بیوگرافی رضا عطاران

رضا عطاران روز 20 اردیبهشت سال 47 در مشهد مقدس به دنیا آمده است ، در دانشگاه تهران در رشته طراحی صعنتی قبول می شود که بعدا انصراف می دهد و به بازیگری و کارگردانی و فیلم نامه نویسی می پردازد ، او دیپلم اقتصاد دارد . ( بیوگرافی رضا عطاران و همسرش + اینستاگرام )

نام نام خانوادگیرضا عطاران
تاریخ تولد20 اردیبهشت 1347
محل تولدمشهد مقدس
مدرک تحصیلیدیپلم اقتصاد
قد170 سانتیمتر
وضعیت تاهلمتاهل
همسرفریده فرامرزی
( از سال 1373 تا کنون )
فرزند
بیوگرافی رضا عطاران و همسرش + اینستاگرام

رضا عطاران و سعید آقاخانی
رضا عطاران و سعید آقاخانی

جشنواره

عطاران برای فیلم خوابم میاد ، در سال عنوان بهترین کارگردان و در سال 91 بهترین بازیگر مرد نقش اول کمدی در جشنواره ی لبخند زرین می شود ، در سال 92 بهترین بازیگر نقش اصلی مرد از جشن منتقدان برای فیلم مصادره شده است .

زندگی خانوادگی

والدین او گنابادی می باشند ، در کاخک محله ی فلک ضد ( میدان ۱۵ خرداد ) مشهد عطاران مادر خود را در زلزله کاخک از دست میدهد ، در آن زمان او چند ماهه بوده است .

یک برادر کوچکتر ناتنی داشته و دو خواهر بزرگتر از خودش دارد .

شناسنامه رضا عطاران
شناسنامه رضا عطاران

کلاه

رضا به کلاه بسیار علاقه دارد و این طور می گوید که همیشه به سر می گذاشه و حالا که کچل شه علاقه اش به کلاه هم بیشتر شده است .

تئاتر

عطاران زمانی که سیزده ساله بوده ، تئاتر را با زنده یاد « حسن حامد » از مشهد آغاز کرده و تا سال 71 در آنجا مشغول به کار بوده است در همان زمان به عنوان کارمند در ترمینال کار میکرده است .

شایعه

از مدت ها قبل این شایعه به وجود آمده که رابطه او با مهران مدیری خراب شده ولی عطاران می گوید که من تنها سبک کاری او را دوست ندارم ، و بخاطر همین در آثار او بازی نمیکنم ولی خیلی دوست دارم او در کار های من بازی کند .

رضا عطاران کارگردان
رضا عطاران کارگردان

مهران مدیری

عطاران در سال 68 با مهران مدیری به واسطه نمایش هملت آشنا شد ، پس از شکل گرفتن دوستی بین آنها در سال مجموعه ساعت خوش را با یکدیگر کا میکنند در ساعت خوش عطاران برای عموم شناخته شده گردید ، پس از ساخت ساعت خوش به دلیل آنکه شهرت بازیگران آن کم شود برای مدت سه سال ممنوع الکار می شود .

ولی عطاران پس از مدت یک و نیم سال ، دوباره به کار برمیگردد او زمانی که نمی توانست بازی کند با وانتی آبی رنگ برای سوپر مارک ها کار میکرده است .

جنجال

رضا عطاران در سال 92 در نشست خبری فیلم « طبقه هساث » می گوید من حاظر برای خنداندن مردم و شاد شدنشان شلوارم را هم پایین بیاورم .

این حرف عطاران باعث شد تا مرحوم جمشید مشایخی نسبت به آن واکنش نشان دهد و گفت : گفت که من حتی رویم نمی‌شود در اینجا تکرارش کنم و جالب است که به این شخص جایزه هم می‌دهند شاید به خاطر بداخلاقی که کرده. آقای عطاران حرف شما بسیار بی‌ادبانه و زشت بود.

مشهور شدن

عطاران با سریال دنیای شیرین در سال 75 معروف شده ، پس از آن با سریال مجید دلبندم و سرزمین سبز در سال 77 کاملا شناخته شده می شود .

پدر

پدر عطاران زمانی که مادر او از دنیا می رود ، دوباره ازدواج کرده و همسر دوم او هم فوق می کند و پدرش برای بار سوم هم ازدواج می کند و اینک در مشهد زندگی میکنند .

زندگی شخصی

فریده فرامرزی همسر عطاران بوده که او نیز بازیگر می باشد ، برای چند بار نامزد دریافت سیمرغ شده است آنها فرزندی نداشته و از ابتدای پیوند قرارشان این بوده که هیچگاه بچه دار نشوند.

او برای ایفای نقش در فیلم صندلی خالی، نامزد دریافت جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد.

ضمنا ایشان در سریال بزنگاه نقش مریم همسر جدا شده نادر (رضا عطاران) را ایفا کردند

فریده فرامرزی
فریده فرامرزی

رژیم گیاه خواری

او به همراه همسر خود گیاه خوار می باشد ، ولی با وجود این که به فکر سلامتی خود است سیگار می کشد و تنها سیگاری که مصرف می کند « بهمن » است .

علاقه مندی ها

عطاران علاوه بر بازیگری و کارگردانی به مجسمه سازی ، فوتبال و خطاطی علاقه دارد ، او یکی از بنیانگذاران فوتبال هنرمندان می باشد .

اینستاگرام رضا عطاران


اینستاگرام رضا عطاران
اینستاگرام رضا عطاران

جواد رضویان

 احساس می‌کنم بعد از رفتن رضا عطاران از تلویزیون کارها خیلی رنگ و بوی ماه مبارکی ندارد. امیدواریم زودتر به تلویزیون بازگردد. خیلی موافقم با اینکه یک جای کار می لنگد که هنوز هم سریال های قدیمی مخاطب دارند. کارهای جدید رنگ و بوی ماه مبارک رمضان را ندارند.

عکس های رضا عطاران

رضا عطاران
رضا عطاران
رضا عطاران بازیگر
رضا عطاران و علی منصوری
رضا عطاران فیلم نهنگ عنبر
رضا عطاران فیلم نهنگ عنبر
رضا عطاران و داریوش مهرجویی
رضا عطاران و داریوش مهرجویی
فیلم نهنگ عنبر 2
فیلم نهنگ عنبر 2
تاریخ تولد رضا عطاران
تاریخ تولد رضا عطاران

منبع : ایسنا

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 57

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir