سید محمود موسوی مجد

سید محمود موسوی مجد عامل افشای محل تردد سردار سلیمانی فرزند سیدکاظم یکی از جاسوسان سازمان سیا و موساد بوده و اکنون به اعدام محکوم شده است .

وی در قبال اخذ دلار آمریکایی در حوزه‌های امنیتی نیروهای سپاه قدس جاسوسی می‌کرد و محل‌های تردد شهید سرلشکر قاسم سلیمانی را در اختیار دشمن قرار داده بود.

این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شده و به زودی اجرا می‌شود.

تصویر محمود موسوی مجد

عکس موسوی مجد
عکس موسوی مجد

حقوق موسوی مجد برای جاسوسی

وی در سوریه با برخی مستشاران ایرانی ارتباط می‌گیرد و به عنوان راننده مشغول به‌کار می‌شود و در پوشش راننده اطلاعاتی که به‌دست می‌آورد را به سرویس اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا می‌فروخت. او در قبال این اطلاعات ماهانه ۵ هزار دلار از این سرویس‌ها حقوق دریافت می‌کرد.

زمان دستگیری موسوی‌مجد ۲۶ ماه قبل بوده است و پرونده وی ارتباطی به ترور حاج قاسم سلیمانی ندارد.

شایعات در مورد موسوی مجد

برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی می‌شود، وی نظامی یا پاسدار نبوده و همچنین جزو نیرو‌های بسیجی که بصورت داوطلب عازم سوریه می‌شدند نیست بلکه پیش از انقلاب و در سنین کودکی همراه با خانواده از ایران خارج شده و بزرگ‌شده کشور سوریه است.

او همان ۲۶ ماه قبل توسط نیرو‌های حزب‌الله لبنان، که اشراف ویژه‌ای روی سرویس موساد دارد، شناسایی و دستگیر و به ایران تحویل داده شده و از آن زمان در بازداشت به سر می‌برد. حکم اعدام این جاسوس تایید شده و در زمان خود اجرا خواهد شد.

 یکی از اتهامات این فرد اعلام محل تردد و اسکان سردار شهید سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بود که با حکم دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد.

همچنین مرکز رسانه قوه قضائیه نیز در تشریح بخشی از پرونده قضایی وی زمان بازداشت جاسوس مورد اشاره را هجدهم مهرماه ۹۷ اعلام کرد که از ابتدای بازداشت تاکنون آزاد نشده است.

بنابر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، تمام مراحل قضایی پرونده جاسوس سیا و موساد مدت‌ها قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام شده است پرونده وی ارتباطی با اقدام تروریستی دولت امریکا در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس ندارد.

بر اساس این گزارش، پس از بازداشت موسوی مجد در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی وی رسیدگی و در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ حکم اعدام وی را صادر ‌کرد که با اشکال و ایراد دیوان عالی کشور حکم دوباره به محکمه برگشته و دادگاه بار دیگر در تاریخ ۴ اسفند ۹۸ و بررسی مجدد پرونده حکم اعدام وی را تایید و دوباره پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال کرد و هم اکنون این حکم در دیوان عالی کشور نیز تایید شده است.

اما از روز‌های گذشته و پس از انتشار این اخبار، گمانه زنی‌های زیادی درباره این جاسوس محکوم به اعدام در میان رسانه‌ها و در مجازی صورت گرفت، به طوری که تصاویر مختلف اشتباهی و جعلی نیز منتسب به این فرد نیز منتشر شد.

در یکی از شایعات منتشره از سوی یکی از رسانه‌های ال سعود موسوی مجد فردی مرتبط با یکی از اماکن مقدسه معرفی شده است این در حالی است که جاسوس سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد، هیچ ارتباطی با اماکن مقدسه نداشته است.

اعدام موسوی مجد

موسوی مجد سحرگاه دوشنبه 30 تیر 1399 اعدام شد.

منبع : مهر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 1024

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir