمال رولی حتی پیش از رسیدن به این مرحله داخل آن را پر کنید و همچنین دستمالی جدید را جایگزین نمایید. 

متأسفانه برخی از افراد چنین تصوری دارند که سطل زباله فضایی برای قرار دادن زباله ها بوده و نباید درون آن از کیسه ای زباله استفاده کنند. بسیاری از زباله ها با آب همراه بوده و قرار دادن آن در داخل سطل زباله می تواند با بوی بدی همراه شود.

هربار که از بیرون به منزل می آید کفش های خود را در درون منزل در داخل جاکفشی قرار دهید و از پخش کردن کفش ها در جلوی در جداً خودداری نمایید. زیرا در فضاهای کوچک بخصوص در آپارتمان ها سبب شلوغ شدن راه پله ها و زشت شدن فضای بیرون از منزل خواهد شد. سعی کنید تا جاکفشی را در فضای پشت در داخل منزل خود قرار دهید. کفش های غیرقابل استفاده در آن فصل را به جای دیگر منتقل کنید.

اشتباه بعدی این است که هنگام خرید مبلمان فقط و فقط به زیبایی مبلمان توجه میکنید و اصلا توجهی به راحتی و کیفیت آن ندارید، مبلمان علاوه بر زیبایی باید راحت باشد تا بتوانید یک گفتگوی طولانی و راحت را تجربه کنید.

 ابتدا تجهیزات پارچه ای (فرش، مبلمان و پرده) را خریداری کنید

یکی از اشتباهات رایج که اغلب ما مرتکب می شویم، این است که اول دیوارهای خانه را رنگ می کنیم. برس رنگ را کنار بگذارید. اول باید تجهیزات پارچه ای از قبیل فرش، قالیچه و پرده ها را انتخاب کنید.

چرا؟ به این دلیل که پیدا کردن این قبیل از ملزومات دکوراسیون پارچه ای که مورد علاقه تان باشد، و انتخاب رنگ متناسب با آنها، کار بسیار ساده تری است.  از آنجا که اصولا یافتن منسوجات مورد علاقه مان، کار سختی است، انتخاب بر اساس رنگ دیوارها، کار را بسیار سخت تر می کند.

بنابراین، با درنظر گرفتن بودجه و اندازه اتاق برای تهیه فرش، پرده و مبلمان اقدام کنید. نمونه های پرده ها، فرش و قالیچه و کوسن ها را بررسی کنید. آنچه مورد علاقه تان هست و شما را شاد می کند، انتخاب کنید. و در نهایت رنگی متناسب با آنها برای دیوارهای تان در نظر بگیرید. حالا می توانید برس رنگ را بردارید.

یک نقطه کانونی درنظر بگیرید

هر اتاقی به یک نقطه کانونی نیاز دارد، این نقطه مکانی برای استراحت در اختیار چشم ها قرار داده و وظیفه ای را به اتاق اختصاص می دهد. (نکته: اتاق های بزرگتر می توانند دارای بیش از یک نقطه کانونی باشند.) این یک اشتباه بسیار رایج است که تخصیص یک نقطه تمرکز یا هدف برای هر اتاق، مورد فراموشی واقع شده و یا نادیده گرفته شود.

بعضی اتاق ها ساده اند، در یک اتاق تلویزیون نقطه کانونی معمولا به جایی که تلویزیون و یک دستگاه قرار داده شده ختم می شود، در حالی که تمام دیگر اشیاء در اتاق (یعنی نیمکتها / صندلی)به صورت متمرکز و رو به سمت تلویزیون می باشند.

یک نقطه کانونی در دکوراسیون
یک نقطه کانونی در دکوراسیون

سایر اتاق ها کمی دشوارترند، مانند اتاق های نشیمن. مبلمان را فقط در اطراف اتاق پراکنده نکنید، اول یک نقطه هدف و یا تمرکز برای اتاق پیدا کنید، و سپس مبلمان را در اطراف آن نقطه کانونی قرار دهید. به عنوان مثال شومینه، میز بازی، یک نقاشی بزرگ، و یا حتی یک میز قهوه که مهمانان را به نشستن و صحبت کردن، تشویق می کند.

شلوغی بی‌هدف

به هم ریختگی و شلوغی فضا نه تنها سبب تخریب جلوه دکوراسیون می‌شود بلکه افراد در آن فضا زندگی پر استرس و نا‌آرامی را تجربه می‌کنند. لازم نیست همه وسایلی را که احساس می‌کنید زیبا هستند در دکوراسیون خانه‌تان جا دهید چراکه ممکن است باعث شلوغی بیش از حد شود. به‌طور کلی، هرچه دکوراسیون خانه شما خلوت‌تر باشد، جلوه آن زیبا و آرامش بخش‌تر خواهد بود.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.4 تعداد آرا: 5

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir