آیا شما هم فکر میکنید خوردن آبغوره بعد از یک غذای چرب باعث از بین رفتن چربی خون میشود؟

باید بدانید که این نظریه کاملاَ اشتباه است و فقط مصرف آبغوره قبل از غذا به هضم آن کمک میکند و تأثیری در جلوگیری از ایجاد کلسترول بد خون ندارد. آبغوره دارای قند بالایی است و به این علت برای بیماران دیابتی مضر بوده و منع مصرف دارد. از این رو با این تفکر که آبغوره اثر چربی غذا را از بین میبرد سلامت خود را به خطر نیاندازید.

موارد منع یا محدودیت مصرف آبغوره

آبغوره طبع سرد دارد و برای افرادی که سرد مزاج می باشند می تواند مضر باشد . همچنین برای افرادی که دچار ضعف اعصاب می باشند به هیچ عنوان توصیه نمی شود .

بانوان باردار باید مصرف ابغوره را بسیار محدود کنند، زیرا آبغوره مدر می باشد و می تواند سلامت جنین را به خطر بیندازد .

افرادی که آبغوره را تولید می کنند برای جلوگیری از ایجاد کپک مقدار زیادی نمک به آن اضافه می کنند . به همین دلیل مصرف ابغوره برای افرادی که پر فشاری خون دارند می تواند خطرناک باشد .همچینی بیماران کلیوی و زخم معده باید از خوردن آبغوره صرف نظر کنند .

کبد یکی از اعضای بسیار مهم بدن می باشد که طبع گرم و تر دارد به همین دلیل خوراکی های سرد برای سلامت کبد مضر می باشد .در برخی منابع طب سنتی مصرف بیش از حد آبغوره را برای کبد بسیار مخرب معرفی کرده اند.

آیا کپک آبغوره برای سلامتی ضرر دارد ؟

بسیاری از افراد کپک روی آبغوره را جدا میکنند و آغوره ی همان ظرف را مصرف می کنند ، این کار باعث نمی شود تمام کپک موجود در آبغوره از آن جدا شود . ذرات میکروسکوپی کپک همچنان در آبغوره موجود می باشد . این کپک ها در صورت مصرف مداوم می تواند سلامت فرد را به خطر بیاندازد.

آیا آبغوره باعث لاغری می شود ؟

خیر ، هیچ یک از تحقیقات علمی نشان دهنده این نمی باشد که آبغوره باعث لاغری می شود . آبغوره با قند فراوانی که دارد یک ماده پر انرژی می باشد . اما برخی افراد با مصرف ناشتا آبغوره سعی دارند اشتهای خود در طول روز را کم کنند . این افراد باید بدانند که این کار فقط به سیستم گوارشی آنها آسیب میزند.

خاصیت قاعده‌آوری

یکی از خواص آبغوره قاعده آوری در زنان می باشد ، همچنین می تواند به قاعدگی نظم دهد . در طب سنتی اعتقاد داشتند که مصرف آبغوره در دختران می تواند باعث بروز زودرس علائم بلوغ شود .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.5 تعداد آرا: 49

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir