تمیز و براق کردن سینک ظرفشویی

برای اینکه سینک شما بخوبی تمیز شود کافی است در ظرفی مقداری سرکه و پودر لباسشویی را مخلوط کرده و با اسکاچ روی آن بکشید و پس از شستشو با دستمال میکروفایبر خشک کنید .

جوهر نمک

اگر جوهر نمک یا اینکه اسید روی سینک ریخت میتوانید با تکه ای پنبه که با جلاسنج آغشته کرده اید روی آن بمالید برای این از پنبه استفاده میکنید که روی سینک خش نیافتد .

تمیز کردن شیرآلات

تمیز کردن شیرآلات
تمیز کردن شیرآلات

برای تمیزی شیرآلات که کهنه شده اند و لکه های قدیمی دارند بایستی پارچه ای نخی را با سرکه خیس کرده و به دور شیر ببندید و بگذارید به همان حالت خشک شود وقتی پارچه را باز کنید شاهد از بین رفتن لکه ها خواهید بود .

لیمو برای تمیز کردن سینک آشپزخانه

یک عدد لیمو را نصف کنید، آن را روی شیر بکشید و این کار را در قسمت هایی که آهک رسوب کرده است، چندین بار بیشتر تکرار کنید و محکم تر بکشید، بگذارید دو ساعت بماند.

آبکشی کنید و در نهایت حتما خشک کنید. شما شگفت زده خواهید شد از اینکه این راه حل طبیعی چقدر می تواند قدرتمند و فوق العاده باشد

سینک خود را خشک کنید

بهترین ترفند تمیز کردن آشپزخانه، ساده ترین و بدیهی ترین چیز است – هرگز اجازه ندهید در وهله اول خیلی بد و کثیف شود که بخواهید به از بین بردن لکه های خیلی سخت و عمیق فکر کنید.

از برس آشپزخانه و اسفنج برای تمیز کردن سریع، اما کامل سینک بعد از هر بار، استفاده کنید، که واقعاً به جلوگیری از انباشته شدن آهک و دوده گیری کمک خواهد کرد.

از سفید کننده استفاده نکنید

زیرا پس از خشک شدن، لکه های تیره ایجاد می شود و سینک را کدر و مات می کند، این لکه های تیره براحتی از بین نمیروند و حتی ممکن است برای همیشه باقی بمانند.

استفاده از مسواک برای تمیز کردن سینک

تمیز و براق کردن سینک ظرفشویی
تمیز و براق کردن سینک ظرفشویی

مسواک کردن با یک مسواک قدیمی ارزشش را دارد. هیچ چیزی مثل مسواک نمی تواند شیر ظرفشویی شما را کاملاً تمیز کند. از آن ها برای دسترسی پیدا کردن به کوچک ترین شکاف ها و لبه ها در اطراف سینک و شیر استفاده کنید. آن ها دوده، لکه های آهک و هر کثیفی دیگری را که ممکن است در سینک پنهان شده باشند را پاک می کنند و از بین می برند.

محلول سرکه ، جوش شیرین و روغن طبیعی

امروزه یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین سینک های موجود در بازار ، سینک های گرانیتی هستند . از آن جایی که در ساخت این سینک ها از مواد به خصوصی استفاده شده است ، در برابر خراش و ضربه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند .

نکته قابل توجهی که در رابطه با این دسته از سینک های ظرفشویی باید بدانید ؛ این است که به شدت نسبت به مواد شیمیایی قوی حساس می باشند . از این رو برای تمیز کردن آن ها می توانید از ترکیب طبیعی ” سرکه ، جوش شیرین و روغن طبیعی ” استفاده کنید .

در این روش ابتدا می بایست سینک را با آب شسته و خشک کنید سپس سطح سینک را آغشته به سرکه سفید کنید . در مرحله بعد جوش شیرین را بر روی تمام سطح سینک قرار دهید . در مرحله آخر نیز می توانید برای درخشندگی سینک از روغن طبیعی استفاده کنید .

رفع سیاهی سینک ظرفشویی

از محلول نمک و جوش شیرین در آب یا سرکه نیز می توانید برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استفاده کنید.

نمک ماده طبیعی مناسب برای ضدعفونی کردن سینک است. برای این منظور نمک خشک را روی سطح آن بپاشید و پس از نیم ساعت بشویید.

از الحاقات سینک و دستشویی شیرهای آب هستند که برای از بین بردن رسوب آب روی آنها می توانید از محلول نمک و جوش شیرین در آب یا سرکه استفاده کنید.

اگر رسوبات خیلی زیادند نمک و جوش شیرین را به صورت خمیر در آورید و روی رسوبات بگذارید تا آن ها را از بین ببرد.

تمیز کردن سینک ظرفشویی با ترکیب جوش شیرین و سرکه

برای برق انداختن سینک ظرفشویی  بوسیله ترکیب جوش شیرین و سرکه مراحل زیر را طی کنید.

  • ترکیبی از جوش شیرین و آب لیمو را برای سطح ایجاد کنید.
  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را به 1/4 فنجان آب لیمو مخلوط کرده و آن را روی سطح سینک خود بریزید.
  • بگذارید این مخلوط تقریباً 10 دقیقه قبل از شستشو با آب داغ روی سطح سینک باقی بماند. این کار را حداقل یک بار در هفته برای سینک خود انجام دهید.
  • جوش شیرین یک ماده تمیز کننده طبیعی است که چربی و گریس را از بین می برد ، بنابراین به راحتی آن را روی مکان های سخت تر مانند اطراف شیر آب و دستگیره بپاشید و با مسواک آن را شستشو دهید. 
  • یک لیوان جوش شیرین را روی سطوح کثیف و جرم گرفته و همچنین مسیر لوله های سینک بریزید.
  • همین کار را با یک  لیوان سرکه نیز انجام دهید . ترکیب جوش‌شیرین قلیایی و سرکه اسیدی ، واکنش های را همراه با کمی سر و صدا ایجاد می کند .  واکنشات صورت گرفته سبب پاک شدن سینک آشپزخانه و لوله های جرم گرفته می شود. دقت کنید جوش شیرین و سرکه را قبل از اینکه روی سطوح کثیف ریخته شوند با هم ترکیب نکنید. این کار سبب خنثی شدن این دو ماده با هم شده و اثر هر دو از بین می رود.
  • محلول جوش شیرین و سرکه را 10دقیقه داخل لوله ها باقی بگذارید تا خوب کثیفی درون لوله ها از بین برود  و سپس سطوح سینک و درون لوله ها را آبکشی نمایید.
  • اگر لازم شد این فرآیند را برای چندین بار تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

ضد عفونی کردن سینک

برای ضدعفونی کردن سینک باید از محلول های مخصوص ضدعفونی آشپزخانه استفاده کرده و تمام سطح سینک را با آن اسپری کرد و پس از گذشت ۱۰ دقیقه آن را با دستمال پاک کرد.

علاوه بر این استفاده از آب جوش و ریختن آن در سینک آشپزخانه باکتری های باقیمانده را از بین می برد و از گرفتگی لوله نیز جلوگیری خواهد کرد.

 از آنجایی که محلول های سفیدکننده باعث از دست رفتن درخشندگی سینک آشپزخانه می شوند باید سینک را با مخلوط صابون آنتی باکتریال و آب اسپری کرد. سپس با اسکاچ تمیز آن را ضدعفونی کرده و پس از پنج دقیقه آبکشی کرد.

 برای از بین بردن بوی بد سینک، باید جوش شیرین و سرکه سفید را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و در سینک ریخت. پس از گذشت پنج دقیقه آن را با آب جوش شست وشو کرد.

نکته

هر کدام از تمیز کننده های آشپزخانه را که ترجیح می دهید از آن استفاده کنید، اسپری کنید، سپس بگذارید تا حداقل 2 دقیقه بمانند، اما بیشتر ماندن آن ها بیشتر باعث لک خواهد شد و کار شما را سخت تر می کند.

نکات مهم در نگهداری سینک

  • به طور منظم آبکشی کنید تا آن ها را بیشتر از تاثیر درخشش طبیعی ضد زنگشان حفظ کنید.
  • هیچ پد پشمی استیلی نباید روی استیل ضد زنگ استفاده شود. ذرات آهن باقی مانده می توانند منجر به خوردگی و زنگ زدگی شوند.
  • برای ظرف های سخت و تمیز کاری، یک پد تمیز کننده را امتحان کنید و زمانی که کارنیاز به تلاش اضافی دارد، دوباره در جهت دانه دارش حرکت کنید.
  • اسکاچ های لاستیکی، اسفنج های مرطوب و پد های تمیز کردن بدون هیچ مانع طولانی در سینک شما می توانند کار کنند. از آنجایی که آنها آب را در خود نگهمی دارند، می توانند منجر به تغییر رنگ شوند.
  • ازگذاشتن وسایل آشپزخانه فولادی و چدن در سینک خود برای مدت زمان طولانی اجتناب کنید.
  • آهن علاوه بر رطوبت در بالای استیل ممکن است که منجر به زنگ زدگی و رنگ شدن پوسته اش شود.
  • هیچ وقت تمیز کننده ها را با هم مخلوط نکنید، برخی از محصولات واکنش می دهند و گازهای خطرناکی را ایجاد می کنند.
  • از آنجا که اکثر صابون ها و مواد شوینده حاوی کلرید هستند، پس از اتمام تمیز کاری، بلافاصله سطح را برای جلوگیری از خوردگی بشویید.
  • شستن با آب داغ، فولاد ضد زنگ را براق و عاری از میکروب و آماده برای استفاده بعدی می سازد.
  • برای اینکه سینک را زیبا نگاه دارید, هر بار که از آن استفاده می کنید کارتان را تمیز و سریع انجام دهید.
  • پاک سازی باقیمانده پسماندها قبل از خشک شدن و اجازه ندادن به مایعات برای مدت طولانی مهم است.
  • هنگام کار با تمیز کننده ها از دستکش های پلاستیکی استفاده کنید تا از دستان خود محافظت کنید.
  • از استفاده از برس های کربنی معمولی یا پشمی فولادی باید اجتناب شود.
  • در نهایت, توصیه می شود که سطح را کاملاً با حوله خشک پاک کنید، تا آب تبخیر نشود و لک آب برجا نماند.
  • هنگام پاک کردن سطح از پارچه های چرب استفاده نکنید.
  • به طور مرتب سینک خود را خشک کنید ،تا از باقی ماندن لک های آب و زنگ آب جلوگیری کنید.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir