حذف بوی نامطبوع سرویس بهداشتی منزل

یکی از مهم ترین مشکلات درون منزل وجود بوهایی نامطبوع بخصوص بوی بد سرویس بهداشتی خواهد بود. این بو می تواند به سیستم فاضلاب شما مرتبط باشد، اما با استفاده از روش های زیر می توانید برای همیشه بوهای خوبی را استشمام کنید.

زمان مورد نیاز: 40 دقیقه

در ابتدا باید منشأ این بوها را پیدا کنید. برخی از مواقع بالا زدن فاضلاب دستشویی، آشپزخانه یا هر جای دیگری که برای خروج آب اضافی تعبیه شده می تواند دلیلی بر این مدعا باشد، اما برخی از مواقع هم فاضلابی بیرون نمی زند و تنها گازهایی از آنها به بیرون راه پیدا می کند که در نهایت باز هم می تواند سبب تغییر بوی فضای داخلی منزل باشد.

  1. روش اول

    جوش شیرین از مواد پرکاربرد در فضای منزل خواهد بود. این ماده حتی در از بین بردن بوهای بد فاضلاب هم نقش مهمی را ایفا می کند. کافی است تا در حدود نصف پیمانه از جوش شیرین را در درون فاضلاب بریزید. چند ثانیه صبر کنید، سپس نصف پیمانه از سرکه سفید را هم در فاضلاب منزل خود ریخته و سپس درب روی فاضلاب را بگذارید تا گازهای موجود به بیرون نشت پیدا نکند. سعی کنید تا در فاصله ی شش تا هفت ساعت آبی درون فاضلاب ریخته نشود تا این مواد اثر خود را برجای بگذارد.

  2. روش دوم

    در روش دوم شما نیاز به جایی دارید تا بتوانید در حدود ده لیتر از آب را در درون آن بریزید. پس از آن می توانید یک کیلو از آهک را برداشته و در این ده لیتر به خوبی مخلوط کنید. این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا به صورت یک دست درآمده و در نهایت از صافی عبور دهید. آنچه در پایان برای شما باقی می ماند را در داخل چاه فاضلاب قرار دهید.

  3.  روش سوم

    یکی از قوی ترین محلول هایی که توانایی از بین بردن بوهای بسیار بد موجود در فاضلاب را دارد مربوط به ترکیب نمک به همراه جوش شیرین است. این محلول برخلاف ظاهر ساده ای که دارد می تواند بوی موجود را به راحتی از بین ببرد. کافی است تا دو لیوان بردارید. یکی از آنها را پراز نمک و دیگری را پر از جوش شیرین نموده و به این مواد یک کتری از آب جوش را اضافه کنید. پس از ریختن در داخل چاه فاضلاب متوجه خواهید شد که در مدت زمان کوتاهی بوی موجود از بین می رود.

  4.  روش چهارم

    از روش های بسیار جالب و کم هزینه ای که می تواند بوی نامطبوع را در داخل سرویس بهداشتی کاهش دهد روشن کردن و خاموش کردن چوب کبریت خواهد بود. پس از آنکه چوب کبریت به حالت سوخته درمی آید بوی موجود توسط بوی گوگرد جذب شده و از محیط حذف خواهد شد. قطعاً بوی کبریت از بوی فاضلاب قابل تحمل تر است.

  5. روش پنجم

    روش دیگری که هزینه ای هم به دنبال دارد در رابطه با استفاده نمودن از اسپری هایی است که می تواند بوهای بد موجود در محیط را به خود جذب کند. این اسپری ها آنقدر قوی هستند که می تواند حتی گاز فاضلاب را هم به خود جذب کند. از مزایای مربوط به اسپری ها می توان به تنوع در بوها اشاره داشت. اما ما در این مطلب چند رایحه را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید خودتان با کمترین هزینه این عطرها را تهیه کنید.
    دو پیمانه آب را در جایی بریزید، سپس در این آب دو قاشق چایخوری از جوش شیرین را اضافه نمایید. در صورتی که جای خالی باقی مانده از شیشه پاک کن ها را در منزل خود دارید می توانید مایع تهیه شده را در داخل این جا بریزید. این مواد هیچ نوع ماده شیمیایی اضافی آلرژی زایی را در درون خود ندارد و در نهایت با هربار اسپری کردن هر نوع بوی بد را حذف می کنند.  از بین بردن بوی بد سرویس بهداشتی

از راه های جالب دیگر استفاده از لامپ های منزل خواهد بود. کمی از اسپری مورد علاقه یا عطر دوست داشتنی خود را بر روی لامپ بریزید. سپس لامپ را روشن نمایید. بعد از آنکه لامپ روشن می شود گرمایی تولید خواهد شد که این گرما سبب منتشر شدن بوی عطر شما در فضای منزل است.

محلول دیگر جهت از بین بردن بوهای نامطبوع مربوط به سرویس بهداشتی استفاده از وانیل است. کمی از وانیل را در درون مقداری از آب بریزید. جهت پراکنده شدن و ماندگاری این بو نیاز است تا آب حاوی وانیل را در ظرفی بر روی اجاق قرار دهید. اجازه دهید تا کمی بجوشد. پس از جوشیدن فضا به راحتی بوی وانیل را به خود می گیرد.

 از خوشبوکننده های با ماندگاری بالا می توان به پوست پرتقال، پوست نارنگی، پوست لیمو نیز اشاره نمود که البته پوست لیموترش بوی بیشتری را در فضا منتشر می کند. پوست این میوه ها را بر روی بخاری یا شوفاژ قراردهید و علاوه بر آن می توانید بر روی شعله کم قرار دهید. پس از سوخته شدن بوی خوبی در فضا منتشر می شود.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 1

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir