سردار اسماعیل قاآنی

اسماعیل قاآنی Esmail Ghaani متولد 17 مرداد 1336 در مشهد می باشد ، وی یکی از مجاهدین سپاه انقلاب اسلامی می باشد که اکنون فرمانده سپاه قدس می باشد .

نام نام خانوادگی اسماعیل قاآنی
تاریخ تولد 17 مرداد 1336
محل تولدمشهد
حضور در سپاهاز 1358 تا کنون
درجه نظامیسرتیپ سپاه
مقام نظامی کنونیفرمانده سپاه قدس ( پس از شهید قاسم سلیمانی )
معاونت اطلاعات ستاد مشترک سپاه ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه ۱۳۸۶ تا دی 1398

زمانی که انقلاب شد 21 سال داشت و در 22 سالگی یعنی سال 1358 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و تا کنون بعنوان یک مجاهد در این نیروی الهی خدمت کرده است .

عکس سردار قاآنی
عکس سردار قاآنی

دوران دفاع مقدس

اسناعیل قاآنی در دوران دفاع مقدس در عملیات های زیادی حضور داشت و فرمانده یگان های پنج نصر و 21 امام رضا علیه السلام بود ، در سال های آخر جنگ به فرماندهی لشکر 5 نصر منصوب شد .

اسماعیل قاآنی در دوران ابتدای ورود به سپاه سابقه ی جهاد با نیروی های جدایی طلب کردستان را نیز دارد .

پس از پایاین دفاع مقدس اسماعیل قاآنی قائم مقام واحد هشتم عملیاتی نیروی زمینی سپاه در مشهد منصوب شد ، پس از مدتی به نیروی سپاه قدس پیوست و جانشین فرمانده سپاه قدس بود ، سردار قاآنی سابقه ی حضور در معاونت اطلاعات ستاد مشترک سپاه را نیز دارد .

پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی در تاریخ 13 دی 1398 تنها پس از چند ساعت به عنوان فرمانده سپاه قدس معرفی شد .

سردار قاآنی در دوران دفاع مقدس
سردار قاآنی در دوران دفاع مقدس

مجروحیت و جانبازی

در مورد جانبازی سردار قاآنی اطلاعات دقیقی منتشر نشده است ولی یک عکس مربوط به دوران دفاع مقدس از وی منتشر شده است که نشان می دهد از ناحیه سر و صورت و چشم مجروح شده اند و در مورد جراحت پای او نیز صحبت هایی وجود دارد .

جانبازی سردار قاآنی
جانبازی سردار قاآنی

درجه سرلشکری

بنا بر یک روال که تا کنون وجود داشته است فرماندهان نیرو های اصلی سپاه درجه ی سرلشکری دارند ولی سردار قاآنی هنوز درجه سرلشکری دریافت نکرده است و احتمال آن وجود دارد که در سال 1399 مقام معظم رهبری در صورت صلاحدید درجه سرلشکری را به ایشان اعطا کنند.

سردار قاآنی در کنار رهبر
سردار قاآنی در کنار رهبر

گوش به فرمان بودن بسیجی ها

سردار قاآنی در جایی یک خاطره را تعریف میکردند و گفتند : نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس وقتی از آسمان مثل باران تیر و ترکش میبارید با فرمان فرمانده ها پیش میرفتند و اعتقاد داشتند با سلسله مراتب فرمان فرمانده، فرمان امام می باشد …

اقدامات در سپاه قدس



اسماعیل قاآنی در دوران مجاهدت در سپاه قدس چندین جنگ را پشت سر گذاشته است ، در سال 2006 جنگ 33 روزه لبنان ، جنگ های غزه و جنگ با نیروهای داعش و جبه الانصره و… در عراق و سوریه

فرمانده سپاه قدس
فرمانده سپاه قدس

لقب سردار شامی

در دوران جنگ با تکفیری ها اکثر اوقات سردار قاآنی در خاک سوریه حضور داشتند و شخصا دستورات سردار سلیمانی را پیگیری میکرد ، حضور مستمر وی در میدان جنگ سوریه باعث شد تا لقب سردار شامی برای وی استفاده شود .


فاطمیون و سردار قاآنی

سردار قاآنی از ابتدای ورود به سپاه قدس در مورد نیرو های افغان نگاه ویژه ای داشت و در دوران جنگ با داعش در زمینه تشکیل نیروی فاطمیون نقش موثر داشت .

اعتقاد به نابودی شیطان بزرگ

سردار قاآنی در جایی بیان کرد که : آمریکایی ها به آسمان هم بروند ما رهایشان نمیکنیم و باید بدانند ما آماده تر از همیشه برای مقابله با اسرائیل و امریکا هستیم .

آمریکا و اسرائیل کوچک‌تر از آن هستند که خود را همتراز با قدرت نظامی ایران بدانند؛ این قدرت اکنون خود را در کنار مردم مظلوم فلسطین و غزه در قالب موشک و سلاح به منصه ظهور رسانیده‌است.» وی همچنین در ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ بیان داشت: «ما وقتی برای دفاع از مسلمانان کشورهای اسلامی گام برداشتیم هدفمان انجام وظیفه الهی بود و اولین نتیجه اش متوجه خود نظام شد. به برکت دستگیری از مسلمانان خداوند خطراتی را از این کشور دفع کرد و باعث شد تا ایران اسلامی به یک مرکز امنیت و ایجاد امنیت برای دیگر کشورها تبدیل شود.

اسماعیل قاآنی
اسماعیل قاآنی

سفر بشار اسد به ایران

در اسفند 1397 بشار اسد برای دیدار با مقامات ایرانی به ویژه رهبر معظم انقلاب به تهران سفر می کند ، این سفر به دلیل مسائل امنیتی به طور کامل توسط سپاه قدس کنترل و اجرا می شود .

پس از این سفر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه به دلیل اینکه از این سفر با خبر نبود استعفا داد ، سردار قاآنی در این مورد گفت : بی اطلاعی وزیر امور خارجه به غفلت دولت بر میگردد ، آنهایی که باید بدانند می دانستند و آنهایی که نباید ، نمی دانستند ؛ بالاخره کار کاره حساسی بود .

پس از این ماجرا ظریف دوباره به وزارت خانه امورخارجه بازگشت .

شایعه شهادت سردار قاآنی

در روز 13 فروردین 1399رسانه های صهیونیستی و سعودی مدعی شدند سردار قاآنی در حمله موشکی رژیم صهیونیستی شهید شده است ، این شایعه که بی شباهت به دروغ سیزده نمی باشد اندکی بعد تکذیب شد .

سردار قاآنی در راهپیمایی
سردار قاآنی در راهپیمایی

انتقاد به نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه

حسین علایی نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه بود ، مقاله ای از وی در تاریخ 19 دی 1390 در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید که واکنش مردم و نیروهای انقلابی را در پی داشت .

حسین علایی در این مقاله دوران پهلوی و سرانجام آن را برای دیگران مایه ی عبرت معرفی میکند ، سردار قاآنی و برخی دیگر از دلسوزان انقلاب نامه انتقادی برای حسن علایی می نویسند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.9 تعداد آرا: 11

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir