نباید عنکبوت ها را بکشیم ؟

خوب است بدانید وجود عنکبوت در هر جا باعث میشود که آن محل از حشرات موذی و آزاردهنده پاک شود چون غذای عنکبوت همین حشرات است و جالب اینکه بدانید بسیاری از این حشرات ناقل انواع بیماری هستند که توسط عنکبوت شکار شده و آن محل پاکسازی میشود.

بسیاری از انسان ها تصور می کنند زندگی آنها بر روی این کره خاکی به وجود سایر موجودات و بخصوص حشرات وابستگی خاصی ندارد . اما این افراد باید بدانند که خداوند با طراحی یک اکوسیستم پر تنوع توانسته است تعادل بی نظیری را در حیات جانوران برقرار سازد .

حشرات با جمعیت بسیار زیادی که دارند نقش مهمی در ایجاد تعادل در حیات تمامی جانوران دارند و اگر روزی یک گونه از حشرات بر روی زمین منقرض شود اثرات آن دامن گیر همه موجودات خواهد شد .

عنکبوت
عنکبوت

عنکبوت های سمی

شاید برایتان جالب باشد که بر روی کره زمین حدود 47 هزار گونه مختلف عنکبوت وجود دارد ولی فقط 300 گونه از آنها سمی می باشند و اکثر این گونه های سمی در قاره امریکا و استرالیا وجود دارند . فقط 5 گونه از عنکبوت های سمی در ایران و آن هم در نواحی بیابانی یافت می شوند .

عنکبوت ها را فراری دهید

در سطح جهان هر روزه موارد خیلی کمی گزارش گزش عنکبوت را مشاهده می کنیم . این یعنی این حشرات به صورت کلی به زندگی ما تهاجم نمی کنند و اگر در خانه و ساختمان ها حضور دارند صرفا به دنبال شکار سایر حشرات می باشند .

در صورت مشاهده عنکبوت در محیط زندگی خود به جای کشتن این حشره مفید ، سعی کنید آن را به سمت خارج از ساختمان فراری دهید .

اگر واقعیت را بخواهید ، امکان ندارد در ساختمانی عنکبوت وجود نداشته باشد . فقط اکثرا در جلوی دید شما قرار ندارند و در نقاط تاریک و دور از دسترس قرار دارند .عنکبوت ها را به چشم حشر کش های بی هزینه نگاه کنید .

روش های فراری دادن عنکبوت

نعنا

در قسمت هایی که احتمال می دهید عنکبوت ها وارد خانه شما می شوند مقداری نعنا و یا عرق نعنا بریزید . عنکبوت ها از بوی نعنا فراری هستند .

سرکه

سرکه به عنوان یک مایع بی ضرر برای سلامتی انسان می تواند عنکبوت ها را به خوبی از خانه و محل کار شما فراری دهد . حساسیت عنکبوت ها به بوی سرکه بسیار زیاد می باشد .

عنکبوت ها به انواع سرکه حساسیت دارند ولی بیش از همه به سرکه سفید و سرکه سیب حساسیت نشان می دهند .

گیاه سدر

سدر
سدر

گیاه سدر نیز با بوی خاصی که دارد موجب می شود عنکبوت ها محیط فرار کنند . برای اینکار می توان از صدر تازه و یا پودر آن استفاده مائید .

دانه بلوط

بوی تند دانه های بلوط برای عنکبوت ها آزار دهنده می باشد و با قرار دادن آن در مسیر ورود عنکبوت ها به خانه می توان جلوی ورود آنها را گرفت .

اکالیپتوس

برگ های اکالیپتوس در کنار فواید بسیار زیادی که دارند ، برای فراری دادن عنکبوت ها نیز کاربرد دارند برای این کار مقداری برگ تازه اکالیپتوس را در نواحی مورد نظر قرار دهید این کار موجب فرار عنکبوت ها می شود .

لیمو

لیمو
لیمو

عنکبوت ها به طور کلی به بوی اسید ها و مرکبات حساسیت دارند در میان مرکبات بیشتر از هر چیزی به لیمو حساسیت دارند . با قرار دادن برش های لیمو می توان عنکبوت ها را فراری داد . اگر به لیمو تازه دسترسی ندارید پوست لیمو هم کفایت می کند .

دارچین

خواص درمانی دارچین
خواص درمانی دارچین

در چین قدیم برای فراری دادن عنکبوت ها از معابد ، مقداری چوب دارچین را میسوزاندند . دود چوب دارچین عنکبوت ها را تا مدت ها فراری می دهد .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 13

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir