موسی رِفان  متولد ۱۳۳۷ در کازرون برترین مهندس برق ایرانی، اولین فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدیر عامل سابق مپناست. وی در سال ۱۳۹۱ به عنوان یکی از هفت مهندس برجسته ایرانی و برجسته‌ترین مهندس برق ایران انتخاب شد.

موسی رفان

رفان خدمات بسیاری را در حوزه صنعت در کارنامه خود دارد که از آن جمله می‌توان به ایجاد و بنیان‌گذاری شرکت نیروترانس در شیراز به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان در سطح منطقه و جهان، انتقال دانش فنی ساخت ترانسفورماتورهای اندازه‌گیری به کشور، مشارکت در طراحی، ساخت و بنیان‌گذاری شرکت فراب به عنوان اولین شرکت EPC کار نیروگاه آبی، بنیانگذاری شرکت توگا به عنوان اولین شرکت سازنده توربین گاز و بنیانگذاری ایجاد کارخانه لوکوموتیوسازی مپنا به عنوان نخستین سازندهٔ لوکوموتیوهای دیزل الکتریک اشاره کرد.

وی در حوزه خدمات آموزشی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی، بنیانگذاری مرکز آموزش زبان‌های خارجی نیروی هوایی سپاه، بنیانگذاری مرکز آموزش و تعمیرات سیستم‌های موشکی زمین به هوا و زمین به زمین در سال‌های جنگ ایران و عراق، بنیانگذاری مرکز آموزش خلبانی نیروی هوایی سپاه و بنیانگذاری مرکز تحقیقات و تولید پهپاد در طول سال‌های جنگ ایران و عراق را بر عهده داشته‌است.

موسی رفان
موسی رفان

فرماندهی نیروی هوایی سپاه

وی در سال های 1360 تا 1369 در مقام فرماندهی نیروی هوایی سپاه خدمت می کرده است .

نشان لیاقت و مدیریت

موسی رفان در ۴ اسفند ۱۳۷۹ نشان درجه 3 لیاقت و مدیریت را از رئیس جمهور وقت دریافت کرد .

احتمال ترور توسط اسرائیل

بسیار افراد آگاه بر این عقیده هستند که پس از ترور دانشمندان هسته ای لیست ترور های جدید رژیم صهیونستی آماده شد و موسی رفان یکی از افرادی بود که در این لیست قرار داشته است اما به دلیل بالا رفتن سطح امنیت شخصیت های علمی رژیم صهیونیستی از ادامه ترور ها عاجز ماند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 118

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir