پلنوم

پلنوم واژه ای با دو معنی می باشد که یکی مربوط به حوزه علوم سیاسی می باشد و دیگر مربوط به حوزه مهندسی می‌باشد در ادامه هر دو معنی را بررسی میکنیم . ( پلنوم چیست ؟ )

پلنوم
پلنوم

پلنوم چیست ؟

پلنوم سیاسی

مجمعی با شرکت کلیه اعضای رهبری یا هیئت مدیره یک حزب یا سازمان سیاسی را پلنوم می گویند ، این اصطلاح بیشتر در میان کرد ها و کمونیست ها رواج داشته است .

پلنوم مهندسی

پلنوم Plenum فضای خالی بالای سقف یا زیر کفپوش است که نقش مخزن چرخش هوا را بازی و به گرمایش و سرمایش اتاق‌ها کمک می‌کند.

خطرات به کارگیری پلنوم

دود و آتش در فضاهای پلنوم سریع منتشر می‌شوند و به همین دلیل، موادی که در این فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرند باید در برابر دود و آتش مقاوم باشند. سیم و کابل پلنوم روکشی دارد که از مواد ضد آتش مثل تفلون ساخته شده است. استفاده از سیم و کابل پلنوم در فضاهای پلنوم باعث می‌شود میزان سمی بودن دود کاهش یابد و آتش‌سوزی دیرتر انتشار پیدا کند.

پلنوم باکس

با توجه به اینکه لاینِ اصلی کانالِ هوا از سقف کاذب عبور می کند، جهت رسیدنِ هوای کانالِ اصلی به دریچه ها از قطعه ی حجمیکی بنامِ پلنوم باکس استفاده می شود.

پلنیوم باکس باعثِ پخشِ هوا و تعدیلِ فشارِ خروجی هوا ازتمامِ نقاطِ دریچه های خطی و اسلوت می گردد و از جنس ورق گالوانیزه به ضخامت نیم میلیمتر به بالا و بر اساس شرایط فضای سقف کاذب و همچنین طول و عرضِ دریچه های خطی و اسلوت طراحی و ساخته می شود.

عایق بندی پلنوم


جهت جلوگیری از هرگونه نشتِ هوا و افت فشار و جلوگیری از تبادلِ دمایی بین دمای فضای سقف کاذب و بدنه ی پلنیوم باکس و همچنین جلوگیری از انتشارِ صدای هوای شناور در داخل پلنیوم باکس، در بدنه ی داخلی یا خارجیِ پلنیوم باکس از عایقِ الاستومری استفاده میشود.
با توجه به میزانِ طول پلنیوم باکس،امکانِ تعبیه ی یک تا چند ورودیِ هوا در بدنه ی آن وجود دارد.
عمدتاً جهت مرتبط ساختنِ لاینِ اصلیِ کانال هوا در سقف کاذب و پلنیوم باکس، از انواعِ کانال خرطومی(فلکسیبل) استفاده می شود که بوسیله ی بست و چسبِ هوابندی از هر دو سو هوابندی می شود.


مزایای استفاده از پلنوم باکس

  • امکانِ ساخت در انواعِ سایز و ابعادِ متنوع ،با درنظرگرفتنِ شرایطِ سقفِ کاذب.
  • امکانِ تعبیه ی لبه ی خَم دار در قسمتِ دهانه ی خروجی هوا، که باعثِ اتصال دریچه هوا بوسیله بست های خرچنگی به پلنیوم باکس می شود.
  • هوارسانیِ یکنواخت در طولِ دریچه های خطی و اسلوت.
  • بهره گیری از انواعِ عایقهای صوتی و حرارتی در بدنه ی پلنیوم باکس.

کفپوش هوشمند با قابلیت تولید برق

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.9 تعداد آرا: 16

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir