رسید دریافت وجه و قرض یکی از ساده ترین چیز هایی می باشد که می تواند بسیاری از مشکلات حقوقی در زمینه تجارت را رفع نماید ، این موضوع آنقدر مهم می باشد که خداوند در قرآن طولانی ترین آیه را در این مورد و لزوم مکتوب کردن داد و ستد های مدت دار نازل کرده است .

رسید دریافت وجه

در این مطلب نمونه رسید دریافت وجه و قرارداد حقوقی قرض دادن وجه به دیگران را برای شما عزیزان قرار داده ایم .

رسید دریافت وجه
رسید دریافت وجه

طبق قوانین یک رسید ساده بر روی یک کاغذ پاره هم می تواند برای دادگاه معتبر شناخته شود ، لذا در مورد نوشتن دریافت و پرداخت وجه به هیچ عنوان کوتاهی نکنید .

نمونه قرارداد قرض دادن پول

باسمه تعالی

قرار داد قرض قرض دادن پول بین افراد

اینجانب  ………    ………    ..   فرزند …… …….    به کد ملی ………   . .. ….. به عنوان قرض گیرنده در حضور شهود زیر اقرار نموده و گواهی می دهم  که در تاریخ  …../ …../ …….. مبلغ  ….. {به عدد} ….. تومان (…….{به حروف}…… تومان ).. …. از آقای /خانم ………    ………    ………  /قرض دهنده ،  دریافت نموده ام و متعهد می گردم  حداکثر  تا  تاریخ … ..  / … …. / … …    کل  مبلغ فوق  را  با شرایط زیر این سند به  ایشان عودت بدهم و در صورت تاخیر روزانه مبلغ ….. ….. ….. ….. تومان به عنوان خسارت تاخیر تادیه به ایشان بپردازم .

شرایط :

1- این پول به منظور- سرمایه گذاری- شراکت در سرمایه گذاری- قرض الحسنه یا ………………….. تحویل شده است.

2- این پول بعد از محاسبه سود و زیان معامله ……………………………………. باید عودت داده شود .

3- چنانچه قرض گیرنده از عودت وجه و تسلیم بدهی خود در این قرارداد استنکاف نماید آقای/خانم ………………………. به شماره ملی ………………………… به عنوان ضامن قرض گیرنده را ضمانت نموده است و تعهد می کند بدهی او را بپردازد .

نام و نام خانوادگی ضامن امضاء اثر انگشت .

رسید دریافت چک

رسید دریافت چک
رسید دریافت چک

طولانی ترین آیه قرآن

خداوند در آیه 282 سوره بقره در مورد مکتوب کردن معاملات میفرماید :

ای اهل ایمان، چون به قرض و نسیه معامله کنید تا زمانی معیّن، سند و نوشته در میان باشد، و بایست نویسنده درستکاری معامله میان شما را بنویسد، و نباید کاتب از نوشتن خودداری کند، که خدا به وی نوشتن آموخته پس باید بنویسد، و مدیون باید مطالب را املاء کند، و از خدا بترسد و از آنچه مقرّر شده چیزی نکاهد، و اگر مدیون سفیه یا ناتوان (صغیر) است و صلاحیّت املا ندارد ولیّ او به عدل و درستی املا کند و دو تن از مردان خود (از مسلمانان عادل) گواه آرید، و اگر دو مرد نیابید یک مرد و دو زن، از هر که (به عدالت) قبول دارید گواه گیرید تا اگر یک نفر از آن دو زن فراموش کند دیگری به خاطرش آورد، و هرگاه شهود را (به محکمه) بخوانند امتناع از رفتن نکنند، و در نوشتن آن تا تاریخ معیّن مسامحه نکنید چه معامله کوچک و چه بزرگ باشد. این عادلانه‌تر است نزد خدا و محکمتر برای شهادت و نزدیکتر به اینکه شکّ و ریبی در معامله پیش نیاید (که موجب نزاع شود) مگر آنکه معامله نقد حاضر باشد که دست به دست میان شما برود، در این صورت باکی نیست که ننویسید، و گواه گیرید هرگاه معامله کنید، و نبایست به نویسنده و گواه ضرری رسد (و بی‌اجر مانند)، و اگر چنین کنید نافرمانی کرده‌اید. و از خدا بترسید و خداوند هم به شما تعلیم مصالح امور می‌کند و خدا به همه چیز داناست.آیه 282 بقره

مطالب پیشنهادی

گواهی حسن انجام کار

دانلود فاکتور رسمی ورد

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 249

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir