بیوگرافی کامل ندا ملکی

ندا ملکی مجری صدا و سیما متولد 1359 در شهر اردبیل می باشد .

نام نام خانوادگی :ندا ملکی
تاریخ تولد :1359
محل تولد :اردبیل
مدرک تحصیلی :کارشناسی ارشد علوم قرآنی
شغل : معاون پژوهش دانشگاه مذاهب اسلامی

ندا ملکی مجری
ندا ملکی مجری

خانواده ندا ملکی

ندا ملکی در خانواده ای متولد شد که پدر و مادر هر دو معلم بودند ، به همین دلیل زمان زیادی را در کنار مادربزرگش می ماند و به یادگیری قرآن می پرداخت.

مادربزرگش سواد قرآنی داشت و نمی توانست معانی فارسی قرآن را بخواند ، اما ندا در عوض می توانست معانی فارسی را بخواند و به ترکی به مادربزرگش بگوید .

کودکی ندا ملکی

در کودکی علاقه به مطالعه در من شکل گرفت ، در آن سال ها به آثار « ژول ورن » علاقه داشتم اما اندکی بعد کتاب های کتابخانه مدرسه را می خواند ، مدتی که گذشت آن کتاب ها برایم تکراری شد و سراغ کتابخانه پدرم رفتم ، کتاب هایی مانند تفسیر قرآن شهید مطهری و یک سری کتاب هایی که متوجه نمیشدم چی در آنها نوشته شده است .زمانی که به دانشگاه رفتم تازه معانی آن کتاب ها را متوجه شدم ، بطور کلی کودکی من با کتاب گذشت .

ورزش برای قرآن

در آن سال ها که من تلاوت قرآن را فرا می گرفتم ،امکانات آموزشی مثل امروز نبود حتی نوار های کاست قرآنی به راحتی پیدا نمی شد اما با پشتکار زیاد ادامه میدادم . برای بحث نفسگیری در تلاوت قرآن ورزش می کردم و همه تلاش خود را برای بهتر تلاوت کردن انجام میدادم .


تاثیر خانواده بر اخلاق و دین

هرگز یادم نمی آید خانواده به زبان مرا به کار خوب امر یا حتی تشویق کنند ، همواره از رفتارشان متوجه می شدم که مثلا نماز اول وقت مهم است و یا از صداقت پدرم متوجه میشدم نباید دروغ بگویم . این روش باعث می شود که یکسری از رفتار ها در فرد نهادینه شود .

چادری شدم

تا زمانی که به مقطع راهنمایی رسیدم زیاد از نظر جثه رشد نکرده بودم در دوران راهنمایی به اصطلاح قد کشیدم ، آن زمان بود که احساس کردم باید رفتارم هم تغییر کند .به مادرم گفتم می خوام چادری شوم و ایشان هم برایم یک چادر مشکی خریدند .

زمانی که مادرم معلمم شد

در مقطع دوم دبستان مادرم معلم کلاس ما بود و ابتدا فکر میکردم این اتفاق باعث می شود معلمی را داشته باشم که خیلی به من توجه میکند اما رفتار مادر این طور نبود . رفتار ایشان در کلاس طوری بود که باعث می شد من مجبور باشم همه ی درس را در همان کلاس یاد بگیرم و الان میفهمم که این کار خیلی درست بود .

مسابقات دانش آموزی

ندا ملکی از ابتدای دوران تحصیل در مدرسه همواره در مسابقات قرآنی دانش آموزی شرکت می نمود و یکبار در هفده سالگی ( 1376 ) به عنوان نفر اول در استان اردبیل انتخاب شد .

تحصیل در رشته علوم قرآنی

به دلیل هوش و استعداد خود و شغل پدر و مادرش یک سال را جهشی خواند و در دوره متوسطه رشته علوم تجربی را انتخاب کرد . در زمان کنکور بر خلاف خواسته خانواده اش رشته علوم قرآنی را انتخاب کرد و توانست در این رشته قبول شود . علاقه وی باعث شد تا مقطع کارشناسی ارشد پیش رود .

شروع فعالیت در سازمان صدا و سیما

ویکی پدیا ندا ملکی
ویکی پدیا ندا ملکی

زمانی که نوزده ساله بود توانست مقام سوم مسابقات قرآن کشوری دانشجویان را کسب نماید . پس از کسب این افتخار برای مصاحبه تلویزیونی به شبکه قرآن رفت اما تهیه کننده این برنامه اندکی بعد به او پیشنهاد همکاری داد و قرار شد یک برنامه قرآنی را اجرا کند .

نام برنامه ای که به او برای اولین بار سپرده شد « اشاره » بود ، پس از آن در شبکه تهران برنامه « آیین زندگی » و « تا نیایش » را اجرا کرد نهایتا در سال 82 به استخدام سازمان درآمد و به شبکه یک رفت و برنامه « آفتاب شرقی » را اجرا کرد .


ازدواج ندا ملکی

خانم ملکی پس از به اتمام رساندن تحصیل در مقطع کارشناسی(1380) ، ازدواج کرد . پس از 5 سال صاحب یک فرزند دختر ( فاطمه حورا ) شد .

اینستاگرام ندا ملکی

ندا ملکی در فضای مجازی فعالیتی ندارد و هیچ صفحه ای در اینستاگرام و فیسبوک ندارد .

ندا ملکی
ندا ملکی

جمله جنجالی

خانم ملکی در جایی گفتند : به نظرم خانمی که در برنامه رسمی چادر را با کتانی می پوشد و بینی عمل کرده دارد ، به عنوان یک مجری پوشش مناسبی ندارد .


عکس ندا ملکی
عکس ندا ملکی


اولین روز اجرا

برای روز اول یک متن طولانی را آماده کرده بودم ، وقتی اولین بخش تمام شد کارگردان با خوشحالی گفت : « عالی بود » . اما هنوز که هنوزه برای اجرا استرس دارم و این استرس را نکته مثبتی میدانم که باعث می شود همیشه در بهترین کیفیت اجرا کنم.

اجرا ندا ملکی
اجرا ندا ملکی

آرزوی ندا ملکی

ظهور حضرت مهدی موعود(عج)، تحقق حکومت جهانی مهدوی و تکامل عقول بشر در سایه زمامداری منجی عالم بشریت.


ندا ملکی
ندا ملکی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.1 تعداد آرا: 263

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir