پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس

روش پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس : استفاده از وایتکس برای لکه بری لباس ها یکی از روش هایی است که بسیاری از خانم ها برای از بین بردن لکه ها از آن استفاده می کنند. اما ممکن است در این لکه بری قسمتی از لباس نیز از بین برود که در این موارد باید حواستان بسیار جمع باشد.

پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس
پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس

روش پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس

چگونه لکه وایتکس را از روی لباس پاک کنیم؟

همانطور که می دانید هدف استفاده از وایتکس در کل برای پارچه ها و لباس های سفید رنگ بوده که به وسیله آن باکتری ها و آلودگی ها به کلی تمیز می گردند. اما ممکن است به صورت ناخودآگاه وایتکس با لباس های رنگی شما برخورد کرده و رنگ آن را تغییر دهد و لکه ای از خود به جا گذارد که متاسفانه قابل پاک شدن نیستند چون این لکه وایتکس در واقع از بین رفتن رنگ اصلی لباس است که تنها با بازگرداندن این رنگ می‌تواند برطرف شود. اما برای کاهش این لکه وایتکس شما باید اثر سفید کننده را خنثی کنید چون اگر این ماده به مدت طولانی در تماس با لباس باقی بماند ممکن است باعث تضعیف الیاف و پارگی و سوراخ شدن آن شود.

برای خنثی کردن اثر وایتکس راه حل های زیر را استفاده کنید

  1. به محض این که لباس با سفیدکننده تماس پیدا کرد آن را با آب سرد آبکشی کنید تا وایتکس اضافی روی آن شسته شود و روی لباس باقی نماند.
  2. کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیری شود و این خمیر را به صورت یکنواخت روی محل لکه بمالید تا وایتکس موجود روی لکه را خنثی کند. پس از خنثی شدن وایتکس لکه با چند ترفند می‌توانید رنگ لباس را برگردانید.

استفاده از الکل برای پاک کردن وایتکس

وسایل مورد نیاز

الکل ایزوپروپیل
یک یا دو توپ پنبه / یک یا دو پد جاذب

روش انجام

ابتدا باید پنبه یا پدجاذب را به کمی الکل آغشته کنید. پس از آن باید با پنبه یا پد خود را روی لباسی که آسیب دیده است بکشید. درمرحله بعد باید به پاک کردن لکه و ناحیه اطراف آن ادامه داده تا رنگ اصلی لباس به آن برگردد.اگرچه ساده و آسان است، این روش بسته به اندازه لکه و رنگ پوشاک کار می‌کند. در واقع بر روی لکه‌های کوچک و لباس‌های رنگی تیره، کارآمدتر خواهد بود چون آن‌ها بیشتر رنگ را در مقایسه با لباس‌های رنگی روشن با لکه‌های بزرگ جذب می‌کنند. اگر این روش جواب نمی‌دهد و یا برایتان دشوار است از روش‌های دیگر استفاده کنید.

استفاده از وایتکس برای کل قسمت های لباس

یکی از دیگر روش هایی که می توانید برای نگهداری لباس مورد نظر خود انجام دهید این است که کل لباس خود را وایتکس بزنید. با این کار لباس شما رنگ روشن تری را پیدا خواهد کرد. اگر شما می خواهید از این روش استفاده کنید باید بسیار دقت داشته باشید که هیچ لباس دیگری را با آن نشویید. در ادامه ما شما را با لوازم و طرز کار ان آشنا خواهیم کرد.

وسایل مورد نیاز

سفید کننده کلرین
پاک کننده قابل اعتماد و غیر مخرب مانند ضد کلر – و یا سدیم که به عنوان سفید کننده شناخته می‌شود، یا ۳ ٪هیدروژن پراکسید
یک عدد وان

روش انجام

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وان خود را با آب پرکنید. پس از پیراهن خود را در وان آب خیس کنید. پس از آن سفید کننده کلر را در یک فنجان ریخته و یک چهارم از آن را پرکنید.حالا یک چهارم فنجان سفید کننده را داخل وان اضافه کنید.آن را بشویید تا یک سایه روشن‌تر ایجاد شود.با این حال، اگر از سفید کننده کلرین بدون خنثی کننده استفاده کنید باعث ایجاد سوراخ‌هایی در لباس بعد از مدتی خواهد شد. برای اجتناب از این کار ، شما باید از هر کدام از سه ماده سفید کننده که در بالا ذکر شد استفاده کنید، یعنی، ضد کلر -ا هیدروژن پراکسید ….

بعد از سفید کردن پیراهن خود مراحل زیر را انجام دهید

پس از آن پیراهن خود را با سفید کننده شستید، وان آب را خالی کرده و آب تازه به وان اضافه کنید. پس از آن باید پیراهن خود را با آب بشویید. مقدار سفید کننده خنثی ای که باید به آن اضافه کنید به این موضوع بستگی دارد که از چه نوع آن استفاده می کنید اگر از سفید کنندهBleach Stop استفاده کنید، یک اونس ( ۳۰ گرم ) در هر گالن آب گرم اضافه کنید. از طرف دیگر، اگر ازسفید کننده بدون کلر –

استفاده می‌کنید، کمی کم‌تر از نصف قاشق چای‌خوری به یک گالن آب و یا یک قاشق چای‌خوری به ۲.۵ گالن آب اضافه کنید. یک چهارم فنجان را با ۳ ٪ هیدروژن پراکسید در هر گالن آب اضافه کنید.
به یاد داشته باشید هرگز از هیچ نوع اسیدی مثل سرکه، برای خنثی کردن اثر سفید کنندگی استفاده نکنید. چون گاز اسیدی یا گاز کلر تولید خواهد کرد که حتی برای لباس هم مرگ آور خواهد بود.
لباس را تقریبا نیم ساعت قبل از خشک کردن خیس کنید.

روش های دیگر

از جمله راه هایی که می توانید برای رفع کردن لکه های سفید کننده ها روی پیراهن استفاده کنید این است که لباس های خود را رنگ کنید.اگر خوش شانس باشید، می‌توانید همان رنگ پیراهن خود را پیدا کنید. با این حال، اغلب قادر به پیدا کردن رنگ دقیق نیستند.

اگر همچین موردی برای شما پیش آمد می توانید از روش زیر استفاده کنید:

وسایل مورد نیاز

پاک کننده رنگ
رنگ دلخواه
مراحل
آب داغ را به وان اضافه کنید.

روش انجام

برای استفاده از این روش باید این موضوع مد نظرتان باشد که می خواهید چقدر لباس بشویید، مقدار مورد نیاز پاک کننده رنگ خود را به آن اضافه کنید. شما می توانید برای پاک کردن رنگ از هر لباسی از یک تا دو بسته پاک کننده رنگی استفاده کنید.لباس را ده تا سی دقیقه بسته به رنگ اصلی پوشاک خیس نگه دارید.زمانی که رنگ را از بین رفت، وان را دوباره با آب پرکنید و رنگ انتخابی خود را به آن اضافه کنید. دستورالعمل‌های ذکر شده در بسته رنگ را دنبال کنید.

جلوگیری از لک شدن توسط وایتکس

همانطور که می دانید پاک کردن لکه وایتکس و سفید کننده ها از روی لباس کار بسیار ساده ای نبوده و بهترین کاری که می توان در جهت جلوگیری از این اتفاق انجام داد استفاده کرد. قبل از این که از وایتکس بر روی هر لباسی استفاده کنید حتما برچسب مراقبت لباس خود را نکاه کنید و مطمئن شوید که لباس مورد نظر شما Bleach-Safe است.هرگز وایتکس را مستقیما روی لباس نریزید، این ماده قبل از استفاده باید بر اساس دستورالعمل نوشته شده روی آن با آب رقیق شود و سپس استفاده شود.هرگز لباس‌های رنگی را با وایتکس نشویید. در این مورد تنها از سفیدکننده‌های اکسیژنه استفاده کنید که خاصیت رنگبری ندارند.

این نکته را حتما به یادداشته باشید که هنگام استفاده از سفید کننده های لباس حتما لباسی کهنه به تن کنید تا نگران پاشیده شدن مواد بر روی لباس های خود نباشید. استفاده از دستکش لاستیکی و ماسک را نیز فراموش نکنید.

روش پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس

روش های پاک کردن لکه خون از لباس 

منبع : vibre

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 2

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir