نوشیدن آب قبل از خواب شبانه چگونه از بروز سکته قلبی در طول شب جلوگیری میکند ؟

اکثر سکته های قلبی در ساعات اولیه صبح اتفاق میافتد و این بدلیل غلیظ شدن خون انسان در این فاصله زمانی است حال اگر هنگام شب قبل از رفتن به رخت خواب یک لیوان آب بنوشید باعث کند شدن روند غلظت خون شده و درنتیجه از سکته قلبی در طول شب پیشگیری میکند.

نوشیدن آب پیش از خوابیدن دارای مزایای متعدد دیگری هم می باشد که در این مقاله در مورد برخی از آنها توضیحات مختصری ارائه می شود:

آبرسانی به بدن

نوشیدن یک لیوان آب پیش از خواب، به بدن کمک می کند تا آب از دست رفته در طول روز که بر اثر فعالیت و تحرک روزمره از دست داده است را جایگزین نماید. بخش عمده بدن ما را آب تشکیل می‌دهد. بنابراین، تأمین همیشگی آب در بدن برای عملکرد بالای بدن و اعضای آن از موارد حیاتی محسوب می‌شود. بدن نیازی ندارد که در طول خواب، آب زیادی از خود دفع کند. بنابراین، نوشیدن آب قبل از خواب، میزان آب بدن را به حالت تعادل اولیه خود برمی گرداند.

نوشیدن آب
نوشیدن آب

بهتر خوابیدن

نوشیدن آب بطور طبیعی باعث ایجاد تعادل در ویتامین‌ها، مواد غذایی و معدنی در بدن می شود. نوشیدن آب قبل از خواب باعث ایجاد تعادل و بهبود عملکرد هورمونها، سطح انرژی، عضلات و مفاصل شده و راحتی بیشتری برای آنها فراهم می کند. در طول زمان خواب، آب فرصت دارد تا بین تمام اعضا و اندام بدن پخش شود. به همین دلیل، بسیاری از افراد با نوشیدن آب پیش از خواب، حس بهتری از خواب خود داشته و آرامش بیشتری را در طول آن احساس می کنند. این اتفاق به این دلیل است که در خواب، عضلات، ویتامینها و مواد معدنی بدن بوسیله آب نوشیده شده پیش از خواب به تعادل خوبی می رسند.

در هنگام خواب چه مقدار انرژی میسوزانیم
خواب

کالری سوزی

آب، یک کالری سوز طبیعی است. بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش وزن خود هستند، آب یخ می نوشند. هرچند شاید این توصیه برای همه درست نباشد، ولی منطق آن این است که زمانی که فرد، آب یخ مینوشد، برای گرم کردن آن در بدن انرژی بیشتری صرف کرده و به همین دلیل باعث بالا رفتن سوخت ساز در بدن می شود. نوشیدن آب قبل از خواب باعث افزایش متابولیسم بدن برای افزایش دمای آن شده که در نتیجه آن، کالری مصرف می کند.

سم زدایی

یکی از مهمترین مزایای آب، به خاصیت تمیزکننده بودن آن برمیگردد. بدن در طول روز مقدار قابل توجهی از سموم را از غذا و محیط پیرامون خود دریافت می کند. دفع منظم این سموم از بدن باعث افزایش میزان سلامتی و بهبود عملکرد بدن انسان خواهد شد. نوشیدن آب پیش از خواب، زمان کافی را برای سم زدایی و تمیز شدن بدن انسان از آنها مهیا می سازد. روده‌ها، عضلات و حتی پوست، از این خاصیت سم زدایی در بدن، منتفع می شوند.

با توجه به موارد اشاره شده می توان گفت که نوشیدن یک لیوان آب هر شب قبل از خواب، تأثیر مثبتی روی سبک زندگی انسان خواهد داشت. به این ترتیب، شما احساس خواهید کرد که خواب بهتری داشتید و از انرژی بالاتری برای کارهای روزمره خود برخوردار هستید. ضمن اینکه با هوشیاری بیشتر در طول روز، کاهش وزن بیشتر و توان بالاتر هضم مواد غذایی، به صورت کلی احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

از آنجاییکه طبق مطالعات تحلیلی انجام شده توسط انجمن کیفیت آب آمریکا (Water Quality Association)، یکی از مهمترین استفاده کنندگان از دستگاه تصفیه آب خانگی، افرادی هستند که به سلامتی و سبک زندگی خود اهیمت بالایی می دهند؛ مطالعه فوق برای این افراد می تواند جذابیت و کاربرد خوبی داشته باشد.  

چه زمانی نباید آب بنوشید؟

قبل از آب خوردن مسواک نزنید ،باید قبل از مسواک زدن 160 میلی لیتر آب بنوشید به این ترتیب، آبی که می خورید آلوده نخواهد شد. ( خمیر دندان حاوی فلوراید است .)از هر گونه غذا یا نوشیدنی برای 45 تا 50 دقیقه بعد از مسواک زدن اجتناب کنید .

نوشیدن آب در وقت خواب و بعد از خواب توصیه نمیشود و ممنوع است.

بعد از صبحانه تا 2 ساعت آب نخورید ، صبحانه را به تدریج بخورید و بعد از صبحانه، چیزی حدود 2 ساعت آینده نخورید به خصوص آب.

نوشیدن آب بعد از خوردن برخی میوه جات اصلا توصیه نمی شود ، در پاسخ به اینکه بعد از کدام میوه ها نباید آب بخوریم باید گفت بعد از خوردن میوه های تر مثل هندوانه و مرکبات مصرف آب سبب ضعف می شود زیرا مصرف آب موجب فساد هضم در معده می شود ؛ همچنین بعد از خوردن زردآلود نیز مصرف آب مضر است.

نوشیدن آب بعد از فعالیت جنسی مضر و ممنوع است.

خوردن آب بلافاصله بعد از غذا سبب کاهش حرارت معده و سو هاضمه می شود.

خوردن آب قبل از خواب برای چه کسانی ضرر دارد؟

اینکار برای کسانی که از بیماری‌های کلیوی و قلبی رنج می‌برند خوب نیست. آب اضافه در بدن باعث فشار آمدن به کلیۀ ضعیفِ این افراد می‌شود. نوشیدن آب قبل از خواب همچنین می‌تواند باعث بروز اختلال در خواب گردد. ممکن است فرد برای خالی کردن مثانه یک یا چندبار در میانِ شب از خواب بیدار شود. چنین افرادی، بهتر است که تا ۲ ساعت قبل از خواب هیچگونه مایعاتی ننوشند. همچنین این افراد باید قبل از خوابیدن به دستشویی رفته و مثانۀ خود را خالی کنند.

فواید نوشیدن آب پس از بیدار شدن

دفع سموم از بدن

نوشیدن آب به طور طبیعی باعث حرکات روده می‌شود. شب هنگام که بدن مشغول بازسازی خود است، سعی در دفع سموم دارد. زمانی که صبح ناشتا آب بنوشید با دفع سموم زیان‌آور، بدنی سالم و سرحال خواهید داشت. نوشیدن مقدار زیادی آب به تولید سلول‌های عضلانی و سلول‌های خونی جدید کمک می‌کند.

افزایش سوخت‌و‌ساز

نوشیدن ناشتای آب سوخت‌و‌ساز شما را حداقل تا ٪۲۴ افزایش می‌دهد. به همین دلیل این کار برای افرادی که از رژیم‌های سخت غذایی پیروی می‌کنند بسیار مهم است. متابولیسم تقویت شده به معنای یک سیستم گوارشی بهتر است. اگر هضم سریع‌تری داشته باشید آسان‌تر می‌توانید رژیم غذایی خود را ادامه دهید. نوشیدن ناشتای آب با تمیز کردن روده‌‌ی بزرگ، امکان جذب بهتر مواد مغذی را فراهم می‌کند.

 کاهش وزن 

وقتی صبح‌ها با شکم خالی آب می‌نوشید، با دفع سموم به بهتر شدن گوارش خود کمک می‌کنید و احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت. کمتر گرسنه می‌شوید و هوس شما برای غذا خوردن فروکش می‌کند. به همین دلیل نوشیدن آب از اضافه وزن ناشی از پُرخوری جلوگیری می‌کند.


موهای براق صاف و سالم داشته باشید

کم‌آبی می‌تواند اثر جدی بر رشد مو داشته باشد. نوشیدن آب فراوان موهای شما را از درون تقویت می‌کند. آب یک چهارم وزن تار مو را تشکیل می‌دهد. کمبود آب می‌تواند باعث شکنندگی و نازکی مو شود. شما باید هر روز آب بیشتری بنوشید اما، نوشیدن آب به صورت ناشتا به بهترین شکل می‌تواند کیفیت موهایتان را افزایش دهد.

سنگ کلیه و عفونت مثانه

نوشیدن ناشتای آب برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه و عفونت مثانه اهمیت دارد. این یک واقعیت است که نوشیدن آب با شکم خالی موجب رقیق شدن اسیدی می‌شود که مسبب اصلی سنگ کلیه است. هر چه آب بیشتری بنوشید (البته تا حد مجاز برای سلامتی)، از انواع بیشتری از سنگ کلیه و عفونت مثانه ناشی از سموم در امان خواهید بود.

سوزش سردل و سوءِهاضمه

سوءِهاضمه‌ به دلیل افزایش اسیدیته‌ی معده (ترش شدن) ایجاد می‌شود. زمانی که این اسید به سمت مری بالا می‌آید احساس سوزش می‌کنید. اما وقتی صبح‌ها ناشتا آب می‌نوشید این مشکل با فرستاده شدن اسید به پایین و رقیق شدن آن حل می‌شود. این کار همچنین معده را برای صبحانه‌ای که قرار است میل کنید آماده می‌کند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

نوشیدن آب بعد از بیدار شدن از خواب به تعادل و تخلیه سموم سیستم لنفاوی کمک می‌کند که نهایتا به تقویت سیستم ایمنی منجر خواهد شد. سیستم ایمنی تقویت شده، از شما در برابر انواع مختلف بیماری‌ها محافظت می‌کند، در نتیجه کمتر بیمار خواهید شد.

رنگ چهره و پوست

کم‌آبی باعث بروز چین و چروک پیش از موعد و ایجاد منافذ عمیق در پوست می‌شود. در یک مطالعه مشخص شد نوشیدن ۵۰۰ میلی‌لیتر آب به صورت ناشتا با افزایش جریان خون به پوست باعث درخشندگی آن می‌شود. به علاوه نوشیدن بیشتر آب در طول روز موجب دفع سموم می‌شود که درخشندگی پوست را به همراه دارد.

انواع پوست
پوست

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir