تی وی روم (Tv Room) یا همان « اتاق تلویزیون » به اتاقی از خانه گفته می شود که مخصوص تماشای تلویزیون می باشد و مبلمان و دکوراسیون آن برای همین کاربری طراحی می شود ، در این مقاله به بررسی طراحی تی وی روم می پردازیم . ( تی وی روم چیست ؟ نکات مهم )

تی وی روم

طراحی دکوراسیون تی وی روم با توجه به فضای محدود بسیاری از خانه ها و همچنین مسائل ارگونومیک ، یک موضوع علمی می باشد که نباید در آن بی دقتی صورت گیرد ، شما ساعت ها در تی وی روم قرار دارید اگر طراحی آن دچار مشکل باشد می تواند بر روی بینایی و سیستم اسکلتی شما تاثیر مخربی داشته باشد .

در ادامه نکات مهم در طراحی تی وی روم را مورد بررسی قرار می‌دهیم :

زاویه مبلمان

مبلمانی که در تی وی روم قرار میدهید نباید با تلویزیون زاویه تند داشته باشد زیرا می تواند برای گردن افراد آسیب زا باشد .

ارتفاع تلویزیون در تی وی روم
blank
زاویه مبلمان در تی وی روم

اندازه صفحه نمایش تی وی روم

اندازه تلویزیون یا پرده پروجکشن باید متناسب با فاصله افراد با آن باشد ، در انتخاب سایز افراط نکنید زیرا نتیجه خوبی نخواهد داشت .

blank
اندازه صفحه نمایش تی وی روم

ارتفاع تلویزیون در تی وی روم

تلویزیون در تی وی روم باید حدودا به صورت مستقیم روبروی چشم افراد قرار گیرد ، اگر تلویزیون بالا یا پایین باشد گردن افراد در طی زمان دچار آسیب می شود .

ارتفاع تلویزیون را باید با قد افراد ساکن در خانه در نظر گرفت و نمی توان یک فرمول واحد برای همه ی خانه ها معرفی کرد .

blank
تی وی روم – عکس

مبلمان راحت

به دلیل اینکه افراد ساعت های زیادی را جلوی تلویزیون به سر میبرند بهتر است از مبل های راحتی استفاده شود ، اگر مبل برای قرارگیری پای افراد هم قسمتی را داشته باشد خیلی بهتر می‌باشد .

blank
مبلمان راحت برای تی وی روم

رنگ دیوار تی وی روم

رنگ دیوار تی وی روم در ضلعی که تلویزیون قرار دارد ( Tv Wall ) باید تیره باشد تا افراد نیاز نداشته باشند نور زمینه را زیاد کنند ، تماشای تلویزیون با نور زمینه کم به چشم ها آسیب کمتری وارد می‌کند .

یک نمونه رنگ دیوار صحیح در تی وی روم

blank
تی وی روم

یک نمونه رنگ دیوار اشتباه در تی وی روم

blank
تی وی روم

چیدمان صحیح در تی وی روم

در یک تی وی روم کوچک هم باید تا آنجا که می توان تلویزیون را مستقیم روبروی افراد قرار داد ، در تصویر زیر می‌بینیم که تلویزیون روبروی بیشتر افراد قرار نمیگیرد و نباید اینگونه باشد .

blank
طراحی اشتباه تی وی روم

اطراف تلویزیون را شلوغ نکنید

باید به این نکته توجه داشته باشید که قرار دادن وسایل دکوری در اطراف تی وی تمرکز افراد را بهم میزند ، به عنوان مثال در بسیاری از خانه ها دیده می‌شود ساعت را در همان ضلعی قرار می‌دهند که تی وی قرار دارد ، این یک اشتباه بزرگ می باشد .

از قرار دادن گلدان های بزرگ و… نیز خودداری کنید ، صرفا به المان های کوچک اکتفا کنید تمرکز خود را روی دیگر اضلاع تی وی روم بگذارید .

انتخاب مکان تی وی روم

تی وی روم باید در یک نقطه دنج و به دور از رفت و آمد افراد قرار داشته باشد در ضمن صدای تی وی نباید به اتاق خواب ها برسد تا برای سایر افراد مزاحمت ایجاد نشود .

نورپردازی تی وی روم

برای نورپردازی تی وی روم توجه داشته باشید تلویزیون باید در نقطه ای کم نور قرار داشته باشد تا تصاویر جلوه بهتری داشته باشند ، به همین جهت توصیه می شود از نور های محدود و موضعی استفاده کنید .

پرده یا کرکره

اگر تی وی روم شما دارای پنجره می‌باشد ، برای آن پرده ضخیم یا کرکره در نظر بگیرید زیرا در طول روز با کم کردن نور می توانید فضای بهتری را تجربه کنید .


مطالب پیشنهادی

 دکوراسیون منزل خود را چگونه زشت خواهید کرد 

تی وی روم چیست ؟ نکات مهم

تلویزیون یا تلوزیون ?

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 128

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir