معرفی تاتو بدن

تاتو کردن یکی از روش های رایج برای خاص بودن است که این عمل در سال های اخیر در بین افراد با سن و سال جوان تر هم در جنس مرد و هم زن بسیار دیده می شود.

عمل تاتو در صورتی که توسط فرد آموزش دیده ای انجام نشود  و همچنین شرایط استریل و بهداشتی هم در رابطه با آن نادیده گرفته شود ، به عنوان یکی از حساس ترین عمل ها و حتی آسیب زننده ترین خواهد بود. بیماری های متنوعی از طریق این روش به بدن منتقل شده که می تواند برای سال ها زندگی فرد را تحت الشعاع خود قرار دهد. معمولا تاتو کردن عوارض زیادی را در پی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

تاتو بدن معمولا می تواند نقش هایی را بر روی بدن ایجاد کند که بدن را از سادگی بیرون آورده و احساس بهتری را به فرد بدهد. اما باید این نکته را مدنظر قرار دهید که این عمل یک نوع عمل از نوع تهاجمی و با درد همراه است. علاوه بر آن موادی که بر روی بدن از آن جهت ایجاد هر نقشی استفاده میشود می تواند خطرناک و حتی سرطان زا هم باشد. برخی از افراد تاتو معمولی انجام می دهند ، اما برخی دیگر تاتو را به روش دائمی انجام داده که قطعا روش دائمی با تأثیر بیشتری همراه می شود.

تاتو بدن یک راه حل برای جذب جنس مخالف

برخی از پسرها و دخترهای جوان برای اینکه جنس مخالف خود را به سوی خود جذب کنند ، اسم مربوط به او ، کلماتی در رابطه با عشق یا نقش هایی با مضمون این چنینی را بر روی بدن خود حک می کنند. البته این نکته را نباید فراموش کنیم که تعداد زیادی از ورزشکاران خارجی و حتی ایرانی این کار را بر روی بدن خود انجام داده و به عنوان یک الگو این کار را ترویج می دهند.

امروزه رده سنی پایین در حدود سن پانزده تا به بالا گزینه هایی هستند که از تاتو بدن بیشتر استفاده می کنند و در بین دخترها هم این عمل رواج پیدا کرده است. به نوعی می توان اعتماد به نفس پایین و تمایل زیاد برای خودنمایی را دلایلی برای این عمل دانست.

رک باشید

تاتو بدن
تاتو بدن

اگر تصمیم گرفته‌اید طرح معمول و مرسومی را روی بدن‌تان تاتو کنید، باید در این مورد کاملا صریح باشید و آزادانه هر تغییری را که می‌خواهید، در طرح مورد نظر اعمال کنید.

شما به فرد تتوکار پول می‌پردازید و هر آن‌چه وی روی بدن‌تان رسم کند، برای همیشه باقی می‌ماند. مثلا اگر از طرح زنبور خوش‌تان نمی‌آید، و طرح مورد نظر دارای گلی است که اطراف آن زنبورهای زیادی قرار دارند، قطعا باید این نکته را به تتوکار تذکر بدهید.

هر آن‌چه را از طرح مورد نظر دوست ندارید، باید به تتوکار بگویید، و وی قبل از فرا رسیدن اولین جلسه، باید تغییرات را اعمال کند.

تقریبا همه‌ی هنرمندان تتوکار انتقاد را به خوبی می‌پذیرند و با همکاری شما طرح فوق‌العاده زیبایی خلق می‌کنند که کاملا مناسب بدن و ‌سلیقه‌تان باشد.

آیا می‌توانید درد ناشی از تاتو زدن را در محل مورد نظرتان تحمل کنید؟

تتو زدن روی جمجمه، به عنوان اولین تجربه‌ی تتو، به شدت منع شده است. چرا؟ زیرا بسیاری از آدم‌ها به خاطر ایجاد لرزش‌هایی در نزدیکی مغزشان در طول فرایند تتوکاری دچار تشنج شده‌اند.

بهترین محل‌ها برای نخستین تجربه‌ی تتو معمولا روی شانه، بازو، و ران‌ها هستند. تمام این نواحی از بدن با لایه‌ی نرمی از ماهیچه پوشیده شده‌اند، و در مقایسه با نواحی گوشتالوتر نظیر شکم و باسن حس سوزش ناخوشایند کم‌تری دارند؛ و هم‌چنین، مانند نواحی استخوانی نظیر انگشتان، پاها، و دنده‌ها حسی مشابه‌ی رنده شدن ایجاد نمی‌کنند.

تاتو بدن پسرانه
تاتو بدن پسرانه

قبل از تاتو زدن، واقعا به آینده هم فکر کنید

تتو کردن نام دیگران به عنوان نقش اصلی تتو به عنوان نشانه‌ای از عشق در افراد کم سن و سال رایج شده است .

شاید طرف مقابل واقعا از این کار شما لذت ببرد، ولی زمان ممکن است همه چیز را تغییر بدهد. برخی از روابط برای همیشه پا بر جا نمی‌مانند و در هنگام جدایی و قطع رابطه، تاتو کردن نام‌ها می‌تواند به مشکل بسیار بزرگی تبدیل شود.

پوشاندن این تتوها باز طریق ایجاد طرح‌های جدید نیز معمولا از تتو اولیه سخت‌تر و گاهی اوقات دردناک‌تر است؛ زیرا برای پوشاندن بافت تاتو قبلی باید باز هم از سوزن استفاده شود.

برای زدن هر نوع تتوی بزرگ باید کاملا به عواقب و آینده‌ی آن فکر کنید؛ فارغ از این‌که اولین تجربه‌تان باشد یا خیر. تتوهای بزرگ نه تنها دردناک‌تر هستند، بلکه بار سنگین‌تری را نیز بر دوش‌تان خواهند گذاشت. یک تتو بزرگ روی بازو می‌تواند برنامه‌های آینده‌تان را مثلا برای پوشیدن لباس‌های آستین کوتاه خراب کند، و یک تتوی بزرگ روی پایین کمر می‌تواند هر تتوی دیگری را روی تیغه‌ی شانه تحت تاثیر قرار دهد.

قبل از زدن هر نوع تتو به خوبی به عواقب آن فکر کنید؛ زیرا این یک انتخاب همیشگی است و تا آخر عمرتان به موضوعی برای سوال و اظهار نظر دیگران تبدیل می‌شود (حتی اگر ذره‌ای هم به افکار دیگران اهمیت ندهید، باز هم آزاردهنده خواهد بود).

مراقبت های پیش از تاتو بدن

برای اینکه یک تاتو بدن به خوبی نتیجه دهد از مراحل پیش تا مراقبت های پس از تاتو را باید جدی در نظر بگیریم. قبل از اینکه تاتو انجام دهید بهتر است تا در رابطه با مکانی که تاتو در حال انجام بوده و مواردی که این کار بر روی آنها انجام شده تحقیقات کاملی داشته باشد. بسیاری از افراد از طریق مراکز غیرمجاز به انواع بیماریها آلوده می شوند که راه جبرانی هم برای آنها وجود ندارد.

به دلیل این که در تاتو معمولا از سوزن استفاده می شود در صورتی که این سوزن ها آلوده باشد می تواند بیماری را در بدن ما منتقل کند ، به عنوان مثال بیماری هایی نظیر هپاتیت و ایدز نمونه هایی از آنها هستند. در صورتی که در زمان تاتو از جوهر ، خاکسترو  . . . به عنوان مواد غیر بهداشتی استفاده شود قطعا راهی برای ورود بیماریهای عفونی به بدن شما خواهد بود.

مراقبت پیش از تاتو به یک سری از اصول وابسته است که یکی از آنها خودداری از مصرف داروهای رقیق کننده خون در یک روز قبل از انجام این عمل است. در صورتی که بیماری عفونی حتی ساده مثل سرماخوردگی دارید بهتر است تا زمان بهبودی از انجام این عمل دست نگه دارید.

چگونه یک تاتو را بر روی پوست ایجاد می کنند؟

برای این که تاتو یا همان خالکوبی بر روی پوست ما ایجاد شود یکی از مهم ترین شرایطی که باید نسبت آن توجه داشته باشیم در رابطه با مخلوط شدن خون با مواد است. یعنی با استفاده از یک سری سوزن ها مواد بر روی پوست با سوراخ وارد می شود تا ماندگاری خود را برجای گذارد. اگر این مواد از نوع غیربهداشتی باشد قطعا بیماری را از طریق خون منتقل می کنیم ، علاوه بر آن اگر سوزن مورد نظر هم غیر استریل باشد عوامل بیماری زای زیادی را به بدن خود راه خواهیم داد.

مراقبت های پس از انجام تاتو

برخی از افراد هستند که بدن حساسی دارند و بدن آنها به مواد وارد شده حساسیت شدید نشان می دهد. به عنوان مثال می توانیم واکنش های موضعی را همانند قرمزی ، دانه های پوستی غیرمعمول و . . . را نمونه ای از آنها بدانیم.  برخی از مواقع به فلزی که از طریق دستگاه تاتو با پوست در ارتباط بوده هم واکنش های حساسیتی را نشان می دهند. خطرناک ترین انواع تاتو بر روی لب ها بوده که به دلیل نزدیکی با سیستم گوارشی و دهان می تواند به زخم های آلرژیکی هم تبدیل شود.

مراقبت های مناسب بعد از انجام تاتو بدن در ثبات رنگ تاتو و جلو گیری از عفونت بسیار موثر است.

توجه به نکات زیر می تواند در بدست آوردن بهترین نتیجه از تاتو بدن بسیار موثر باشد:

1-تا 6 ساعت بعد از انجام تاتو بانداژ را از روی تاتو برندارید. بعد از شش ساعت محل تاتو را را با پَد بهداشتی خیلی آرام و بدون فشار دادن محل تاتو را تمیز کنید و تا نیم ساعت هیچ پمادی به پوست نزنید. سپس محل تاتو را با پماد ویتامین آ چشمی چرب کنید.

2- از روز اول به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ چشمی استفاده نمایید ( روزی 3 بار با استفاده از گوش پاک کن روی محل تاتو بمالید)

3-از خاراندن و کندن پوسته های ایجاد شده در محل تاتو پرهیز کنید.

4- تا زمان بهبودی کامل تاتو از قرار گرفتن در مقابل آفتاب اجتناب کنید.

5- تا سه روز بعد از انجام تاتو از شستن محل تاتو خودداری کنید. بعد از سه روز محل تاتو را با صابون ضد باکتری و آب گرم به آرمی و صورت کاملا سطحی شستشو دهید .(بلافاصله بعد از شستشو از پماد ویتامین آ چشمی برای چرب کردن سطح تاتو استفاده کنید.).

انواع روش های پاک کردن تاتو

تاتوها در برخی از شرایط به صورت کاملا دائمی نیستند و این توانایی وجود دارد که نقش مربوط به آنها را از روی بدن پاک کنیم. روش های متنوعی برای پاک کردن وجود دارد که متداول ترین آنها عبارتند از:

  1. درم ابریژن : با استفاده از ابزار مخصوص نقاشی های ایجاد شده پاک می شود.
  2. پاک کردن با استفاده از بریدن قسمت سطحی از پوست
  3. پاک کردن با استفاده از انرژی لیزر

از بهترین روش های پاک کردن که تأثیر زیادی را بر جای نمی گذارد ، استفاده از نور لیزر خواهد بود.

استحمام بعد از تاتو بدن

مراقبت های مناسب بعد از انجام تاتو بدن در ثبات رنگ تاتو و جلو گیری از عفونت بسیار موثر است.یکی از سئوالاتی که ممکن است بعد از انجام تاتو برایتان پیش بیاید این است که ” چگونه با تاتو جدید به حمام بروید؟”

سعی کنید تا سه روز بعد از انجام تاتو از شستن محل تاتو یا حمام رفتن خود داری کنید . بعد از سه روز به این ترتیب می توانید حمام کنید :

گام اول : بانداژ را از روی تاتو بردارید .(به هیچ عنوان با بانداژ روی تاتو حمام نکنید)

مرحله دوم: با یک صابون ملایم یا شامپو بچه روی تاتو را شستشو دهید .(روی تاتو را فقط با دستانتان شستشو دهید و به هیچ عنوان از لیف یا وسایل دیگه استفاده نکنید . سپس به آرامی خشک نمایید.)

گام سوم : با آب خنک یا ولرم حمام کنید (آب داغ باعث درد و سوزش تاتو می شود و همینطور ممکن است رنگ تاتو را کمرنگ کند)

گام چهارم:  تا جایی که می شود مدت زمان دوش را کوتاه کنید و سعی کنید جریان مستقیم آب روی تاتو نریزد.

گام پنجم :بعد از اتمام حمام برای 30 ثانیه آب یخ روی تاتوی خود بگیرید (این کار باعث می شود تاتو رنگ خود را حفظ کند)

گام ششم : خشک کردن تاتو بعد از حمام ( بعد از حمام سریعا تاتو خود را با یک حوله ی به آرامی خشک کنید . به هیچ وجه حوله را روی تاتو نکشید فقط به آرامی رو تاتو قرار دهید و بردارید)

گام هفتم :بعد از خشک کردن روی محل تاتو پماد بزنید. یک لایه ی بسیار نازک از پماد کافیست اجازه بدهید که تاتو نفس بکشید.


قیمت‌های تتوکاری متفاوت می باشد

اگر کمی درباره‌ی قیمت‌های تتوکاری تحقیق کنید، در می‌یابید که این قیمت‌ها از مرکزی به مرکز دیگر تفاوت دارند.

پیشنهاد دوست‌تان را که دختر خاله‌ی یکی از دوستان‌اش، در زیر زمین خانه‌اش با قیمت بسیار ارزان، هر نوع تتو کاری را با هر اندازه،‌ و هر رنگی انجام می‌دهد، فراموش کنید. قیمت یک تتوی معمولی با اندازه‌ی متوسط در هر مرکز تتو ممکن است زمین تا آسمان با یکدیگر فرق داشته باشند.

این اختلاف قیمت دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد.

اگر یک مرکز تتو یا تاتو کار آن مرکز شهرت زیادی داشته باشد، یا از تجهیزات گران‌قیمت استفاده ‌کند، باید انتظار داشته باشید که قیمت‌های بالایی نیز طلب کند. مراکز بزرگ‌تر و مجهزتر معمولا قیمت‌های بیش‌تری طلب می‌کنند.

به دنبال مرکز تتویی بگردید که دارای بالاترین کیفیتی باشد که بتوانید از عهده‌ی هزینه‌های‌اش بر بیایید. حتما می‌توانید آن را پیدا کنید.



انجام تاتو در زمان بارداری و شیردهی

انجام تاتو در دوران بارداری و شیردهی
انجام تاتو در دوران بارداری و شیردهی

بیماری های خونی

اولین موضوعی که باید به آن دقت کافی داشته باشید این است که اگر در حین تاتو زدن در دوران بارداری و شیردهی به بیماری های عفونی مبتلا شوید به چه اندازه می تواند برای کودکتان نیز خطرناک باشد. با این که احتمال این موضوع بسیار نادر است و FDA سازمان دارو و غذای آمریکا هیچ گونه گزارش مبنی بر مبتلا شدن یک فرد به بیماری های خونی از قبیل HIV و هپاتیت B از طریف تاتو زدن ندارد اما باز هم باید مد نظر داشته باشیم که این کار در دوران بارداری به چه اندازه می تواند خطرناک باشد. حتما توصیه می شود بگذارید این دوره به پایان برسد و بعد از آن برای تاتو زدن به یک سالن تاتو بروید زیرا این موضوع نه تنها ممکن است برای شما، بلکه برای فرد دیگری که قرار است پا به این دنیا بگذارد خطر آفرین خواهد بود.

هولی کامینگز، دکتر استادیار متخصص زنان و زایمان در بیمارستان Penn Medicine می گوید: “مطمئن ترین چیز اینست که تا بعد از بارداری صبر کنید و پس از خالکوبی کنید.”

عفونت های باکتریایی تاتو در دوران بارداری و شیردهی

طبق بررسی که در سال ۲۰۱۶ انجام گرفت ۰٫۵ الی ۰٫۶ درصد از افراد به دلیل خالکوبی دچار عفونت می شوند. در حالی که این میزان نسبتاً کم است اما هرگونه عفونت در دوران بارداری و هرگونه دارویی برای رفع آن می تواند به طور بالقوه بر روی جنین تأثیر گذار باشد.

رعایت دستورالعمل های ایمنی و بهداشتی می تواند به کاهش خطر عفونت کمک کند. با این حال باز هم امکان دارد که محل زخم تاتو عفونت داشته باشد.

مهم است که به یاد داشته باشید که یک خالکوبی تازه یک زخم باز است و همین امر آن را مستعد عفونت می کند. فردی که دارای سیستم ایمنی ضعیف تر باشد در معرض خطر بیشتری قرار دارد.

اگر تمامی مراحل بالا و مراقبت بعد از تاتو را به خوبی انجام داده اید و یکی از علائم زیر در شما بروز کرده است حتما به پزشک مراجعه کنید:

تب کرده اید که این موضوع می تواند از عفونت محل تاتو باشد. همان طور که می دانید تب می تواند یکی از علائم عفونت باشد.

لرز در بدنتان افتاده باشد.

ترشحات بدبو در ناحیه خالکوبی که باز می تواند از علائم عفونت باشد.

مناطقی از تاتو سفت و یا قسمتی متورم شده باشد. رنگ تاتو در بعضی موارد بافت یک قسمت از پوست را از بین می برد.

ممکن است بسیاری از این علائم نشان دهنده یک عفونت سطحی و به راحتی قابل درمان باشد اما بسیار سخت است اگر شما در حین بارداری به یک عفونت استاف دچار شوید. همان طور که در قبل نیز به آن اشاره شد حتی اگر عفونت به تنهایی برای شما و یا جنینتان مضر نباشد، دارو هایی که برای از بین بردن عفونت مصرف می کنید می تواند این خطر را ایجاد کند.

ضعف جسمانی در حین تاتو زدن در دوران بارداری و شیردهی

بسیار دیده شده است که افراد در هنگام اجرای تاتو ضعف می کنند و یا در بعضی موارد از حال می روند که در صورت بروز این وضعیت ممکن است به شما و جنینتان صدمات جدی وارد شود. همچنین وقایع غیر معمول استرس زا ممکن است باعث زایمان زودرس شود. ما نمی توانیم به طور قطع بگوییم که انجام یک تاتو چنین استرسی را ایجاد می کند اما بهتر است از ایجاد چنین شرایطی دوری کنید. یک زایمان زودرس می تواند عواقب جبران ناپذیری را به وجود آورد.

شیر مادر

همان طور که می دانید بعضی از بیماری ها می توانند از شیر مادر به کودک سرایت پیدا کنند اما بسیار به ندرت این اتفاق می افتد. توصیه می شود که حتی پس از پایان دوران شیردهی به فکر داشتن یک تاتو بیفتید.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.3 تعداد آرا: 7

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir