ولاگ

دو دهه از عمر بلاگ ها میگذرد ، همان سایت هایی که به کاربران این امکان را میدانند که متن و عکس های مورد نظر خود را در اینترنت منتشر کنند ، با پیشرفت فضای مجازی به جای متن و عکس ، انتشار ویدئو رواج بیشتری یافته است ، هر سایتی که امکان انتشار ویدئو را به کاربران عادی میدهد ولاگ Vlog به حساب می آید . ( ولاگ چیست ؟ )

ولاگ های معروف

اگر شما بخواهید یک ولاگ برای خود ایجاد کنید به آسان با عضویت در یوتیوب ، آپارات ، اینستاگرام ، تیک تاک و … ویدئو های خود را منتشر کنید و به ولاگر تبدیل شوید .

ولاگ
ولاگ

ولاگر کیست ؟

به افرادی که در فضای مجازی با انتشار ویدئو با مخاطبین خود ارتباط دارند و تولید محتوای ویدئویی انجام میدهند ولاگر Vlogger می گویند .

نام دیگر ولاگ

واژه ولاگ از خلاصه کردن ویدئوبلاگ به وجود آمده است ، برخی از منابع برای این مفهوم ، ویدئوکست VideoCast را واژه جایگزین میدانند .

چرا ولاگ محبوب است

ولاگ ها به چند دلیل محبوبیت بیشتری نسبت به بلاگ ها دارند :

  • جذابیت بصری : همه ی ما دوست داریم اگر در مورد چیزی صحبت می شود نمونه واقعی آن را مشاهده کنیم زیرا توصیف با متن نوعی ابهام را در ذهن ما ایجاد میکند اما تصاویر ( بخصوص ویدئو ) نیاز به توصیف را کاملا برطرف میکند .
  • سرعت انتقال اطلاعات بالا : یک ویدئوی 5 دقیقه ای می تواند به اندازه 10 صفحه متن اطلاعات به مخاطب منتقل کند .
  • عدم نیاز به تمرکز کامل : فرد برای خواندن یک متن باید تمرکز کافی داشته باشد ولی برای تماشای یک ویدئو نیاز به این اندازه تمرکز نمی باشد .
  • ثبت بهتر در حافظه افراد : همیشه تصاویر بهتر و با عمر بیشتر در ذهن افراد ثبت می شود .

انگیزه تولید ویدئو چیست ؟

شاید عده ی کمی برای سرگرمی یا اشتراک گذاری اطلاعات علمی با مردم ، بدون انگیزه مادی ویدئو تولید کنند ، اما امروزه اکثر ولاگ ها با انگیزه مالی ایجاد می شوند ، افراد به ازای بازدید از ویدئو هایشان درآمد کسب می کنند .

انواع محتوا ولاگ

  • محتوای کودکانه : شاید برایتان جالب باشد که یکی از پردرآمد ترین ولاگ های یوتیوب برای کودکی است که با اسباب بازی هایش بازی میکند و مادرش از او فیلم میگیرد .
  • محتوای آموزشی : آموزش نرم افزار ، آموزش دروس مدرسه و دانشگاه ، آموزش کار با دستگاه های مختلف و…
  • محتوای کمدی : استند آپ ها ، انمیشن های کمدی ، حوادث جالب و…
  • محتوای سیاسی : تحیلیل های سیاسی و…
  • محتوای هنری : نواختن ساز، آرایشگری و…
  • محتوای ورزشی : پارکور و…
  • محتوای خبری : اخبار ورزش ، علمی و…
  • محتوای غیر اخلاقی : فیلم های +16 سال ( نیمه برهنگی ، شوخی های جنسی و… )

درآمد ولاگر ها از یوتیوب

شما با عضویت در سایت یوتیوب و رسیدن به حداقل شرایطی که یوتیوب برای اعضای خود مشخص کرده است می توانید به ازای هر هزار بار دیده شدن ویدئو هایتان 1 تا 2 دلار درآمد کسب کنید.

حداقل شرایط یوتیوب برای درآمد زایی : کانال هایی که بخواهند وارد سیستم درآمدزایی شوند باید در یکسال اخیر 4000 ساعت ویدئو نمایش داده باشند و 1000 نفر مشترک داشته باشند ( دقت فرمائید این تعداد در یکسال اخیر باید به دست آمده باشد ).

نکته : افرادی که از ایران در یوتیوب عضو می شوند امکان درآمدزایی ندارند به همین دلیل اکثرا با یک واسطه در خارج از کشور کانال های خود را ثبت می کنند .

کسب درآمد ولاگر ها
کسب درآمد ولاگر ها

ولاگ چیست ؟

Ryan Guan

رایان گوان کودکی است که با فیلم هایی که مادرش از بازی او با اسباب بازی هایش در یوتیوب منتشر کرده است به ثروت فوق العاده ای دست یافته است ، رایان در سال 2018 توانست 23 میلیون دلار و در سال 2019 نیز 26 میلیون دلار درآمد کسب کند ،این درآمد خیره کننده ، رایان 8 ساله را به ثروتمند ترین کودک جهان که ثروتش را خودش به دست آورده تبدیل کرده است .

رایان گوان
رایان گوان

درآمد از آپارات

آپارات یک سایت اشتراک گذاری ویدئو می باشد که بیش از یک دهه سابقه فعالیت دارد ، چند سالی است که آپارت نیز به تولید کنندگان ویدئو مبلغی را به عنوان درآمد میپردازد .

تولید محتوای دست اول

ولاگر ها می توانند یا خودشان ویدیو ضبط کنند و یا ویدیوی دیگران را بازنشر دهند ، در صورت بازنشر در یوتیوب اگر هوش مصنوعی و یا گزارش های بازدید کنندگان یوتیوب را با خبر کند شما از سیستم کسب درآمد حذف می شوید .

آپارات برای بازنشر دهنده ها قوانین جداگانه ای را در نظر میگیرد و درآمد آنها را یک پنجم نسبت به تولید کنندگان دست اول محاسبه میکند .


واینر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir