هما روستا

هما روستا سال 1325 در تهران به دنیا آمده است ، مترجم ، بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون بوده و کارگردانی هم میکرده او همسر حمید سمندریان کارگردان فقید تئاتر بوده است . ( بیوگرافی هما روستا )

نام نام خانوادگیهما روستا
تاریخ تولد۴ مهر ۱۳۲۳
تاریخ فوت۴ مهر ۱۳۹۴
محل تولدتهران
مدرک تحصیلیفوق لیسانس
از دانشگاه بخارست
وضعیت تاهلمتاهل
همسرحمید سمندریان
فرزندکاوه
بیوگرافی هما روستا

کودکی هما روستا
کودکی هما روستا

ازدواج

هما روستا پس از حضور در کلاس های سمندریان و رسیدن شناخت از یکدیگر تصمیم به ازدواج میگیرد ، فرزند آنها به نام « کاوه » با به دنیا آمدن سال 1361 رنگ و بوی خاصی به زندگی آنها میبخشد .

هما روستا و حمید سمندریان
هما روستا و حمید سمندریان

سینما

در مورد بازی در سینما عقیده داشته که در کنار تئاتر به بازی در سینما هم بپردازد ، اما سینما او را راضی نکرده و سبب می شود که دیگر به سراغ آن نرود ، به عقیده ی روستا چارچوب و قوانین بازی در سینما بسیار تغییر کرده است ، او آثار چشمگیری مانند : از کرخه در راین و مسافران در پرونده کاری خود داشته و در آن زمان میگوید با توجه به سنی که دارم ، نقش هایی که در سینما پیشنهاد می شود برایم جذاب نیستند .

زبان فارسی

هما روستا سالیان طولانی خارج از ایران زندگی کرده که باعث می شود که بعد از بازگشت نتواند فارسی را به خوبی صحبت کند ، به همین دلیل رئیس دانشکده هنر های دراماتیک آقای دکتر فروغ به او میگوید که تو با لهجه ای که داری نمی توانی تئاتر بازی کنی و به او پیشنهاد شرکت در کلاس های بازیگری میدهد و به این ترتیب وارد کلاس های حمید سمندریان میشود .

یاد همسر

او از حمید سمندریان، همواره به نیکی یادکرده و از وی به عنوان استاد ، همسر و رفیق نام میبرد می گوید برای 40 سال هنگام صبح پس از بیدار شدن از خواب میگفته حمید جان قهوه میل داری ؟ و با این سابقه ی زندگی بسیار سخت است که بتوان جای او را پر کرد .

آشنایی با حمید سمندریان

روستا در تئاتری به نام « باغ وحش شیشه ای » اثر تنسی ویلیامز بازی میکرده ، که روز نمایش حمید سمندریان و اسماعیل شنگله به تماشای نمایش او میروند ، و با دیدن کارش از .ی بسیار تعریف کرده و باب آشنایی آنها باز میشود .

جانشین همسر

روستا میگوید بعد از فوت همسرم دانشجویان و شاگردانش دلشان می خواست که جای او را در آموزشگاه پر کنم ، ولی این غیر ممکن است ، من تنها کاری که می توانم انجام دهم سرپا نگه داشتن آموزشگاه است .

حمید سمندریان و هما روستا
حمید سمندریان و هما روستا

بیوگرافی هما روستا

رومانی

روستا در رومانی یکی از کشور های اروپای شرقی در تئاتر تحصیل کرده ، در مورد ندانستن زبان آن کشور این طور میگوید که بایستی برای مدت یکسال زبان آنها را میخواندم ، و برای همین از استادم خواستم مرا رد کرده تا بتوانم یک سال دیگر تمرین کنم ، استادم گفت اگر ترم اول نتوانی امتحاناتت را خوب بدهی بایستی یکسال دیگر این دوره را بگذرانی ، این شد که به تدریج زبان رومانیایی را فراگرفته و به موازات آن اجرا هم داشته است .

در آنجا یک مونولوگ را اجرا کردم که استادم بسیار از کارم راضی بود .

بازگشت به ایران

وی به دلیل فوت پدرش سال 49 به ایران برمیگردد ، پدر او همیشه از او میخواسته پس از تکمیل تحصیلاتش به ایران برگردد خانواده ی روستا پس از درگذشت پدر به برلین رفته و آنجا زندگی میکنند ، هما روستا در برلین کارش را شروع میکند ولی چون لهجه داشته از برلین او را به شهر دیگری میفرستند تا لهجه اش خوب شود و او به همین دلیل به ایران برمیگردد و می گوید فقط میتوانم علت برگشتن به ایران را حس کشش درونی به دطنم عنوان کنم .

هما روستا بازیگر
هما روستا بازیگر

درگذشت

سال 1394هما روستا به دلیل سرطان سینه در بیمارستانی در لس آنجلس امریکا بستری شده بود که نهایتا در تاریخ 4 مهر 1394 مصادف با روز تولدش دار فانی را وداع گفت و پیکرش برای خاکسپاری به ایران منتقل شد و در تاریخ 13 مهر در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد .

تشییع جنازه هما روستا
تشییع جنازه هما روستا

جوانی هما روستا

جوانی هما روستا
جوانی هما روستا

عکس های هما روستا

آثار هما روستا
آثار هما روستا
قد هما روستا
قد هما روستا
ویکی پدیا هما روستا
ویکی پدیا هما روستا
هما روستا
هما روستا

بیوگرافی پرویز پورحسینی + حواشی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4 تعداد آرا: 6

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir