شیر و دارچین و فواید بیشمار

دارچین سرشار از آنتی اکسیدان و خواص ضد میکروبی ؛ ضد التهاب ؛ تقویت سیستم ایمنی بدن ؛ مبارز قوی بر علیه سرماخوردگی ؛ از بین برنده سایر عفونت ها و همچنین انباری از فیبر ؛ منیزیم ؛ کلسیم و آهن است‌.

دارچین سطح قند خون را پایین آورده و خطر حمله قلبی را کاهش داده و در رژیم لاغری به کم کردن وزن بسیار کمک میکند. اما باید در نظر داشته باشید دارچین را به مقدار کم مصرف کنید زیرا در صورت استفاده بیش از حد ممکن است عوارض داشته باشد.

دارچین کشنده درد بوده و تب را از بین میبرد. برای درست کردن شیر دارچین حتماَ آن را در شیر گرم حل کنید و سپس میل کنید. یک قاشق چایخوری دارچین را در یک لیوان شیر ریخته و از مزایای آن بهره مند شوید.

شیر دارچین به انگلیسی : cinnamon milk


آیا شیر و دارچین لاغر کننده می باشند ؟

بله ، طبق تحقیقات علمی نوشیدنی شیر و دارچین در لاغر شدن افراد موثر می باشد . دارچین با تعدیل قند خون و شیر با مشغول کردن سیستم گوارش اشتهای فرد را کاهش می دهند .علاوه بر این ها کلسیم موجود در شیر باعث می شود استخوان سازی در بدن بیشتر شود و این عمل به خودی خود انرژی بر می باشد ، بدن برای جبران باید مقداری از چربی های بدن را مصرف کند و این مساوی با کاهش سایز خواهد بود .فواید شیر دارچین

تاثیر شیر و دارچین بر لاغری به چه میزان می باشد ؟

در صورت استفاده مداوم می توان 2 تا 4 کیلوگرم کاهش وزن را مشاهده کرد .خواص درمانی دارچین

بهترین شیرین کننده برای شیر دارچین چیست ؟

عسل به عنوان یه ماده مفید ، بهترین گزینه برای شیرین کردن شیر دارچین می باشد .عسل

خواص درمانی شیردارچین

فواید شیر دارچین به همین موارد محدود نمی شود ، در ادامه به مرعرفی سایر فواید شیر دارچین می پردازیم :

پاکسازی بدن با شیر دارچین

دارچین یکی از مواد خوراکی می باشد که تاثیر مستقیم بر روی کبد دارد. مصرف این نوشیدنی به صورت مستمر باعث می شود که پاکسازی بدن توسط کبد سرعت پیدا کند و تاثیر مثبت آن پس از چند هفته قابل احساس باشد .

شیردارچین و درمان بیخوابی

فقط یکبار به جای استفاده از دارو های خواب آور ، از شیر دارچین استفاده کنید تا دیگر برای همیشه مصرف دارو های خواب آور که عوارض زیادی هم دارند را کنار بگذارید .نوشیدن شیر دارچین گرم 45 دقیقه قبل از خواب می تواند مانند یک معجزه گر برای شما عمل کند و خواب بسیار راحتی را برای شما به همراه بیاورد .

خواب کافی
خواب کافی

شیر دارچین ضد سرطان

این نوشیدنی لیست طولانی از آنتی اکسیدان ها را در خود دارد . دارچین به تنهایی به عنوان یک ضد سرطان عالی شناخته می شود ، ترکیب این ماده با شیر که آن هم غنی از آنتی اکسیدان می باشد به اصطلاح بمب ضد سرطان را تولید می کند برای زندگی های مدرن امروزی بسیار لازم می باشد .

با افزایش شیوع سرطان بخصوص در جوامع شهری نیاز هست که افراد از همچین نوشیدنی هایی استفاده کنند .

جلوگیری از پوکی استخوان

همه ما میدانیم که شیر مملو از کلسیم می باشد و کلسیم ماده اولیه ساخت استخوان ها می باشد . اما بسیاری از ما در مصرف شیر کوتاهی می کنیم ، مصرف شیر دارچین می تواند به عنوان یک نوشیدنی خوش مزه باعث شود میزان مصرف شیر در افراد بالا تر برود . در کنار فواید شیر در این باره ، دارچین نیز با تعادل بخشی به وضعیت قند خون ، به بدن فرصت بیشتری را برای استخوان سازی می دهد .

شیر دارچین ضد سرفه و گلو درد

یک لیوان شیر دارچین گرم می تواند برای بسیاری از گلو درد ها و سرفه ها مانند آب روی آتش عمل کند . بسیاری از افراد از سرفه در هنگام شب رنج میبرند ، این افراد می توانند 45 دقیقه قبل از خواب یک لیوان شیر دارچین گرم میل کنند تا شب آرامی را طی کنند . آنتی بیوتیک های موجود در شیر نیز می تواند در درمان گلو درد های عفونی موثر باشد .

کمک به هضم غذا با شیر دارچین

در طب سنتی چین برای هضم بهتر غذا و تقویت سیستم گوارض شیر دارچین همراه با مقداری عسل را توصیه می کنند . افرادی که این نوشیدنی را برای مدت یک هفته به صورت روزانه مصرف می کنند تاثیر آن را مشاهده خواهند کرد .

سیستم گوارشی
سیستم گوارشی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.1 تعداد آرا: 16

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir