رفع سیاه شدن لبه های واژن

در زیبایی و سلامت بانوان، برخی از اندام ها نقش بیشتری را ایفا می کنند که یکی از آنها را واژن می نامند. برخی از خانم ها با یک علامت غیرشایع یعنی سیاه شدن لبه های واژن همراه هستند.

واژن از اندام های تعیین کننده زیبایی بانوان به شمار می رود. این عضو به حالتی قرمز رنگ بوده و در صورتی که به مشکلی دچار شود به حالت تیره دیده می شود که در اصطلاح به آن سیاه شدن لبه های واژن می گویند. از بیرون منظره ای نازیبا را به خود اختصاص داده و فرد در جستجوی هر راهی برای درمان آن خواهد بود. راه های مختلفی وجود دارد که یکی از مؤثرترین آنها را لیزر می دانند.

علاوه بر تیره شدن و یا سیاه شدن لبه های واژن، می توان این مشکل را برای لبه های رحم هم در نظر داشت. بعضی از مواقع هر دوی آنها به صورت همزمان به این تیرگی دچار می شوند. معضلات دیگری هم وجود دارد که از جمله ی آنها می توانیم به بوی نامطبوع برای واژن اشاره کنیم. بوی بدی که می تواند نشان دهنده یک عفونت باشد. این عارضه تنها به زیبایی زنان لطمه وارد نمی آورد بلکه می تواند بر روی زندگی زناشویی آنها هم تأثیر بگذارد.

علل و علائم عفونت های قارچی ناحیه واژن
تیرگی واژن

چه دلایلی سیاه شدن واژن را به دنبال دارد؟

سیاه شدن واژن گاهاً می تواند به دلیل یک سری از اتفاق های روتین در زندگی، که شاید کمترین توجه را نسبت به آنها داریم برای ما رخ دهد. به عنوان مثال زمانی که شما لباس های زیر خود را از نوع بسیار تنگ انتخاب می کنید یا شلوارهای جین می پوشید که فشار بیشتری را بر آن نقطه وارد می آورد، این عارضه دیده می شود. خانم هایی که برای تمیز کردن ناحیه ی تناسلی از موهای زائد از تیغ های یکبارمصرف یا ژیلت ها استفاده می کنند به این عارضه مبتلا خواهند شد.

سیاه شدن واژن در برخی از مواقع به دلیل پیاده روی های طولانی مدت با شلوارهای تنگ، علاوه بر آن استفاده از تیغ های یکبارمصرف کهنه هم اتفاق می افتد. از دیگر علل می توان به پودر تالک و همچنین به تولید ملاتونین هم توجه داشت. ملاتونین بیش از اندازه در واژن سبب تیره شدن آن خواهد شد.

بعضی از خانم ها که در دوران بارداری قرار دارند شرایط بدن را به گونه ای دیگر تجربه می کنند. حتی در برخی از مواقع فرد هیچ اطلاعی از بارداری خود ندارد اما تغییرات را به قدری غیرمنتظره می بیند که برای علت یابی آزمایش های روتین را انجام داده و در آنجا متوجه بارداری خود خواهد شد. در دوران حاملگی عموماً هورمون ها با درصد زیادی تولید می شوند، پس از آن رنگدانه های پوستی هم به دلیل این تغییر بخصوص در رابطه با هورمون انسولین برای تیره شدن واژن فعالیت می کنند.  

در زنانی که برای مدتی طولانی به چاقی مفرط مبتلا هستند و برای کاهش وزن خود اقدامی را انجام نمی دهند، علاوه بر آن برای خانم هایی که به زمان یائسگی خود نزدیک می شوند چنین علامتی بیشتر دیده می شود. در یائسگی هم اختلالات هورمونی می تواند به تیره شدن واژن کمک کند. حتی با مصرف داروهای مختلف این عارضه دور از انتظار نیست.

عوامل سیاهی واژن به صورت تیتر وار

• عوامل ژنتیکی: سیاه شدن واژن بستگی به ژن هایی که فرد به ارث می برد، دارد. عوامل ژنتیکی مهمترین علت سیاه شدن پوست آلت تناسلی در خانمهاست.
• بالارفتن سن: بالا رفتن سن تغییراتی هورمونی در فرد ایجاد می کند که می تواند به تیره شدن آلت تناسلی بانوان منجر شود.
• تغییرات و اختلالات هورمونی: این امر میتواند براثر مصرف بعضی داروهای خاص رخ دهد.
• تهویه هوا، رطوبت و تعریق: پوشیده بودن این ناحیه از بدن باعث ایجاد عدم رسیدن هوای تازه، تجمع رطوبت و عرق در این ناحیه میشود که منجر به تغییر رنگ پوست می گردد.
• پوشیدن لباس تنگ و لباس زیر ساخته شده از مواد مصنوعی: لباسهای پلاستیکی باعث ایجاد عدم تهویه کافی و درنتیجه سیاه شدن پوست آلت تناسلی می شود. همچنین برخی خانمها به مواد مصنوعی حساسیت دارند که این مورد هم دلیل دیگری برای تیرگی واژن است.
• پیاده روی و راه رفتن زیاد: این امر باعث سایش مداوم پوست به همدیگر می شود که منجر به تغییر رنگ پوست می شود.
• استفاده مکرر از تیغ یا ژیلت یا استفاده از تیغ یا ژیلت کهنه: از بین بردن موهای زائد با استفاده از ژیلت، به مرور زمان موجب تیرگی پوست می شود.
• کمبود بعضی ویتامین ها و مواد معدنی در بدن
• تولید زیاد ملاتونین در واژن
• استفاده مکرر از پودر تالک
• بارداری: بارداری موجب تغییر رنگ پوست واژن می شود. در برخی از خانمها این فرایند برگشت ناپذیر است و پوست واژن تیره باقی خواهد ماند.
• چاقی: تیرگی پوست واژن در افراد چاق محسوس تر و شایع تر است.
• استفاده از برخی صابونها، کرم ها و شامپوهای بدن و سایر محصولات بهداشتی.
• برخی بیماری ها: از جمله سرطان معده، بیماری کوشینگ، بیماری آکرومگالی، سندروم تخمدان پلی کیستیک، اختلالات پوستی و کبدی و کم کاری یا پر کاری تیروئید.
• عفونتهای پوستی و قارچهای ناحیه واژن.

روش های دیگر سفید کردن واژن

  • کربوکسی تراپی با افزایش دی اکسید کربن در ناحیه پوستی باعث افزایش خونرسانی برای کمبود اکسیژن القا شده به مغز می شود و در نتیجه همین موضوع باعث بازسازی و جوانسازی و سفید کردن واژن می شود.
  • میکرونیدلینگ روش درمانی دیگری ست که سوزن های زیاد و نازکی وارد پوست شده و باعث تولید فاکتورهای رشد می شوند، بدین ترتیب این کار باعث افزایش کلاژن سازی و ترمیم پوست می شود.
  • مزوتراپی از تکنیک های بسیار مؤثر است که به جای مالیدن مواد مفید روی پوست، اینبار این مواد به داخل پوست تزریق می شوند، این عمل باعث بهبودی پوست شده و همچنین مواد مفید مورد نیاز برای پوست را تأمین می کند.
  • برخی به دنبال کرم هایی برای رفع تیرگی پوست هستند، این کرم ها در رفع تیرگی پوست شاید مؤثر باشند ولی در طولانی مدت نتیجه مطلوبی می توان کسب کرد.
  • استفاده از ماسک های گیاهی بیشتر برای پیشگیری از تیرگی مؤثر هستند نه درمان، هر چند که اگر در جهت درمان به کار رود باید در طولانی مدت استفاده شود.

 برای درمان سیاه شدن واژن از چه راه حل هایی کمک بگیریم؟

سیاه شدن واژن عارضه ای بدون درمان نیست. بلکه می توانیم به راه حل هایی مختلف این عارضه را در بدن از بین برده و رنگ طبیعی را به این عضو برگردانیم.

اولین راه حل که به عنوان یک روش خانگی با تأثیر فراوانی همراه خواهد بود به کاربرد آبلیمو به همراه زردچوبه اشاره دارد. در حقیقت می توانید علاوه بر آن از ترکیب ماست به همراه پرتقال هم بهره ببرید. افرادی که با این روش ها به نتیجه ی مطلوبی نرسند نیاز است تا به متخصص زنان مراجعه نمایند. این افراد می توانند با تجویز صابون ها و همچنین کرم هایی مؤثر این مشکل را برطرف نمایند.  

درمان سیاه شدن واژن با استفاده از لیزر

از درمان های دیگر، لیزر را معرفی می کنند. درمان با این روش درمانی به صورت دوره ای نیست. با استفاده از لیزر شما می توانید یک لایه ای از بافت را که به حالت تیره درآمده به راحتی از روی واژن حذف نمایید و به راحتی لایه ی بعدی را به روی آن بیاورید. این کار نیاز به متخصص داشته و هرگز این کار را در نزد افرادی که مجوزی برای این کار ندارند، انجام ندهید. 

لیزر رفع سیاهی لبه های واژن
لیزر رفع سیاهی لبه های واژن

در روش لیزر از دی اکسید کربن استفاده می شود تا با استفاده از آن تغییراتی را به صورت سطحی و همچنین عمقی بر روی مخاط و بافت درون واژن به وجود آورند. این روش کاملاً غیرتهاجمی بوده و هیج نوع ناراحتی را ایجاد نخواهد کرد. در روش لیزر هیچ نوع دردی برای فرد احساس نمی شود، حتی می توانید تغییررنگ را بلافاصله بعد از لیزر مشاهده نمایید. حتی فرد برای انجام این روش بیهوشی را تجربه نمی کند. تعداد جلسات تعریف شده سه جلسه در طول چهار ماه است.

چه کسانی می‌توانند از لیــــزر اســــتفاده کنند؟

محدودیت خاصی برای اســــتفاده از این نوع لیــــزر وجود نداشته و تقریباً تمامی زنان می‌توانند از آن برای سفیدی دائمی پوست واژن خود اســــتفاده کنند. البته افرادی کــــه دارای بیماری‌های سیستمیک یا موضعی حاد هستند نمی‌توانند از این روش اســــتفاده کنند.
در برخی از موارد نیاز به ۲ ماه اســــتراحت ناحیه واژن هست و پس از این مدت می‌توانند به انجام مقاربت جنسی بپردازند، اما در برخی موارد نیاز به سه تا چهار روز اســــت سپس بیمار می‌تواند به آمیزش جنسی بپردازد.
لیزر رفع سیاهی لبه های واژن

دوره اســــتفاده از لیــــزر مونالیزا تاچ چقدر اســــت؟

بهترین نتایج از لیــــزر مونالیزا بعد از ۳ جلسه طی ۸ تا ۱۲ هفته بدست می‌آید. گرچه بیشتر افراد بعد از یک جلسه درمان، بهبودی قابل توجهی دارند اما با ادامه جلسات درمانی، موثرترین نتیجه به صورت طولانی مدت بدست خواهد آمد.

مراقبت‌های بعد از انجام لیــــزر چگونه اســــت؟

آلت تناسلی دو تا چهار روز بعد از لیــــزر جوان سازی، باید خشک و پاکیزه نگه داشته شود. در صورت صلاحدید پزشک، آنتی بیوتیک خوراکی و موضعی برای پیشگیری از عفونت تجویز می‌شود.
حساس بودن و درد اندکی ممکن اســــت تا یک هفته بعد از لیــــزردرمانی، در اطراف آلت تناسلی خانم‌ها ادامه پیدا کند.بعد از لیــــزردرمانی، پوست ناحیه تناسلی تازه و حساس اســــت؛ برای مقابله با احساس سوزش و التهاب، در صورت نیاز پزشک کرم‌های موضعی تجویز می‌کند.
 
تا 10 روز بعد از لیــــزر واژن، باید از ورزش و فعالیت شدید اجتناب شود.
تا پایان دوره مراقبت، دقت کافی را در پاکیزگی و بهداشت آلت تناسلی لحاظ کنید.


ماسک های گیاهی درمان سیاهی واژن

راه‌ها و روش‌های متفاوتی برای رفع تیرگی واژن و شفافیت و جوان سازی ناحیه تناسلی وجود دارد کــــه در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.درمان سیاه شدن لبه های داخلی واژن به روش خانگی معمولاً با اســــتفاده از دو ماسک زیر انجام می‌گیرد.

  • اســــتفاده از آبلیمو و زردچوبه
  • اســــتفاده از ماسک ماســــت و پرتقال

طرز تهیه ماسک

لیمو ، زردچوبه ،پودر برنج ، ماســــت و درمان تیرگی ناحیه تناسلی زنان

پودر برنج سلول های مرده پوست را از بین می برد. اسید لاکتیک در ماســــت پوست را روشن می کند. طبیعت اسیدی لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و همچنین بو را از بین می برد. آنتی اکسیدان های غنی موجود در زردچوبه باعث تحریک جریان خون می شوند و باعث بهبود پوست می شوند.

مواد لازم

  • 1 قاشق غذاخوری زردچوبه
  • 1 قاشق غذاخوری پودر برنج
  • 1 قاشق غذاخوری ماســــت
  • ½ قاشق چای خوری لیمو

روش تهیه

تمام مواد تشکیل را در یک کاسه مخلوط کنید. هم بزنید تا زمانی کــــه یک کرم درست شود. برای رسیدن به ماده مطلوب گلاب نیز به آن بیفزایید. مخلوط را روی ناحیه تناسلی قرار دهید. بگذارید 20 دقیقه بماند. آن را در جهت حرکت دایره مالش دهید. سپس شستشو کنید و خشک نمایید.


خارش واژن
درد واژن

ماســــت و درمان تیرگی ناحیه تناسلی زنان

اگر زمان زیادی ندارید و می خواهید سریع پوستتان سفید شود از ماســــت اســــتفاده کنید. این ماده نه تنها رنگ پوست را روشن می کند، بلکــــه پوست را خنک و آرام می کند.

روش تهیه

هر روز به مدت ۵ دقیقه ناحیه تناسلی را با لایه ای نازک ماســــت ماساژ دهید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را بشویید. سپس روغن اسطوخودوس برای از بین بردن بوی عطری ماســــت اســــتفاده کنید.


روغن نارگیل و روغن درخت چای برای خوشبو شدن واژن

یکی از قویترین ترکیبات ضد باکتری که برای رفع بوی بد و عفونت تناسلی زنان مورد استفاده قرار می گیرد.

یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را با 10 قطره روغن درخت چای مخلوط کنید.

برای رفع بوی نامطبوع واژینال 10 دقیقه این ترکیب را روی آن قرار دهید و سپس با دقت بشویید.


کرم رفع تیرگی واژن

یکی از کرم های موثر برای درمان تیرگی واژن کرم سفید کننده واژن بیوبالانس است که دارای ترکیبات گیاهیی بوده و از ماده شیمیایی مضر هیدروکینون در آن استفاده نشده است .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4 تعداد آرا: 66

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir