بیوگرافی سام قریبیان

سام قریبیان 13 دی سال 58 در نیویورک امریکا به دنیا آمده است ، وی فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی و کارشناسی ارشد مدیریت و اقتصاد از دانشگاه کالیفرنیا می باشد . ( بیوگرافی سام قریبیان + اینستاگرام )

نام نام خانوادگیمحمد سام قریبیان
تاریخ تولد13 دی 1358
محل تولدنیویورک امریکا
وضعیت تاهلمجرد
پدرفرامرز قریبیان
مادرمینا خیامی
برادربهزاد
بیوگرافی سام قریبیان + اینستاگرام

کودکی سام قریبیان
کودکی سام قریبیان

خانواده قریبیان

سام قریبیان با نام کامل « محمد سام قریبیان » فرزند فرامرز قریبیان بازیگر پیشکسوت می باشد ، مادرش مینا خیامی ( نمایش نامه نویس ) می باشد ، سام فقط یک برادر به اسم « بهزاد » دارد که اکنون ساکن بوستون امریکا می باشد .

سام قریبیان و پدرش
سام قریبیان و پدرش

شروع بازیگری

برای نخستین بار در سال 64 زمانی که هفت سال بیشتر نداشت در فیلم « گردباد » در کنار پدرش بازی کرد ، اندکی بعد در فیلم « جدال در تاسوکی » بازی کرد ، جدال در تاسوکی به کارگردانی فرامرز قریبیان و نویسندگی مینا خیامی ( مادرش ) ساخته شد .

اجرا

سام تا سال 74 در چندین فیلم سینمایی دیگر بازی کرد ، هنگامی که هجده ساله بود به عنوان مجری برنامه « بیست » به تلویزیون راه پیدا کرد .

سال 77 پس اجرای مراسمات جشنواره بین المللی کودک و نوجوان به محل تولدش کشور امریکا مهاجرت کرد و مجددا سال 91 به ایران بازگشت .

حضور در هالیوود

پس از مهاجرت به امریکا به تحصیل و کار در آنجا مشغول شد ، یکی از بهترین تجربیات سام در امریکا حضور در تیم تولید فیلم « Mr Brooks » در سال 2007 بوده است ، این فیلم با بازی « دمی مور » و « کوین کاستنر » فیلم موفقی در گیشه نبود ولی برای آشنایی سام با دنیای هالیوود تجربه ارزشمندی بود .

سام قریبیان در آن زمان فیم کوتاه هم ساخته است .

سام قریبیان بازیگر
سام قریبیان بازیگر

تدریس

پس از بازگشت به ایران با توجه به تحصیلاتش در امریکا ، به عنوان مدرس در دانشگاه هنر مشغول شد ، اکنون در آموزشگاه ها نیز به تدریس بازیگری ، فیلم نامه نویسی و کارگردانی مشغول می باشد .

رانندگی

سام از نوجوانی به دلیل بازی در فیلم « ترانزیت » رانندگی را یاد گرفته است و حتی در این فیلم لحظاتی پشت فرمان یک تریلی نشسته است ، در مورد رانندگی گفته است در خارج از کشور و شهرستان های خودمان رانندگی میکنم ولی در تهران به دلیل نبود فرهنگ رانندگی هیچوقت پشت فرمان قرار نمی گیرد .

همسر سام قریبیان

سام قریبیان هنوز ازدواج نکرده است و مجرد می باشد ، در یک دوره هر گاه با بازیگر های خانم عکسی از وی منتشر میشد رسانه های زرد خبر ازدواجش را منتشر میکردند ولی تمامی این اخبار شایعه و دروغ بوده اند .

سام قریبیان و آزاده زارعی
سام قریبیان و آزاده زارعی

سریال ایراندخت

گفته است تماشای سریال های تاریخی را دوست دارم ولی بازی در آنها را به دلیل مدت طولانی فیلم برداریشان دوست ندارم ، معمولا یک سریال تاریخی در ایران 5 سال طول میکشد ولی تجربه من در سریال « ایراندخت » طوری بود که هم تاریخی بود هم در کمتر از یکسال پروژه کامل شد .

سام قربیان
سام قربیان

ترجمه

سام قریبیان به دلیل تسلط به زبان انگلیسی در زمینه ترجه کتاب هم فعالیت دارد ، سال 96 کتاب « انار و گل سرخ » را ترجمه کرد این کتاب در مورد آشپزی می باشد و اثر نویسنده ایرانی – امریکایی « آریانا باندی » می باشد .

این کتاب توانست جایزه برترین ترجمه را از جشنواره کتاب گورمند دریافت کند .


تجربیات دیگر

سام قریبیان در یک خانواده هنری بزرگ شده است و در طی این سال ها با تحصیل و تلاش هایی که کرده است به مهارت های زیادی در زمینه هنری دست پیدا کرده است ، وی علاوه بر بازیگری در سال 90 نویسندگی را با سریال « گناهکاران » تجربه کرد و سال 93 کارگردانی را تجربه کرد .

وی گفته است بازیگری را هدف خود نمیداند و فقط هر گاه یک فیلم نامه قوی و تیم سازنده ی حرفه ای به او پیشنهاد بازیگری بدهند بازی را میپذیرد .

تاریخ تولد سام قریبیان
تجربیات دیگر

بیوگرافی سام قریبیان + اینستاگرام

مشکل نقش مثبت های ایرانی

قریبیان در مورد نقش های مثبت در سینمای ایران گفته است : نقش های مثبت ما منفعل هستند و باید در داستان یک بلایی سرشان بیاید تا فعال شوند ، من قهرمان موثر را میپسندم ، قهرمانی که معتقد به یک آرمان دست به کار می شود و بقیه می خواند سد راهش شوند .

سام قریبیان کیست ؟
سام قریبیان کیست ؟

اینستاگرام سام قریبیان


اینستاگرام سام قریبیان
اینستاگرام سام قریبیان
سام قریبیان جشنواره فجر
سام قریبیان جشنواره فجر

دختر خداحافظی

این فیلم که با سرمایه خارجی ساخته می شود، محصول مشترک پرتغال، ایران و کره جنوبی و اقتباسی آزاد از داستان مشهور نیل سایمون نمایشنامه نویس معروف است.

فیلمبرداری فیلم «دختر خداحافظی» به کارگردانی سام قریبیان در کشور پرتغال و در ۲ شهر لیسبون و پورتو انجام شده است .  

این فیلم داستان جوانی از حوزه خلیج فارس و عاشق بازیگری و جویای نام است که به دنبال هدفش به اروپا سفر می کند تا بتواند شانس خود را برای حضور در فیلم یک کارگردان سرشناس ایرانی که در اروپا فیلم می سازد، امتحان کند اما آشنایی اش با زنی آمریکایی که در پرتغال با دخترش تنها زندگی می کند، سرنوشت اش را تغییر می دهد.

بازیگری

  1. خروج (۱۳۹۸)
  2. عالیجناب (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۹۶)
  3. هایلایت (۱۳۹۶)
  4. نیمرخ‌ها (۱۳۹۳)
  5. به تهران خوش آمدید (۱۳۹۲)
  6. خط ویژه (۱۳۹۲)
  7. لاله (۱۳۹۲)
  8. گناهکاران (۱۳۹۰)
  9. قانون(۱۳۷۴)
  10. ترانزیت (۱۳۷۲)
  11. شکار خاموش (۱۳۶۸)
  12. جدال در تاسوکی (۱۳۶۵)
  13. گردباد (۱۳۶۴)

منبع : مهر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.4 تعداد آرا: 7

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir