مضرات زیاد حمام کردن

بسیاری از ما در فصل تابستان برای حفظ شادابی و نظافت بسیار بیشتر از سایر فصل ها به حمام میرویم ، حمام کردن با وجود فوایدی که برای ما دارد اما اگر بیش از انجام شود می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد که در این مطلب به عوارض و مضرات حمام رفتن زیاد میپردازیم. ( مضرات بیش از حد حمام کردن چیست ؟ )

زیاد حمام کردن
زیاد حمام کردن

شاید تصور اینکه دوش گرفتن های مکرر و روزانه با وجود حس خوبی که به فرد میدهد برای او همراه با ضرر های بسیار باشد ، همین موضوع باعث شده است بسیاری از انسان ها ناآگاهانه گرفتار مشکلات ناشی از حمام های بیش از حد شوند .

تاثیر بر بزرگترین عضو بدن

همانطور که میدانیم پوست بزرگترین عضو بدن می باشد که تقریبا تمام سطح خارجی بدن ما را پوشانده است ، پوست به عنوان عضوی که مستقیما با حمام کردن ما دگیر است می تواند بیشترین آسیب را از این نظر دریافت کند .

تماس زیاد با مواد شیمیایی

امروزه تمامی مواد شوینده ای که انسان ها در حمام کردن مصرف میکنند از مواد شیمایی ساخته می شوند ، وقتی ما هر روز حمام میکنیم یعنی هر روز خود را در معرض این مواد شیمیایی قرار میدهیم .

عوارض بسیاری از این مواد شیمیایی هنوز شناخته شده نمی باشد ولی آنچه میدانیم این است که انتظار عوارض جانبی از این مواد کاملا عقلانی می باشد .

برهم زدن PH پوست

مواد شوینده ی امروزی برای سریع الاثر بودن طراحی شده اند و باید آگاه بود که این تاثیرات می تواند برای افرادی که مکرر حمام میروند بسیار بیش از حد مجاز باشد .

مواد شوینده در تماس با پوست سطح PH را تغییر میدهند این در صورتی است که بدن برای تعادل PH پوست مکانیزم هایی دارد که با تکرار استحمام دچار اختلال می شوند .


کش آمدن پوست بدن

هر بار که دوش میگیرید پوست شما توسط خود شما کشیده می شود ، وقتی مراحل حمام را طی میکنید مدام به سطوح پوست خود فشار و کشش وارد میکنید که این موضوع می تواند در دراز مدت کیفیت پوست شما را پایین بیاورد .

انواع پوست
پوست

خشکی پوست

یکی از واکنش های طبیعی بدن این است که وقتی در معرض رطوبت قرار میگیرد برای جلوگیری از آسیب ، سرعت تبخیر آب در درون خود را افزایش میدهد ، وقتی هر روز حمام میکنید پوست شما همواره در این وضعیت قرار میگیرد که رطوبت خود را به سرعت از دست بدهد ، این موضوع در دراز مدت باعث می شود پوستی خشک داشته باشید .

نکته دیگری که می تواند به خشکی پوست منجر شود مواد خوشبو کننده ای هستند که بعد از استحمام استفاده میکنید ، اکثر این مواد دارای الکل می باشند و برای پوست خشکی به همراه میاورند .

آسیب به رگ های پوست

استحمام زیاد از چند جهت میتواند به رگ های پوست آسیب بزند ، اول این که پوست خشک و شکننده می شود ، دوم این که پوست تحت فشار و کشش قرار میگیرد و سوم این که دمای آب به پوست منتقل می شود و رگ های پوست بی دلیل منبسط می شوند .

راه های پیشگیری از عوارض

  • تعداد دفعات حمام خود را کنترل کنید .
  • در صورتی که زیاد حمام میروید مقدار مصرف مواد شوینده را در هر دفعه کاهش دهید .
  • از لیف زدن های محکم خودداری کنید.
  • دمای آب را متعادل تنظیم کنید .
  • طول مدت هر استحمام را کاهش دهید .
حمام کردن
حمام کردن

مضرات بیش از حد حمام کردن چیست ؟

فواید استحمام کمتر

  • صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در مصرف آب شهری
  • صرفه جویی در هزینه های مربوط به مواد شوینده پوست و مو

در پایان با توجه داشت افراط در هر کاری می تواند نتیجه معکوس به همراه داشته باشد و حمام کردن هم از این قاعده مستثنی نمی باشد و باید همواره در مورد حمام کردن های زیاد توجه داشته باشیم که این کار می تواند به ما آسیب بزند .

امیدواریم از این مطلب رضایت داشته باشیم .

لک های قهوه ای پوست / علل و درمان

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 69

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir