محمد اصغری کارشناس هواشناسی متولد 1 اسفند 1349 در شهر تهران می باشد ، وی دانش آموخته رشته فیزیک در مقطع لیسانس در دانشگاه شهید بهشتی و رشته هواشناسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد می باشد.

محمد اصغری کارشناس هواشناسی

نام نام خانوادگی: محمد اصغری
تاریخ تولد: 1 اسفند 1349
February 20, 1971
٢٣ ذوالحجه ١٣٩٠
سن محمد اصغری:53 سال و 1 ماه
محل تولد:تهران
مدرک تحصیلی:لیسانس فیزیک
فوق لیسانس هواشناسی
محمد اصغری کارشناس هواشناسی
محمد اصغری هواشناسی
محمد اصغری هواشناسی

پدر و مادر

در مورد پدر و مادرش گفته است : مادرم تا پنجم ابتدایی بیشتر سواد نداشت اما شعورش اط فوق دکترا هم بیشتر بود درک و تربیت مهم می باشد نه مدرک تحصیلی، پدر و مادر هردو در خانواده های مذهبی بزرگ شده بودند و اعتقادات خود را به من هم منتقل کردند .

پیوستن به سازمان هواشناسی

سال 1374 ( 25 سالگی ) زمانی که هنوز دانشجوی فوق لیسانس هواشناسی بود توسط یکی از استاد هایش به سازمان هواشناسی برده شد و پنج سال بعد به عنوان کارشناس هواشناسی در صدا و سیما تست داد و توانست پذیرفته شود .

هواشناسی در آن زمان به صورت دیقیق و لحظه ای وجود نداشت ، کارشناس هواشناسی یک روز قبل پیش بینی و گزارش را ضبط می کرد و فردا از تلویزیون پخش می شد و گاهی قبل از پخش نظر کارشناس ها تغییر میکرد و جلوی پخش را میگرفتند .

اصطلاحات جالب

محمد اصغری با سبک اجرای خاص و استفاده از کلمات و توصیفات جالب به شهرت رسید ، در ادامه برخی از این اصطلاحات را مررور میکنیم :

  • سرمای ناخوانده
  • ابرهای گردن کلفت
  • باران بی امان
  • کشور خوش ترکیب

در مورد کارشناسی هواشناسی در صدا و سیما گفته است : چون قبل از من اکثر کارشناس ها خانم بودند کلمات مورد استفاده ی محدودی داشتند که البته بخاطر برخی محدودیت ها بوده است …

تاریخ تولد محمد اصغری
محمد اصغری

انتخاب رشته

در ابتدای دبیرستان خانواده ام می خواستند من پزشک شوم ولی من به همراه دوستانم که همگی رشته ریاضی فیزیک انتخاب کردند رفتم ولی به فیزیک واقعا علاقه مند شدم ، علت آن هم یک معلم فیزیک بسیار خوب بوده است .

تدریس

در سال 1368 زمانی که تازه وارد دانشگاه شده بود به صورت معلم خصوصی فیزیک دبیرستان را درس میداد ولی اکنون سال ها است به عنوان استاد دانشگاه مشغول به کار می باشد ، کم پیش می آید که دانشجویی نتواند از او نمره قبولی بگیرد .

هواشناسی گرافیکی

محمد اصغری اعتقاد دارد در زمینه کار های گرافیکی در به نمایش درآوردن اطلاعات ضعف جدی داریم ما در حد کشور های غربی نیستیم ولی از کشور های عربی نباید عقب بمانیم.

همسر محمد اصغری

در سال 1374 ازدواج کرده است و ثمره ی این ازدواج دو دختر که متولد 1375 و 1377 می باشند بوده ، گفته می شود همسرش اصالت آذری می باشد .

همسر محمد اصغری
محمد اصغری

اینستاگرام محمد اصغری

اینستاگرام محمد اصغری
اینستاگرام محمد اصغری

https://www.instagram.com/mohammad_asghari_tv/

تخلف دردسار ساز

طبق روال کارمندهای صدا و سیما اگر مهمان برنامه های صدا و سیما باشند باید قبلش مجوز بگیرند اما محمد اصغری بدون توجه به این موضوع در برنامه حالا خورشید با اجرای رضا رشیدپور حاضر شد و این موضوع باعث شد که مدتی ممنوع الکار شود . اما بعدا اعلام کرد من مجوز گرفته بودم .

شبکه تخصصی هواشناسی

محمد اصغری گفته است دوست دارد که شبکه تخصصی هواشناسی داشته باشیم و تصور میکند این شبکه به شدت پربیننده خواهد شد .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.1 تعداد آرا: 342

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir