مرجان محتشم روز 12 اسفند سال 1348 در تهران به دنیا آمده ، او در دبیرستان ترک تحصیل کرده و دیپلم ندارد می گوید به دلیل درخواست نامشروع از بازیگری جدا شده است ، محتشم با نقش خانم کوچیک در سریال پس از باران مشهور شد . ( بیوگرافی مرجان محتشم + حواشی و اینستاگرام )

بیوگرافی مرجان محتشم

نام نام خانوادگی:مرجان محتشم
نام واقعی:مرجان محتشمی
تاریخ تولد:12 اسفند 1348
سن مرجان محتشم:54 سال و 1 ماه
محل تولد:تهران
مدرک تحصیلی:دیپلم
وضعیت تاهل:مجرد
قد:161 سانتیمتر
صفحه IMDB:IMDB
بیوگرافی مرجان محتشم + حواشی و اینستاگرام

مرجان محتشم
مرجان محتشم

آثار

مرجان محتشم در آثاری چون سینمایی رز زرد ( سال 81 ) ، تله فیلم نامادری و ستاره من ( سال 87 ) و سریال های پرواز در حباب ( سال 85 ) ، حقیقت در آینه ( سال 74 ) ، ریحانه ( سال 84 ) ، پس از باران ( سال 79 ) ، فکر پلید ( سال 77 ) و بهشت گمشده ( سال 75 ) بازی کرده است .

آغاز بازیگری

با سپری کردن کلاس های بازیگری در سریالی به کارگردانی اسماعیل میهن دوست ، به نام « حقیقت در آینه » برای اولین جلوی دوربین میرود ، سال بعد در سال 1375 در سریال بهشت گم شده بازی می کند .

در سال 79 با نقشی که در سریالی از سعید سلطانی به نام پس از باران بازی کرده مشهور می شود .

مرجان محتشم در سریال پس از باران
مرجان محتشم در سریال پس از باران

فردوسی پور

مدتی شایعه ای بر سر زبان ها افتاده بود که او با عادل فردوسی پور ازدواج کرده و جدا شده اند ، اما این خبر دروغ بوده و فقط در حد شایعه است .

پیشنهاد نامشروع مرجان محتشم می گوید همیشه گفته ام در عرصه بازیگری نمی توانم با وجود پیشنهاد های نامشروع فعالیت کنم ، عده ای از بازیگران به این خواسته ها تن میدهند و در سینما اسم و شهرت به دست می آورند ولی من نه …

نویسنده

او همچنین نویسنده بوده و می گوید که مرحوم علی معلم چند بار از او خواسته تا نوشته هایش را چاپ کند و به نظرش الان وقت آن رسیده که از طریق قلمش با مردم صحبت کند .

بیماری مرجان محتشم

مرجان محتشم در سال 91 دچار بیماری سختی می شود به گونه ای که برای هزینه ی آن هم به مشکل میخورد ، و بیمه هم نداشته ، او همچنین می گوید نویسنده بوده و به خاطر اسمش کتاب او را چاپ نکرده اند .

محتشم اینک طراحی داخلی ساختمان انجام میدهد و از این راه زندگی خود را میگذراند .

تله فیلم

محتشم برای بار آخر در سال 1387 در دو تله فیلم به نام ستاره ی من و نامادری بازی کرده و به دنبال از دست دادن عزیزانش آرامش روحی خود را از دست داده و در تلاش برای ترمیم آن است .

مرجان محتشم اینستاگرام
مرجان محتشم

سفر حج

دفتر امور سینمایی در شب میلاد امام هشتم ع به او تلفن زده و میپرسند که دلش می خواهد که به مکه برود و او که همیشه دلش در انتظار این سفر بوده پذیرفته و از این سفر ملکوتی و خاطرات آن این طور می گوید که تنها افرادی که به حج رفته اند می توانند آن را درک کنند.

برنامه دورهمی

مرجان محتشم در 21 دی ماه 1396 در برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری شرکت و پس از 13 سال با یک رسانه مصاحبه انجام داد و خیلی از سوالاتی که در این مدت در مورد وی مطرح شده بود را پاسخ داد .

صندلی داغ

من از سال ۸۳ که در برنامه «صندلی داغ» حضور پیدا کردم، دیگر مصاحبه نکردم. از ابتدای شروع کارم هم (سال ۷۳) تاکیدم بر کم کاری بود.  کلاً گزیده کاری را پیش گرفتم و خیلی شیفته حضور بی امان در قاب تلویزیون و پرده سینما نبودم. اینکه در تمام این سال‌ها مصاحبه نکرده‌ام، به این خاطر بود که معتقدم وقتی حرف تازه‌ و تاثیرگذاری نداریم، بهتر است که وقت دیگران را هدر ندهیم. 

اینستاگرام مرجان محتشم

من اصلا صفحه‌ای در فضای مجازی ندارم. کلا از اول در هیچ کدام از این شبکه ها حضور پیدا نکردم. به جای فضای مجازی، به شدت کتاب می‌خوانم. از مردم هم خواهش می کنم، مقداری از این فضای کسالت بار و بیماری آور مجازی بیرون بیایند و زمانی را برای کتاب خواندن بگذارند‌.

اینستاگرام مرجان محتشم
اینستاگرام مرجان محتشم

دلیل محبوبیت شهربانو

مرجان محتشم در مورد محبوبیت زیاد کاراکتر شهربانو در سریال پس از باران گفته است : فکر میکنم مظلومیت و تو سری خور بودنش باعث این محبوبیت نبوده ، طبیعتا به دلیل روستایی بودن حجم و حیای مخصوص به خود را داشته ولی ایستادگی او برای حفظ آبروی خانواده اش از او یک شخصیت محبوب ساخت .

فوت عزیزان

خانم محتشم در سال 91 پدر خود را از دست میدهم و پس از مدتی برادر خود را نیز از دست می دهد ،این اتفاق های تلخ با مرگ مادر در سال 96 ادامه پیدا میکند .

وی در این مورد گفته است این اتفاق های تلخ آرامش را از من گرفت اما میدانستم باید تلاش کنم تا با مقاومت به زندگی سابق بازگردم .

ستارهای بی اخلاقی

در مورد وضعیت ستاره های این روز های ایران گفته است : محبوبیت را به سختی می توان به دست آورد ، آنچه امروز شاهد هستیم این است که برخی از ستارگان با ارتباط های غیر اخلاقی تصور می کنند محبوب شده اند …

تله فیلم های مرجان محتشم

  • ستاره من (۱۳۸۷)
  • نامادری (۱۳۸۷)
تاریخ تولد مرجان محتشم
مرجان محتشم

سینمایی ها

  • رز زرد (۱۳۸۱)

مجموعه تلویزیونی

  1. ۱۳۷۴ – حقیقت در آینه (اسماعیل میهن دوست)
  2. ۱۳۷۵ – بهشت گم‌شده (کامران قدکچیان)(در نقش تارا)
  3. ۱۳۷۵ – طلیعه (بهرام علیان)
  4. ۱۳۷۵ – معصومه (مسعود رشیدی)
  5. ۱۳۷۶ – فراق (مسعود رشیدی)
  6. ۱۳۷۶ – آژانس دوستی (احمد رمضان‌زاده)(بازیگر مهمان)
  7. ۱۳۷۷ – فکر پلید (محسن شاه محمدی)(در نقش خاتون)
  8. ۱۳۷۸ – پس از باران (سعید سلطانی)(در نقش شهربانو)
  9. ۱۳۷۹ – قلب یخی (مسعود رشیدی)
  10. ۱۳۸۲ – مهمان‌پذیر طوبی (منوچهر پوراحمد)
  11. ۱۳۸۴ – ریحانه (سیروس مقدم)(در نقش آسیه)
  12. ۱۳۸۵ – پرواز در حباب (سیروس مقدم)(در نقش مرجان)

منبع : باشگاه خبرنگاران

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 1003

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir